1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Computer de bord si Tempomat/CC la A4 B5 - functionare - montare si inlocuire

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de sergiums, 24 Noi 2008.

  1. sergiums

    sergiums 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4,1,9TDI
    Salutare la toata lumea.
    Vreau sa-mi schimb bordul si vreau sa va cer sfatul.Momentan am pe masina bord simplu doar cu afisaj pt km si vreu sa-l schimb cu unul cu afisaj mare(computer bord).In afara de schimbarea ceasurilor,a manetei de stergatoare,si activarea Bc-ului s-ar putea sa intalnesc si alte probleme?

    Vreau sa schimb pentru computer de bord (nu am asa ceva in momentul de fata) si sincer imi place mai mult celalalt tip de bord.Acum am bordul identic cu cel din poza 1 si as vrea sa-mi pun unul ca cel din poza 2.
     
  2. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    se poate dar numai daca ai bord cu display mare.
    daca este cu display mic( pe jumatate) trebuie sa schimbi tot IC-ul.
    cu piesele second in functie de unde le iei te ajunge pana in 1000 ron( nu merita decat daca ai probleme cu bordul si oricum trebuie sa il schimbi)
    pe langa asta trebuie sa inveti noul bord cu cheia ta. se recodeaza, sau dupa caz se decodeaza( cum se facea la telefone inainte), depinde ce fel de imobilizer ai
     
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pentru ca a trecut mai bine de 1 an de cand initiatorul topicului a deschis subiectul iar multi dintre noi ar dori sa stie ce trebuie sa faca ca sa isi schimbe IC-ul simplu cu unul cu BC o sa incerc sa mai elucidez cate ceva din misterul schimbarii pentru A4 B5.
    Inca nu am toate datele dar deja in ultimele zile am adunat o gramada de informatii, deoarece o sa incerc sa montez un IC cu BC pe masina mea, A4 1.9TDI din 1998, cod motor AFN.

    O sa incep cu cativa termeni pe care ii voi folosi ca prescurtare:

    IC - instrument cluster (ceasurile propiu-zise)
    BC - bord computer (calculator de bord)
    CC - cruise control (tempomat / pilot automat)
    SKC - secret key code (cod secret pentru o componenta, cod necesar pentru activare)
    FIS - fahren information sistem (sistem informativ pentru mersul masinii - ecran intreg) - detine si afiseaza functie totala pentru BC
    half FIS - fahren information sistem (sistem informativ pentru mersul masinii - ecran pe jumatate) - afiseaza martorii pe display. NU are BC.


    Asadar, pe B5 exista in mare 4 modele diferite de IC-ul pe partea centrala, adica acolo unde ne referim acum:

    1) IC fara BC cu 4 martori* (Lowline version)
    2) IC fara BC cu 6 martori*

    *la acesti martori mai pot exista optional 2 display-uri, unul pentru temperatura exterioara si/sau (daca masina are cutie automata) display pentru afisarea treptei de viteza.

    [​IMG] [​IMG]

    3) IC cu semi BC sau half FIS, care detine functii limitate (Highline version with trip computer):
    - arata temperatura exterioara
    - arata daca o usa e deschisa dar nu spune care, o arata pe cea a soferului tot timpul


    [​IMG]

    4) IC cu BC sau FIS:
    - arata temperatura
    - lipsa lichidului de parbriz
    - inlocuieste martorii de bord (nivel critic ulei, nivel critic antigel)
    - afiseaza autonomia in km pana la terminarea carburantului
    - afiseaza consumul mediu
    - afiseaza consumul instant
    - arata ce usa e deschisa
    - afiseaza postul de radio (daca mai aveti player-ul original)

    [​IMG]


    ----------------------------


    Ok, a venit vremea sa mergem in spatele IC-ul unde o sa vedem in mare 2 mari diferente la mufe in functie de tipul lui:

    Instrument Cluster(in general modele pana in 1998 inclusiv):
    - 1 mufa galbena cu 26 pini
    - 1 mufa albastra cu 26 pini
    - 1 mufa neagra cu 20 pini (daca are BC are si mufa asta)
    - 1 mufa neagra cu 4 pini (daca are ceasuri aditionale)



    Instrument Cluster(in general modele incepand cu 1998 in sus):
    - 1 mufa verde cu 32 pini
    - 1 mufa albastra cu 32 pini
    - 1 mufa rosie cu 20 pini (doar daca are BC)


    [​IMG] [​IMG]


    --------------------------
    Terminalele IC-ului pana in 1998:


    Mufa 26 pini, albastra:

    [​IMG]

    1 - Not used
    2 - Buzzer activation
    3 - Terminal 15
    4 - Terminal 15
    5 - Not used
    6 - Terminal 61
    7 - Handbrake/brake fault
    8 - ABS (direct)
    9 - Airbag (direct)
    10 - CAT
    11 - ABS (inverted)
    12 - Airbag (inverted)
    13 - Right parking light
    14 - Ignition lock S contact
    15 - Not used
    16 - Not used
    17 - Gong activation
    18 - Oil pressure 1.8 bar
    19 - Terminal 58d
    20 - Coolant level
    21 - Turn signal (right-side)
    22 - Main beams
    23 - Speedometer input
    24 - Brake fluid
    25 - Brake pad
    26 - Left parking light





    Mufa 26 pini, galbena:
    ► Mufa 4 pini, neagra:


    [​IMG]

    1 - Terminal 58
    2 - Terminal 58
    3 - Engine speed signal
    4 - Air conditioner compressor
    5 - Clock - output
    6 - Road speed signal 1
    7 - Road speed signal 2
    8 - Door contact, driver's side
    9 - Terminal 30
    10 - Terminal 30
    11 - Not used
    12 - Fuel tank warning
    13 - Turn signal (left-side)
    14 - Not used
    15 - Not used
    16 - Belt buckle switch
    17 - Not used
    18 - Terminal 31
    19 - Terminal 31
    20 - Diagnosis lead
    21 - Not used
    22 - Not used
    23 - Glow period warning lamp
    24 - Immobiliser
    25 - Fuel gauge sender
    26 - Coolant temperature sender

    -------

    1 - Oil temperature sender
    2 - Not used
    3 - Not used
    4 - Not used





    Mufa 20 pini, neagra:

    [​IMG]

    1 - Fuel consumption signal (Pinul se trage in mufa C (rosie) ECU,nr. 12. Nu este fir in pinul 12)
    2 - Not used
    3 - Not used
    4 - Not used
    5 - Ambient temperature (Pinul se leaga in mufa B, pinul 1 la climatronic)
    6 - Gear selection indicator
    7 - Not used
    8 - Not used
    9 - Coolant level
    10 - Hydraulic pressure
    11 - On-board computer: reset
    12 - Radio/telephone - clock
    13 - Radio/telephone - data
    14 - On-board computer, left
    15 - Radio/telephone - enable
    16 - Tail lights / dipped beams
    17 - Glow plug relay
    18 - On-board computer, right
    19 - Brake light
    20 - Not used


    --------------------------------


    Terminalele IC-ului incepand cu 1998, model fara CAN:


    Mufa 32 pini, albastra:

    [​IMG]

    1 - Terminal 15
    2 - Turn signal (right-side)
    3 - Speedometer output 1
    4 - Not used
    5 - Fuel gauge sender
    6 - Airbag
    7 - Terminal 31 (sensor earth)
    8 - Coolant temperature
    9 - Terminal 31 (load earth)
    10 - Oil pressure switch
    11 - Engine speed signal
    12 - Terminal 61
    13 - Glow period warning lamp or CAT
    14 - Self-levelling suspension
    15 - Terminal 58d
    16 - Trailer turn signal / fault in engine electrical system
    17 - Main beams
    18 - Turn signal (left-side)
    19 - ABS
    20 - Terminal 58s
    21 - Door contact, driver's side
    22 - Coolant level low
    23 - Terminal 30
    24 - Terminal 31 (load earth)
    25 - K wire
    26 - Right parking light
    27 - Left parking light
    28 - Speedometer input
    29 - Brake fluid level/pressure
    30 - S contact
    31 - Belt buckle
    32 - ESP




    Mufa 32 pini, verde:

    [​IMG]

    1 - Not used
    2 - Transponder 1
    3 - Not used
    4 - Immobilizer
    5 - W wire
    6 - Boot lid/tailgate (Lowline version only)
    7 - Brake pads (Highline version only)
    8 - Not used
    9 - Not used
    10 - Fuel tank warning output signal for engine control unit (only on 6-cylinder TDI and on export versions for USA)
    11 - Standing time output
    12 - Air conditioner shut-off
    13 - Handbrake
    14 - Electronic throttle
    15 - Parking lights
    16 - Not used
    17 - Transponder 2
    18 - Not used
    19 - Not used
    20 - Not used
    21 - Oil temperature
    22 - Not used
    23 - Not used
    24 - Not used
    25 - Not used
    26 - Not used
    27 - Not used
    28 - Not used
    29 - Terminal 58d (external dimmer potentiometer)
    30 - Speedometer output 2
    31 - Not used
    32 - Not used




    Mufa 20 pini, rosie:

    [​IMG]

    1 - Fuel consumption signal
    2 - Not used
    3 - Not used
    4 - Not used
    5 - Ambient temperature
    6 - Selector lever position indicator
    7 - Not used
    8 - Not used
    9 - Washer fluid low
    10 - Hydraulic pressure
    11 - On-board computer reset
    12 - Clock signal for radio frequency display
    13 - Data signal for radio frequency display
    14 - On-board computer, left
    15 - Enable signal for radio frequency display
    16 - Tail lights / dipped beams (bulb monitor)
    17 - Glow plug relay (on TDI engines the low-voltage monitor in the instrument cluster is disabled while the glow plugs are activated)
    18 - On-board computer, right
    19 - Brake light
    20 - Not used


    --------------------------------------------------


    Terminalele IC-ului dupa 2000, model cu CAN:


    Mufa 32 pini, albastra:

    [​IMG]


    1 - Terminal 15
    2 - Brake pad wear
    3 - Speedometer (output 1)
    4 - Not used
    5 - Fuel gauge sender
    6 - Fuel tank warning OBD 2
    7 - Terminal 31 (sensor earth)
    8 - Coolant temperature
    9 - Terminal 31 (load earth)
    10 - Oil pressure 2 (high)
    11 - Engine speed signal
    12 - Air conditioner shut-off
    13 - Electronic throttle / glow period warning lamp
    14 - Self-levelling suspension
    15 - Terminal 58d
    16 - Turn signal (trailer)
    17 - Main beams
    18 - Turn signal (left-side)
    19 - Not used
    20 - Terminal 58s
    21 - Driver's door contact
    22 - Coolant level low
    23 - Terminal 30
    24 - Terminal 31 (load earth)
    25 - Fuel consumption signal
    26 - Right parking light
    27 - Left parking light
    28 - Speedometer input
    29 - Brake
    30 - S contact
    31 - Speedometer (output 2)
    32 - ESP/ASR (TCS)




    Mufa 32 pini, verde:

    [​IMG]

    1 - Door contact (all doors)
    2 - Transponder 1
    3 - Not used
    4 - Not used
    5 - W wire
    6 - Rear lid
    7 - Turn signal (right-side)
    8 - Not used
    9 - Not used
    10 - Airbag
    11 - Standing time output
    12 - Terminal 61/charge warning
    13 - Parking brake / BRAKE
    14 - CHECK
    15 - Oil level / oil temperature
    16 - Not used
    17 - Transponder 2
    18 - CAN high speed, power train (+)
    19 - CAN high speed, power train (–)
    20 - CAN high speed, power train (screening)
    21 - ABS
    22 - CAN low speed, convenience (+)
    23 - CAN low speed, convenience (–)
    24 - CAN low speed, convenience (screening)
    25 - Bonnet
    26 - Not used
    27 - Belt buckle
    28 - K wire
    29 - Ambient temperature input
    30 - Not used
    31 - Selector lever display
    32 - Not used


    Mufa 32 pini, gri:


    [​IMG]

    1 - Menu switch (menu)
    2 - Menu switch (out A)
    3 - Menu switch (out B)
    4 - Menu switch (enter)
    5 - CAN high speed, display (+)
    6 - CAN high speed, display (–)
    7 - CAN high speed, display (screening)
    8 - Passenger's door contact
    9 - Door contact, rear right
    10 - Door contact, rear left
    11 - Enable
    12 - Clock
    13 - Data
    14 - Brake light
    15 - Washer fluid level
    16 - Tail lights / dipped beams
    17 - On-board computer, left
    18 - On-board computer, right
    19 - On-board computer reset
    20 - Not used
    21 - Not used
    22 - Not used
    23 - Control group 1, Navigation system
    24 - Control group 2, Navigation system
    25 - Control group, Telematics
    26 - Not used
    27 - Not used
    28 - Not used
    29 - Not used
    30 - Not used
    31 - Not used
    32 - Not used

    -------------------

    Multi-pin connector, 4-pin, black, for radio-controlled clock

    1 - Radio-controlled clock signal (data)
    2 - Radio-controlled clock 5V
    3 - Not used
    4 - Radio-controlled clock earth



    Am mai citit ca se poate verifica VSS-ul (vehicule speed sensor) cu un aparat de masura:
    -la modelul cu mufe de 26 pini, la mufa albastra pinul 23, miscati autovehiculul inainte si inapoi aprox. 1 metru si masurati voltajul: intre 0 si 5V, apoi 0.
    -la modelul cu mufe de 32 pini, la mufa albastra pinul 28, miscati autovehiculul inainte si inapoi aprox. 1 metru si masurati rezistenta: intre 0 ohmi si infinit.

    Se mai poate verifica ECT (Engine Coolant Temperature):
    -la modelul cu mufe de 26 pini, la mufa galbena pinul 26: temperatura antigelului 90 grade C = aprox. 110 ohmi, temperatura antigelului 120 grade C = aprox. 50 ohmi.
    -la modelul cu mufe de 32 pini, la mufa albastra pinul 8: temperatura antigelului 90 grade C = aprox. 110 ohmi, temperatura antigelului 120 grade C = aprox. 50 ohmi.

    Se mai poate verifica cantitatea carburantului afisata de indicator:
    -la modelul cu mufe de 26 pini, la mufa galbena pinul 25: rezervor plin = aprox. 40 ohmi, rezervor pe jumatate plin = aprox. 162 ohmi, rezervor aproape gol = aprox. 250 ohmi.
    -la modelul cu mufe de 26 pini, la mufa albastra pinul 5: rezervor plin = aprox. 40 ohmi, rezervor pe jumatate plin = aprox. 162 ohmi, rezervor aproape gol = aprox. 250 ohmi.



    Bun. Pana acum am vazut ce terminale avem. Tineti cont ca atunci cand "va jucati" la instalatia electrica ar fi indicat sa decluplat o borna de la baterie. Oricum, o sa trebuiasca sa dati jos volanul si airbag-ul inante de a ajunge aici asa ca sunt convins ca nu veti uita.
    Asadar, avem nevoie de:

    - IC cu BC
    - mufe pentru el
    - maneta stergatoare cu comenzi BC
    - o interfata Vag Com
    - o trusa de scule
    - toate cheile masinii


    Trec peste partea de tras fire si ma gandesc la urmatorul pas, dupa conectare. Introducerea codului SKC, "invatarea" cheilor cu noul IC, echilibrarea IC-ului...
    Multe lucruri interesante se gasesc si pe acest forum:
    http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2797763
    Aici e un topic despre diferentele dintre clusterele de A6:
    http://www.audizine.com/forum/showt...Audi-A4-clusters-and-the-compatibility-issues
     
    Ultima editare: 29 Sep 2014
  4. liviu.

    liviu. 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2009
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 110 CP an 1996
    Ai cumva codurile la IC si maneta?
    Si daca schimbi IC cu unul care are 4 mufe , cele 2 mufe care le are in plus au corespondent undeva in instalatia electrica a masinii?
    Am si eu aceeasi masina ca si tine.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Oct 2011
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    instrument cluster: 8D0 919 930 H
    mufa rosie 20 pini: 443971883B
    mufa verde 32 pini: 8L0 972 977 C
    mufa albastra 32 pini: 8L0 972 977 D


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    maneta BC: 4DO 953 503 B
    mufa maneta stergatoare cu BC: 8L0 972 974
    mufa maneta stergatoare:893 971 636
    vas lichis parbriz cu senzor: 8D0 955 453 C
    Tot aici mai am o mufa neagra cu 2 pini care nu stiu de la ce e (banuiesc ca e pentru modelul Avant): 8D0 872 623

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    mufa CC, cod 443 971 635
    maneta bloc lumini cu CC, cod 4D0 953 513 E (maneta buna DOAR pentru 98-2001)
    Diagnosticare butoane: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=168736
    Varianta CC cu unitate de comanda separata: http://forums.audiworld.com/showpost.php?p=23825079&postcount=3

    Pentru maneta BC corespondentii pinilor catre IC 1x20:
    Pinul 1 din maneta corespunde cu pinul 11 din mufa.
    Pinul 3 din maneta corespunde cu pinul 14 din mufa.
    Pinul 4 din maneta corespunde cu pinul 18 din mufa.
    Pinul 2 din maneta merge direct la masa.

    Nu 4 ci 3. Bordul fara BC de pe masina are acum 2 mufe (una albastra si una verde). Voi schimba pentru bordul cu BC care are 3 mufe (albastra, verde si rosie).
    Unii pini au corespondent, altii nu. Nu e plug & play, mai trebuie trase fire.
     
    Ultima editare: 13 Apr 2021
    Corsablue apreciază asta.
  6. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    nu arata autonomia
    codul pentru codare imo se afla pe acel plastic atasat la chei. codarea cu noile chei se face ca aici http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/key-matching.html
    avem un coleg din iasi care isi schimbase bordul din cauza ca se stricase cel vechi si daca tot a facut o investitie si-a luat cu display mare. se potriveste de pe a6 insa daca este a6 quatro vor fi probleme la nivelul combustibilului( cel de quatro are 2 senzori mi se pare)
    o alta problema era la imo la codare fiindca sunt vreo 2 sau 3 tipuri de imo care se pun insa el a mers la un specialist sa codeze cheile( cred ca nu avea skc-ul) si l-a costat pana in 100 ron
    ma batea si pe mine gandul insa investitia mi se pare prea mare pentru un moft( ~400 ron IC+ ~200 ron maneta, preturi second hand)
     
  7. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Stefan, eu deocamdata la costuri nu ma pot plange... IC-ul + mufe + maneta BC m-au costat 50 euro. Deasta m-am si gandit sa ma apuc incet incet de treaba.

    Costuri suplimentare o sa mai am la achizitionarea unei manete CC (inca nu stiu daca pot monta) si discutabil (daca achizitionez) senzorul vasului cu lichid de parbriz.
    De asemenea, vreau sa desfac display-ul de la IC-ul nou ca sa curat contactele.
    Ulterior, daca consider ca ma deranjeaza foarte mult vitezometrul (e in mph si in km/h) o sa imi achizitionez o folie electroluminoscenta. Dar pana aici mai este mult.


    Neclaritatile mele:
    - in spatele volanului exista vreun senzor de rotatie?
    - am nevoie de Vag-Tacho?
    - exista o diferenta intre IC-ul actual de pe masina si cel nou, ambele au in zona vitezometrului viteze de la 0 la 260 km/h doar ca IC-ul de pe masina are gradatia diferita fata de celalalt IC. Ar indica bine noul IC avand in vedere ca il schimb cu totul?


    Sa fiu sigur ca am inteles corect. Eu schimb doar IC-ul si maneta. Nu am SKC-ul de la IC-ul achizitionat. Mi-l trebuie pe acesta? Sau altcumva spus, IMO e inauntrul IC-ului?

    M-am uitat pe plasticul de la chei si am 4 hartiute cu coduri pe ele:
    -pe una imi este scrisa ultima partea a seriei de sasiu (7 caractere)
    -pe alta este scris un cod (cu pixul) format din 5 cifre
    -pe alta este un cod format din 2 cifre apoi dedesubt alte 5 cifre
    -pe ultima este scris un cod lung de 17 caractere (cifre si litere) apoi dedesubt ingrosat este tiparit "0123"
     
  8. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    tocmai la partea cu recodarea cheilor nu sunt eu sigur insa cred ca trebuie mers doar cu vag com-ul pe 17-instruments si apoi dai login cu codul care il ai atasat la chei ca in poza
    vroiam sa incerc sa imi adaptez cheile singur dar parca n-as risca. momentam am IC-ul codat cu 4 chei, eu am 2 si cine stie pe unde a ajuns una din chei
    IC-ul nu cred ca trebuie calibrat acum fiindca asa e facut el sa arate insa daca pui folie luminiscenta din cate stiu eu la cele fara mile 100 km/h de exemplu e la mijloc sus si atunci sigur va trebui modificat ceva
     
  9. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Stefan, codul ala e de fapt ultimele 7 caractere din seria de sasiu de la masina ta.

    Folia electroluminoscenta, la fel a si IC-urile este de mai multe feluri, asadar e personalizata pentru A4 B5:

    Zona vitezometru:
    0-260 km/h cu 100km/h la mijloc
    0-260 km/h cu 130km/h la mijloc
    0-240 km/h cu 100km/h la mijloc
    0-240 km/h cu 120km/h la mijloc
    0-220 km/h cu 110km/h la mijloc

    Zona turometru:
    0-6000 rpm (diesel)
    0-8000 rpm (benzinar)
    -ceas digital
    -ceas analogic

    Cu sau fara ceasuri aditionale
    Cu sau fara opritor pentru ace
    Martorii (din cadrul turometrului si vitezometrului) se aprind fie numai conturul, fie se aprinde o zona circulara ce are in mijloc martorul.
     
  10. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    acum m-am uitat si eu in certificat si asa e, nu m-am gandit la treaba asta :p
    stiu ca scria ceva in manualul masinii inlegatura cu codul dar nu mai stiu ce am dedus eu( e in germana cartea)
    mi-am mai amintit ceva acu ca colegul cu bc-ul spunea ceva de decodat imo probabil tocmai din cauza ca nu avea codul
    stiu ca o data am incercat parca sa ma loghez cu codul ala din plastic si reusisem parca dar nu sunt convins
    mai sapam
     
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Care coleg cu BC? E la noi pe forum? Are BC montat ulterior pe B5?
     
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    myrulz@ are pe A6 computer de bord e un 1.8i ADR insa e quattro o privire pe sub bordul lui ar lamuri cateva probleme.

    1.senzor de temperatura exterioara pentru bord a pus cineva in topicul cu ,,senzorul de temp exterioara,, a precizat aprox.,informatia o ia de pe un cablu ce vine din climatronic.
    Nu depinde de bord ci de displayul ce trebuie adaugat si firele ce se conecteaza la un cablu de clima.
    2.temporizator stergator de asemenea,maneta plus un releu trebuie schimbat era intr un topic,insa trebuie scormonit pe forum a trecut ceva timp de atunci.
    Cel ce a postat a pus si codurile la releu si tot ce trebuie la conectare.
    3.singurul semn de intrebare il am in privinta ECU lui daca este diferit in functie de bord ,atunci va trebui sa cauti sa l rescrii cu partea in plus de accesorii consum instant,etc.
    Daca este softul identic si nu depinde de aplicatiile de pe bord,vor trebui doar activate functiile care sunt inactive acum.
    Oricum A4B5 trebuie sa aiba softul cel mai simplu dintre toate A4.
    4.Immo 1 nu este in Ic este separat,Vagtacho cred ca o sa fie necesar cel putin pentru chei.
    5.Daca nu ai ESP nu ai senzor de pozitie in volan,daca ai ESP exista.
    6.Codul Skc il gasiti pe badoul indicat cu D unde sunt prezentate toate cheile masinii.


    Atasez cateva poze cu maneta comp de bord inclus temporizator stergatoare ,maneta de la cruise control.
    Succes.
     
    Ultima editare: 2 Mar 2010
  13. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Releu de inlocuit la maneta stergatoare? Hmm, nu stiu de ce dar ma indoiesc...
    ECU nu difera in functie de bord ci in functie de tipul de motor.

    Fals. Am scanat 3 B5-uri, inclsiv unul cu facelift cu ceva dotari demne de invidiat si avea ASR dar nu are modul electronic pe steerig wheel, asa ca sigur nu are nici senzor.

    In a doua jumatate a postului #12 vorbeam despre asta si din 4 coduri nu stiu care este.
     
  14. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ASR este una,ESP este alta.ESP poate include si ASR insa nu si invers.
    ESP are 100% senzor unghi volan,aflat desigur sub volan;este unul din senzorii fara de care ESP nu poate functiona.
    Scaneaza una dotata cu ESP apoi discutam.

    Daca vrei sa ti mearga functia pentru stergatoare memorare pentru intermitent la alegere X secunde,ai nevoie de un releu,punei tu maneta intai apoi daca o sa fie nevoie mai vedem.:photo:
     
    Ultima editare: 3 Mar 2010
  15. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Iulian... cate B5-uri echipate cu ESP stii tu?


    Cu releul... nu inteleg. Maneta ce o am acum pe masina merge pentru intermitent iar daca o schimb nu mai merge? Nu inteleg logica!
     
  16. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Sunt doua feluri de intermitent: cel cu 3,4 viteze presetate asa cum sunt dotate o parte dintre A4B5 si o parte dintre A4B5 care are facilitatea de a preseta viteza stergatorului la alegere.
    Nu stiu in care ategorie te incadrezi.

    ESP s a pus incepand cu 1997 impreuna cu quattro deci exista pe A4B5.
    Pe A4B5 s au pus urmatoarele sisteme legate de franare&stabilitate,nu stiu exact in ce perioade,pe ce motoare:
    -ABS ul cunoscut de toti
    -EDS blocaj electronic al diferentialului
    -ASR regulator antipatinaj
    -ESP control electronic al stabilitatii,foarte util in viraje
    -Transmisia integrala cunoscut sub numele de quattro.
     
  17. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Iulian, eu nu am vazut maneta de stergatoare pt. B5 care are facilitatea de a preseta viteza stergatorului la alegere, ci doar cele 4 viteze cu care te poti juca cand esti in pozitia de temporizare care este de 2 sec, 5 sec, 10 sec, sau 19 sec. Deci practic ai de ales intre niste preseturi care sunt deja alese... nu poti preseta ca stergatoarele sa faca o tura la 30 secunde.

    Optiuni pe A4B5:
    ABS - este (primele modele pot face exceptie)
    EDS - exista nu stiu in ce conditii...
    ASR - exista numai modelele de la sfarsitul lui 1999 (irelevant daca are 4x2 sau 4x4)
    ESP - exista doar pe sfarsitul lui 2000.



    L.E. Am fost la reprezentanta sa intreb de maneta blocului de lumini cu CC, asta in cazul in care cine doreste sa isi puna BC poate va dori sa aibe si CC si am luat codul manetei:
    4D0 953 513 P
     
    Ultima editare: 25 Iun 2012
    Corsablue apreciază asta.
  18. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...citeste aici,daca nu ai vazut nu inseamna ca nu exista :)
    Daca priveai atent poza pusa de mine cu maneta pentru BC se vedea si butonul de ,,reglaj intermitenta,,.
    ,,Apas maneta pe mod intermitent acum si imediat o trec pe "off". Astept x secunde. O activez din nou si o las activa pe mod intermitent. Memoreaza cele x secunde si foloseste aceasta valoare pentru durata intre actionari.
    Aceasta operatiune se face la modelul fara reglaj de intermitenta (butonul de reglaj deasupra manetei de stergator),,
    http://www.clubaudi.ro/audi-a4/11527-temporizare-stergatoare-a4-b5-1995-a.html
    ...maneta din imagine este fara optiunea CB.


    Manualul de utilizare pentru A4/S4 este din 1997 si precizeaza pe larg utilizarea sistemelor de care ti am spus.
    ...A4B5 meu este din 1995 si are ABS cum iti spuneam nu stiu logica cum s au pus insa exista.
    Senzorul de sub volan masoara unghiul de bracaj pentru cele care sunt dotate cu ESP.
     
    Ultima editare: 3 Mar 2010
  19. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    @Iulian, acuma inteleg ce vrei tu sa spui. Maneta simpla de pe masina are temporizarea presetata si cealalta pe care intentionez sa o pun, are la fel.
    Am impresia (nu sunt sigur) ca aceasta temporizare lipseste din fabrica numai la modelele 95 si eventual 96, iar la celelalte exista.
     
    Ultima editare: 25 Iun 2012
  20. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Exista ESP pe B5

     
    Corsablue apreciază asta.

Distribuie pagina asta