1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Consiliere achizitie A4 B6 - motor benzina

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de speedfan, 11 Sep 2008.

  1. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    O posibila turbina picata ar trebui sa fie cea mai mica problema cand te gandesti la costurile de intretinere ale unui Audi. ;)
     
    ovidiutm apreciază asta.
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Andrei lasa intrebarile si presupunerile astea aberante (povestea cu drobul de sare) si citeste toate topicurile din acesta arie. Ai destula informatie (pentru a lua ce mai buna decizie) pe acest forum.
     
    Andrei_1.8t apreciază asta.
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Atunci cumpara o masina intretinuta.
    Tu te feresti sa cumperi cu turbo pentru ca o sa pice. Din 6 Audi pe care le-am avut (si vorbesc doar de modelul B6), numai cu turbo am avut si nu le-a picat turbinele la niciuna, diesel sau benzina! Lasa folclorul pentru ca nici la cele 2 motoare aspirate nu esti lipsit de cheltuieli mici.
    Si, pe cat sunt de proaste Daciile (parerea mea) daca ar fi sa cumpar una, in nici un caz nu as alege un motor aspirat. Si sa nu te gandesti ca am crescut in masini de la 200 cai +... Si eu am inceput pe 1300 si nu am uitat ce insemnau 55 cp. Dar sa cumperi o masina de aproape 1.5 tone cu motor aspirat de 100 cai mi se pare inconstienta constienta, ca sa spun asa.
     
  4. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
  5. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Ma bag si eu in discutie deoarece sunt "fan" benzina iar consumurile nu mi se par asa de mari avand in vedere ca masina nu este utilizata zilnic iar drumuri lungi de fac doar de cateva ori pe an (maxim 10 sa spunem). Referitor la motorizare am zis 1.8t acum ca e de 150-163-170-190 nu stiu ce o sa gasesc dar tind sa cred ca si cel de 150 este foarte bun pentru aceasta caroserie. Acum apare o mica discutie, am gasit destul de multe cu "virgule" cutie automata. Unii zic ca-i tiptronic altii zic ca-i multitronic (toata pe care le-am vazut era FWD). M-ar incata sincer si o astfel de combinatie dar la ce sa fiu atent cand o "probez"? Am si un VCDS dar neavand tangente cu masini turbo sau automate nu stiu ce sa urmaresc. Cateva sfaturi asa sumare pentru un "deal" reusit?
     
  6. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Fugi de automate, te vor pune la cheltuiala
     
  7. audibv Bronze Member

    Înscris:
    31 Mai 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B7 2.0 Tfsi Quattro BPG & A3 8V 1.6 Tdi CRKB
    Din cate stiu eu toate FWD sunt multitronic, iar toate AWD sunt tiptronic.
    Sfatul meu este ca daca vrei cutie automata sa cauti AWD - adica cutia tiptronic - are mult mai putine sanse de a se defecta.
    Oricum daca iei automata si se strica poti sa faci conversia la manuala cu costuri mult mai mici decat ar presupune reparatia automatei
     
  8. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    nu stiu daca e tiptronic pe 1.8t
     
  9. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Nu cred ca exista B6 1.8t quattro automat. Doar pe fwd exista cutii automate. Avand in vedere ca inca n-a luat masina, ar fi stupid sa ia multitronic si sa se apuce sa cheltuie alti bani ca sa o faca manuala :)

    PS: 150hp am eu si mi s-a parut lenesa chiar si cu 15".
     
  10. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Nu vreau automata dar in momentul de fata astea sunt pe piata chiar si "la mama drq". Eu sunt Ploiestean si pe ale mele meleaguri nici pe strada nu vezi 1.8t, de cumparat nici atat. Iar diesel euro 3 cu nebunii astia care ne conduc tara nici nu ma gandesc.
     
  11. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
  12. Colectionarul

    Colectionarul 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2016
    Locație:
    Arges
    Masina:
    A4 (B6), 1.6, 2002
    Postez pentru cei care se gandesc sa cumpere masina cu motor 1.6.
    Am un A4-B6, motor 1.6, an 2002. De 40.000 km am si GPL pe ea. Obisnuiesc sa schimb vitezele la 2.000 ture, sa cada in 1.500 in viteza superioara. Am momente in care ma si grabesc, atunci schimb in 4.000 ture si e...altceva. Sa o luam pe rand:
    Concluzii:
    - demaraj slab, daca vrei sa pleci primul la semafor...ia un diesel sau un benzinar cu motor mare.
    - consum:
    1. schimband la 2.000 ture si mergand pe GPL cu aprox. 70 km/ora in afara orasului...consumul este de 7,5-8% (80% din drum fiind in afara si 20% din drum intr-un oras unde traficul este lejer). La 2.3 lei litru de gaz, consumul este maxim 19 lei la 100km.
    2. Nu stiu daca sunteti ca mine, dar pe autostrada nu pot sa merg incet ca ma ia somnul la volan. Merg pe autostrada pe banda a doua cu aproximativ 150km/ora, cam de la un capat la celalalt. Turatia motorului la 150km/ora este de 4.500 ture. Daca dai drumul la muzica, nu foarte tare, nu o sa te deranjeze ca e motorul turat. In general, pe Bucuresti-Pitesti, nu sunt depasit de mai mult de 10 masini. In acest caz consumul pe GPL e de maxim 10%.
    - depasiri: daca duci masina in 3.500-4.000 ture si apoi intri in depasire...ai putere sa faci o depasire normala fara stres. Daca, insa vrei sa te iei la intrecere cu vreun diesel sau cu un benzinar mare...nu ai sanse. Daca incerci sa depasesti in viteza a cincea cu 2.000 ture....vei constata ca masina e foarte lenta. Repet: daca o duci in 3.500 sau 4.000 ture ai destul de multa putere pentru motorasul de 1.6, simti ca se infige si capata putere. Are 260 km pe bord, mai mult de 180km/ora nu i-am dat niciodata. Ea dadea semne ca putea sa duca mai mult, dar eu tin la permisul si la banii mei :).
    Masina mea are pe bord 206.000 km. Nu stiu daca sunt reali sau nu. Folosesc Motul X-clean 8100, 5W-40. Nu consuma ulei. Uleiul il schimb la 10.000, ei zic ca rezista 15.000, dar eu nu vreau sa risc.
    Sa nu intelegeti ca vreau sa vand masina :). O mai tin cel putin 5 ani.
    Concluzie: daca esti un om linistit care nu vrei putere (la turatii mici), e un motor ok. Daca vrei sa faci liniute...cauta altceva. Daca vrei sa mergi cu viteza mare...150-160km/ora, la drum lung, masina face fata fara probleme, doar ca nu demareaza ca un diesel sau un benzinar cu motor mare.
    Daca aveti alte intrebari...va raspund cu placere.
     
    Andrei_1.8t apreciază asta.
  13. dma

    dma 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    a4 , 1,6 ALZ , 2004
    Pareri personale:
    1- viteza nu o schimbi la 2000 rot / min - (distrugi motorul in scurt timp)
    2 - nu intri in depasire la 2000 rot/min ( iti pui viata in pericol )
    3- bordul , si alte extrase sunt similare cu alte masini (motorizari diferite) - nu inseamna ca daca are 260 km/h poate sa-i si atinga propulsata de motor de 1.6 ...eventual pe un trailer tractat de un motor de 3.0.
     
    Scorpyon apreciază asta.
  14. Colectionarul

    Colectionarul 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2016
    Locație:
    Arges
    Masina:
    A4 (B6), 1.6, 2002
    1. In manualul Audi, la pagina 16, la Turometru scrie, citez: "la o turatie mai mica de 1500 rotatii pe minut, trebuie sa selectati o treapta inferioara de viteza.".
    Schimband vitezele la 2.000, cad in treapta superioara fix la 1.500. Crede-ma ca tin la masina mea si nu vreau sa o distrug.
    2. Am dat exemplu depasirea cu 2.000 ture pentru cei obisnuiti cu motoarele diesel, la care nu ai probleme sa depasesti cu o turatie a motorului la 2.000. Imi spui daca ai inceput o depasire cu un audi cu motor de 1.9, 131 cai si te-ai simtit in pericol. Sigur...discutam despre depasiri normale, nu despre nebuni care vor sa depaseasca atunci cand din fata la 40m vine masina si el vrea sa depaseasca.
    3. Despre viteza maxima...sunt de acord cu tine. Eu doar am spus ca nu i-am dat mai mult de 180km/ora.
    Una peste alta...eu sunt foarte multumit de masinuta mea cu motor de 1.6 si recomand oricand aceasta motorizare celor care nu vor motor mare. Adevarul e ca nu m-a dezamagit, daca am vrut sa alerg...pur si simplu am schimbat vitezele un 3.500-4000.
    Repet: nu e masina cu care sa faceti liniute...
    Ca o paranteza: inainte de a4 cu motorul asta, am avut un passat din 1994, cel care seamana cu vento la forma. Benzinar, 1.8, 90 de cai, i-am pus Gpl cand avea pe bord 247.000 km. Schimbam vitezele tot la 2.000. Am mers cu el 120.000 km si nu i s-a distrus motorul. Nici din cauza ca i-am pus gpl si nici din cauza ca am schimbat la 2000 rotatii. In 2016, cand l-am dat, imi consuna cam 500 ml de ulei la 10.000 km, de la schimb la schimb.
    Nu va faceti griji, schimband la 2000 nu pateste nimic motorul vostru.

    Parerea mea, evident. Nu sunt mecanic, dar ma bazez pe experientele prin care am trecut si va impartasesc si voua din ce invat. Oricum...cand aud despre motorul 1.6 diverse lucruri, spuse de oameni care nu au mers cu el...ma apuca dracii. Am un coleg setat pe diesel, nu stie altceva diesel, diesel, diesel. Si intr-o zi, cand tot spunea ca 1.6 e motor mic si alte lucruri, l-am pus la a mea la volan si i-am spus sa o duca in 3500.... a vazut cu alti ochi "motorasul" de 1.6.
     
  15. Scorpyon

    Scorpyon Silver Member

    Înscris:
    10 Iun 2011
    Locație:
    Maramures
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI
    1) mergi subturat, nu as recomanda sa schimbi la 2000rpm... si consumul o sa-l ai mai mare. Mai incearca sa schimbi o perioada la 2500-3000rpm cand ai apa la 90 si o sa vezi ca o sa ai acelasi consum sau poate mai bun.
    3) daca vrei sa o alergi... incearca ocazional si un 5000-6000rpm ca nu moare nimic, stai linistit, cifrele alea (5-6) nu au fost puse degeaba sau daca nu rezista motorul incepea culoarea rosie de pe la 4000rpm.
    Cred ca exagerezi cu dusul in 3500... eu turatiile astea le foloseam periodic la fosta masina pe benzina si era pistol cu apa. Incearca cum am zis mai sus un 5500rpm si mai vorbim. Ca 1.6-le la 3500 e pistol cu apa fata de un diesel de 131cp dus in 2500rpm.
    Acest motor e strict pentru cei care nu au alta optiune de alegere (1.8t e prea scump sau evita 2.0 aspirat pt consumul de ulei, de motorizarile mai mari nu are rost sa vb). E ok pentru deplasari urbane sau extraurbane daca nu mergi incarcat sau nu iti place viteza, altfel nu prea poti sa te bucuri de aceasta masina. :)

    Scuzati offtopic-ul.
     
    dma apreciază asta.
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Incheiem aici. Nu discutam cum exploatam masina in acest topic si deja o luam pe miriste. Multumesc.
     
  17. Colectionarul

    Colectionarul 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2016
    Locație:
    Arges
    Masina:
    A4 (B6), 1.6, 2002
    Exista vreun topic in care se discuta despre modul in care se exploateaza masinile? Am dat search, dar nu am reusit sa gasesc nimic.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu si nu invatam sa conducem si sa exploatam masinile pe forum. Daca stiti sa cititi veti invata tot ce trebuie sa stiti ca sa intretineti in cea mai buna conditie un Audi.
     
  19. Cata190 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2014
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4 B7 - 2.0 TFSI - 2006
  20. Dublin 3rd Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B6
    Cred ca are incredibil de multe vizualizari :)
    Acum serios, la detaliile pe care la da in anunt, chiar nu stii ce cumperi. E foarte vag totul.
     

Distribuie pagina asta