Am si eu o problema cu claxonul,una mai ciudata.Cand volanul este drept nu functioneaza,cand virez putin stanga sau dreapta merge.Alteori dupa ce invart nitel de el si il las pe pozitia drept claxoneaza dar de cele ma imulte ori NU...DE CE OARE???
Nici mie nu imi mai merge claxonul, la inceput avea momente, cand mergea cand nu mergea, acum nu mai vrea deloc. Odata la doua zile mai da cate unul scurt de nici macar o secunda dupa care nu mai vrea iar.
verifica spira de sub volan.daca nu stii despre ce e vorba,mergi la un electrician ca trebuie sa dai jos airbag-ul de la volan si sa faci niste masuratori @bigmangesign.. verifica mai intii sigurante si releul,dupa care claxoanele pe direct si in final spira de sub volan.
Siguranta e buna, la asta cu claxoanele pe direct nu m-am gandit, am sa le verific si revin dar nu stiu cand voi reusi ca e foarte frig. In legatura cu releul ala stiti unde este pozitionat la un a4 b5 si cum se poate verifica daca este bun?
Aveti idee cum se poate scoate capacul de la volanul unui A4 B5 1995?Vreu sa incerc sa-i curat spira aceea sau sa vad de ce nu merge claxonul cand volanul este drept...Este necesar sa decuplez si bateria masinii sa nu am probleme cu airbag-ul?Va multumesc!
Se pare ca cei care se pricep nu fac altceva decat sa ne trimita la electricieni asa ca eu am mai avansat putin. Am verificat siguranta si este buna, am veificat claxoanele, am desfacut releul, am blocat cu putina hartie pe direct si l-am bagat la loc, claxoanele functioneaza, am pus alt releu si nu da semnal. Deci nu mai ramane decat spira aia. Daca ar veni cineva cu putin ajutor la remederea spirei ar fi ok, daca nu ma voi descurca eu si revin.
ramine sa dai jos airbag-ul de la volan si sa verifici contactul de claxon si spira.ai grija cu airbag-ul si cum masori spira.de aceea se spune sa mergi la un electrician,pentru ca sint posibilitati sa declansezi airbag-ul,sa strici spira si multe altele.de reparat spira daca nu ai ceva experienta,nu stiu cum vei reusi.este pozitia de zero a ei,si daca nu o nimeresti ai posibilitatea sa o rupi.sint multe de spus,mai multe de aratat,dar masinile nu se repara "on line" fara ca cel de linga ele sa aiba niste cunostinte de electrica si mecanica. vezi ca daca scoti airbag-ul si pui contactul o sa ai martorul de la airbag aprins,deci ai nevoie de un vag sa resetezi eroarea.
poti incerca sa vezi unde e intrerupta dupa care vazut daca se poate cositori in zona respectiva sau varianta cea mai buna (parerea mea) sa o inlocuiesti. apropo .. daca veni vorba .. cu ce fel de cheie se da volanul jos? e o cheie mai speciala din cate am vazut eu .. stelata??
poate cam tarziu Scoate din partea stanga a spoilerului fata capacul de la proiectoare, deasupra acestuia, in interiorul spoilerului in sus, este pozitionat claxonul.Este prins pe un surub cu o piulita pt. cheie de 10. Incearca sa scoti claxonul dupa ce desfaci piulita si scoti mufa de alimentare. Pe o parte are un cap de surub, pt.reglaj sonor, acoperit cu mastic. Invarte de surub si incearca sa lovesti, nu tare, cu ceva de lemn in el. Intotdeanuna cand se aude un click cand apesi pe volan claxonul este blocat, iar instalatia nu are nimic.
Pai asta e problema, claxonul nu merge desi releul este bun (verificat), claxoanele merg (verificat), mai raman contactele sau spira aia la volan. Contactele sunt 4 din cate am vazut fara sa desfac (poate ma insel) si nu cred ca picau toate odata. Deci raman la spira, o sa caut in etka sau elsa detalii. Am si VagCom si ma descurc si cu eventuale erori, am si ceva cunostinte de mecanica asa ca sper sa ma descurc. Precizez ca nenorocitul de claxon are momente foarte scurte cand functioneaza. Daca mi-ati da mai mule detalii cu ce anume se poate defecta la spira aia si cum se remediaza v-as ramane dator. Multumesc.
spira de sub volan este facuta in genul a 4 "fire" care sint intr-o panglica de plastic izolate.prin miscarea volanului,acea panglica se stringe sau se desfasoara.datorita uzurii ( in acea panglica unele spire pot freca intre ele,sau mai bine zis roade ) unul din acele fire se intrerupe.pentru reparare se da volanul jos,numeri cite ture face spira de la pozitia actuala pina la un maxim ( dreapta sau stinga,gen 2 ture jumate ) si apoi desfaci cu grija spira.dupa ce gasesti problema si o remediezi prin cositorire (ai nevoie de un letcon de putere mica sa nu arzi plasticul panglicei ) se monteaza la aloc,se numara spirele astfel incit sa ai acelasi numar de spire ca la inceput si se monteaza pe masina,se pune volanul si se face proba.apoi airbag-ul si resetarea martorului airbag,in caz ca apare.atentie mare la masinile cu senzor de pozitie volan,aici e posibil sa fie nevoie si de rememorarea noului 0 a volanului. cel mai bine verifici mufele si conexiunile inainte sa faci toata treaba cu spira.
Ok multumesc informatii foarte pretioase, multumesc mult, o sa ma apuc de treaba maine poate. Trebuie sa schimb distributia maine si poate am timp si de asta.
sal, am montat pe masina o inchidere, cu cheie briceag, si nu are, fir pentru sirena, si eu vreau sa iau semnal de pe firele de inchis/deschis.leg fir de pe deschis, pun o dioda. leg fir de pe inchis, pun dioda, si dupa dioda ,unesc firele, acest fir are iesire -. ce vreau eu sa fac este sa leg acest fir , ca atunci cand inchid/deschid masina sa fac un sunet claxonul de pe masina. vreau sa stiu , daca ma poate ajuta cineva cu instalatia de la claxon, sa imi zica unde sa leg firul asta.nu conteza daca trebuie sa ii schimb polaritatea, ca stiu cum se face. astept raspuns. merci
Salut sunt Cristi si sunt nou pe forum. Am si eu o problema cu claxonul, merge cand vrea el. Daca sta volanu drept si-l lovesc merge pana ce virez. Va rog sa-mi dati un raspuns masina este un A4 B5 din 1995. Poate sa fie tot de la spira m-am interesat cat costa una si am ramas surprins - 860 ron. Nu stiu ce sa zic, spira am scos-o dar e capsata nu pot vedea ce este inauntru daca e intrerupt ceva pe acolo, este o bucata de plastic aproape patrata cu un capac de aluminiu care e capsat. Pe spira sunt 2 mufe plus cea de la airbag Multumesc mult.
incearca sa cureti mufele. daca nu merge asa, trebuie "zeama" de alt volan (la dezmembrari il gasesti complet ieftin).
Aceeasi problema o am si eu. Daca trag de volan spre mine de partea de sus sau jos la propriu claxonez, altfel nu. Electricianul dupa verificari a spus ca nu-si ia minus de pe coloana de directie. Are cineva o idee ?
Eu nu am reusit sa rezolv problema am schimbat spira si tot asa facea. Daca rezolvi, te rog sa-mi spui si mie. Am pus-o pe tester si nu da nici o eroare. Multumesc mult, nu stiu ce sa-i fac. (spira nu, releu nu, claxon nu ?) L.E. Nu aveam rabdare si am iesit afara si am tras un fir (minus) de pe caroserie si l-am pus pe piulita care strange volanul. Surpriza, merge, dar s-a intunecat afara si nu am putut sa fac nimic. Cand o sa am timp ma apuc. Macar stiu de unde sa pornesc acum. Daca rezolvi tu primul astept raspuns. Mecanicul avea dreptate nu-si ia minus de pe coloana. Sper sa o rezolv .
ai pus fir pe piulita dar cind sucesti volanul?eu astept sa vina bine caldura apoi am sa incerc iarasi.
Asa e, nu virezi, faci o proba sa vezi daca e de la masa sau nu. Eu dadeam vina pe spira, dar e de la masa. Pe piulita merge, daca pun sub bord pe colana nu merge, puneam pe surub mergea, luam nu mergea. Deci e de la masa. De ce nu merge pe coloana sub bord greu de zis. Am sa merg la un elecrician. Ai grija cu firele, le-am miscat pe acola si s-a aprins becul la Airbag.