Clapeta EGR si Shut Off - motoare diesel la A6 C6 4F - curatare - inlocuire -

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de kadima, 17 Sep 2008.

  1. kadima 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 4E 3.0 2006
    Mi s-a aprins martorul de la motor. Am fost cu masina la Porsche si la alte service-uri, am schimbat valva EGR, i-am facut si setarea de baza, am curatat toata admisia dar degeaba. Din cand in cand, se stinge singur becul, dar se reaprinde. Pe tester imi spune ca cantitatea de aer este prea mica. Are cineva idee ce se intampla? In orice caz, masina merge foarte bine, dar ma streseaza rau becul ala aprins.
     
  2. blizzard

    blizzard Bronze Member

    Înscris:
    3 Feb 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A6, 2003, 1,9 TDI 131 CP
    Salut,
    Poate fi si sonda lambda. Zi-ne si tu ce motor ai, combustibil, an fabricatie ...
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2010
  3. kadima 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 4E 3.0 2006
    Audi A6 3.0 Tdi quattro 2005.

    Poate stie cineva un service bun pentru asta. Nu vreau sa ma mai duc la Porsche, ca aia habar n-au. Am facut tot ce mi-au spus, dar degeaba...
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2010
  4. blizzard

    blizzard Bronze Member

    Înscris:
    3 Feb 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A6, 2003, 1,9 TDI 131 CP
    Nurvil - Ramnicu Valcea ... Cica sunt cei mai buni. Parere generala a multor useri posesori de auto din grupul VAG !
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2010
  5. kadima 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 4E 3.0 2006
    Multumesc frumos.
    Postez acum ce-mi spune Vag-Com poate stie cineva ce are...

    Address 01: Engine
    Control Module Part Number: 4F0 910 401 L
    Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0020
    Software Coding: 0011772
    Work Shop Code: WSC 02334
    1 Fault Found:
    16785 - EGR System: Insufficient Flow
    P0401 - 002 - Lower Limit Exceeded
    Freeze Frame:
    RPM: 1470 /min
    Torque: 117.0 Nm
    Speed: 48.2 km/h
    Duty Cycle: 70.7 %
    Duty Cycle: 20.9 %
    Mass Air / Rev.: 470.0 mg/str
    Duty Cycle: 33.1 %
    Mass Air / Rev.: 276.1 mg/str
     
  6. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    cauta pe forum, vezi cine are vag si cine face diagnoze.
    nadir, dorulet...sunt mai multi useri care-ti pot spune ce scrie mai sus
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2010
  7. kadima 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 4E 3.0 2006
    Multumesc frumos.
     
  8. blizzard

    blizzard Bronze Member

    Înscris:
    3 Feb 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A6, 2003, 1,9 TDI 131 CP
    Iti postez rezultatul erorii. Cu putina engleza iti poti da seama care ar fi problema. Daca nu te descurci zi-mi aici si incerc sa-ti explic mai in detaliu.

    16785/P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
    Possible Symptoms

    * Drivebility problems (check dtc's with Knock Sensor)
    * Irregular behaviour

    Possible Causes

    * EGR valve stuck closed
    * EGR valve leaks vacuum
    * EGR flow restricted
    * Circuit EGR short to B+
    * EGR damaged
    * Circuit DPF EGR sensor (differential pressure) disconnected, short to B+ or Ground
    * DPF EGR sensor downstream hose off or plugded
    * DPF EGR sensor damaged, wrong attached
    * Control Module damaged

    Possible Solutions

    * Check all wiring and connections to and from EGR and DPF-EGR
    * Check the EGR: use a vacuumpump and pull open the EGR: rpm should change
    * Clean the EGR
    * Check / Replace EGR
    * Check / Replace DPF-EGR

    Special Notes

    * The EGR system is monitored when driving at steady state and the EGR is commanded on. When the DPF-EGR sensor indicates that EGR flow is less then a desired minimum a dtc is set.
    * N.B. mechanics with less knowledge do exchange the EGR often, but 75% sure the problem will be back (probably the DPF-EGR sensor causes the problem).
     
  9. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0

    Numai 1470 RPM?
    Nu e bine. N-ai ce sa vezi la RPM-ul asta.
    Sterge erorile stocate dupa care roaga pe cineva sa se suie cu laptopul la tine in masina si sa-ti faca un log in mers. In felul asta vom vedea mai bine valorile la duty-cycle aferente valvei EGR.
    Corect ar trebui sa bagi schimbatorul in treapta a 3-a sau a 4-a si de la 1400 RPM sa tii pedala apasata la fund (!) pe o portiune libera si dreapta de drum pana cand atingi turatia de 3500 RPM. Repeti figura si postezi aici rezultatele si le discutam impreuna cu altii.
     
  10. kadima 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 4E 3.0 2006
    OK. Multumesc. O sa fac asta maine si postez aici log-ul.
    Din ce am mai citit pe net, s-ar parea ca ar putea fi senzorul DPF-EGR. Ce parere aveti?
     
  11. kadima 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 4E 3.0 2006
    Apropo!
    Cum fac log-ul in mers?
    Ce grup trebuie sa urmaresc?
    Grupul 3?
     
  12. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    3 pentru MAF si 11 pentru presiune turbo. salvezi in fisier .xls sa le vedem in Excel.
     
  13. kadima 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 4E 3.0 2006
    I-am facut astazi log-ul cu grupele 3 si 11 si le vezi in atasament.Am exportat xls in doc, ca nu ma lasa sa atasez un xls...
    Astept interpretari profesioniste!
    :)
     

    Fișiere atașate:

  14. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Mai intai am marcat potiunea care nu-mi place:
    log.JPG
    Concluziile mele:
    1.Pe canalul 003 debitmetrul ar fi trebuit sa-ti citeasca o valoare actuala mai mare in intervalul 1500-2000 RPM.
    2.Pe canalul 011 presiunea actuala nu se apropie de valoarea ceruta. EGR duty-cycle mi se pare ca-si pastreaza valori mari in sarcina. Nu e bine, in sensul ca la relantiu ar trebui in mod normal sa aiba o valoare mare si deci sa permita gazelor de evacuare sa reintre in admisie in proportie mai mare; pe de alta parte in sarcina valoarea parametrului ar trebui sa coboare astfel incat sa intre mai mult aer proaspat si mai putin din volumul celor de evacuare.
    Intre 1500 - 3000 RPM parametrul de la EGR s-a mentinut in schimb peste 40% ! Mi se pare mult!
    3. Intre 1500-2000 RPM se observa o reala dependenta intre valoarea actuala citita de MAF din grupul 003 si valoarea presiunii actuale din canalul 11 ceea ce ma duce cu gandul ca nu intra suficient aer proaspat in admisie.
    4. Valoarea spike la turbo-pressure este atinsa aici 3549RPM 2295 2305,2 37,1. Tija actuatoare pare sa lucreze bine in sensul limitarii presiunii sub valori critice. Mentiunea mea este ca cei 2,3 bari sunt atinsi la o turatie mult prea mare de lucru, respectiv 3549 RPM.


    Posibil efect real sesizat pe masina: masina trage mai slab(nu are demarajul initial) in special in intervalul 1500-2100 RPM. Inca nu ma pot pronunta cu exactitate ce anume ar putea fi in neregula dar valva EGR nu-mi place cum lucreaza.
    Rog si altii sa-si dea cu parerea poate reusim sa-i dam un sfat bun lui KADIMA.
     
    Ultima editare: 20 Sep 2008
  15. BOGBOG

    BOGBOG 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6,3.0 TDI quattro,2005
    Clapeta EGR la A6 C6 - probleme si rezolvari

    Salut,
    de ceva vreme merg cu "check engine ul" aprins in bord,am dat de un baiat la un service care mi a pus tester ul original pe masina si mi a spus ca e de la EGR.Mi l a dat jos,la curatat de calamina si mi l a pus la loc.O zi nu s a mai aprins check ul,dar a doua zi a reaparut la loc.M am dus din nou la el,mi l a resetat si iar s a aprins dupa inca o zi.Mi a spus ca nu are ce sa mai faca decat sa mi l inlocuiasca.Stiti cumva daca exista alta solutie sa nu mai imi stea check ul aprins?
     
  16. raduc

    raduc 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Iun 2008
    Locație:
    Busteni
    Masina:
    Audi A6 3.0 an 2006
    Unde anume este situatr EGR?o poza ceva....
     
  17. olteanum 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2009
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A6 3.0 tdi quattro 2005
    aceeasi prob am avuto si eu , am curatat vana sau sonda (nu stiu cum se chiama) si de o saptamina nu mi sa mai aprins sa speram ca nu se mai aprinde dar am curatit tot pina la motor am gasit chiar doua orificii cit degetul de groase care erau astupate cu calamina mai incearca sa mai cureti o data
     
  18. S-line 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2008
    Locație:
    Around
    Masina:
    A4 2.0TDI
    Conosc problema dintr-un anumit punct de vedere, pt ca m-am lovit de ea. Nu este neaparat EGR-ul, poate fi filtrul de particule sau catalizatorul.

    Motorul meu este 2.0TDI 125KW, DPF.

    Initial mecanicul mi-a zis ca e clar EGR-ul. Dupa ce l-a curatat, problema s-a reprodus(masina mergea in regim de avarie pt ca nu putea evacua gazele in mod normal) si a constatat ca fitrul de particule si catalizatorul erau infundate.

    In cazul in care nu ti s-a aprins in bord martorul de filtru de particule(asta in cazul in care ai motor DPF) ar o idee sa verifici si catalizatorul.

    EGR este de fapt o clapeta, actionata de o tija. Exista riscul, ca din cauza mizeriei acumulate, acea tija sa nu mai actioneze corespunzator clapeta chiar si dupa ce a fost curatata.

    Ideea este ca dupa ce ti-a curatat EGR-ul se vede clar daca isi mai face treaba sau nu.

    Doar in cazul in care tija nu mai actioneaza corespunzator trebuie schimbata. Pretul este unul destul de mare (in jur de 1400 lei) si de aceea sfatul meu este sa fii sigur ca acea clapeta este stricata si sa-ti verifice bine tot circuitul de avacuare(furtune, EGR, pipe, filtru de particule, catalizator).
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Iun 2012
  19. BOGBOG

    BOGBOG 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6,3.0 TDI quattro,2005
    Am noroc ca a mea nu are filtru de particule (DPF) si EGR ul mi l a curatat bine,mi a aratat clapeta ca functioneaza,dar cred ca si inainte functiona (nu stiu cat de bine) pt.ca nu era multa calamina (eu o alerg ceva) si d aia cred ca nu mai are ce sa mi faca la ea.Oricum o sa ma mai duc o data sa se mai uite la furtune etc...Am inteles ca nu afecteaza cu nimic mersul motorului dar e foarte stresant sa mergi cu "check ul" aprins.
     
  20. tipoval 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi a6 3.0 TDI
    Probleme EGR la motoare V6

    Tinand cont de faptul ca aceasta problema este intalnita frecvent si supara pe tot mai multa lume am sa va explic cu lux de amanunte cum se repara (la randul meu am fost ajutat de un membru foarte binevoitor al acestui forum).
    Astfel:
    1. Am demontat capacul motorului.
    2. Am identificat pozitia clapetei de aer, in partea dreapta - cum te uiti la motor.
    3. Am desfacut cele 3 suruburi stea care o tin de galeria de admisie.
    4. Am desfacut colierul furtunului gros de aer care vine de la inter-cooler
    5. Am tras oleaca in afara (spre noi) clapeta de aer ca sa putem scoate mufa aferenta motorasului clapetei, dupa care am scos clapeta din compartimentul motor. Am curatat-o cu spray de depunerile de calamina din cauza carora ea nu mai lucra bine si am montat o la loc.
    Am sters eroarea si surpriza nu a mai aparut nici acum (curatata asta vara).
    In acest punct s-a incheiat reparatia pentru mine.
    Insa la un coleg de forum problema era alta si a continuat astfel:
    6. a desfacut suruburile stea care fixeaza capacul negru de plastic al clapetei, sub care am gasit motorasul impreuna cu pinioanele care sunt angrenate de acesta.
    7. A desfacut cele 2 suruburi stea care fixeaza motorasul, am scos motorasul impreuna cu pinionul dublu din centru. ale pinion e dublu deoarece are sub pinionul ala mare inc aunul mic. Pinionul mic e cel cu probleme, la noi era efectiv cu dintii rupti.
    8. am schimbat pinionul dublu cu cel de pe alta clapeta de aer, clapeta care ne-a fost donata de un amic.
    9. am pus totul la loc in ordine inversa
    10. am pus contactul, am intrat in VAG COM si am sters eroarea.
    11. Am luat contactul si am pornit motorul. Nu s-a mai aprins becul de check engine iar la oprire, acesta s-a comportat normal fara sa tremure.
    Tremuratul apare deoarece motorul nu se mai oprea imediat prin lipsa de aer ci se oprea prin lipsa de motorina.
    Operatia dureaza maxim 20 de min.
    3 serviceuri am colindat in 4 luni de zile cu aceasta eroare si nicaieri nu am putut rezolva problema (inclusiv o recomandare de pe forum "service tavi"), toti cu cate o varianta una mai costisitoare ca alta (intre 1700 ron schimbarea clapetei cu totul si 800 curatarea)

    In concluzie.... Problema rezolvata
    Sper de aceasta explicatie sa beneficieze si vecinul meu de la blocul de viz a vi care imi cerea sfatul zilele trecute insa din lipsa de timp nu am putut sa i-l dau (stiu ca e si el un membru al acestui club).
    Precizez ca pozele care le aveti ca model nu sunt cu egr meu (al meu era plin de calamina) ci al colegului nostru care a schimbat si pinionul de la motoras.
    In incheiere inca un sfat, daca tot umblati la clapeta puteti sa desfaceti si capacul de plastic si sa ungeti cu vaselina pinioanele din angrenajul acesteia.
    Numai bine...
     

    Fișiere atașate:

    • 1.JPG
      1.JPG
      Mărime fișier:
      84,2 KB
      Vizualizări:
      755
    • 2.JPG
      2.JPG
      Mărime fișier:
      83,6 KB
      Vizualizări:
      924
    • 3.JPG
      3.JPG
      Mărime fișier:
      70,1 KB
      Vizualizări:
      888
    • 4.JPG
      4.JPG
      Mărime fișier:
      65,9 KB
      Vizualizări:
      872
    • 5.JPG
      5.JPG
      Mărime fișier:
      105,3 KB
      Vizualizări:
      972
    • 6.JPG
      6.JPG
      Mărime fișier:
      72,8 KB
      Vizualizări:
      923
    • 7.JPG
      7.JPG
      Mărime fișier:
      55,3 KB
      Vizualizări:
      894
    • 8.JPG
      8.JPG
      Mărime fișier:
      62,3 KB
      Vizualizări:
      922
    • 9.JPG
      9.JPG
      Mărime fișier:
      86,6 KB
      Vizualizări:
      907
    • 10.JPG
      10.JPG
      Mărime fișier:
      78,2 KB
      Vizualizări:
      954
    Ultima editare de un moderator: 25 Apr 2010

Distribuie pagina asta