1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Contact volan pentru pornire Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - schimbare/inlocuire Contact pornire

Discuție în 'Modele clasice' creată de dorutzu, 2 Dec 2007.

  1. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Buna tuturor.
    Am fost nevoit sa schimb contactul, mai exact partea electrica a acestuia, intrucat aveam probleme din ce in ce mai mari atunci cand dadeam la automat. Atentie: contactul se putea pune fara probleme.

    1. Scule necesare:
    - 1 surubelnita in cruce
    - 1 surubelnita lata mica
    - 1 surubelnita lata mare
    2. Timp aproximativ de lucru: 1 ora. Mie mi-a luat mai mult ca a fost prima
    oara si am pierdut mult timp facand fotografii pe care vi le ofer.
    3. Nu este nevoie sa va ajute o alta persoana.
    4. Scoateti bornele de la bateria inainte de a va apuca de lucru!!!

    Mai intai se localizeaza cele 2 suruburi aflate sub capacul de sub volan. Se foloseste surubelnita in cruce. Se ridica capacul de plastic de deasupra volanului.
    DSC00475.JPG
    Se desfac in continuare tot cu surubelnita in cruce cele 2 suruburi care prind plansa cu ceasurile de bord.
    DSC00479.JPG
    Se trage de plansa de bord cu ceasurile.
    DSC00482.JPG
    Se observa in partea dreapta o mufa(galbena in cazul meu). In partea din centru este alta alba, iar in dreapta alta mufa lata.
    Atentie! Nu trageti direct de ele pentru ca nu ies asa. Au o siguranta(de culoare mov la mine) care se trage in sus cu 2 degete, asa cum reiese din fotografia de mai sus.
    Abia pe urma se poate scoate mufa.
    Dupa scoaterea celor 3 mufe late, mai exista un fir legat de un bec situat pe centrul plansei. Se roteste de acesta si gata...puteti scoate plansa cu ceasurile afara din bord.

    DSC00507.JPG
    Mentionez ca mufa aia roz de la care pleaca un fir spre volan, reprezinta firul pentru airbag.

    In continuare se trage corpul negru(ultima parte din tot ansamblul contactului). Se impinge spre motor si iese destul de usor.
    Dupa care, se foloseste surubelnita mica lata pentru a desuruba putin(deci nu de tot) cele 2 suruburi aflate sub punctele alea rosii(sunt rosii intrucat au vopsea din fabrica).
    DSC00492.JPG
    Se impinge corpul alb spre motor si va iesi la fel de usor ca si cel negru.

    DSC00496.JPG
    Se observa imediat si problema lui, problema obisnuita de altfel.
    DSC00499.JPG
    Crapatura aia nu merita reparata.
    In continuare puteti desface corpul ala alb, si probabil veti gasi urme de uzura inauntru.
    DSC00504.JPG


    Sper ca acest tutorial sa va ajute. Daca aveti nelamuriri va ofer tot sprijinul. Am si un filmulet cu pasii urmati, asa ca nu ezitati sa ma contactati daca va intereseaza.

    PS: Multe multumiri lui ManiacuV6 din Botosani pentru sprijinul oferit.
    Fotografiile au fost facute cu telefonul mobil, la 2 MP rezolutie, lucru care explica calitatea slaba a acestora.
     
    Ultima editare: 2 Dec 2007
    Stefanher și Andrei 212121 apreciază asta.
  2. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    mda,cunosc si eu astfel de probleme,a mai patit si un prieten de al meu pe un audi 80,si nu a tinut noul contact de cat 2 zile dupa care iar sa stricat,asa ca pana la urma,unica solutie a fost un buton cu care sa porneasca masina....si eu am crezut ca am astfel de probleme la masina mea dar nu a fost din contact,ci dintr0un fir de alimentare care era intrerupt,oricum iti urez sa nu ai probleme,si sa iti tina noul contact,bafta
     
  3. alex.petrariu

    alex.petrariu Gold Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A8 4.2 quattro 2004 / Audi A4 2.0i 2001
    super bun tutorialul
     
  4. damutz20

    damutz20 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2007
    Locație:
    Branesti , IF
    Masina:
    Audi 80 b4 Limited edition 2.0i
    Buna ideea cu tutorialul. Ar trebui facut cate unu' cu fiecare problema (des intalnita). Super tare !!!
     
  5. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Ffff bun tutorialul:icon_thumright: mi-a fost de mare ajutor in Decembrie cand am schimbat contactul la masina.... cu ajutorul tutorialului toata operatiunea nu a durat mai mult de o jumate de ora;):p......Mersi inca odata:icon_thumright:
     
  6. hurtule 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2008
    Locație:
    Otelu Rosu
    Masina:
    Audi 80 model 78
    Solutia mea...

    Salut,m-am intalnit si eu cu aceste probleme in sensul ca am schimbat 3 contacte in 6 luni.Am trecut contactele prin relee si de alte 6 luni nu mai am probleme.Aceeasi solutie am folosit-o pt a nu uita luminile aprinse (le-am trecut printr-un releu care decupleaza la oprirea motorului).Numai bine.
     
  7. Badger 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 80 B4 ABT 2.0L
    Atentie, exista doua tipuri de contact; unul pentru volan cu blocaj, altul pentru fara. Diferenta intre ele e ca partea de plastic in care intra limba metalica are un pic alta forma, insa daca o iei un pic la pila merge fara probleme. Pentru cine vrea neaparat modelul cu blocaj volan, nu gaseste decat piesa originala si costa vreo 40-50 EUR (pe cand celalalt e 45 RON).
    Bafta.
     
  8. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Badger sa stii ca gresesti. Eu am cumparat partea electrica de la contact pentru modelul cu blocare volan si m-a costat 30 sau 40 Ron. ;)
     
  9. cristinaelena 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2008
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi 80 tdi 1.9, 1Z
    audi 80 problee legaturi la alarma, pompa vaccum

    ajutorrrrrrr
    trebuia sa plec de ieri in italia cu masina audi 80 TDI 1.9, 1Z , din cauza legaturilor la alarma , pompa de vaccum si nu mai stiu ce nu permit pornirea motorului , ce sa fac? sunt disperata, va rog ajutati-ma cu o schema electrica sau daca ati trecut prin asa ceva
    Va rog din suflet
     
  10. bogdy_2u 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi 80 1.9 tdi, 1992
    Salutare tuturor.

    M-am lovit si eu de aceeasi problema cu contactul, insa la mine s-au stricat ambele componente: si partea electrica si partea mecanica.
    Cu partea electrica am rezolvat-o repede prin inlocuirea ei cu una noua, insa cu partea mecanica nu am scos-o la capat nici acum; am cumparat 2 contacte mecanice din 2 magazine diferite si nici unul nu se potriveste. Am uitat sa mentionez, masina mea e un Audi 80, B4, 1,9 tdi, 1992.
    A treia oara cand am fost la magazinul de piese auto mi-a gasit un contact original, dupa codul celui stricat, insa costa cam 300 lei. Iar la dezmembrari nu am gasit nicidecum.
    Ma poate ajuta cineva patit cu un sfat: sa-l cumpar pe ala nou ca sa stiu una si buna sau sa mai caut pe la dezmembrari, insa asa as risca, existand posibilitatea sa-mi cada iar?!
     
  11. bogdy_2u 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi 80 1.9 tdi, 1992
    claxonul nu mi mai functioneaza

    Help please! De cand am dat jos putin volanul, nu-mi mai merge claxonul; am verificat mufa de sub capacul volanului si e conectata; stie cineva ce ar putea avea?
    Claxonul are cumva si el vreo siguranta?!:think:
     
  12. bogdy_2u 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi 80 1.9 tdi, 1992
    pont trusa scule auto

    Salutare. Pt. cei care nu stiu, exista in comert super truse de scule, care au in jur de 75 piese, si are tot ce ti trebuie la o masina.Mi-am cumparat si eu una si sunt foarte multumit.
    Pe trusa am garantie 10 ani, iar marca este "Connex", din Germania.
    Pretul e undeva la 350 lei, cam mult dar e calitate:footy:.
     
  13. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    sal

    incearca sa apropii comenzile de lumini+ stergatoare mai spre volan.La tine nu atinge "carbunele" volanului pe inelul ala. Ai si siguranta pe clacsoane. Cel mai probabil e prima varianta.
     
  14. luci0023

    luci0023 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    slobozia
    Masina:
    AUDI80 de 2000 din '95- benzina
    super tare

    super tare asa m-am prins si eu cum pot sa schimb becurile din bord pt ca am unul ars mc mult !!
     
  15. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    same problem :( , la un audi 80 b3 din 87 , dar a rezolvat-o tata :) . A conectat un buton de pornire ca la dacie , la contact , caci nu pornea masina de fiecare data . Ca sa o pornesc : pun contactu si apas pe butonash :D.
     
  16. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Schimba partea electrica la contact ca nu te costa mult. E vreo 40 lei piesa si e de provenienta Germania. Cel putin asa am gasit eu.
     
  17. iuli19io 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2008
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    80,2.0,1994
    salutare

    mie mi s-a stricat partea mecanica. unde zici ca pot gasi acest contact fara blocaj? la magazinele de piese auto import?...si cum cer ?(contatc audi 80 fara blocaj?)
     
  18. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    eu zic sa ceri un contact Audi 80 partea mecanica, (nu stiu daca se livreaza cu sau fara blocaj:))...Bafta;)

    PS: Esti sigur ca e partea mecanica de vina? Intreb asta deoarece de cele mai multe ori la Audi 80 se defecteaza partea electrica la contact ...cum se manifesta la tine? Cum ti-ai dat seama ca ai probleme cu partea mecanica la contact?
     
    Ultima editare: 8 Dec 2008
  19. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Contact blocat

    Azi dimineata am avut o surpriza neplacuta: am bagat cheia in contact, a facut "clanc" (ca la scoaterea cheii) si nu am mai putut roti cheia in contact. Fostul proprietar (socra-miu) zice ca i s-a mai intamplat, dar ca dupa ce a scos si a bagat cheia de vreo 2-3 ori a mers. La mine n-a mai mers...
    E momentul sa iau alt contact?
     
  20. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Practic la partea mecanica se rupe limba ce intra in partea mecanica. Asa am patit si eu. Se poate face relativ usor si pastrezi si butucul pentru cheia masinii. Care nu se decurca trimite contactu , cu o cheie , il fac si il trimit inapoi.:beerchug:
     

Distribuie pagina asta