1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic si Instalatia de AC la A4 B5 - comutare cald-rece - directionare aer - diverse probleme

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de iulian_1976, 17 Ian 2008.

  1. danut_99x 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mar 2011
    Locație:
    SUCEAVA
    Masina:
    A4 b5, BENZINA, 1996, motor adr 1.8i 1781cm
    Buna ziua,
    Am si eu o problema la masina mea audi A4b5 de cateva zile compresorul de clima in functionare se opereste 1-3 secunde apoi cupleaa 30-40 sec si tot asa urmeaza ciclu,, si nu prea raceste cum trebuie nu mai lucreaza cum trebuie, cine ma poate ajuta care ar fii motivul ca face asa clima....
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sunt multe de verificat (ambreiaj compresor, ventilator sistem AC, presiunea instalatiei pe circuitul de joase si inalte cu motor la ralantiu si in sarcina, cantitatea de freon in instalatie, etc.) si tot ce trebuie sa verifici este scris in topic. Citeste-l integral.
     
  3. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    era un mini-AC Check direct in masina prin panoul AC. Apesi UP + Recycle si apar valori/parametric/voltaj pentru fiecare piesa din system. Functiile le accesezi UP/DOWN si enter e Recycle. Primul parametru e overall, ar trebui sa afiseze 0.0 daca nu sunt problem la clima.
    Era un raport cu toate functiile si ce inseamna fiecare valoare. Intre timp l-am pierdut, dar verific primul parametru periodit, sa ramana 0.0. Cu ajutorul lui am rezolvat o problema AC complicata.
     
  4. siad 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2010
    Locație:
    Mada
    Masina:
    Audi A4, AHH, 2001
    Multumesc Iulian_1976, sper sa dau un raspuns pozitiv, intre timp a intrat un cal in mine si acum sunt ocupat cu inlocuirea unor piese pe spate. Cred ca ar trebui obligati proprietarii carutelor sa plateasca asigurare, altfel ii doare undeva de toata situatia . Ceasul de temperatura - indicatorul din bord pentru temperatura.
    Multumesc Mikaela4, chiar trebuie sa curat acolo panoul clima si mai trebuie sa ma las de cafea, o pacoste pentru masina dar si pentru corpul nostru.
     
  5. nyku_23 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2015
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    Audi, 1.6, 1998
    Salutare !
    Am si eu o problema cu un A4 B5, din 1997, 1,6 i, dotata cu climatronic.
    Porblema este ca compresorul de clima cupleaza dupa ce turatia motorului depaseste 2000 rotati / min, dar ventilatorul dadiatorului porneste cand apas fulgul din climatronic, la relaniu nu cupleaza compresorul de clima. in rest merge ok. Am fost la un servis si mi-au schimbat filtrul acela mic din donducta ( de forma unui trabuc ) si au incarcat instalatia cu 650 gr freon, si mi-au zis sa merg la spalatorie si sa curat radiatorul de clima, sa-l spal pe exterior ca este murdar, dar tot degeaba pt. ca compresorulde clima tot dupa 2000 turati / min cupleaza si baga aer rece, sub 2000 t / min baga aer cald. In rest merge ok clima, baga aer foarte rece.
    Care ar putea fii cauza ?
    Ar putea face chestia asta din cauza clapetei de accelaratie pt ca cu cateva saptamani in urma am dat clapeta jos am curatato si nustiu ce mi-sa intamplat si nu mai imi lucreaza partea electonica de la clapeta de accelaratie, nu se mai regleaza nu mai baziie nu mai misca nimik cand au borna jos.
    Ma gandesc ca si asta poate ar putea fi cauza ca nu cupleaza compresorul de clima ?

    Va multumesc ! astept paretile Dumneavoastra!
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu are legatura compresorul cu clapeta de acceleratie.
    Probabil ai ambreiajul AC-ului dus si cupleaza doar in turatie.
     
  7. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    Daca esti 100% sigur ca ambrejajul cupleaza peste 2000 rpm? Din ce ai scis mai degraba este cuplat si face rece doar cand este turat.

    Am avut simptome similare(racea haotic si in momentul in care nu avea chef sa raceasca deloc, l-am turat la 3-4000 si racea) si dupa bani dati degeaba in stanga si dreapta am ajuns la un frigotechnist si s-a rezolvat cu spalare instalatie si schimbat filtre + compresor.

    Este si o valva mechanica in compresor(cel putin la Denso, cum am avut eu) si se poate infunda si acela. Initial l-am schimbat pe acela, am spalat instalatia, am schimbat filtrul uscator si a tinut fix o zi. Cel nou s-a infundat din nou cu mizeria de teflon de pe pistoane. Operatia a costat peste 1000 ron...noroc cu baietii ca au refacut totul moka cu compresorul nou.
    Daca filtrul mic de sub filtrul de habitaclu era ff murdar, de regula se recomanda verificare compresor si spalat instalatie. Inseamna ca pistonasele au deja uzura si stratul de teflon de pe ele s-a decojit(sau mai rau, a inceput sa frece metal pe metal). Desigur, nu ai nici o garantie ca o sa tina. Daca ai mizerie in sintalatie, acela este de la compresor, iar compresorul ne se repara prin spalare.

    De verificat releul, de verificat daca ambreiajul cupleaza in ralantiu (deschizi capota si se vede de sus cu o lanterna daca se invarte mijlocul sau nu).
    Ambreiajul mai rar se uzeaza asa de rau sa patineze in halul asta. Este un electromagnet puternic, ori merge, ori nu...Oricum se vede daca patineaza, fulia si mijlocul se invart la viteze diferite.

    Iti spun din experienta, cauta un atelier specializat bun, care se ocupa doar de clima. Nu te complica cu orice service, risti sa faca mai mult rau decat bine.
    Daca sugereaza schimbatul copresorului, insista sa fie nou si nu reconditionat. La cele care iti cer compresorul vechi, toate sunt reconditionate. Insista sa-l desfaca pe cel vechi in fata ta inainte sa dai banii pe cel nou. Daca este compromis, pistonasele sunt exfoliate(majoritatea au un strat subtire de teflon, de culoare gri), zgariate, deformate etc. Se vede clar daca sunt probleme grave.
    Bafta!
     
  8. pinga_zlg

    pinga_zlg 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    Sighișoara
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI 116CP BKE 2005
    Rezolvarea la problema mea a fost mai simpla. Audelul meu nu baga rece decat la viteze mari si nici asa prea bine. Dupa multa lectura si verificari am ajuns la concluzia ca nu mergea ventilatorul mic de pe radiatorul de racire. Rezolvat problema prin inlocuire si acum poate sa vina canicula. Deci cine are urechi sa auda.
     
    Corsablue apreciază asta.
  9. Corsablue 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2016
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 2001
    Va salut!
    De cateva zile aveam ceva suparari cu clima, in sensul ca atunci cand temperatura exterioara depasea 30 se activa singur modul ECON chiar daca eu apasam cu disperare AUTO. Am mers la un atelier (la cerere voi da informatii in privat pentru colegii din zona Brasov-Covasna) recomandat de un cunoscut si problema a fost identificata. Ventilator clima nu cupla treapta a treia, crestea presiunea, crestea temperatura si intra in protectie.
    Am inlocuit cu ventilator nrf la 260 roni.
    Prestatia am facut-o ajutat de un pianist ( maini fine cu degetele lungi si subtiri) acum functioneaza minunat :)
     
  10. FlorinMS 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Locație:
    Ludus
    Masina:
    A4,1.9 TDI,1995
    Buna seara,din cele cateva pagini pe care le-am citit nu am vazut sa mai fi intalnit nimeni aceasta problema.am un a4 1.9 tdi din 95 si pe gurile de ventilatie de langa usi vara imi baga aer cald iar iarna aer rece.stie cineva care ar fi problema?am observat ca "scuipa" ca niste burete pe gurile de aerisire iar anul trecut de cateva ori degaja ceva ca un abur.multumesc anticipat:)
     
  11. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Buretele ala e lipit de jur împrejurul clapetelor si are rol de etansare. La tine, clapeta de rece-cald nu mai etanseaza corect. Aerul cald vara si rece iarna vine direct de afara, tocmai din cauza etansarii clapetei. Daca ai climatronic, incearca o aliniere a clapetelor cu vcds, poate rezolvi problema, Rezolvarea completa consta in demontarea cutiei incalzitorului de pe masina si schimbarea buretilor de etansare si eventual a cablurilor sau actuatoarelor defecte. E de munca, implica demontarea panoului de bord si nu e chiar la indemana oricui, dar nu imposibil.
    Bafta!
     
  12. FlorinMS 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Locație:
    Ludus
    Masina:
    A4,1.9 TDI,1995
    Multumesc pt sfat dar te rog sa imi traduci ce e acel vcds,ca nu am nici cea mai vaga idee:D
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    VCDS = tester.
     
    FlorinMS apreciază asta.
  14. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Demontezi filtrul de habitaclu o sa gasesti una dintre clapete sunt aproape sigur ca este gaurita,ai nevoie de un cauciuc special impermeabil o solutie de lipit de foarte buna calitate pantru cauciuc,se poate reface acea clapeta.
    Urmatorul pas o realiniere a clapetelor si poate nu mai exista alta clapeta gaurita.

    Pentru restul clapetelor cum a precizat @campary trebuie demontat bordul,pe moment poti inchide gurile acelea.
    Succes.
     
    FlorinMS apreciază asta.
  15. FlorinMS 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Locație:
    Ludus
    Masina:
    A4,1.9 TDI,1995
    Vis-a-vis de faptul ca nu imi sunt iluminate butoanele din partea stanga a climei imi puteti da vreo idee?multumesc anticipat
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    FlorinMS apreciază asta.
  17. deadly88 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4, ADR 1.8, 1995
    Salut, am si eu o problema cu climatronicul si anume, climatronicul meu original are displayul intrerupt si uneori nu functioneaza + - de la selectarea temperaturii si am achizitionat din dezmembrari unul de pe o masina exact ca a mea dar ani diferiti (a mea 95 cealalta 98) am montat climatronicul achizitionat si functioneaza toate comenzile mai putin comanda pentru compresor, apas pe fulg, se aprinde pe display dar nu porneste compresorul, am crezut ca e stricat si am luat teapa cum stiu ca se mai practica si am achizitonat alt climatronic de pe o masina din 96 dar modelul 1.8T si exact aceeasi problema, functioneaza tot in afara de comanda la compresor. Cu climatronicul meu original functioneaza compresorul dar cu cele doua nu, mentionez ca cele doua module climatronic vizual au spatele care intra in bord putin mai scurt fata de al meu. Aveti idee de ce se intampla acest lucru, trebuie adaptat cumva climatronicul sau trebuie sa fac ceva pe tester sau ce este diferit la ele.
     
  18. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Ai nevoie de unul cu acelasi cod cu al tau, altfel nu o sa mearga.
     
  19. deadly88 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4, ADR 1.8, 1995
    Ok, multumesc pentru ajutor.
     
  20. Marcocezar 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a4 b5 1,9 tdi 110 cv an1996
    Salut am un a 4 b5 din 96 si pe conductele de ac are doar un senzor! Nu am pe unde sa incarc ac! Daca schimb conductele cu unele de passat si nu mai pun senzorul are vreo problema?
     

Distribuie pagina asta