1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cum circulam in Romania cu masini inmatriculate in strainatate

Discuție în 'Probleme inmatriculare' creată de V8TDI, 30 Ian 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Si ca o completare la ceea ce ati mentionat: firmele de asigurari au inceput sa prevada clauze de nedespagubire in contractele de Casco pentru masinile inmatriculate in alte state indifernet de statul respectiv (Bulgaria, si chiar Italia si Germania). Mai precis o asigurare Casco normala te costa sa zicem o medie de 800 Euro si daca vrei si asigurare pentru accidente produse de terti cu masini inmatriculate in alte state te costa cu 30 - 50 % mai mult. Era sa patesc daca nu citeam conditiile pentru despagubire cu mare atentie asta cand am facut Casco anul asta. Toate asta se intampla din cauza masinilor cu proprietari fantoma care circula pe drumurile din Romania si firma la care ai Casco nu mai poate ulterior sa-si recupereze paguba nici chiar prin chemarea si dare in judecata a proprietarului din acte (care de fapt nu este cel care si conduce masina respectiva). Asta esta tara, de fapt jungla, in care traim, din pacate.
     
  2. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Nu pot sa tac ! Faptul ca autoritatile din CE incluzand aici si incapabilii din guv Romaniei, nu sunt in stare sa gaseasca o solutie in ce priveste problemele despre care discutam, mi se pare deplasat sa spui ca sunt de vina cei ce utilizeaza astfel de solutii pentru a nu plati o taxa idioata ! Ca nu are asigurare, ca itp-ul nu este valabil, aici da, ii condamn pe soferi. Dar si aici e vorba tot despre incompetenta autoritatilor de a stabili o baza de date comuna prin care sa se stie ce hram poarta fiecare masina din C.E. Iar daca Romania si Bulgaria nu sunt membri cu drepturi depline, aia nu mai e problema mea. Sincer, nici nu-mi doresc intrarea in Schengen-ul lu' peste, ca n-o sa ne aduca nimic bun.O sa traim si-o sa vedeti !
    Cristisor, nu e nimeni toparlan, spune-mi cat astepti si cat de "darnici" sunt cei de la asigurarea ta cand iti lovesti masina, daca ai full casco, cat de repede imi platesc mie reparatia masinii daca ma lovesti tu, cati incapabili vin sa "inspecteze" si considera ca o aripa lovita trebuie reparata si nu inlocuita, etc. Sunt convins ca nu e nici pe departe atat de buna asigurarea ta incat sa se compare cu una din vest, oricare ar fi tara aia.
    Mai apoi, nu trebuia sa insinuezi nimic, ai spus-o pe fata :"cui nu-i convine, e liber sa plece", deci, nu stiu cine e toparlan, ce ai scris ulterior nu are nimic de-a face cu ce ai spus initial, da' hai s-o lasam asa...
    Si hai sa nu facem din tantar armasar, daca tot ne exprimam opiniile, sa nu jignim pe nimeni.
    Exista tot atatea motive sa inscrii o masina pe Bulgaria, cate exista sa pleci la munca in strainatate. Nimeni nu isi complica viata daca poate sa inscrie in circulatie o masina in Romania, cu o taxa de bun simt, dar cum la noi este exact ceea ce lipseste autoritatilor, nu vad alta solutie.
    Citeam azi dimineata cum ca Romania si Bulgaria lucreaza la un proiect prin care sa stopeze acest fenomen. Mira-m-as! Unde ar fi interesul bulgarilor aici ?
     
  3. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Tu ai o mare problema in a intelege un singur aspect, drepturile vin odata cu anumite obligatii iar imposibilitatea de a verifica indeplinirea acelor obligatii poate insemna neacordarea acelui drept. Pur si simplu tu nu ai dreptul ala, ce-i asa de greu de priceput? La fel cum nu ai alte drepturi care tie ti s-ar parea normale dar autoritatilor nu. De cand hotarasti tu ce drepturi ai?
     
  4. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Ma faci sa râd ! Cand am spus eu ca eu decid ce drepturi am? "Imposibilitatea verificarii indeplinirii unor obligatii" vine de la mine, cumva? E ca si cum statul imi da dreptul sa folosesc o toaleta si nu poate sa verifice daca am folosit hartia sau degetul ! Il opresc eu sa verifice?
    In concluzie, am obligatia sa circul cu un vehicul numai daca el indeplineste conditiile impuse de lege, da? Daca eu nu respect acele conditii iar tu ca autoritate esti incapabil sa verifici, imi iei dreptul sa circul?
    E un fel de cerc in care se invarte toata lumea, iar cei care ar trebui sa rupa cercul nu o fac din ... dracu' stie, interese meschine.
    Asa ca nu stiu care dintre noi nu intelege anumite aspecte...
    P.S. In lumea asta, eu si tu decidem ce drepturi avem, prin "alesii neamului", asa ca la ultima intrebare, iti raspund : de cand am votat !
     
  5. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Azi dimineaţă , in reluare, era pe tvr o emisiune in care fix despre asta se vorbea. Erau un poliţist, cineva de la rar, si inca doi, si s-a spus clar: nu se poate discuta problema interzicerea conducerii autovehiculelor de către alte persoane decât proprietarii, nu putem să interzicem circulaţia vehiculelor inmatriculate in Bulgaria, ar fi o nerespectarea a unei directive CE in ce priveste libera circulaţie a bunurilor...
    Si oamenii ăia stiau ce spun, noi aici putem avea păreri si pro si contra, dar ele la un moment dat devin subiective, asa ca...
     
  6. bidilicidorin

    bidilicidorin 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2013
    Locație:
    drobeta
    Masina:
    audi a6 1998 2.5 tdi
    corect asta imi place cind lumea studiaza terenul si apoi vorbeste tare MIKAEA4
     
  7. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Asa cum am citit chiar si pe acest site pareri CONTRA masinilor cu volan pe dreapta. Fratilor, eu am volan pe dreapta de 4 ani (60.000 km) si nu am zgariat-o macar. Am citit pe net despre toti frustratii care sunt constienti ca sunt mai ieftine iar de ciuda ca ei nu pot circula cu volan pe dreapta arunca cu pietre zicand ca sunt accidente. ACCIDENTELE se produc datorita cretinilor indiferent unde au volanul. ACCIDENTELE se produc datorita nerespectarii regulilor de circulatie si a lipsei de respect nu din cauza pozitionarii volanului. Eu cand mi-am luat masina cu RHD mi-am asumat riscul de a nu face depasiri la "mustata" ....stiti ceva ? De cand am masina cu RHD am vazut ce inseamna sa fii sofer si nu doar posesor de permis. Fac depasirile mai in lung...si doar atunci cand am vizibilitate. Daca nu ....nu ma bag. Am plecat la Cluj...3 masini . Ceilalti s-au dus in fata. Au ajuns cu 20 de minute mai devreme, dar eu am dat cu 6.000 de euro mai putin pe masina. Nu stiu cine e avantajat !?
     
  8. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Jack, ce spui tu e relativ. Nu e totuna si nu degeaba exista masini RHD si LHD. Dar e ca si cu masinile cu nr. straine : nu poti baga in aceeasi oala pe toata lumea! Eu nu am nimic cu proprietarii de masini cu volan pe dreapta, doar ca e ciudat sa vezi in retrovizor o masina fara sofer hehe...;)
    :salute:
     
  9. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Accidentele nu se intampla din cauza volanului pe dreapta ci din cauza nerespectarii regulilor de circulatie si din cauza spagagiilor care dau permise de conducere la toti retardatii si la toti analfabetiii. Nu masinile cu volan pe dreapta sunt cauza accidentelor in RO
     
  10. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Astazi m-am intalnit cu o persoana care a locuit in Iasi si acum locuieste cu familia in Germania. Cand s-au mutat au luat cu ei si o Dacia Logan recent cumpara care acum are numere de DE. L-am intrebat de ce si mi-a zis ca in DE este obligatorie inregistrarea masinii daca se urmareste relocarea permanenta. L-am intrebat de ce nu a trecut-o pe taica-su si sa circule cu procura, cum fac bulgarii autohtoni, si a inceput sa rada. Ca sa nu fiu iar atacat de "cunoscatori" ca nu se respecta dreptul european:

    http://www.toytowngermany.com/lofi/index.php/t246950.html
    http://www.hcsa.uni-heidelberg.de/india2germany[2].pdf

    Am cunoscut personal o persoana care se mutase in Danemarca si isi vindea masina pentru ca era "de lux" si taxele erau foarte mari iar posibilitatea de a o tine inmatriculata pe Romania nu exista.

    In concluzie, posibilitatea de a restrictiona circulatia cetatenilor romani, care nu au rezidenta si in alta tara, cu o masina inmatriculata in alt stat va putea fi aplicata si la noi fara problema, singura conditie fiind ca legea sa fie facuta cu cap.
     
  11. mario79

    mario79 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi a 4 ,1.9 tdi ,1997
    un lucru este sigur......nimeni nu ne poate interzice libera circulatie atata timp cat respectam legislatia europeana ,avem documente legale nu nasparlituri.Am circulat 2 ani cu masina cu numere de Franta si nu am avut probleme dar in final am inscris-o fara taxa,prin instanta de judecata.Nu stiu ce o sa zica alti colegi dar e mai bine sa fii ........LEGAL.
     
  12. Marius

    Marius 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2008
    Locație:
    Oraş
    Masina:
    VW 1J5 ATD.
    Link-uri utile unde se pot face verificări auto pt aproape toate ţările europene.
     
  13. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Si ce, daca circuli cu auto inmatriculat afara ,nu circuli legal? Important e sa ai acte la zi, dar la noi mai e si vorba de altceva, nu au vrut ei libera circulatie?
     
  14. maharu3 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2014
    Locație:
    pucioasa
    Masina:
    audi a6, 2.4, an 2000, cod motor arj
    Iar incep astia sa se i-a de masinile inscrise in Bulgaria.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bine le face. Majoritatea au ITP si RCA facut la domiciliu.
    Nu mi-as dori sa am un incident in care sa am nevoie de RCA-ul unei masini de BG.
     
  16. maharu3 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2014
    Locație:
    pucioasa
    Masina:
    audi a6, 2.4, an 2000, cod motor arj
    Acum se poate face asigurarea pe Bulgaria la benzinariile RBS, au contract cu asiguratorii bulgari. Daca vor sa faca sa se circule numai 3 luni pe an pentru masinile inscrise pe Bulgaria va trebui sa includa toate masinile inscrise in alte tari,altfel este discriminare si cade legea imediat.
     
  17. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Nu stiu de ce se face referire mai mult la masinile de Bg,eu vad zilnic jafuri cu numar de Ro, care sigur nu trec de itp,dar la noi mai e si notiunea de turma.Cei care au platit taxe la stat sint invidiosi pe cei care nu au platit taxe aiurea,asta e defapt ce ii deranjeaza pe cei ce nu au nr de Bg. Daca voi vreti sa platiti taxe la astia de la noi,e treaba voastra,eu nu vreau. Se conduce mai lejer cu numar strain.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    La bulgari s-au gasit multe nereguli in cazul asigurarilor si ITP.
    De exemplu, faceai asigurarea, era buna, valabila, si la 1 saptamana ti-o anula, ei incasau banii si anulau asigurari. ITP-uri la fel, se vand cartoane ITP in alb originale cu 50€. Si sunt multi cu masini de Spania, Anglia, Italia care circula cu asigurari din targ.
    Perfect era sa aibe o baza comuna de date pentru a verifica autenticitatea fiecarei asigurari a tarilor membre UE macar.
     
  19. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Nu stiu daca ai dreptate in totalitate, orice act cind se anuleaza se cere originalul inapoi, altfel e treaba lor daca au emis un act si dupa il anuleaza. Am avut nevoie ce cartea verde de bg, dupa 6 luni si era valabila.Cine emite acte aiurea raspunde, nu mai zic la noi cit astepti dupa o asigurare sa te despagubeasca, au fost cazuri si or sa mai fie. Cine foloseste acte facute prin diversi intermediari il priveste personal.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Crezi ca la bulgari se cere originalul inapoi cand se anuleaza ? Acolo pana acum 1 an inmatriculai masini fara sa duci masina fizic la ei. Deci nu cred sa fi fost o problema ptentru ei anularea unei asigurari.
    Ai dreptate, ii priveste personal, dar daca unul din indivizii aia intra in mine in trafic ? Stau sa ma judec cu el 3-4 ani ?
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Apr 2015

Distribuie pagina asta