salut tuturor! am un A4, 2.0i (benzina) model 2001-2004.... si dupa calculele mele, am in oras un consum cam mare! Nu conduc violent, schimb pe la 2.500 rpm si accelerez in timp. Oare e normal sa-mi consume vreo 11 - 13,14 in oras (Timisoara)??? astept un raspuns de la cei care au motorizare pe benzina! Nu am comp de bord si consumul este estimat (litri de benzina/km parcursi). am fost la test motor si sondele lambda aveau valorile 1.0 respectiv 1.0 Intrebarea e daca exista vreo modalitate de a reduce consumul? mersi
E un consum foarte bun pentru motorul pe care il ai, gandeste-te ca al meu care e de 1.6l consuma 9-10 in oras. De metotde de reducere a consumului eu inca nu am auzit.
xaby69 Consumul este ok, sa stii. La motor de 2 litri asta e consumul real, mai ales ca am intrat in iarna si temparaturile sunt destul de scazute. Stiu ca vara sau sa spun pe vreme normala, calda la motorul de 2 litri consumul este undeva pe la 10 litri in oras, asa ca nu te mira ca acuma iarna iti urca si la 14! Gandeste-te ca nici eu cu 1.9 tdi nu o scot sub 10 acuma iarna, rar se intampla sa cobor sub 10 litri in oras (am comp. de bord)! Unde ai fost pana acuma vecine, deja suntem 3 din Timisoara dupa cate am vazut si cu Cristi din Lugoj suntem 4. Poate la anu o dam de o intalnire!
si eu cred ca e foarte bun consumul. la aglomeratia care e in Timisoara(si eu imi mananc nervii tot aici) sa nu te astepti la consum mic. totusi, daca vrei sa stii consumul real, tot metoda plinului e mai buna in schimb, pt. 1.9TDI, mi se pare cam mare consumul de 10 sau peste 10l/100km...
Consumul e ok, sa zicem: nici mic (motorul e destul de mare) dar nici exagerat. Insa metode de reducere a consumului exista! Pot sa-ti dau cateva exemple: 1. nu trebuie sa faci drumuri inutile; pentru deplasari scurte, pe care motorul nu se incalzeste, mai bine iei autobuzul/tramvaiul/troleibuzul/metroul/bicicleta/pasul. 2. motorul nu se tureaza excesiv; se recomanda sa se mearga cat mai mult in treapta maxima de viteza la o turatie mica (de ex. in a 5a la ralanti ai aproape 50 de km/h). Stiu ca or sa-mi sara in cap cei cu TDI ca li se infunda turbina dar si eu am TDI si merg asa si n-am avut niciodata probleme cu ea. Iar cand iesi pe autostrada sau in afara orasului si o calci, stii cum se curata turbina? arata ca noua dupa 50 de km de autostrada . Iddea e sa se evite accelerarile si apoi, normal, franarile puternice. 3. nu trebuie sa cari in masina lucruri inutile; o trusa de scule prea bogata, piese de schimb (cum era la Dacia) chiar nu mai sunt necesare in ziua de azi. Masina trebuie sa fie cat mai usoara. 4. orice consumator de pe masina are nevoie de energie, iar energia necesara e produsa de motor prin consum de carburant. Farurile de ceata aprinse tot timpul, lumini sau dispozitive "artizanale" montate pe masina, setarile manuale pe climatronic pot constitui un exemplu de consumatori inutili care nu fac decat sa-ti mareasca consumul de combustibil. Audi de exemplu a optat pentru separarea luminii de zi de faza scurta pe xenon, tocmai pentru ca cel din urma consuma mai mult curent si deci mai mult combustibil. 5. revizii facute la timp si cu profesionalitate 6. folosirea de combustibili de calitate (cu cat e mai proasta motorina/benzina cu atat creste consumul, asta e un lucru verificat!). Si mai sunt si altele...
cu punctul 2, asa cum te asteptai, nu sunt de acord. motivele sunt mai multe, nu doar turbina. daca vreti sa mergeti economic, mergeti la turatia de cuplu maxim. e cel mai sanatos si economic.
A4UDI Si eu sunt de aceeasi parere .... mai ales ca restul sunt la "mintea cocosului" nu ma gandeam ca nu le stie cineva. Eu credeam ca prin reducerea consumului se referea la cine stie ce artificii facute pe la motor sau injectie cum le mai trece la unii prin cap.
cristi231077 Pai tuning-ul la motor se face din trei motive: crestere viteza, crestere moment si reducere consum. Majoritatea celor care-si fac tuning au ca motivatii primele 2. Insa mai exista si o mica parte care-si tuneaza motorul sa consume mai putin. Si mai totdeauna asta inseamna viteza mai mica si/sau moment mai mic. Pentru ca cele 3 sunt legate una de alta.
Nu la tuning ma refer, am auzit pe la tot felul de minti luminate si inventatori dinaia de cartier ca fac niste smecherii pe la injectie sau alimentare ca sa consume mai putin, ce va de genul schimbarii jiglerelor la dacie. Pur si simplu m-a luat groaza cand am auzit asa ceva
Si mi-am adus aminte de inca ceva: nu mergeti nici macar la vale cu masina "pe liber", adica scoasa din viteza. La vale, daca masina e in viteza si nu apasati pe acceleratie, consumul scade pana la ZERO: motorul e invartit de cutie. Daca scoateti din viteza, veti avea consumul de ralanti care nu e chiar mic, si veti forta oricum franele, neavand frana de motor. Cei care au calculator de bord pot testa chestia asta: vedeti cat e consumul instantaneu la vale cu masina in viteza si fara sa accelerati...
Consumul este zero, este normal ca la vale sa se foloseasca frana de motor, se spune ca se coboara cu aceasi viteza cu care se urca! La un mers agresiv, nu mai este valabila regula! Referitor la tuning-ul la motor, vreau sa va contrazic! Nu este adevarat ceea ce se spuna ca reduce consumul, asta este doar o smecherie care sa faca mai atractiva oferta! Eu am Tuning prin soft (de la 130 la 160) si nu am consum mai redus, ba chiar din contra a crescut, dar nesemnificativ: 0,5 L afara si cam 1 L mai mult in oras! Idea ca am facut tuning pentru mai multa puter si nu pentru consum mai mic! Poate o sa-mi sara in cap (vorba lu V8TDI) cativa sa ma contrazica in legatura cu tuning-ul, dar vorbesc din proprie experienta! Asa ca nu merita sa dai 300 de euro ca sa crezi ca vei avea consum mai mic!
multzumiri tuturor pt efortul depus de a-mi raspunde, dar totusi, nu am primit nici o parere de la un proprietar de 2.0 i , oare sunt singur cu aceasta motorizare??? nu prea cred... oricum, sper k scot astia taxa si atunci trec si eu mai sus... A4 2.5 TDI quattro, pana atunci, ii urez numai de sanatate lu' Tariceanu'!
2,0tfsi Nu stiu daca te ajuta, am A4 2,0TFSI quattro, tiptronic, fabricat in 2007...in conditii de trafic de weekend in Bucuresti consumul iarna este undeva la 13-15% iar in traficul saptamanal (a se citi blocajul cunoscut) consumul este undeva 19-21%....
Prin aceasta marturisire, cred ca prietenul nostru xaby69 sa mai linistit, este adevarat ca masina nu este TFSI si nici quatro nu e, dar totusi este un motor de 2 litri!
salut banatene sincer ,la traficul din Timisoara,e ok consumul,climatronicul pornit,mers bara-n-bara.asta e ,metode de reducere a consumului nu cunosc,dar un lucru e cert benzina din omv de 100 merita sa o incerci si fa un calcul de consum .astep un mesaj.bafta.
Vroia sa zica ca nu are rost sa mergi cu climatronicul pornit acuma pentru ca e la fel ca si cum ai merge pe ventilatia normala, iar pe deasupra iti mai consuma si carburant.
explica-mi si mie cum mergi cu ventilatia normala fara sa dai drumul la climatronic,ca m-ai bagat in ceata!!!!