1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic si Instalatia de AC la A4 B5 - comutare cald-rece - directionare aer - diverse probleme

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de iulian_1976, 17 Ian 2008.

  1. jak 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4b5
    Salut baieti,
    Am si eu o problema la un A4 B5 1.6 ADP: in momentul in care dau drumul la clima o ia "razna" masina in sensul ca se ineaca, se opreste motorul in mers in special cand plec cu ea de pe loc, in turatii e ok. Aveti idee de la ce ar putea fi ? Multumesc!!
     
  2. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Curata si adapteaza clapeta de acceleratie. De asemenea, este posibil sa fie compresorul defect sau sa ai prea mult freon.
     
  3. jak 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4b5
    Pai cum poate fi stricat compresorul daca el porneste si baga si rece??intreb ca sa o iau prin eliminare...stiu ca freon i am bagat si anul trecut si acum 2sapt ca nu mai baga rece...multunesc!!
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poate nu ai vazut niciodata un compresor desfacut. Are niste pistoane ce se pot toci, la fel de important este si suportul pistoanelor.
     
  5. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    Salutare,

    Am nevoie de un sfat/ajutor cu climatronicul.

    Am cumparat masina in Ianuarie (B5-AJM) insa abia la prima caldura am testat racirea si parea sa fie ok. Nestiind istoricul am facut de siguranta o revizie la A/C, procedura obisnuita cu scos freon, verficat scurgeri, reumplut. Freonul era in parametrii, fara scurgeri si nu au gasit probleme la instalatie. Mentionez ca pana atunci am folosit climatronic pentru racire 1-2 ori. La service, dupa revizie racea ok, insa cum am plecat la cateva minute baga cald(temperatura din exterior), inclusiv la LO.
    M-am intors, au verificat si cica au pus prea putin freon initial, nu observase ca e facelift. Au mai completat cu 100g, a stat cu masina 30 de minute, optit pornit clima, jucat cu temperatura, totul ok.

    A fost ok(aparent) a racit constant pana acasa insa cum am inceput sa folosesc mai des am observat ca merge inconsistent. Din pacate nu stiu daca a fost incarcat ncorespunzator sau era o problema preexistenta. Cum se manifesta:

    - Cand pornesc masina si dau drumul la clima, de regula la 18 grade pe AUTO dureaza 2-3 minute(cateodata mai putin, cateodata insa si 10 minue) pana incepe sa raceasca insa cand incepe sa fie rece in cateva secunde este foarte rece.
    - Racirea este inconsitenta, cateodata se opreste in cateva secunde dupa ce sufla rece cateodata in 10-15 minute, altadata merge tot drumul.
    - In ralantiu cateodata raceste, altadata nu (in ralantiu pot verifica usor cand cupleaza compresorul dupa torumetru). Si din ce am observat cand cupleaza compresorul imediat raceste(normal dealtfel) insa la alta intersectie in aceleasi conditii nu mai cupleaza compresorul
    - Mai nou am incercat sa turez masina un pic in gol (fac asta in timpul mersului, apas abreajulsi turez pana la 3-4000) si imediat sufla rece.

    Mentionez ca este vorba de habitaclu cald si nu se ajunge nicicum la o temperatura interioara la care sa se opreasca racirea. Am testat si la LO atat pe auto cat si manual.

    Am fost la 2 mecanici si a fost pus pe tester de 2 ori, nu au gasit eroare si spre ghinionul meu cat eram la service clima functiona normal. Nu se aude nici un zgomot neobisnuit, nici din interior, nici de la compresor.
    Am cititi in mare parte si topic-ul curent cat si alte discutii insa sistemul de pe Audi este complex si ma depaseste.

    Asi aprecia orice sfat, si daca nu este o problema banala de un sensor, caut o recomandare de un service specializat in climatizare, parca nu l-asi duce la un service oarecare de mecanica sa dea cu parerea.

    Multumesc,
    Zsolt
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Citeste integral topicul asta: http://vwforum.ro/topic/33506-probleme-compresor-clima/?page=1
    Prin ultimele 30 pagini sunt multi care au patit ce patesti tu acum. In alta ordine de idei nu trebuia sa umbli la incarcarea cu freon pentru ca freonul nu se pierde. Este un sistem inchis. Daca se pierde de abia atunci se verifica umplerea. Daca nu raceste se verifica sistemul de presiuni. Cred ca nu ai fost la mecanicul care trebuie. Vad ca stai in Popesti - adica Bucuresti, mergi la colegi din aria de prestari servicii care au interfata originala VCDS si sunt profesionisti la diagnoza ca sa vezi exact cum lucreaza compresorul, cati bari face, cum lucreaza ambreiajul electromagnetic de pe compresor si asa mai departe.
     
  7. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    Asa o sa fac, multumesc pentru ajutor.
    Legat de revizie, intr-adevar nu m-am documentat bine inainte, insa uleiul scos era murdar(era sticluta de pe aparat goala si am vazut ce a iesit de la mine), ma gandesc ca uleiul oricum trebuie schimbat ocazional.
     
  8. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    jak@ pornesti-opresti repetat compresorul si de preferat cineva care poate urmari compresorul ce se intampla cand cupleaza.
    Am o presupunere ca face zgomot mare cand cupleaza si produce trepidatii,daca si demarajul masinii este mai greoi cu el cuplat ar fi cuplajul&rulmentul gripat din compresor.
    Alt cuplaj&rulment&eventual alt ulei in compresor (nu acele cateva grame puse odata cu umplerea cu freon) sau alt compresor.

    vancsazolt@ in primul rand se verifica daca ai pierdut freon cum l-ai umplu recent nu are voie sa fi pierdut freon,o simpla verificare si elimini o cauza,daca nu e electrovalva mai poti verifica un fel de sita (detendorul) am descris in paginile anterioare unde se afla.
     
  9. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    Revin cu un update.
    Am fost ieri seara la un coleg din aria prestari servicii pentru diagnoza si am aflat ca B5-ul nu are electrovalva doar modelele urmatoare au asa ceva. Compresorul meu are doar ambreiaj electromagnetic. Au fost ceva discutii pe tema asta, a si intrebat un mecanic, a si verificat compresorul. Este corect sau este o neintelegere la mijloc?

    Cat a fost testerul pe masina, compresorul functiona in parametrii, abia dupa un scurt drum a aparut problema. Ce am constatat atunci afost ca nu cupleaza tot timpul ambreiajul.
    Eroare nu am gasit pe masina(are tester original, ultimul update) si nici cauza de ce nu cupleaza tot timpul.

    Am incercat cu el de fata sa turez motorul in momentul in care nu cupla nici dupa opriri/porniri repetate din comenzi si imediat a cuplat respectiv a bagat aer rece.

    A ramas sa verific freonulsi sarevin la un mecanic recomandat de le sa incercam sa reproducem problema si cand nu cupleaza ambreiajul, sa-l legam direct le 12V. Daca nu merge nici atnci, este de vina ambreiajul, daca merge, cautam in alta parte.
    Nu este rea ideea cu ambreiajul, insa eu m-am gandit sa pun un multimetru si sa verific ce se intampla cand pornesc din comenizi si nu se cupleaza. Daca primeste 12V este clar, trebuie schimbat acel ambreiaj.

    Azi dimineata am fost din nou la un service cu aparat de reincarcat, au extras freon si ulei si au reumplut. Ce am/au constatat:

    - Nu am avut pierderi de freon de data trecuta
    - Data trecuta nu au incarcat cantitatile corecte(au incarcat 600g freon so 50 ml ulei). Conform Autodata pentru acest sistem este necesar 700-750g freon si 250ml ulei. S-au ingrozit la cantitatea de ulei(ei pun 40-80ml) si pana la urma au incarcat 200 ml. O fi corect 200ml, daca da, cei 50 ml de data trecuta erau extrem de putin si este posibil sa fi deteriorat compresorul...
    - Nu au fost de acord cu verificarea/schimbarea detendorului(filtrul care este la valva de incarcare) de frica de a rupe ceva/sa nu se stragna la loc...
    - Uleiul extras era curat (30-35 ml au iesit)
    - Dupa toata procedura, la fata locului racea perfect, dupa ce am plecat s-a manifestat ca de obicei, cu intreruperi.
     
  10. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    Azi am schimbat filtrul uscator la instalatia AC. Era infundat. Ramane de vazut daca se rezolva pentru moment. Daca nu vor mai fi intreruperi, va trebui sa curat tot.

    20160603_101145.jpg
     
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Acela este detendorul infundat ,este una dintre cauze posibil sa isi revina.
    Compresorul este Zexel si cupleaza cu ajutorul unui ambreiaj electromagnetic sunt descrise diferentele in paginile anterioare.
    Din pacate ai fost obligat sa golesti instalatia ca ajungi la componenta respectiva.
     
    Ultima editare: 4 Iun 2016
  12. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    Ce am gandit si ce am scris...da, piesa este filtru/injector si era partial infundat insa nu a rezolvat problema. Urmeaza sa schimb filtrul uscator. Am fost sceptic fiindca mai mult au scris ca are tendinta sa nu se desfaca si se lasa cu schimbat conducta.
    Cealalta varianta este ambreiajul...am nevoie de un frigotechnist altfel ajung sa schimb toata instalatia piesa cu piesa.
     
  13. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Nu este filtrul uscator eu l-am schimbat cam degeaba si da posibil sa nu reusesti sa il demontezi adica sa reusesti dar distrugand filetul de la conducta.
    Inca o sugestie verifica ventilatorul mic de pe radiatorul de clima in cazul ca se intrerupe intermitent va intrerupe si compresorul automat rezulta simptomele descrise de tine.

    Senzorii cam apar pe vag,ar mai fi releul de sub bord in rest nu mai am idei.
    Mergi la un specialist nu doar un mecanic care umple clima,daca il gasesti,sistemul de clima o sa ti scoata ceva bani din buzunar deja cred ca esti la doua umplere de freon cunosc sentimentul.
    Eu am schimbat:compresor,filtru uscator+o conducta,detendorul,releul ca sa fiu sigur de una si buna. :)
     
    Ultima editare: 15 Iun 2016
  14. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    Am citit ca se recomanda shimbarea filtrului la 2-5 ani, poate la mine este cel original, in 16 ani cine stie ce s-a mai acumlat in el. Oare are "fereastra" sa verific daca circula freonul? La mazda am avut si se vedea clar cum circula amestecul de freon, ulei si substanta de contrast.
    Ca idee, din lipsa de timp am fost la reprezentanta Dacia din Berceni care este aproape de mine, la un baiat care avea cunostinte peste medie. El a schimbat detendorul si a lucrat atent.
    Am mai facut si eu cate ceva, am spalat radiatoarele cu furtunul, a iesit destul de multa mizerie dar nu erau infundate cu frunze sau ceva de genul, am verificat ventilatoarele, merg amandoua, cel electric mai rapid si se simte cum trage aer prin cele 2 rediatoare, cel pe fulie foarte incet, probabil cum se incalzeste motorul o sa ia viteza(o sa verific, stiu ca este pe bimetal)
    Releul este ok, ambreajul cupleaza bine si este cuplat si atunci cand sufla cald...
    Ieri am dat drumul la AC cu motor "rece", in masina erau 35 de grade si in 30 de secunde sufla RECE. Am plecat cu masina si in cateva minute sufla cald. Am lasat motorul sa mearga si am verificat din nou, compresorul era cuplat.
    Azi in acelasi conditii am mers 2-3 minute pana sufla ceva mai rece.

    Aceste simptome dupa muuuuule ore pe diverse forumuri arata spre filtru uscator.

    De ce zici ca nu este filtrul? Din curiozitate, l-ai taiat pe cel vechi, are cum sa se infunde indeajuns de mult cat sa afecteze circulatia freonului?

    Luni caut un specialist, am amanat din speranta sa scap cu ceva simplu gen detendor infundat si fiindca am presupus ca trebuie sa las masina cel putin o zi la service.
    Joi plecam spre Grecia si ar fi neplacut fara AC :( Recomandati pe cineva din Bucuresti pe baza experientei personale?

    Multumesc,
    Zsolt
     
  15. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    Sa va tin la curent cu toate ca deznodamantul va veni dupa cateva zile/saptamani de teste.
    Subscriu ce a zis Iulian, nu exista jumatati de masura cu AC la o masina de 16 ani decat daca a fost intretinut exemplar.
    In cazul meu am ajuns pana la urma la un service cat de cat specializat(primul gasit pe google, undeva in zona Hala Traian). Ce fac diferit, au aparate individuale pentru fiecare operatiune, foarte important fiindca nu refolosesc freonul scos care cine stie ce are in el de la 10-20 de masini.
    Au demontat mai tot, spalat instalatia, radiatorul, caloriferul(sau vaporizatorul...) schimbat filtre, inclusiv cel uscator. (aici fac o paranteza, intr-adevar ditamai butelia cu greu se infunda de tot, insa la intervntii majore se schimba obligatoriu...si da, a iesit foarte greu). Au demontat si spalat/curatat compresorul, inlocuit uleiul. Compresorul aparent este in parametrii, nu trebuie schimbat insa au mai schimbat ventilatorul mare care abia se invartea si la cald
    Din nefericire, la finalul operatiei de 4 ore au constatat ca este stricat si ventilul din compresor. este un ventil care se inchide/deschide la o anumita temperatura, similar cu termostatul, nu este electric.
    Maine ajunge piesa, dupa montaj, vidat, incarcat si testat.
    Probabil o sa mearga, intrebarea este cat va tine...Teoria spune ca dupa o astfel de interventie, cu instalatia curata, ulei, ventil, freon, filtre noi si compresor bun, ar trebui sa fie in regula 50-80.000 Km.
    Daca recomand service-ul...greu de spus. Este un domeniu la care nu ma pricep si nu am termen de comparatie.Au lucrat decent si cu siguranta sunt peste orice statie de incarcare care reutilizeaza freonul(sa nu vorbim de nepriceperea celor care incarca ) si unde nu cred ca o sa ma mai duc vreodata.
     
  16. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Daca ai un cod pentru acea supapa ar fi bine sa ne spui si noua :)
    In final o revizie a compresorului pare sa fi rezolvat problema.
     
  17. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    L-am lasat acolo, s-a infundat in 10 minute...
    Pana la urma, a doua zi am schimbat si compresorul....acum merge perfect.
     
  18. siad 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2010
    Locație:
    Mada
    Masina:
    Audi A4, AHH, 2001
    Buna ziua! De 3 saptamani masina mea (Audi A4 B5 2001) nu mai cupleaza compresorul de racire, eu dau pe LOW, totul imi arata corect pe panoul de clima dar compresoul nu functioneaza. Am fost la un electrician si mi-a pornit separat compresorul si aerul rece a inceput sa intre in masina. Mi-a facut un test cu calculatorul si apare eroarea 11 - Compresor decuplat din cauza temperaturii prea mari la antigel . Verificam temperatura antigelului, normala 91 (ceasul de temperatura nu imi arata corect, e blocat si el peste 100 dar calculatorul citeste 91 ). Am verificat sigurantele si toate functioneaza. Mai ramane sa verific releurile, dar nu stiu daca sunt pe drumul cel bun. Ma puteti indruma putin cam ce ar trebui facut ? Oare s-a defectat senzorul de caldura ? Nu stiu ce sa-i fac. Masina nu da alte erori, doar atat: 11. Cand opresc apare 7 - oprit utilizator . Am scapat cafea peste panoul de clima si butoanele merg cam greu, e posibil sa fie de la cafea ?
     
  19. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Ce este aceea "ceasul de temperatura" ?
    Schimba senzorii antigel apoi vezi,verifica ventilatorul mic daca porneste la cuplarea climei.
    Succes.
     
  20. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Bine v-am regasit, baieti ! Mult timp, multe probleme de rezolvat, n-am mai fost prezent pe aici de ceva vreme...

    siad, treaba cu cafeaua... desfa modulul si curata-l bine, nici un lichid nu e prieten cu electrica...;)

    :hi:
     

Distribuie pagina asta