1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta EGR si Shut Off - motoare diesel la A6 C6 4F - curatare - inlocuire -

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de kadima, 17 Sep 2008.

  1. Norby

    Norby 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI BRE 2007
    Buna ziua, ieri am dat jos EGR-ul si clapeta shutt off, le-am curatat, si le-am montat inapoi. Dar din pacate mi-a aparut o problema, cand opresc motorul atunci trepideaza destul de tare, ceea ce pana acum nu a facut. Am citit ca si alte persoane au patit asa, (si pe forumuri straine) dar solutia nu am gasit-o nicaieri. Nu am desfacut partea mecanica sa zic asa doar le-am curatat. Ati gasit ceva rezolvare la problema aceasta? Va multumesc
     
  2. Norby

    Norby 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI BRE 2007
    Am facut o scanare sa vad daca primesc ceva eroare dar nimic. Am verificat daca se inchide clapeta la oprirea motorului, se inchide, si totusi este acel tremurat. Ce am observat este ca dupa oprirea motorului egr ul inchide/deschide de aprox 2 ori. sper ca m-am facut inteles. cineva idei?
     
  3. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Clapeta ta nu mai inchide cand trebuie si de acolo tremuratul la oprirea motorului.
    Probabil atunci cand ai curatat.o ori ai lezat ceva in ea...ori ceva nu "mai calca cum trebuie" iti recomand sa o desfaci dar de data asta cum trebuie si sa o cureti din nou....sau sa iti procuri alta.
    Egr-ul lucreaza cum trebuie...la fel si clapeta shut-off trebuie sa inchida si sa deschida inapoi.
     
  4. Norby

    Norby 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI BRE 2007
    Clapeta shutt-off se inchide de tot cand se opreste motorul, apoi se redeschide, asa cum e si normal.
     
  5. Norby

    Norby 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI BRE 2007
    Revin cu niste noutati, ieri am dat jos din nou clapeta shutt-off si am desfacut suruburile de la partea mecanica( rotite) si a inceput sa curga ulei negru de acolo. Chiar trebuie sa fie plin cu ulei? Am montat-o inapoi, si la fel face, tremura motorul cand il opresc. Chiar nu a patit nimeni asa ceva dupa ce a curatat EGR ul si clapeta Shut -off?
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu trebuie sa fie nici un fel de ulei. Cand se schimba clapetele, ambele se schimba cu unele noi, deoarece nu se curata, trebuie sa cureti si galeria de admisie de acele depuneri. Adica demontezi frumos si galeria de admisie o lasi intr-un recipient cu benzina si dilunat vreo 2 zile si pe urma o iei la frecat pe interior. Cureti inclusiv gaurile din chiulasa motor cu o scula (arata ca o lingura dar mai mica ca sa poata intra in acele gauri). Cureti bine galeria de admisie pe interior (freci la ea cateva ore bune) inclusiv clapetele actionate de o tija clapete ancrasate (blocate de depuneri) de pe galerie si la montare folosesti obligatoriu garnituri noi.
    Garniturile se schimba obligatoriu de fiecare data atunci cand se demonteaza piese etansate de garnituri metalice sau klingherit doarece acele garnituri de tabla, de exemplu au niste proeminente sunt rotunjite in anumite parti, au forma speciala cand sunt noi si ele cand sunt stranse se aplatizeaza.
    Automat cand se desfac piese etansate de garnituri din tabla, nu mai sunt bune pentru remontare pentru ca sunt deja plate si nu mai etanseaza corect.

    Am mai sups asta si ma repet: cred ca voi ati nimerit la niste Plapumari/Cofetari nu la mecanici auto sau nu erau mecanici, erau probabil maimute dresate sa devina mecanici care insa au esuat.

    Clapeta EGR si clapeta Shut Off si/sau ASV (Anti Shutter Valve) la motorul 2.0 TDI se inlocuieste NU se curata, daca este plina de ulei in interior
    . Am scris asta pe forum de m-am plictisit dar vad ca voi nu vreti sa intelegeti asta si mai ales nu vreti sa cititi. Cititi tot forumul. Cititi toate topicurile care au legatura cu motorul care il aveti topciuri existente in alte arii deoarece motoarele sunt la fel in mare masura.
    Citeste de exemplu si acest topic integral: http://www.clubaudi.ro/threads/supa...-off-acceleratie-motor-diesel-la-a4-b7.37876/ si citeste integral si acest topic unde ai scris mesajul.

    Asa cum am mai repetat (dar observ ca degeaba) este foarte probabil ca subiectul sa fi fost discutat anterior si s-ar putea sa gasiti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cautati si care nu apare la cautarea initiala dar se pare ca nu vreti sa intelegeti.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O mica completare, clapeta Shut-Off la A6 4F se curata. Dar daca a ajuns ulei in partea electronica la revedere.
    Daca inginerii ar fi pus cele 2 rotite din alt material, clapeta asta nu s-ar fi stricat niciodata.

    Asadar, o curatati intruna degeaba, desfaceti partea atasata ei, unde sunt rotitele si verificati in ce stare sunt.
     
  8. Norby

    Norby 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI BRE 2007
    As dori sa precizez ca nu am fost la nici un mecanic, ci din propria initiativa m-am hotarat sa desfac si sa curat EGR -ul, motorul mergea/merge bine fara nici o eroare, dar avand aprox 200.000 km am zis ca sigur e infundata. Deci clapeta shutt off nu a aratat foarte rau am curatat-o si pe aceasta. Am folosit garnituri noi. Dupa montarea pieselor inapoi pe motor am observat acel tremurat la oprire, inainte nu facea acest lucru. Ieri am dat jos clapeta shut-off (folosit garnitura noua), am desfacut suruburile de la partea mecanica, vazand cum arata (curgea ulei din ea), am montat-o inapoi pana gasesc solutia sa rezolv problema. Clapeta inchide si deschide, deci functioneaza, eroare in VCDS nu imi da, dar totusi am acel tremurat la oprire pe care nu il aveam inainte de curatare. Din acest motiv sunt derutat din cauza clapetei shut off.
     
  9. SeseSerj

    SeseSerj 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2015
    Locație:
    ORADEA-DUBLIN
    Masina:
    A6.3.0 TDI.2005 280cp BMK S-line. 19 ", S6 front bumper
    Salutare. Am o problema. Cat timp a fost frig afara -2 -3 nu mi sa aprins check engine deloc,dar cu creșterea temperaturii a început sa se aprindă. Am pus vag com și eroare la egr. Am schimbat egr ,senzor ,debitmetru și tot se mai aprinde. Citisem aici pe primele pagini ca ar fi de la sonda lauda. Ce legătură ar fi ? Azi voi anula egr din soft și sper sa nu se mai aprindă.
     
  10. ovidiu_ciocioi 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, 2000 TDI, 2005
    Salut.. Am schimbat si eu azi EGR-ul cu unul nou si am curatat clapeta shut-off care avea ulei la partea electronica insa nu avea nicio rotita dusa... La oprire nu-mi tremura masina.. Ce alte simptome mai are clapeta dusa?? Se poate sa nu traga bine masin din cauza ei sau sa dea fum ceva, ca parca masina mea a devenit cam puturoasa?? Ms mult...
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, ASV-ul (Clapeta acceleratie sau Anti Shutter Valve) chiar fiind curatata tot poate crea probleme. De obicei se schimba amandoua deodata. Stiu, costa mult dar asa eviti sa incepi cu ghicitul si asa elimini niste cauze. Bafta.
     
    ovidiu_ciocioi apreciază asta.
  12. shauny

    shauny 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2009
    Locație:
    dublin, ireland
    Masina:
    audi A6 le Mans 2009 2.0 170 bhp
    salutare! Am si eu o problema si nu reusesc sa o rezolv. Acum 2 sapt mi-a aparut check engine light. am verificat eroarea cu vag -ul si mi-a dat P2009 intake manifold bank 1 short to ground. Am dat toata admisia jos si EGR-ul, am curatat totul si le-am pus la loc. am sters eroarea si nu a mai aparut pt 2 zile. Am comandat piesa de la Dieselgeek, a mers o zi si a aparut din nou. apoi ca sa verific cu motorul in mers am scos mufa de la motorasul ce actioneaza clapeta de admisie si cand am bagat-o inapoi motorasul a pornit si a tras parghia. am facut asta de 2 -3 ori si la fel, merge parca nu ar fi nimic in neregula. credeti ca ar fi ceva probleme cu cblul de alimentare al motorasului sau motorasul?
    sper ca am postat unde trebuie si va multumesc anticipat :)
     
  13. marco26

    marco26 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A6 C6 ,2005,3000 diesel
    Salutare băieți. Deschid si eu un subiect care ma cam roade de ceva timp si la care nu am găsit încă un răspuns. Vreau sa anulez valva egr a mașinii din semnătura. Audi A6 C6 3000 quattro.
    Am făcut deja aceasta Operațiune la alte mărci pe care le-am avut iar rezultatele au fost semnificativ vizibile in bine in ceea ce reprezintă comportamentul mașinii după.
    Întrebarea mea este cum o fac la aceasta mașina ?este de ajuns pur si simplu blocarea orificiului cu o garnitura de metal sau trebuie anulat si din softul mașinii ?
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Trebuie si din soft altfel vei avea Insuficient Flow.
     
  15. SeseSerj

    SeseSerj 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2015
    Locație:
    ORADEA-DUBLIN
    Masina:
    A6.3.0 TDI.2005 280cp BMK S-line. 19 ", S6 front bumper
    Salutare. Am schimbat egr ,supapa,senzor debitmetru am anulat egr din soft dar nenorocitu ala de bec tot ramane aprins in bord si tot cu eroare de Egr. Ma dispera cand il vad aprins. Ceva idei?

    Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
    Control Module Part Number: 4F0 910 401 F HW: 4F0 907 401 A
    Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0040
    Software Coding: 0011772
    Work Shop Code: WSC 02334 785 00200
    VCID: 1F47FB3CCE431DE68D9-804A
    4 Faults Found:

    16785 - EGR System
    P0401 - 001 - Insufficient Flow
    Freeze Frame:
    RPM: 1344 /min
    Torque: 78.0 Nm
    Speed: 20.2 km/h
    Duty Cycle: 79.7 %
    Duty Cycle: 20.9 %
    Mass Air / Rev.: 475.9 mg/str
    Duty Cycle: 30.4 %
    Mass Air / Rev.: 199.8 mg/str
     
  16. Cristian Sava A6

    Cristian Sava A6 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2016
    Locație:
    Falticeni
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (CAHA) 2010
    Va salut,
    Ma poate ajuta vreun coleg cu vreo poza unde exact sunt acele orificii (nări) de pe tubulatură? Sunt la service si imi curată galeria plus EGR si nici ei nu stiu nimic de acele orificii. Am cod motor CAHA. Multumesc.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Tu nu ai nici o tubulatura intre admisie si clapeta de acceleratie, la tine clapeta de acceleratie vine fixata pe corpul EGR-ului si EGR-ul vine prins de admisie, ca in poza atasata. Curata tot ce este incercuit in rosu, verifica inclusiv acea conducta care face legatura intre EGR si racitor.
     
  18. Cristian Sava A6

    Cristian Sava A6 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2016
    Locație:
    Falticeni
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI (CAHA) 2010
    Îți multumesc pentru ajutor audi66. S-a dovedit ca problema mea nu vine de la admisie. S-a curațat tot chiar sa anulat EGR si am aceleași simptome ca pana acum ,adică cand ma "infing"in ea câteodată simt cum ar patina. Initial m-am gândit ca e de acolo crezând ca EGR-ul sau clapeta de admisie nu își face treaba, insa dupa multe verificări si multe telefoane date de mecanic către niște oameni pricepuți la cutii multitronic se pare ca la mine patineaza lanțul si posibil si variatori afectati.
     
  19. Thomass27

    Thomass27 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C6
    Va salut , am un Audi A6 C6 2.0 BLB , ieri am patit un lucru eram in mers si al un moment dat , nu mai aveam putere la motor , se ridica turomentrul dar cand bagam pedala nu mai avea forta , am oprit masina , nici o eroare in bord , am oprit masina am repornit , a inceput parca sa isi revina apoi acelasi lucru ..
    Am ajuns acasa am lasat o vre o 20 min si plec sa vad daca si revenit dupa vre o 200 m , s a aprins martorul check engine .
    Am lasat o pana a doua zi asa , plec cu masina sa vad daca se si a revenit , martorul ramane aprins , cam 10 min merge bine se infige , dupa care se simte iar acelasi simptom , rurometrul se ridica dar parca prinde viteza greu ..

    Ce poate fi ? Sunt nou si nu ma prea pricep .. ceva sugestii sfaturi ? Multumesc
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    La diagnoza o sa vezi exact. Degeaba scrii pe forum pentru ca sunt "N" motive pentru aprinderea martorului si "N" motive pentru simptomele care le ai. Inainte sa scrii pe forum citeste toate topicurile de pe forum care privesc tipul tau de motor.
     

Distribuie pagina asta