1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta EGR si Shut Off - motoare diesel la A6 C6 4F - curatare - inlocuire -

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de kadima, 17 Sep 2008.

  1. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    si eu, ca si voi am aceeasi problema cu aceasta clapeta de aer care are dintii barbieritii. va pot spune, de unde sunt acesti dinti barbieritii. DA, de la uleiul strins pe marginile tubulaturii si pe marginile clapetei de aer, nepermitindui-se a face un ciclu total de rotatie asa cum este ea conceputa. in cursul timpului gazele pline de ulei si vapori de apa fac pe toate piesele cu care intra in contact o mare pojghita identica cu betonul si mai mult segmentul de tubulatura din aluminiu cu surub sus trebuie sa aiba 2 (doua) gauri cam 0,3 - 0,5 mm. ieri am facut operatia de curatare (imi pare nespus de rau ca nu am avut cu ce sa fac poze). am desfacut toata tubulatura care face legatura intre EGR si aceasta clapeta de aer. va sfatuiesc sa nu va apucati singuri daca nu aveti scule necesare si daca nu stiti ceva mecanica (am fost la un amic mecanic 150 lei). nu va puteti imagina ce putea fi in acesta tubulatura si nu numai. acele doua gauri din tubulatura de aluminiu nici nu existau. cineva tot din service mi-a curatat rand pe rand piesele si rupind efectiv uleiul care era ca un beton pe pereti a dat din greseala de aceste doua gauri. de aici se ajunge ca aceasta clapeta trebuie sa munceasca dublu sau triplu deoarece gaurile au fost astupate si tijele clapetei efective sunt la fel obturate de acesta mizerie crunta si dura. ce va pot sugera eu la toti cei care aveti motoare de 2.7 respectiv 3.0 curatati IMEDIAT cind este cu putinta toata tubulatura dintre EGR si CLAPETA DE AER. acum sa va supun in vorbe care sunt si ce este de curatat:
    1- tubulatura neagra din mijlocul motorului
    2- ERG impreuna cu teava de aluminiu imbracata in plasa
    3- sub tubulatura neagra sunt niste "cutii cu clapete de admisie" care se dau jos cu tot cu clapetele din capatul lor ATENTIE LA TOATE GARNITURILE incet fara sa trageti de ele. in timp se pot strica acele clapte din capat daca cutiile nu sunt curatate si cele 4 (patru) clapete nu functioneza liber ca si cea de aer. la fel nu va imaginatii ce era inauntru acestor cutii. asta de la desteptii de nemti care viseaza ca uleiul fie el cel mai cel poate fi schimbat la 25.000 !!!! :no::keule: NICIODATA eu il schimb la 10 - 12 .000 maxim
    3- se continua cu tubulatura din partea dreapta de aluminiu
    4- clapeta de aer.
    sper sa nu va fi plictisit cu aceste informatii. pentru mai multe detalii va rog P.M
    NOTA:
    EGR NU SE CURATA decit cu carpa si cu un cutit usor de tot. acolo nu ajung vaporii de apa sau de ulei deci este mai mult funingine. NU spalati ERG cu niciun fel de lichid. SUCCES. am sa incerc sa pun si niste poze cu tot ce trebuie demontat. o zi buna domnilor.
     
  2. rac

    rac Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b8
    ecele ''nari'' de pe tubulatura care face legatura cu egr ,se curata periodic (aproximativ 40000 km). ele se obtureaza cu ''jeg'' si astfel apar pierderi de putere ,din cauza ca egr nu mai lucreaza in parametri.
    ps.-cand curatati clapeta ,dati si teava de auminiu in care se prinde clapeta ,si curatati ''narile'' acelea .
     
  3. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    RAC ce bine ar fi daca colegii nostri toti in general care se pricep si care stiu ceva mai multa mecanica sau au cunostinte mai mari (amici,rude,etc - mecanicii) sa spuna sau sa vina in intimpinarea acestor probleme, ar fi superrrrr................:o: daca eu stiam de asemenea problema ca trebuie executata la 40.000 hai la 50.000 km asteptam eu pina acum ? nu !!! in niciun caz. dar.............daca noi toti nu suntem ca o echipa sau ca niste frati nu facem nimic. ne dirijeaza si ne jongleaza cei din service cum voi ei. sper ca toti care cititi aceste rinduri sa inteleaga ca prin asta rezolvam multe. iar a fi uniti este un lucru extrem de rar. poate ar fi bine facut si un sticky cu : probleme care pot aparea la X km sau operatii care trebuiesc executate la nr. X km obligatoriu. asa orice coleg isi poate culege informatiile de care are nevoie si care nu le stie. daca vrea sa tina cont de ce trebuie bine daca nu, nu. o seara buna domnilor. :hi:
     
    Christian Stef apreciază asta.
  4. rac

    rac Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b8
    eu am demontat de 2 ori clapeta. o data am curatat doar clapeta (fara sa stiu ca exista si acele orificii pe teava de aluminiu care face leg cu egr) ,si a doua oara am curatat acele nari'' si teava de aluminiu ,informat fiind de cineva care lucreaza la reprezentanta,ca acele ''nari '' se infunda destul de des tinand cont de diametru lor mic,si astfel apar unele probleme de putere.
     
  5. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    nicio sansa in a gasi sh aceea clapeta aer sau acceleratie. deci o voi monta luni noua si manopera si garantie 2 ani totul = 1600 lei asta este :(:(:(. am sa va spun cum este dupa schimbare. :jump:
     
  6. rac

    rac Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b8
    iti spun eu de pe acum cum o sa fie. o sa ai o oprire de motor f lina ,fara trepidatii.
     
  7. Scorpiono

    Scorpiono 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Q7, 2008, S-Line
    si mai zic si eu cum o sa fie. intre 1000RPM si 2000RPM vei simti o diferenta - si evident peste trage cursiv si nu ca acum.
     
  8. lostuser 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi a6, 2000, 2011
    salut

    am si eu aceeasi problema. Pornesc, se accelereaza greu, trebuie sa opresc si pornesc de cateva ori, unde pot sa ma duc la o reparatie cu igr-ul ? cat ma costa sa il rotita aia etc ? unde anume ? in bucuresti
     
  9. costyhl

    costyhl 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Locație:
    PIATRA NEAMT
    Masina:
    AUDI A6 2700 TDI V6 2005 S-LINE BERLINA
    Sint nou , explicatia ta e de mare ajutor. Maine dimineata desfac si curat. Salut
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2010
  10. tipoval 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi a6 3.0 TDI
    lucian sunt atatea parcuri de dezmemrari, imi e greu sa cred ca nu gasesti o clapeta de aer la un pret acceptail
     
  11. sante

    sante Bronze Member

    Înscris:
    15 Apr 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    a6,2.0 tdi, BLB, 2005
    si la 2.0 TDI se poate face?
     
  12. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    spre surprinderea :banghead: voastra am suna in 20 (douazeci) de locuri distincte si am vorbit evident cu 20 de persoane care, :sadlike::3sadwalk:culmea mi-au spus aceeasi placa adica : ori nu mai au piesa ori a fost vinduta ieri (vorba vine). asa ca in acest mod simplu am luat piesa (1.600 lei :jump::scared2:) si am montat-o usurel asa cum trebuie. acum pot spune ca toate bune si frumoase. motor pornit frumos, oprire motor fina si lina, beculetul galben stins definitiv si problemele rezolvate.
     
  13. liviu65 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 3.0 Quattro
    probleme EGR a6 3.0

    poate imi spune si mie cineva,sa aprins martorul la bord,la o scanare arata ,egr insuficient flow
    cod de eroare:16785
    ce sa fie?
     
  14. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    Liviu poate sa fie filtru de particule daca ai asa ceva sau este infundata clapeta de aer/acceleratie. dar daca vrei mai multe sa afli sau sa te documentezi ai sus functia cauta si scri acolo tot ce vrei ca de exemplu "Probleme EGR la motoare V6" etc. succes si bine ai venit in club.
     
    Ultima editare: 4 Noi 2010
  15. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Si pozele pentru noi ??? :crying: :3sadwalk:

    Daca cineva se hotaraste sa umble si la EGR, sa faca tot posibilul sa ne arate niste poze. E printre cele mai tari topicuri asta.
    Daca mai apar unele gen "Inlocuire filtre", "Schimbare placute de frana", etc., ar fi,..... maaaama ce-ar fi.
    Macar astea simple sa le putem face singuri, fara sa riscam sa rupem sau sa stricam ceva (sa ne para rau ca nu am mers sa ne scobeasca de bani la service pt "te-miri-ce".)
    Hai sa incercam sa facem treaba asta,...pe tipuri de motoare. Daca nu stiti, macar "ochi mari" cand mergeti la service-ul lui nea' Gigel de dupa colt,...
    Furati meserie..., ca si ei au invatat candva la fel si inca mai invata,... poate chiar pe masinile noastre. :yes:
     
    Ultima editare: 13 Noi 2010
  16. rac

    rac Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b8
    daca ai minime cunostinte de mecanica si cheile corespunzatoare nu e greu. eu mi;am curatat singur clapeta de acceleratie inclusiv partea aceea de dupa clapeta de aluminiu care face legatura cu egr,si am schimbat si placutele de frana spate . pt placute iti trebuie un vag,sa poti trage pistonasele de la etrieri.
     
  17. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Da, stiu perfect pozitia ta, pentru ca si eu, la celelalte masini, in primul an deja stiam cum se schimba "consumabilele" si alte chestii mecanice minore, dar tot mi-a fost frica si mie cand am umblat prima data desi am tot intrebat cum se face.
    In general, daca ma bag, imi iese, dar cand ai niste explicatii beton si mai ai si poze....
    Mi-e frica, de ex., sa ma apuc de desfacut si dupa ce dau jos un capac, un orice, sa dau peste alta chestie pentru care trebuie nu stiu de scula, ca s-o dau jos. Asta imi pune capac.
    Hai, las EGR-ul deocamdata asa, dar clapeta de acceleratie parca imi face cu ochiul. Inclusiv tubul ala de aluminiu. Masina merge brici,... De asta sunt in dubii daca sa umblu si la ce.
    Au trecut niste ani peste ea si tone de aer si motorina. Oricat de curate ar fi fost,...tot au lasat urme.
    Azi am mers, dupa vreo 50 de km, vreo 6 km in a IV-a la 3500 de ture. Am inteles ca e bine pentru DFP, din cand in cand mai ales daca o plimbi prin oras o saptmana. Ii aud pe cei cu 2.0 TDI ca schimba vitezele pe la 3000, dar la mine automata schimba la 1800. Iti dai seama ca daca e ceva de infundat din cauza subturatiei,...se infunda.
    Dar pana acum e bine,...dubios de bine. :)
     
  18. rac

    rac Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b8
    pt curatarea clapetei si a tubului acela de aluminiu ,iti trebuie doar o surubelinta in stea sau chei in stea.
    desfaci colierul de la furtunul de cauciuc care intra in clapeta cu o surubelnita dreapta,apoi desfaci trei suruburi in stea care vin prinse pe tubulatura aceea de plastic care duce la bank1 si bank 2.,si cele 2 suruburi stea care fac legatura la egr. apoi dai jos cele 2 piese(clapeta si tubul de aliaj)
    cele 2 piese la randul lur sunt prinse iar in 3 suruburi stea,le desfaci si iti trebuie un spray de placute sau de carburator sa cureti jegul .
    vezi ca tubul acela de aliaj are 2 ''nari'' care de obicei se infunda de la atata jeg.,cureti bine si acele 2 orificii si cam atat. montezi la loc in ordinea inversa si cam atat.
    succes!
    sa ai si o pereche de manusi ca ai sa te faci tuci:p
    ps-eu la clapeta am desfacut si partea electrica si am uns cu vaselina toate rotitele acelea de plastic . de obicei cand pica clapeta e din cauza acelor rotite care sunt de plastic si se uzeaza dintii.
     
    Ultima editare: 13 Noi 2010
  19. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Da merci,..deja ma vad tuciuriu :) Vad ca tine vremea cu noi si chiar imi face cu ochiul operatiunea. E bine de facut, pentru ca toata mizeria aia se tot duce din una in alta si in final tot iti poate "cadea" ceva.
    In puii mei, nu vezi ca daca te duci la un service cu pretentii te lasa in fundul gol ?
    Acum am o bujie terminata si desi porneste bine dimineata, nu stiu cum o sa fie la iarna. Am noroc ca fiind inca 5 bune, alea duc greul pornirii, cu brio, inca. Se prea poate sa produca oarece noxe si materii de depunere defectiunea asta si trebuie rezolvata. Problema e ca bujia e cu "rosu" pe ea (asa am auzit vorbindu-se la mecanici) si fiind de ceramica (asta inseamna ca e cu rosu) exista riscul ruperii in chiuloasa. Din cauza asta o schimb la reprentanta. 80 lei bujia si 50 lei manopera. Se merita zic eu, ca sa nu am probleme. Daca o rup pe la vreun service din orasul meu, iti dai sema ca de dat jos chiuloasa ma duc la reprentanta si atunci sa vezi circ. Daca o rup ei, nu au decat sa dea chiuloasa jos pe cheltuiala lor, fara sa ma doara capul.
    Cand se merita, se merita.
    Numai bine...
     
  20. rac

    rac Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b8
    da,da...vezi sa nu fie pe cheltuiala lor:)).
    si eu am avut o bujie praf ,si vazand ca nu merge desfacuta vroiau sa dau semnatura ca in caz de se rupe, sa suprt eu toate cheltuielele. asta si la repr. audi si skoda.
    si ce am facut... ,am cumparat eu o cheie T de 10 dar ,subtire sa poata intra in locasul acela ,si acasa m'am chinuit singur si am dat'o jos,dar cu muuuulta rabdare si migala.
    asa ca nu te mai increde in toate astea ca iti dau ei chiulasa jos pe barba lor.
    daca vad ca nu merge desfacuta iti pun in brate problema si tu alegi.
     

Distribuie pagina asta