Vintu ca sa fie clara treaba, de la inceput, pentru ca vad ca nu ai citit regulamentul: precum vezi pe acest forum nu exista arie Versus si/sau topicuri Versus si in consecinta pe acest forum sunt interzise cu desavarsire comparatiile / versus si implicit discutiile de tip Versus / Comparative intre marca Audi si alte marci Auto sau chiar intre aceleasi modele de Audi sau modele diferite de Audi dar cu motorizari diferite si/sau motoare Benzina versus motoare Diesel montate pe Audi. Aceste topicuri si discutii sunt interzise din mai multe motive. Multumesc pentru intelegere. Citeste incet si cu rabdarea toate topicurile de pe forum despre motoarele care te intereseaza pentru ca sunt detalitae problemele pe larg si sigur o sa stii ce vrei sa cumperi. Intai citim forum fara sa punem intrebari. Multumesc.
Ok, am inteles. O alta intrebare ar fi, care sunt modalitatile prin care pot afla ca masina e dpdv tehnic in stare buna. Unu ar fi verificarea la Audi, verificarea pe tester/elevator si bineinteles testdrive. Case sunt elementele la care trebuie sa fiu atent in momentul achizitiei? multumesc!
Testdriveul este zic eu irelevant, pentru ca orice masina scoasa la vanzare, chiar daca are probleme ascunse e "insailata sa mearga macar 50 km, mai ales cele de la samsari. Decodarea VIN, comparata cu lista de dotari din fabrica. Tot pe baza seriei VIN de la un service poti afla istoricul de service al masinii, urmaresti reviziile sa fi fost facute la timp si complet, vezi ce alte eventuale intrari in service au fost. Dar, cel mai sigur e sa iei o masina dintr-o reprezentanta....macar ai o garantie oarecum asupra numarului de km si asupra starii generale a masinii...
Verificarea/decodarea VIN, se poate efectua in mai multe tipuri de service? Daca da, mai este necesara verificarea la o reprezentanta Audi? multumesc!
Salut din nou! M-am lamurit cu verificarea/decodarea VIN, am verificat printr-un raport online. Asadar, apar datele despre masina, cat si dotarile acesteia care corespund masini in cauza. La partea de kilometri apare doar o singura inregistrare in 12/2016 avea 235000 km. Masina acum are putin peste 240000 km. Datorita faptului ca apare o singura inregistrare a kilometrilor poate fi o chestie dubioasa? Adica exista posibilitatea ca masina sa fi avut mai multi, si sa se fi dat inapoi in 2016, sa se fi facut intentionat o inregistrare a lor, care sa corespunda cu kilometrii din perioada urmatoare?. Masina in cauza e din 2009 3.0 tdi (Engine code ul este CCWA, daca ajuta cu ceva raportat la probleme, este reusit/nu?), diferenta de 8 ani, aproximativ 17.500 km/an mi se pare un raport bun, la prima vedere . Ma poate ajuta cineva cu sfaturi? O alta chestie am observat ca se poate accesa computerul masini si printr un calcul al tuturor pornirilor/media de viteza/km totali, poti calcula aproximativ km totali reali.
Aceeasi chestie am facut-o si eu. Maine sunt pe cale sa-mi iau un Q5 2011, 2.0 170 cai cu 170.000 km. Am verificat o si de la penultima revizie pana la ultima s-au facut doar vreo 10.000 km , in conditiile in care cu un an inainte a facut 25.000 km. Ma gandesc ca a fost trecuti putini km la penultima revizie cu ideea de a iesi ok la ultima ca sa o poata vinde.
Salutare, cine ma poate lamuri si pe mine ce operatiuni presupune "great maintenance service" - casuta marcata cu galben in atasament. Doar la intrearea in service respectiva a fost bifat. M-ar interesa daca de exemplu se face schimbul distributiei. Masina e un Q5 2012 2.0 TDI 105KW quattro.
Inseamna "serviciu de intretinere maret". Probabil se refera la faptul ca masina a facut o revizie mai ampla la mai multe lucruri nu numai la ulei si filtre si este in perfecta stare. Imi pare ciudata acea carte service, nu ma convinge... caligrafia identica si toate casutele bifate. Este doar parerea mea! Distribuita se face la 210.000 km
Salut baieti din nou, am cumparat in cele din urma masina . Vreau sa va zic ca am fost la reprezentanta Audi si raportul istoricului facut pe net nu a "puscat" deloc cu istoricul de la reprezentanta. Masina avea tot istoricul cand pe raportul online aparea doar ultima inregistrare.BTW 3.0 e o alegere super misto, face toti banii .
Buna seara, Sunt in cautarea unui Audi SH Q/SQ 5 minim 2013 si doresc niste pareri/sfaturi pertinente un legatura cu o motorizare diesel: a) cel de 2.0 190cp, sau b) 3.0 cca 245cp (parca), sau c) 3.0 cca 313cp - varianta SQ5. Mai adaug ca: doresc sa o "tin" cca min 10 ani, si sa fac offroad minim spre moderat. In speranta ajutorului acordat cu celeritate, va multumesc anticipat.
@Andrei1747 Q5 este o masina superba si poate oferi un confort sporit. Avand in vedere masa si aerodinamica masinii nu cred ca merita sa iei in calcul o motorizare pe benzina insa neaparat as merge pe un V6. Cred ca oricine ti-ar recomanda SQ5, in primul rand pt dinamica, pentru plusul de putere dar si pentru aspectul mai special. Referitor la offroad cred ca nu ti-ai ales masina potrivita decat daca prin offroad moderat te referi ca o mai bagi prin nisip sau pe un drum cu ceva mai mult noroi.
Daca vrei sa faci offroad, cum spunea si colegul uita-te spre alta masina....daca ne exprimam corect......Un drum de tara cu ceva nori si ceva nisip nu inseamna offroad. La offroad stiam ca se preteaza ff bine motoarele pe benzina pentru ca suporta mult mai bine turatiile ridicate.... Un Q5 daca te apuci sa il bagi pe drumuri forestiere sau pe campie direct il cam scoti la pensie in 3-4 ani.......nu cred sa tina sub nici o forma 10 ani... Daca vrei offroad uita-te spre alta marci auto....exclude Audi, Mercedes, BMW.....
A spus ca vrea sa faca offroad minim spre moderat, nu extrem.... deci nu vad unde sunt probleme. Din contra, motorul diesel este mai avantajos, copia mai mare, turatii mai putine, astfel ajuta mai mult la manevrele dificile. In acest video sunt expuse cateva situatii des intalnite pe meleagurile patriei.
Filmul este relevant, insa, dupa cum spunea dentimarius , dupa cateva "iesiri in teren minim spre moderat", tine peste 3/4 ani? Multumesc
Nu, nu o sa tina... asta daca mergi mult pe teren accidentat si neglijezi intretinerea. Inainte am avut un Q7 3.0TDI si se descurca foarte bine in offroad usor, dar il termina gropile din asfalt in zilele cat eram in vacanza, in Romania. Zdranganea fiecare coltisor din masina, serios vorbind. Acum depinde de cum o protejezi si o ingrijesti. Clar ca este fier si se strica, dar nu mai sunt masini facute sa dureze. Daca vrei sa faci mult drum de tara si offroad, atunci cum a spus si @dentimarius, cauta alta marca, nu una premium.
@Andrei1747 doresti sa pastrezi 10 ani atunci cauta : 1. cu cutie manuala 2.cauta sa schimbi pompa de injectie conversie la cp3 ,gasesti detalii in topicul dedicat legat de pompe de injectie.(sunt colegi care se ocupa de conversie si au si materialele necesare) offroad minim-nu are garda la sol adaptiva,dif blocant etc Succes.
Multumesc mult tuturor pentru sfaturile pragmatice; referitor la offroad ma refeream la un drum negru/forestier/cu pietre usor NU greu - ceea ce s-ar intampla rar / de cateva ori pe an; din ceea ce am studiat garda la sol e de 200cm, insa nu am gasit daca se modifica garda la sol functie de tipul de mers/tractiune; si inca ceva: la SQ5 trebuie motorina premium sau normala? Multumesc inca o data ptr ajutor!