1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Chiptunning la motoare cu cutii de viteze manuale

Discuție în 'Motor' creată de RobertA6, 16 Oct 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. RobertA6

    RobertA6 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2007
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 2.5 tdi 155 cp
    sal all,ce beneficii are resoftarea masinii?
     
  2. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Salutare,
    In legatura cu intrebarea ta, pot sa-ti spun din punctul meu de vedere. Eu am un A4 din 2002 de 131PS si prin resoftsre l-am dus la 160 de PS! Pot sa zic ca efectul se simte considerabil, masina trage mult mai bine, am simtit diferenta imediat. Fara sa exagerez, la drum lung mai multi cu A6 s-au pus cu mine si i-am lasat. Daca ti-ai pune si tu 30 de cai in plus ai ajunge pe la 180ps, la fel ca la un 2,5 Quatro. Alte beneficii nu as sti sa-ti spun, poate sunt altii care ne ajuta pe amandoi sa mai aflam ceva. Have a nice evening
     
  3. RobertA6

    RobertA6 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2007
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 2.5 tdi 155 cp
    Resoftarea

    Deci sa inteleg ca daca o resoftez imi mai apar din senin 30 de cai?Si asta fara cip?UAU daca e asa e super:)
     
  4. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Nu e chiar asa simplu. Mie mi-au facut niste baieti aici in Timisoara, care se ocupa cu asa ceva si m-a costat 300 de euro. Idea e ca nu ai nevoie de chip sau de alte improvizatii la motor, iti reprogrameaza parametri la care lucreaza motorul. Daca te duci pe pagina principala a forumului la "Tuning/Motor" sa citesti acolo si probabil o sa intelegi mai bine despre ce este vorba.
    Bye
     
  5. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    sa pare ca tu Robert ai fost informat un pic gresit sau asa ai inteles din vorba in vorba.
    Nu exista diferente intre "a face chip" si a "face resoftare". este acelasi lucru in esenta. Exista 3 moduri de a schimba parametrii motorului si anume:
    1. Resoftare via OBD II - se intra cu ajutorul mufei OBD in calculatorul masinii si se schimba parametrii in cauza, operatiune care poate dura de la 20 la 60 de minute.
    2. Resoftare clasica direct pe chipul masinii, se desface calculatorul, de dezlipeste chipul, se atasaza mai apoi intr-un dispozitiv de citire, dupa care urmeaza parametrizarea/optimizarea.
    3. cu ajutorul cutiilor Power Box, este cea mai preacara solutie, se ataseaza o cutie (un alt calculator care cotine doar parametrii modificati) la calculatorul central al masinii. acesta modifica parametrii masinii fara interventia via OBD sau clasica asupra calculatorului masinii. Dar dupa cum am spus performantele obtinute prin Power Box nu sunt la fel de bune ca cele via OBD sau Clasic.

    Acum, sunt mai multe feluri de Chiptuning
    1. Reparametrizarea softului
    2. Optimizarea softului

    Varianata 1. de obicei este un soft de-a gata care se potriveste mai mult sau mai putin p un tip de motor/an/masina. Spre exemplu poti cumpara de la ABT un soft de A6 2.5 TDI dar cu siguranta acelasi soft se va gasi si pe alte masini aidoma, cu alte cuvinte nu este personalizat.
    Varianta 2, optimizarea, o fac decat cei care se pricep foarte bine la chiptuning, se preaia softul original, se optimizeaza si se pune la loc pe masina! performantele pot fi, de mai multe tipuri, depinde de nevoia clientului. (eu folosesc soft Custom, adica optimizat)

    Mult mai multe informatii vei gasi aici


    si daca te intrebi care sunt beneficiile, ti el voi spune pe scurt:
    1. reprize mult imbunatatite
    2. accelerare mult mai puternica
    3. raspuns in pedala mult mai ferm
    4. in regim normal de mers, consum scazut
    5. viata motorului nu este afectata (atat timp cat ai un soft profesionist)

    salutare!
     
  6. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Si pe mine ma bate gandul s-o resoftez, dar ma tot gandesc daca are rost avand in vedere motorul meu, nu cred ca o sa obtin mare lucru.
     
  7. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Chiar asa de bine nu ma pricep, dar din cate am auzit eu la un motor benzinar nu se poate obtine asa multi cai in plus! Poate iti spune adibose mai multe ca el se pricepe mult mai bine decat mine!
     
  8. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    eu zic ca mai bine o lasi asa cum e de la mama ei,ca motoru e un pic cam mic,mai bine iti iai una cu un motor mai mare si pe ala sa incerci sa obtii ceva,daca doresti adrenalina,dar oricum,vorba aia,incercarea moarte n-are;)
     
  9. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Si eu cred ca tot asa o sa ramana ........ :p
    Mai ales ca ma dispera drumurile astea, sunt dea dreptul dezastruoase.
     
  10. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Castigurile la Diesel sunt mai mari pentru ca sunt motoare dotate cu Turbina! Acelasi castig substantial il ai si de la benzinarele TURBO.
    1. Motoarele aspirate castiga si el dar nu mai mult de 10% din puterea initiala
    2. Cele turbo (benz sau diesel) castiga intre 20 si 40% din puterea initiala.

    eu am avut un astra 1.6 16v, si l-am resoftat...s-a simtit din prima. merita si al motoarele mici, sincer! nu casitgi prea mult, dar casitgi cuplu mai bun la turatii mai joase.
     
  11. RobertA6

    RobertA6 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2007
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 2.5 tdi 155 cp
    Multumesc mult pentru informatii,e super tare forumul asta
     
  12. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Merci mooolt o sa ma gandesc poate imi fac curaj :)
     
  13. raikkonen

    raikkonen 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2007
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Audi A6, 2.4 benzin, 130 kw
    resoftare

    mai baietzi.. lamuritzi'ma shi pe mine... dak se putea face asta din fabrik, fara sa afecteze motorul credetzi k nu se facea? nu ma pricep la chestiile astea.. dar ma gandesc la faptul k resoftarea asta ar putea creea ceva probleme la motor....
     
  14. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    as putea spune ca intrebarea e un pic dificila pentru multi, dar am sa-ti ofer doar 2 chestii dintre multe altele care te poate face sa intelegi cat de cat.

    1. Masinile fabricate de Audi (hai sa luam un exemplu ca sa ne fie viata mai usoara) modelul Audi A4 1.9 TDI 130 CP vine din fabrica cu aceasta putere data de fabricant. Masina in sine este destinata utilizarii zi de zi in conditii extreme. si aici ma refer la faptul ca aceasta masina poate fi utilizata de un tanar care o rupe in 2, de un moshneag care merge cu ea 1000 d KM pe an, de un arab la +50 de grade sau de catre un rus la - 30 de grade. Masina trebuie sa functioneze in parametrii dati de fabricant, consum, fiabilitate, etc...
    Noi in Romania (si nu numai) avem un climat variat care nu atinge extremele si ne permite sa lucram cu parametrii masinii un pic mai sus, dat fiind faptul ca masina nu va fi atat de stresata si supusa unor conditii deosebite. Da climatul ponderat este unul dintre motivele pentru care ne putem permite folosirea motorului la parametrii mai sus decat cei dati de fabricant. Repet masina este livrata ca sa functioneze bine in orice climat din lumea asta!

    2. De ce Porsche Romania (alt exemplu clar si usor) ofera chiptuning pentru acest model de Audi A4 1.9TDi ? de ce Audi ne poate furniza la cerere un soft optimizat cu parametrii mai SUS tactati? pentru ca isi permit pe masinile care ruleaza la noi in tara. Si garantia fie ca este de 1.2.3 sau 100.000 de KM, ramane intacta!

    Daca ar scadea viata motorului, daca ar distruge sau ar grabi corodarea altor elemente ale motorului nu cred ca ne-ar oferi din fabrica acest chiptuning! pentru ca tot ei ajung sa plateasca pentru asta!

    cu alte cuvinte nu va recomand decat sa beneficiati din plin de avantajele optimizarii de ECU! mai ales de la profesionistii de la RBN-Tuning ;)
     
  15. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Perfect adevarat, sper ca ai reusit sa lamuresti multa lume care era in ceata cu aceasta chestiune. Ca sa sustin si sa intaresc cele spuse de tine, va mai spun inca o data, ca merita toti banii, eu am facut peste 20.000 de km deja cu masina "resoftata" de la 131PS la 160PS. Merge impecabil! Go for it!
     
  16. musicdok

    musicdok 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 tdi
    chip tunnig: pro sau contra cu motivatie pls

    as vrea sa aud ce parere aveti despre chip tunning
    dak sunteti beneficiari unor asemenea manopere?
    ce probleme ati avut?:rolleyes:
    cat de mari au fost satisfactiile?:)
    ce firme recomandati?:)
    cum e cu preturile?:)
     
  17. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    musicdok iti spun eu
    beneficiez de 3 ani de chiptuning! pe diferite masini.
    1. nu am avut probleme niciodata!
    2. satisfactiile la motoarele turbo sunt IMENSE!
    3. firma? RBN Tuning, lucreaza foarte bine si il recomand din toata inima. www.rbn-tuning.ro
    4. Preturile? la calitatea lor preturile sunt excelente!!!

    succes!
    4
     
  18. stanicat 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Avant
    Sunt si nou pe forum si gasesc informatiile date de tine si de ceilalti foarte bune pentru ca ma gandeam sa fac si eu un chiptunning la masina mea A6 2,5 TDI. Multumesc mult.
     
  19. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    spor la treaba atunci :)
     
  20. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Confirm tot ce a spus Adibose. Am vazut ca ai tdi de 131 PS, ca si mine si pot sa-ti spun ca merita! Fiind si tu din Timisoara pot sa-ti dau un numar de la cel la care am facut eu (daca nu ti-ai facut deja). Da-mi un mesaj privat si-ti dau numarul daca vrei.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta