1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic - Aer Conditionat - Compresor AC la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de b-13-way, 14 Mai 2008.

  1. Iosip 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2017
    Locație:
    Barlad
    Masina:
    Audi a4 b6 awx 131 cp an 2004
    Ok, eu am gasit compresor cu acelaş cod ca al meu doar ca difera tipul de motor al meu e awx 131 cp vs bke 116 cp
     
  2. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    E ok daca e acelasi cod, nu conteaza motorizarea!
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exact cum a spus waf si nu conteaza in cazul asta motorizarea. Bafta
     
  4. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Salutare tuturor!

    Îmi expun și eu problemele întâmpinate cu sistemul de climatizare în speranța că cineva s-a mai confruntat cu situația în care sunt eu.

    În aprilie anul trecut am înlocuit compresorul de pe mașină, apoi sistemul a funcționat perfect cam până în septembrie când a rămas blocat pe modul ECON. Am crezut că am rămas fără refrigerant și am mers la un service auto unde au încercat să facă reumplerea însă circuitului ii lipseau maxim 50g din cantitatea necesară. S-a scos totuși refrigerantul și s-a reumplut sistemul la specificații, însă AC tot rămânea în modul ECON.

    Am lăsat-o așa până vara asta, când, reîncercând să rezolv problema am găsit erori pe G65, și instalația cu 1bar presiune. Am cumpărat un G65 nou marca Hella (după seria de șasiu și l-am montat, apoi am făcut plinul cu refrigerant la instalație.

    Acum am următoarea situație:

    Cu motorul oprit, am valorile
    High pressure signal (G65): 27%
    Refrigerant circuit pressure: 7 bar

    Când pornesc motorul
    High pressure signal (G65): 100%
    Refrigerant circuit pressure: 33 bar. (menționez că aceste valori probabil sunt limita superioară și apar și atunci când este G65 deconectat, deci e ca și cum senzorul nu mai răspunde, sau dintr-un oarecare motiv comunicarea cu el nu mai e posibilă.

    Erori DTC:

    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    16-10 - Signal Outside Specifications
    (pe Ross tech wiki nu prea sunt informații despre subcategoria aceasta a erorii)

    Eroarea e permanentă, nu se șterge cu clear, și valorile G65 rămân la fel orice ai face: signal la 100% și pressure la 33bar.

    Însă - dacă opresc motorul și deconectez și reconnectez mufa intermediară de pe traseul electric al senzorului G65, valorile revin la cele normale, adică 27% signal și 7 bar pressure, și eroarea poate fi ștearsă. Abia când pornesc motorul eroarea reapare și valorile sar înapoi la cele false.

    Compressor shut of condition e mereu 4: Compressor off (engine nor running or has been running for less than 2 sec.)

    Aș aprecia dacă îmi puteți da un sfat cum să merg mai departe în rezolvarea problemei, ce verificări mai pot face din vcds orice idee e binevenită. Mulțumesc!
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai schimbat valva de pe compresor ? Din cate vad, nu. Schimba valva cu una noua si obligatoriu originala. Bafta
     
  6. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Salut Cristi, merci pentru răspuns! Te referi la N280? N-am văzut nicio eroare pe senzorul ăsta dar o să-l comand luni și o să-l schimb.
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu stiu ce "N" este. Este situata pe compresor. Daca nu o rezolvi verifica tot sistemul si schimba chiar rezervorul de vacuum condensare de sub aripa, cel din partea dreapta. Eu cred ca nu ai nimerit la cine trebuie care sa iti faca competent verificarile pe tot sistemul HVAC.
     
  8. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Cred ca despre asta este vorba: Valva N280 - Supapa regulatoare, ce este instalata in compresor. Pe magazinele de piese apare doar pe VEMO. Las aici informatia pt posesorii de a4 b6 avf 2003-2004
    Cod piesa Vemo: v15-77-1016. Se pare ca costa aproape cat jumatate din pretul compresorului :)
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Costa in jur de 3-400 ron acea valva.
     
  10. Marius P. 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    A4 B6 8E5, 1.9 TDI AVB, 2003
    Salut, am și eu o problemă, nu mai pornește compresorul, desi freonul are presiunea de 6-7 bari. Știu ca e cam mică dar totuși la presiunea asta mergea de un an. Nu are nicio eroare pe HVAC. Problema a apărut acum 2 zile pe autostradă în Bulgaria.
    PS: până acum câteva zile cand apăsam butonul ECON se observa că pornește compresorul prin sunetul / puterea motorului iar presiunea ajungea de la 7 la vreo 11 bari, acum doar se stinge ledul roșu și atât, nici presiunea de freon nu crește deloc, rămâne la 6-7 bari.
    PPS: nu am de unde să incarc cu freon aici
     
  11. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Dacă nu ai erori, e posibil să fie un defect mecanic al compresorului.
    Cu ce tester ai făcut diagnoza?
     
    Ultima editare: 14 Aug 2018
    Marius P. apreciază asta.
  12. Marius P. 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    A4 B6 8E5, 1.9 TDI AVB, 2003
    VCDS 17.1.3
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cu o clona chinezeasca ai facut diagnoza ? Mergi la un profesionist care stie sa faca diagnoza, care stie cata putere absorbita are compresorul in sarcina si asa mai departe.
    Adica trebuie sa mergi la electrician auto profesionist, nu un agarici si care are VCDS licentiat si alte softuri pentru diagnoza (ODIS, VAS-PC, etc). Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.

    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
     
    Marius P. apreciază asta.
  14. Marius P. 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    A4 B6 8E5, 1.9 TDI AVB, 2003
    Ideea era că sunt în concediu și nu am unde să o duc aici, poate ar fi mai fost altceva de verificat cu clona chinezească de VCDS sau relee, siguranțe, etc, măcar la întoarcerea acasă să nu merg iar la >30°C fara AC
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mergi fara AC pentru ca nu ne-am nascut cu AC in masina si cand ai posibilitatea du-te unde te-am indrumat eu. Pot fi zeci de cauze pentru problema ta.
     
    Marius P. apreciază asta.
  16. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Se pare ca la mine valva A/C (N280) functioneaza, iar compresorul porneste, insa se inchide cand primeste semnalul (presupus) eronat de la senzorul de presiune.

    Am reusit sa pornesc compresorul pentru cateva secunde in felul urmator:
    Intrucat cu motorul oprit si contactul pus, senzorul de presiune inregistreaza valori corecte, am dat clear la eroare si am pornit motorul cu modulul clima pornit deja. Compresorul porneste, intrucat eroarea nu apare din prima. Mai departe, dupa cateva secunde de la pornirea motorului, senzorul arata valori incorecte (33bar si 99% duty cicle - valori care apar si cand senzorul e deconectat fizic - drept urmare probabil cumva semnalul sau nu mai ajunge unde trebuie sau este incorect.

    Alt lucru care mi se pare ciudat este "current shut off criteria" care este 4, si nu prea se aplica in cazul de fata.

    Astept si alte sfaturi, in special daca cineva a avut probleme pe partea electrica. Nu exclud si posibilitatea ca noul senzor sa fie defect, insa mi se pare putin probabil, acesta fiind nou, marca Hella.

    Multumesc.

    [​IMG]
     
  17. Cristi B. 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2016
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    Audi A4, 1.9 AWX, 2002
    Va salut.
    In urma unui immo off ( direct pe ECU, masina fiind nedeplasabila) ,facut la un B6, AWX, an 2002, clima imi merge acum doar pe dezaburire.
    Vreun coleg care a patit la fel? Care ar fi rezolvarea?
    Multumesc.
     
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    S-a pus sigur înapoi aceeași versiune de soft pe ECU? Nu prea ar avea de ce sa fie probleme dacă nu ai erori pe clima. Vezi codarile climei dacă sunt ok.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  19. Cristi B. 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2016
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    Audi A4, 1.9 AWX, 2002
    Nu stiu exact ce si cum s-a umblat in ECU .. Pun azi VCDS-ul pe masina si revin cu codurile de erori.
     
  20. Cristi B. 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2016
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    Audi A4, 1.9 AWX, 2002
    00474 / 49-00
    00474 / 27-00
     

Distribuie pagina asta