1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta EGR si Shut Off - motoare diesel la A6 C6 4F - curatare - inlocuire -

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de kadima, 17 Sep 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu prea ai ce sa cureti la EGR-ul de pe 3.0 TDI, in el o sa gasesti depuneri minime. Mai degraba un strat subtire de funingine decat depuneri.

    Vezi sa nu ai obturata zona incercuita, dar si acolo, slabe sanse.
    Cel mai posibil este ca EGR-ul sa fie pe duca.

    Erori pe admisie, clapeta de acceleratie, EGR, duc la imposibilitatea DPF-ului de a face regenerare. Deci, rezolva-le.
    Toate 3.0 TDI au racitor (si nu numai), de filtru EGR n-am auzit pana acum. :))
     
    Virlan Bogdan apreciază asta.
  2. Virlan Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 3.0 TDI, 2011
    Multumesc mult ! Raman dator ! Daca ar fi sa schimb egr ar fi doar partea cu supapa nu? Cea de 600 ron din ce am vazut...
     
  3. Claudiu1978 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2016
    Locație:
    Spalding,Anglia
    Masina:
    Audi a6, 2,0 tdi, BRE, 140 cai, anul 2008, sedan
    Salut,
    Am citit acest forum de la cap la coada despre EGR si clapeta de acceleratie Shut Off asa incat dupa o cercetare vizuală la motor constat ca clapeta de accelerație este murdară de ulei si la partea electronica are garnitura ieșită in afara însă încă functioneaza acea clapeta de aer astfel că oprirea motorului se face lin.
    Am scos furtunul acela gros care intră în clapeta si am făcut câteva poze cu telefonul în interiorul clapetei. Dupa aceasta clapeta la motorul meu de 2 litri urmează EGR-ul asa ca in pozele care le postez se poate vedea și începutul de EGR care pare a fi destul de murdar.
    Ar trebui sa ma apuc sa demontez EGR-ul cu clapeta si bineinteles si galeria de admisie sa le curăț preventiv inainte sa cedeze una din ele ?
    Daca le curăț dar desfac si capacul de la mecanismul cu rotite sa curăț si acolo si sa vad starea rotitelor exista posibilitatea sa se defecteze ceva si sa mi para rau ca am umblat pe acolo fără să am simptome evidente la motor ? Am mai atasat o poza cu racitorul EGR cred, care este un pic afumat unde este trasată linia roșie ca si la clapeta unde am arătat garnitura ieșită afara de la prea mult ulei cred.

    20180809_112555.jpg 20180808_122847.jpg 20180809_112555.jpg 20180809_112101.jpg
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    EGR si clapeta Shut-Off nu se curata, se inlocuiesc direct cu unele noi OE sau Siemens-VDO (ce ai tu acum pe masina). Iar galeria se curata complet demontata de pe masina si se curata si partea interioara din chiulasa unde se imbina cu galeria. Se schimba toate garniturile cu altele noi originale obligatoriu pentru ca astea de pe masina sunt deja turtite si nu mai etanseaza corect. Daca racitorul EGR afuma acolo si acela este fisurat si trebuie inlocuit cu unul nou si obligatoriu original. Restul sunt povesti inutile. Atat timp cat EGR si/sau clapeta de Shut-Off are garnitura iesita, te asigur eu ca acele piese sunt terminate = distruse.
    Tot ce ti-am spus eu am inlocuit la masina mea de peste 2 ori (am inlocuit ce am mentionat aici in mesaj) si are doar 160.000 km.
    Tot ce am scris in acest mesaj am mai repetat si anterior in multe alte topicuri.
    Mersul in oras distruge masina si asta se intampla cu toate motoarele diesel (mai ales PD) mai devreme sau mai tarziu in legatura cu EGR, clapeta Shut-Off si racitorul EGR.
     
  5. Claudiu1978 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2016
    Locație:
    Spalding,Anglia
    Masina:
    Audi a6, 2,0 tdi, BRE, 140 cai, anul 2008, sedan
    Multumesc pentru raspuns Cristi. Inteleg ca ar trebui schimbate curând chiar daca mașina se comporta bine încă,desi câteodată de la treapta 1 in treapta 2 imi scoate un pic de fum alb albastrui care ma duce cu gândul că ar fi poate din EGR si mai este si faptul ca tot din treapta 1 in treapta 2 nu prea am zvac in demaraj cel putin asa cred eu, pentru ca nu am termen de comparatie cu alta masina.
    In rest, se comporta foarte bine. Imi poti confirma ca ar putea fi din cauza EGR-ului, si ca nu ar trebui sa astept sa mi faca alte probleme ?
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Din pacate nu iti pot confirma nimic. Poti merge asa mult si bine si poti merge asa pana te lasa direct la un drum si stai pe urma sa chemi platforma pentru tractare. Acele simptome pot fi si din alte cauze care nu fac obiectul acestui topic dar pot fi si din cauza celor mentionate anterior.
    Pentru ca sa elimini o cauza schimbi piesele alea mentionate si dupa, vezi mai departe. La cati km are sigur masina ta, piesele alea "nu mai au mult de trait".
     
  7. Claudiu1978 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2016
    Locație:
    Spalding,Anglia
    Masina:
    Audi a6, 2,0 tdi, BRE, 140 cai, anul 2008, sedan
    Am inteles ideea,inca o data multumesc de sfaturi. Apropos, masina are 209000 km sau 130000 de mile.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca nu ai schimbat pana acum la km care ii are masina ce s-a mentionat anterior este cazul sa o faci. Masina iti va multumi dar buzunarul, nu. Din pacate aceasta marca de masina este o masina scumpa la intretinere si trebuie periodic bagati bani in ea, asta pentu ca sa nu te risti inutil si sa stai fara stres. Bafta
     
  9. Claudiu1978 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2016
    Locație:
    Spalding,Anglia
    Masina:
    Audi a6, 2,0 tdi, BRE, 140 cai, anul 2008, sedan
    Asa o sa fac cu siguranta. Numai bine!
     
  10. victorsierik

    victorsierik 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2018
    Locație:
    Spania
    Masina:
    a6 c6 2.0 tdi 2006 140
    salut! spunemi si mie unde se afla mai exact siguranta de la clapeta de admisie ,in ce tablou mai exact pentru ca am schimbat corpul cu totul dar cred ca am siguranta arsa . masina e un audi a6 2.0 tdi din 2006 . mersi
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  12. victorsierik

    victorsierik 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2018
    Locație:
    Spania
    Masina:
    a6 c6 2.0 tdi 2006 140
    Salut,
    A montat cineva clapeta de admisie marka Pierburg, e buna de ceva ? o gasesc undeva la 175 Euro in Spania. Multumesc anticipat.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Culmea, Siemens VDO este mai ieftina, si este si producatorul OE.
     
    lucaflo26 apreciază asta.
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Victor hai sa iti explica motivatia cu toate ca mesajul tau a fost sters (intemeiat dealtfel)

    1. Trebuia intai sa demontezi clapeta ta si sa verifici daca ai ulei in partea electrica si totodata starea rotitelor dintate.

    2. In caz ca ai ulei pe partea electrica, inlocuiesti clapeta (in 90% din cazuri nu mai e buna de nimic).

    3. In caz ca aveai una sau ambele rotite rupte/tocite dar partea electrica era curata, trebuia sa comanzi de pe eBay (sau alte site-uri) kit-ul de reparatie al acestora.

    4. Daca este nevoie de inlocuire, obligatoriu cumperi una noua OE sau Siemens VDO.
    Nu second-hand, nu alte brand-uri aftermarket.

    Esti fericit ca m-am repetat zicand aceste lucruri (lucruri deja specificate de N ori in acest topic) si am pierdut 10 minute din timpul meu sa te lamuresc pe tine din cauza ca nu citesti tot topicul inainte sa te apuci sa pui intrebari ?

    Daca mai dau de 10 ca tine ce fac ? Repet aceleasi lucruri continuu ?

    Pentru 10-15€ merita sa pui alt brand in detrimentul celui OEM ?

    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.de/ulk/itm/381283310375
     
  15. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Salutare,

    Unde se afla localizat EGR-ul la 3.0 CDYC ?
    Daca ma puteti ajuta cu un cod OEM astazi am facut o scanare si se pare ca este pe duca.. momentan nu am check-ul aprins.
     
  16. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Locatia am gasit-o , un cod OEM daca ma poate ajuta cineva..
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  18. victorsierik

    victorsierik 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2018
    Locație:
    Spania
    Masina:
    a6 c6 2.0 tdi 2006 140
    Salut! problema rezolvata , dupa incercari de curatare , probat cu clapeta shutt off sh , fara mari rezultate , in final am cumparat una noua Siemens Vdo , in jur de 200€ dupa sfaturile voastre si in sfarsit rezultatul asteptat o oprire foarte lenta a motorului fara tremurat si fara zgomot . Multumesc pentu sfaturi si critici care uneori sunt constuctive.
     
  19. Audiquattro6 4th Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2018
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi a6 4f 3.0 tdi quattro 2010
    După ce am citit integral topicul m-am gândit că nu ar fi rau sa curat si eu clapeta de aer si implicit si ,,narile,, buclucase.( asta după ce am avut eroare pe Egr care de fapt este nou si am primit îndrumare sa se verifice egr-coolerul)
    După ce am schimbat EGR nou , Pierburg,
    Inlocuit tije actuatoare si am inteles-nu am văzut personal - ca clapetele din galerii sunt curate.
    As vrea sa fac această operațiune personal inainte de a face programare pentru verificare cooler care am inteles ca este destul de complicat de demontat.
    La modelul meu trebuie sa dau galeria de admisie jos pentru a curăța,,narile,,?
    Acum după ce am citit aici parca realizez ca nici masina mea nu se oprește chiar asa de lin....parca are un usor tremurat la oprire, fapt nebăgat în seamă pana acum-nu mi s-a parut chiar asa deranjant
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu, nu trebuie sa dai admisia jos.
     
    Ultima editare: 6 Oct 2018

Distribuie pagina asta