1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Consum combustibil motor Diesel 2.7 TDI

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de hro, 12 Mar 2009.

  1. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    De pe la 120kpm încolo, mașina cam începe să se "lupte" cu masa de aer ce trebuie dislocată. SUV-urile știu mai bine asta, pe lângă masa ce trebuie mișcată.
    Dacă mai pui un eleron, aparatori, bare, portbagaj deasupra, iți dai seama ce se întâmplă...
    Îi strici cursivitatea aerului ce ar trebui sa se prelingă pe caroserie și adio CX-ul din fabrică...
    La tine, dacă zici ca sare calul de la o anumită viteza, pot fi mai multe, un filtru mai înfundat, sau admisia nu-i dau destul aer, înfundată sau nu deschide cum trebuie capetele dar, totuși nu cred, mai ales în cazul tău, pentru ca știu că o "cauți în coarne".:)
    În rest, dacă ar fi ceva mai complicat, ar da o eroare, ceva.
    Mergi și tu pe "fir", de la rezervor și filtrul de aer, la pistoane...:) Problema e ca e cam lung și stufos firul ăsta... :)
     
    Ultima editare: 12 Iul 2014
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O sa dau jos clapetele de admisie, cea de acceleratie si EGR-ul sa vad ce-i pe acolo, daca e cazul curat. In ultima instanta schimb debitmetrul. I-am scos mufa azi pe autostrada, masina merge la fel, consuma la fel.
     
  3. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Daca mersul fara debimetru e la fel mi se pare ca este de la el. De el depinde mult consumul.
     
  4. twr

    twr 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7 TDI (CANA), 2010, 190CP, multitronic
    Ce mi-a iesit mie in ultimele zile:
    Sibiu - Budapesta - Bratislava - Viena = consum 6,1 (am mers pe la Oradea, plus plimbarile din cele 3 capitale, aprox. 1050 km, viteza media autostrada 130 pe tempomat, 90-100 km/h DN-urile noastre dragi)
    Viena - Sibiu = consum 6,5 (autostrada 140-150, DN-urile 100-110 medie).
    Pe tot traseul AC a fost ON, 23 grade. Incarcatura aproximativ aceesi (+/- 10 kg).
     
  5. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Despre AC, numai de bine... :)
    Un "motorist" mi-a spus ca la un motor de 2.7 sau 3 litri, nu e de luat în seamă consumul cu AC-ul pornit. La puterea lor, "duce" compresorul fără să-l simtă prea mult. Adică mai deloc.
    Sincer, poate or fi compresoare mai performante, dar aproape ca nici la un motor de 1.2cc, de generație noua, nu-i prea simt "prezenta". Da' la ditamai motoarele...?

    Felicitări pentru consum. Ești în" grafic", ești cu acel litru mai jos decât "frații mai grași"... Sau mai mari, nu știu... :)
    Era și de așteptat, de la un "2010". Mai tânăr și cu injectoare îmbunătățite.
     
    Ultima editare: 21 Aug 2014
  6. IRaulC

    IRaulC 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2005 4F 2.7 TDI
    La audi 2.7 TDI tractiune fata, este motorul eprfect putere/consum. Consuma putin si trage bine. Imi ia 9 in oras si 6-7 in afara. Tin sa precizez ca ii dau destuld e tare, cu scart si consumul ttot nu creste. Celalalt este de 10,7 dar stau cu motorul pornit stationand. Am avut inainte un quattro si pana sa accelereze dura ceva, consumul fiind mult mai mare. Acum depinde are + si -
     
  7. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Dacă acel quattro era automat, e normal sa "plece" mai elastic, mai moale.
    Programul cutiei e făcut să menajeze transmisia, plus ca la orice plecare "de pe loc", motorul trage de la relanti. Își "revine" în treptele următoare, când motorul e deja turat. Parca îl ține prea turat, pentru o ureche obișnuită cu o manuala, dar se vrea sa scoată sportiva din ea. :)
    La cutia manuală, debraiezi la orice turație a motorului vrei, 2000-3000rpm. Normal ca are alt "zvâc". :) Chiar dacă are cai mai putini. Eu am mers un pic cu unul de 2 litri și 140 CP și pleca mai agresiv ca cel de 3 litri. Partea nasoala e ca din treapta 2-3 deja ii simți "limitarea".
    Clar, la "liniuțe" trebuie o manuală sau o automată cu program modificat.
    Eu am plecat cu automata de doua ori în "launch-control" și nu-mi mai trebuie. E prea agresivă și nu cred ca e bine pentru transmisie.
     
  8. twr

    twr 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7 TDI (CANA), 2010, 190CP, multitronic
    G@bryel, cum se face plecarea cu "launch-control"? Nu ca m-as arunca sa o fac, mai ales ca forteaza cutia, dar nu stiu cum se face:)
     
  9. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Am postat eu pe undeva pe aici...și râdeam și atunci de unu' singur, pentru ca în timpul plecărilor (am făcut atunci de 2 ori la rand și apoi încă odată după vreo 6 luni), am avut o senzație de amețeală. Ziceam atunci că trebuie să mă antrenez pentru asta, ca balerinul pentru piruete. :)

    Deci...
    Decuplezi ESP-ul, dai cutia în modul Sport, calci frâna zdravăn și accelerezi la...3000 de ture, sa zicem. Recomandarea mea e sa nu o ții așa mai mult de 3-4, hai 5 secunde.
    Dacă nu calci bine frana, o sa auzi cum pârâie placutele- discurile, pentru ca vrea sa plece.
    Când te hotărăști sa pleci, eliberezi frâna concomitent cu călcarea până la "fund" a acceleratiei. Dacă apeși și butonul de overboost, da tot ce poate, normal.
    Fiind 4X4, nu patinează, așa că te lipește de scaun, te tetieră, de ce mai ai pe acolo.
    E...mișto, dar te cam doare inima... :) Oricum, dacă faci asta la un semafor... wow. :)
    Deci plecarea cu automata de la 3000rpm, seamănă cu plecarea...normală a unei manuale, nu?
    Ca la manuală o accelerezi înainte de a pleca de pe loc. Chestia asta am vrut s-o scot în evidență în postul de mai sus.

    (A, se spunea ca dacă nu decuplezi ESP-ul, nu te lasă s-o urci în ture. Eu țin minte că parca odată am încercat asta la un semafor, fără să plec și am urcat-o pana pe la 2500 rpm. Parca. Știu mai sigur ca am accelerat și mi-a dat voie. Cred ca mai mult, decuplare asta ajută la a elibera rotile de vreun control, dar dacă ești pe asfalt curat, slabe șanse să patineze. Vezi tu ce faci. Că o s-o faci... :) Disneyland curat. Distracție plăcută.)
     
    Ultima editare: 25 Aug 2014
  10. twr

    twr 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7 TDI (CANA), 2010, 190CP, multitronic
    Multumesc pentru explicatie :)) Daca o voi face, anunt! Si cred ca da, o sa o fac :D
     
  11. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Văd că se practică pe scară largă la...sportive. :) Nu este o găselniță.
    Uite mai jos un filmuleț interesant, să fii atent de la minutul 2.15 și sa vezi chiar și ce scrie în bord la unele mașin, la minutul 2.25. :)
    E plin YouTube-ul cu plecări de genul, dar sunt rare filmele în care poți vedea și pregătirea.

    Mai pun odată adresa, pentru ca ceva nu e în regula, nu pot vedea filmul, deși am pus linkul pe un cuvânt.
    www.youtube.com/watch?v=85ZriQWyKuk&feature=youtube_gdata_player
     
    Ultima editare: 6 Sep 2014
  12. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    mama... ii "suge" 102 ml in momentul ala :)
     
  13. twr

    twr 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7 TDI (CANA), 2010, 190CP, multitronic
    Bifat video-ul! Am inteles perfect cum se face acum! Se descurca mai mult decat onorabil hibridul. Bine, forta bruta a motorului termic ramane, cel putin deocamdata, cea mai tare!
    Offtopic (scuze): Sotia mea are hibrid. Extraordinara masina pentru oras! Si are si 136 hp, la nevoie :) Si sincer, pentru ca fac 70 % din drumuri in oras, ma bate serios gandul sa-mi iau A6-le Hybrid. Am intrebat si pe topicul dedicat sectiunii C7 daca stie cineva unde as putea testa un astfel se hibrid in Ro, niciun raspuns. De altfel, nici dealer-ul din Sibiu nu stie daca in tara ar exista la un test drive hibrid-ul. Eh...'om vedea:)
    Multumesc frumos inca o data G@bryel. Ma gandesc sa filmez launch-ul. Cand il voi face ;)
     
  14. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Da, în fine, testul este interesant, i8-ul ăla la fel (dar pana nu-l vad și live nu-mi dau cu parerea), hibridele sunt din ce în ce mai performante,....nu vreau să mă gândesc ce masini o sa căutăm peste vreo 10 ani... :)
    Deocamdată, pentru un test drive A6 e-tron sau cum s-o mai numi, în Germănica e singura soluție, cred...
    Cu filmul, doar am vrut o confirmare a metodei, plus ca cine nu a făcut asta niciodată, una e când îți spune unul, alta e când și vezi.
    O singură precizare,...cred ca în cursa propriu-zisa, pilotul a călcat mai tare pe accelerație, când a eliberat frâna. Nici nu pare călcată la maxim în "demo" , doar eliberează frâna, accelerația rămânând la fel. Pleacă și așa, dar nu da tot ce poate, asta e clar...
    Enjoy.... (dar nu trebuie exagerat :) )
     
    Ultima editare: 8 Sep 2014
  15. Moldovanu Marius 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2013
    Locație:
    Leoben, Austria
    Masina:
    audi a6, 2,7 V6, 2005
    eu am un audi quattro permanent si in oras fiind iarna in bord imi arata 9,8l/100 dupa in afara imi ia cam 7...asta imi arata bordul si e exact multitronic..
     
  16. PlayAssisted

    PlayAssisted 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 SLine, 2.7 Diesel, Multitronic, Bixenon, An.Fabr. 2009
    Audi A6 C6, 2009, 2.7 Diesel consum 15% in oras!!!

    Salutare! Stie cineva daca consumul la A6 din 2009, 2.7 fara quatro e corect 15% urban? Enervant este ca masina nu are nici o eroare atat in bord cat si in VCDS. NU sunt expert in VCDS dar o scanare totala o poate face orice. Deci nimic...am schimbat sonda oxygen lambda fara rezultat. Sonda am schimbato din cauza consumului, MA gandisem eu dupa Ce am vazut Lambda oxygen S1 signal intermitent. Cineva MA poate ajuta cu o idee? Multumesc abticipat!
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu e normal, acelasi motor il am si eu, imi ia cam 12 la mers sportiv si 9-10 la mers normal.
     
  18. PlayAssisted

    PlayAssisted 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 SLine, 2.7 Diesel, Multitronic, Bixenon, An.Fabr. 2009
    Consum prea mare Audi A6 C6 4F 2009 2.7 Diesel

    Salutare din nou... Ma dispera masina de tot. Are cineva idee cum se poate asa ceva? Motorul pornit, in P, stau pe loc si consumul creste pana 40.9 si revine la 40.0 si tot se repeta treaba. Deci repet stand pe loc cu motorul pornit. Creste acolo la average consum L-100km nu acela L/h. Am fost la AUDI aici in Viena si tampitul ala spune ca e normal dar masina nu consuma in plus DAR POMPA NU E DE ACORD cu ce zice el! ma duc iar luni si ma cert cu ei tare de tot. Apropo, ultima oara am facut plinul ochi, deci full pana in gura rezervorului si asta seara identic dupa 103KM parcursi in oras. consumul a fost 18.3, INCREDIBIL eu cred ca am ceva rupt in masina asta! Aici in Viena avem un service unde te duci si iti pui masina singur pe elevator si o gadili singurel pe unde crezi ca o doare! Am fost cu gandul ca poate am vreo conducta aiurita p-acolo , am scos scutul de la motor si cel ce acopera conductele de alimentare nu am vazut vreo scurgere. in schimb am observat ca pe una din conducte are un fel de tub ceva asemanator cu un filtru cam de 12-15 cm lungime si 5-7 in diametru din care iese un cablu cu mufa! am scos mufa si am curatato cu spray. dupa ce am plecat de acolo vreo ora nu mai imi arata in bord consumul ala gigant, aveam chiar 7-8 in oras dar a revenit la loc! sa fie de la mufa aia ceva? stie cineva ce este tubul ala care este pe una din conductele de alimentare? Imi cer scuze daca am scris prea mult dar am incercat sa dau cat mai multe detalii celor care au cunostintele si placerea de a ma ajuta in situatia asta! Va multumesc si Fac cinste...Chiar fac!
     
    Ultima editare: 13 Sep 2015
  19. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Fa un log in mers si poti sa incerci si un test la injectoare. Atat pe VCSD cat si pe bank, daca ceva pare ca nu e in regula la ele. Asta e. Daca nu ai pe cineva care sa gaseasca cauza din prima, trebuie sa le iei pe rand. Lista e destul de lunga, multe pot cauza un consum mare (EGR, MAF, catalizator, DPF, senzori, turbina, clapete admisie, etc.), dar daca te tii de ea, o rezolvi in final. :)
    Eu am consum normal, chiar daca si la mine, cand stationeaza, consumul urca cateodata si la 40%, ca la tine. Acum nu stiu cat este de corect ce arata atunci in bord.
    Consumul aratat in bord este estimativ, nu e real 100%. Cand plec de la garaj, ba plec cu 0%, ba cu 10, ba cu 18, ba cu 40%. Deci e aproape aleator, dar apoi tinde spre cifra normala a consumului. Nu dau consumul aici, ca a mea e 3.0. Daca la pompa aveai un consum normal, calculatorul putea fi adus la valorile corecte, dar asa.
    Incearca in prima faza sa vezi cum merg injectoarele, asta si daca mai vezi ceva gen fum negru, relanti fluctuant, etc. Asta e este o parere, un sfat, sa nu o iei ca o rezolvare...
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Sep 2015
  20. PlayAssisted

    PlayAssisted 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 SLine, 2.7 Diesel, Multitronic, Bixenon, An.Fabr. 2009
    Salutare si multumesc pentru raspuns Gabriel. Abia acum am reusit sa citesc mesajul.
    Sa va spun ce am facut pana la urma. In acea zi de luni am fost iar la Audi la aceiasi tampiti care la fel mi-au spus ca e normal ce se intampla si m-a intrebat unde am condus masina in ultima vreme. Le-am spus ca vreo 6 saptamani nu am iesit din Viena iar ei mi-au spus ca ar fi bine sa mai merg uneori, cam o data pe luna vreo 10-15 km mai tare afara pe autostrada ca se mai curata.
    Bun, am urcat in masina si cu gandul ca poate rezolv problema am iesit pe autostrada, am dat-o pe manual si am mers asa cam vreo 10 km, schimbat trepte 3, 4, 5 etc. pana in maxim 3.500 Turatii/Min, o mai lasam normal, nu o tineam in forta. Cateodata masina urca singura in ture de la vreo 3.000-3.200 pana la 4.000-4.100 si vedeam in urma un fum albios asa, nu negru.
    Nu mi-am dat seama, am crezut ca se curata ceva pe acolo dar sa curatat motorul DE TOT, adica mai exact s-a topit capul pistonului 1 iar cauza, din ce spune mecanicul care sa ocupat de masina, a fost de la injector, prea multa motorina crea temperatura prea mare iar ce ramanea era arsa pe teava de esapament, plus ca uleiul meu era plin de motorina.
    Imediat dupa ce am simtit ca masina nu mai trage cum trebuie si vibra ca dracu am mai mers vreo 2 km iesind la prima iesire de pe austostrada.
    Deci motorul meu s-a dus la gunoi. In final am ajuns sa cheltui in jur de 5.000 Euro cu manopera si motor complet cumparat din Germania. Motorul ce l-am cumparat a fost complet si nu a avut rost sa completez ceva de la cel ce il aveam eu pe masina, in plus acesta a venit cu volanta, disc si placa de presiune ca a fost pe cutie manuala.
    Am masina acasa de 1 zi si tot consumul este mare pe ceasuri, inca nu am facut consumul la pompa dar mi se pare ciudat ca e tot mare dupa ce am schimbat motorul.
    Daca stie cineva, probleme care pot duce la un consum ridicat, nu stiu, pompa de motorina ceva infundat pe acolo rog sa lase mesaj aici.


    P.S.:

    Aveti grija cu motoarele 2.7 cod CANA ca sunt de tot rahatul.
    Tineti cont ca si o regenerare DPF poate topi pistoanele la motorul asta, sa nu porniti cu VAG-COM regenerare fortata. Cea mai sigura solutie este sa se scoata filtrul DPF si curatat separat la un service. Va multumesc si chiar fac cinste celui ce are idee despre ce mi se intampla cu consumul ca tare nu as mai vrea sa mai schimb un motor!
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Sep 2015

Distribuie pagina asta