1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cum poti spala corect exteriorul masinii la Self Wash ?

Discuție în 'Detailing' creată de Catalin_1987, 23 Aug 2019.

  1. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Aria asta de forum este aproape moarta.Poate posesorii de Audi nu sunt interesati de subiectul detailing, poate nu au timp....sau poate nu stiu ca avem o zona dedicata pe forum.
    Sunt eu un specialist?Departe de nivelul asta.Acum 2-3 ani imi spalam masina la fel ca 95% din populatie.Azi o spal corect?Nu, dar macar incerc.
    Ok....spalare corecta?
    Un proces de spalare este cuprins din mai multi pasi:
    *spalare jante, anvelope, carenaje.
    *prespalare folosind spuma dedicata: cam ce primesti la o spalatorie auto.
    *spalare manuala folosind sampon auto si o manusa de microfibra/blana dedicata.
    *decontaminare chimica(doar daca aplici o protectie).
    *degresare caroserie(doar daca aplici o protectie).
    *uscare folosind Quick Detailer si prosop de uscare dedicat.
    *protectie vopsea, plastic si cauciuc.
    Sigur....procesul descris include pasi optionali daca privim spalarea ca pe o metoda de a da jegul jos.Daca ne gandim si la urmatoarea spalare....o sa intelegem ca ceara/selantul/protectia ceramica ne vor ajuta sa spalam mai bine, mai repede si cu riscuri mai mici.

    Pasul 1: spalare jante.
    Aici lucrurile pot fi simple sau complicate....depinde de nivelul de pretentii si de modelul jantelor.
    Eu folosesc urmatorul proces : clatire cu apa sub presiune a jantelor si a carenajelor, decontaminare fier cu Sonax Full Effect, spalare fizica cu sampon auto, o manusa de microfibra ordinara si o perie de roti subtire.
    Anvelope : folosesc la 2-3 spalari ale masinii un Apc(Ma-fra Pulimax, Vicont Super Apc, Chemical Guys in dilutii de la 1:10 la 1:30) sau un degresant(Ma-fra Supermafrasol in dilutie 1:30).Aplic cu un fass-fass si apoi frec anvelopele cu o perie de covoare de duritate medie.Spuma facuta iti indica nivelul de jeg si decizi daca repeti sau nu procesul.
    Carenaje : in functie de jeg trec de la spuma de prespalare la Apc sau degresant.In principiu aplic produsul si frec cu o perie cu coada lunga cumparata de prin Lidl.Daca am timp, acopar si zona arc/amortizor cu o perie mai mica.
    Important de retinut la spalarea rotilor si a caroseriei: produsele nu se aplica pe o suprafata calda si clatesc imediat cum observam ca incep sa se usuce.

    Continuarea vine curand.....

    Sent from my SM-A750FN using Tapatalk
     
    Ultima editare: 28 Aug 2019
    Adi24, Sergio, vladmang și alți 12 apreciază asta.
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pasul 2 : prespalarea - asta fac spalatoriile auto si o numesc spalare.
    Pe multe forumuri dedicate s-au facut teste pentru a determina daca prespalarea cu spuma cu PH neutru este utila sau este doar un efect WOW sa umplii masina de spuma.Rezultatul afisat a fost : diferente mici intre un element acoperit cu spuma de prespalare si unul clatit doar cu apa, insa :
    -ei testau pe masini ce in RO sunt considerate "curate"
    -testau la nivel optic : cata mizerie se vede dupa clatire.
    -testau doar capacitatea de curatare, nu si efectul de inglobare a mizeriei ce teoretic protejeaza vopseaua : jegul este inmuiat si desprins de pe vopsea de spuma, iar la clatire aluneca pe stratul de spuma ramas pe element -> scade riscul de matuire a lacului.

    Acum.....merita sau nu?!?!
    Dpmdv da, merita aplicata o spuma de prespalare.Masinile in RO ajung sa fie acoperite de jeg gros de multe ori si spuma ajuta.Alt beneficiu este efectul de degresare a suprafetei : daca ai anvelopele murdare si dai cu spuma, observi cu spuma se face maro.
    PH neutru?!?!
    Da, majoritatea produselor dedicate spalarii au PH neutru pentru a nu "manca" protectia(ceara/selant) aplicata pe vopsea.Dezavantajul lor este logic : putere mai mica de curatare.
    La spalatoriile auto se folosesc solutii iesite din zona PH-ului neutru, obiectivul principal fiind indepartarea mizeriei dintr-un foc, fara a conta efectul produs de solutie pe termen lung.
    Ok, dar curata totusi o spuma cu PH neutru : Da, curata!Daca o dai pe un plastic si apoi freci cu o pensula/ perie vei indeparta mult jeg garantat.
    Un detailer explica intr-un video pe Youtube o chestie de logica ce o vad aplicabila si in cazul spumelor de prespalare :
    -o sabie ascutita o poti strange in mana si nu te vei taia.Daca in schimb misti mana pe lama, te vei taia la o forta de apasare mult mai mica.Vrei sa te tai doar strangand lama in mana : iei o lama mai ascutita!
    Din povestea asta eu inteleg 2 lucruri: vrei sa curete fara sa atingi masina cu manusa, folosesti o spuma mai zdravana....vrei sa cureti cu o spuma cu PH neutru : folosesti manusa.
    In cazul unui proces de spalare "corecta", precum incerc eu sa descriu, prespalarea este urmata automat de spalarea fizica si nu are rost sa punem manusa pe vopsea in faza de "spuma".

    Ok....poveste lunga....m-ai pierdut pe drum deja.
    Cum fac eu : pentru ca spal la Self Wash si nu vreau sa dau pe masina cu scursurile lor de solutii, m-am dotat cu 2 pulverizatoare de spuma : Kwazar Foamer si Gloria FC100.
    Kwazarul are 2 L si il folosesc pentru a da spuma pe masina, Gloria are 1L(0,7 utili) si il folosesc pentru roti si carenaje fiind mai usor de manevrat.2 ani m-am chinuit cu ele, pompand presiune dupa fiecare element spumat, pana cand......Marius Bzn de pe forum mi-a spus ca au la Lidl compresor cu acumulator.
    Bun....2 valve mecanice montate in lateralul pulverizatoarelor si hai la self sa vedem cum merg....[​IMG][​IMG]

    Sent from my SM-A750FN using Tapatalk
     
    Ultima editare: 26 Aug 2019
    Adi24, stefan550, Sergio și alți 5 apreciază asta.
  3. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pulverizatoare de spuma conectate la compresorul cu acumulator : probabil aici am facut cea mai mare economie de efort, timp si solutie de prespalare.
    Ambele pulverizatoare functioneaza pana la 3 bar presiune, iar compresorul reuseste sa presurizeze in 30 de secunde.Eu tin compresorul pornit si pulverizez fara oprire cei 2L din kwazar in 2-3 minute, timp in care presiunea sta in zona celor 3bar.
    Avantajele dpdv confort sunt evidente, insa pe langa mai sunt si altele :
    -fara compresor presurizezi manual pana la 3 bar si apoi te apuci de spumat.in cateva secunde presiunea scade la 2bar si deja latimea jetului devine mai mica si spuma este pulverizata aiurea.La presiune constanta, jetul este uniform si acoperirea mult mai buna.
    -durata de acoperire a masinii : fara compresor iti ia 10-15 min, cu compresor ai pulverizat 2L de spuma in maxim 3 minute.
    [​IMG][​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Sergio, Siegfriedbrunnen și arazvan2002 apreciază asta.
  4. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pasul 3: spalarea fizica cu sampon.
    Pasul asta aduce blocaje in mintea multora pentru ca isi pun probleme de genul:
    *in 2019 toate spalatoriile se lauda ca spala fara atingere.Citeste mai sus si vei intelege ce fac ei.Daca vrei sa verifici cat de bine “spala”, te invit sa faci ca mine : iti iei un prosop de uscare din microfibra de culoare deschida si rogi baiatul de la spalatorie sa stearga masina cu el.Dupa ce termina de sters, daca prosopul nu are nici cea mai mica pata inseamna ca ai spalat masina bine.
    *frec vopseaua cu manusa aia si o voi zgaraia : da, in procesul de spalare cu sampon trebuie sa atingi vopseaua cu manusa....insa ce preferi: sa freci vopseaua cu o manusa plina de sampon ce asigura o lubrifiere a suprafetei, sau sa stergi cu carpa/prosopul pe vopseaua aproape uscata?
    *la Self este aglomerat, nu pot spala masina la “galeata”.

    Prin ce etape am trecut eu cu partea de spalare :
    *2BM : metoda celor 2 galeti.Simplu : ai o galeata cu apa si una cu apa+ sampon.Bagi manusa in galeata cu sampon, stergi usor un element, clatesti in galeata cu apa curata...o iei de la capat pana acoperi toate elementele.
    Am pornit cu metoda asta folosind 2 galeti ordinare si o manusa de calitate.Metoda functioneaza foarte bine, insa la self nu ai peste tot un robinet de unde sa umplii galetile si poate dura mult sa umplii galetile folosind pistolul de spalare.
    *1BM: o singura galeata.Aici Kwazarul intra in actiune din nou : solutia cu sampon o bag in pulverizator si o aplic ca spuma pe masina.Galeata o folosesc doar pentru clatire si pun in ea apa curata.....sau apa cu sampon(nu strica sa ai sampon si in galeata de clatire, insa o sa folosesti mai mult sampon).Procesul functioneaza la fel de bine ca la 2BM, insa trebuie sa te asiguri ca dai sampon suficient pe masina si manusa: cheia este sa ai o suprafata lubrifiata.
    *fara galeata: da, se poate si fara galeata daca la self ai apa la dispozitie.
    Metoda asta este cea mai rapida si te ajuta sa scapi de injuraturile celor ce asteapta la rand(nu mai intinzi galetile prin boxa, nu stai sa umplii cu apa).
    Eu o aplic la un self aglomerat.Scot masina din boxa dupa faza de prespalare si o parchez langa o chiuveta.Dau pe masina si pe manusa samponul sub forma de spuma, iar clatirea manusii o fac la chiuveta.Cand am terminat, bag masina in boxa si o clatesc.

    Spalarea fizica iti asigura indepartarea jegului aproape de 100%.La final vei observa ca vopseaua capata claritate si stralucire, iar la stergere prosopul tau ramane perfect curat.Daca apa folosita la clatire este filtrata bine de instalatia self-ului iti garantez ca poti lasa masina nestearsa si nu vei avea pete.

    Cheia succesului o reprezinta samponul, nu presiunea aplicata pe manusa.Am folosit mai multe sampoane auto si am observat diferente : unele fac manusa sa alunece pe vopsea si iti lasa senzatia ca speli cu ulei, cu altele simti ca manusa “agata” pe vopsea.Personal prefer sampoanele ce aluneca si spalarea presupune plimbarea manusii pe vopsea aproape fara presiune aplicata.Daca vad ca nu am indepartat tot, clatesc si mai fac o trecere pe elementul respectiv.
    Manusa mea este alba si asta ma ajuta sa vad cat jeg strang de pe vopsea si sa cresc/reduc aria de lucru pana la clatirea manusii.

    Ca metoda de spalare, cel mai des folosesc metoda 2: o singura galeata.Intotdeauna pornesc de sus in jos si am grija sa nu las solutia sa se usuce pe vopsea.Daca este cald, spal 50% din masina, o clatesc si apoi fac cealalta jumatate.

    La self-ul unde mergi tu este totusi prea aglomerat pentru a spala masina folosind metodele de mai sus?Aici ai un compromis de facut : fie speli noaptea sau dimineata devreme......fie mergi la Dorel si iti asumi ca vei avea vopseaua praf in maxim 1 an.

    Revin cu pasii urmatori....


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Ultima editare: 26 Aug 2019
    Siegfriedbrunnen, gutza25, Sorin87 și alți 2 apreciază asta.
  5. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A4-BRB-140cp-2007
    Ai uitat sa mentionezi ce marca de sampon recomanzi?
     
    gruvnoise apreciază asta.
  6. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Nu, nu am uitat!
    Topicul momentan este un monolog pana ce acopar toti pasii si apoi discutam despre ce vreti voi, ne dam cu parererea despre proces sau produse.
    In general discutiile despre produse sunt subiective, iar pentru unul si altul devin o ocazie de a-si arata Ego-ul personal : produsul meu e bun pentru ca este scump si eu mi-l permit.
    Dpmdv in intretinerea masinii orice produs este bun atata timp cat urmezi instructiunile de utilizare, tehnica este corecta si respecti cateva reguli de bun simt : nu folosesti in soare puternic, nu sari etape....etc.

    Continuam cu procesul curand....


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pasul 4 *Decontaminare chimica.....suna complicat....dar nu este o exorcizare.

    In procesul de spalare vei da jos 9X% din jeg, insa vei mai ramane pe vopsea cu :
    *urme de insecte.
    *urme de bitum sau seva de copaci.
    *particule de fier infipte in lac.

    Pentru insecte sunt produse de tip fasss-fasss ce indeparteaza mai usor sau mai greu urmele in functie de vechimea lor.Eu aplic produsul si il las sa actioneze conform instructiunilor.In general aplic de 2 ori daca nu dispar din prima sau maxim aplic si trec cu manusa inmuiata in sampon peste suprafata patata.

    Pentru bitum si seva de copaci sunt la fel produse dedicate de tip spray sau fass-fass.Recomand citirea instructiunilor pentru ca de la produs la produs pot fi atentionari diferite pentru contactul cu elementele de plastic.In general eu aplic produsul pe zona contaminata, il las sa actioneze si apoi trec cu o microfibra(aplic si pe carpa produs)peste petele de bitum.Petele mai ambitioase pot fi acoperite 1-2 min cu dischete demacheante inmuiate in produs.

    Fier : ce mama lui de fier sa caute in lac.
    Pai cauta saracul.....si culmea nimeni nu vrea sa-l fure fiind prea mic.In general fierul provine de la frane....ale tale sau ale altora.
    Zonele cele mai expuse contaminarii sunt : zona rotilor(aripa, usa), partea din fata si plafonul.
    Cum il dau eu jos : folosesc acelasi produs ca pe jante : Sonax Full Effect, insa sunt multe produse dedicate doar pentru vopsea.
    Eu aplic produsul pe vopseaua uda si il las 3-5 min sa actioneze(se face rosu/visiniu la contactul cu particulele de fier).La final clatesc si merg mai departe.

    Poti avea pe vopsea si alte particule ce se indeparteaza mecanic, cu argila.Dpmdv procesul de decontaminare cu argina il lasam in zona profesionistilor si nu neaparat pentru ca este unul greu, ci pentru ca orice argila lasa urme pe vopsea indiferent cata ciocolata mananca producatorul.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Ultima editare: 27 Aug 2019
    arazvan2002 și TalosCosmin apreciază asta.
  8. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pasul 5 *degresare

    Prespalare-spalare-decontaminare......ce mai degresam?!?!
    Pai....fiecare produs lasa in urma lui ceva: sampoanele lasa fie un strat de ceara, fie silicon.....solutiile pentru insecte si bitum si ele lasa ceva, plus ca lacul are si el pori in care se mai ascund diverse.

    Cum fac eu : dupa toti pasii de mai sus, clatesc masina si aplic un degresant(poate fi si un Apc diluat conform indicatiilor date de producator).Aici folosesc iar prietenul Kwazar si aplic solutia sub forma de spuma.Apoi trec cu o fata a manusii pe o jumatate de masina si cu cealalta fata pe jumatatea cealalta a masinii.Masina fiind deja curata, riscul sa mai am jeg pe vopsea si sa o zgarai in etapa asta este minim.Apoi clatesc masina si gata cu statul in boxa de la self.

    Acum ca am terminat treaba in boxa, caut un loc in parcarea self-ului mai la umbra.Urmeaza sa sterg masina si sa aplic o protectie....deci nu vreau sa o misc prea mult si sa se depuna praful.
    Stergerea in vederea aplicarii unei protectii: doar in cazul asta masina se sterge numai cu prosopul dedicat pana la uscare si apoi cu o alta laveta de microfibra si un mix 50-50 apa distilata si alcool izopropilic sau alta forma de fass-fass dedicat pregatirii vopselei pentru ceara/selant(Carpro Eraser spre exemplu).

    Dupa pasul asta suntem gata sa aplicam o protectie de tip ceara sau selant.Protectiile ceramice raman dpmdv in sfera profesionistilor pentru ca necesita pasi suplimentari de pregatire.

    De ce sa dau cu ceara/selant pe masina?
    Pai.....vizual adauga un plus de stralucire masinii tale pentru ca multe produse "umplu" micile zgaraieturi si suprafata reflecta lumina mai bine.In functie de produsul folosit, ai sansa sa descoperi ca vopseaua ta are niste perle pe care nu le-ai vazut pana acum...
    Marele avantaj al protectiilor(aici includ si ceramicele) este efectul hidrofob pe care vopseaua il capata : apa curge de pe vopsea, implicit si jegul, iar ceea ce se depune totusi zboara mult mai usor la spalare.
    Nu am cercetat problema.....se poate sa gresesc...insa logica mea asta imi spune : ceara/selantul protejeaza vopseaua prin faptul ca jegul nu se mai lipeste -> se curata mai usor-> sanse mai mici sa zgarai masina in procesul de spalare.Poate unele ceramice creeaza un strat suficient de dur incat sa indure o parte din abuz....dar eu nu ma pricep.

    Ok...spalat/frecat/gresat/degresat....acum o dezmembram?
    Pai am ramas la ceara/selant ce poate fi sub forma lichida/solida si se aplica pe vopsea cu un aplicator, nu cu o carpa.
    Produsele se aleg dupa bunul plac/ review-uri pe net/ feedback...etc.
    Eu recomand sa cititi ambalajul si sa actionati conform indicatiilor.Unele produse se sterg imediat, altele cer un timp de uscare.

    Sfaturi :
    -aplicatorul se poate umezi usor inainte de a pune produsul pe el.Asta face ca produsul sa stea la suprafata buretelui si astfel poti imprastia un strat uniform, dar subtire.
    -stratul aplicat : cat mai subtire posibil, dar totusi acoperita vopseaua uniform.
    -faci un element si vezi in cat timp se usuca.De aici apreciezi cate elemente poti lucra in acelasi timp.
    -nu da pe plastice....la naiba pe vopsea tine cateva luni, pe plastic ramane ani de zile.
    -cand stergi foloseste lavete de microfibra de calitate.Cu una indepartezi produsul, cu alta lustruiesti.Cand pui laveta pe vopsea o impaturesti in 2/4 si nu apesi pe ea....o laveta buna aduna rezidurile si fara presiune.
    -daca vrei sa mai dai un strat....citeste pe eticheta care este timpul recomandat intre straturi.
    -pe cat posibil fereste 24h masina de apa.
    -nu te speria daca masina ta se umple de praf in cateva ore....e normal...ai frecat cu carpa si ai incarcat suprafata electrostatic.

    Sent from my SM-A750FN using Tapatalk
     
    Ultima editare: 27 Aug 2019
    bzn_marius apreciază asta.
  9. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Stergerea caroseriei + Quick detailer. Etapa asta se aplica la spalarile ce vor urma dupa aplicarea protectiei.

    Eu recomand stergerea cu prosoape de microfibra concepute pentru etapa asta.Prosopul de stergere este probabil cea mai importanta “unealta” din procesul asta si va recomand sa o spalati/uscati dupa fiecare utilizare, iar in masina se tine intr-o punga cu sistem de inchidere.
    Pentru inceput, un prosop de culoare deschisa este ideal pentru ca te ajuta sa vezi daca ai ratat jeg pe undeva.
    Quick Detailer : este solutia ce ne asigura lubrifierea suprafetei in etapa asta(daca masina ta are o protectie pe ea, apa ramasa pe vopsea dupa spalare este foarte putina si prosopul “agata”).Alte beneficii in functie de produs :
    -eviti petele de apa
    -in functie de produs poti lasa pe vopsea un strat de protectie suplimentar ce rezista pana la urmatoarea spalare si respinge apa si el.

    Ok...cum fac:
    Am un prosop 70x90 si 520gsm(gram/metru patrat) pe care aplic 4 fass-uri de QD si apoi il impaturesc in 4 pentru a avea o suprafata mai groasa de prosop intre vopsea si mana mea.La fiecare element sters mai dau un fass pe prosop si rotesc prosopul pe alta fata atunci cand se uda.
    In toate etapele de contact direct cu vopseaua logica mea este urmatoarea : am o solutie ce lubrifiaza suprafata(sampon la spalare, degresant la degresare, QD la stergere), iar presiunea aplicata pe “unealta” este minima.Daca prosopul este bun, vopseaua este curata si protejata.....simpla plimbare a prosopului pe vopsea este suficienta pentru a aduna apa.

    Ultima etapa : protectie ornamente si carenaje/ anvelope.
    De ce?Pai.....pe vopsea dam cu selant din 2 motive : aspect mai placut si respingerea apei pentru a curata mai usor pe viitor.Aceleasi motive se aplica si la plastic!

    Eu folosesc dressing pe baza de apa(Carpro Perl, Vicont VRP....etc) pentru ca sunt versatile: plastic/cauciuc, se pot dilua dupa plac, odata uscate nu mai ajung in stare lichida si nu mai zboara de pe anvelope precum cele tip Gel.

    Procesul este simplu : produsul se pune pe aplicator si se intinde pe elementele ce dorim sa le acoperim.Dupa ce “manjim” luam o laveta ordinara si trecem peste element pentru a uniformiza stratul.

    Cat tine un dressing pe plasticele exterioare?In general un produs bun rezista la 2-4 spalari cu solutii cu PH neutru si probabil la 0 spalari la baietii din colt.Iti dai seama imediat daca piesa mai are protectie, pentru ca atunci cand dai cu jet-ul apa zboara imediat.

    Acum.....procesul de mai sus este lung, pare imposibil de realizat la Self Wash si nimeni nu ma crede ca eu asa spal masina.
    Foarte bine fac cei ce nu ma cred......pentru ca asa este!Pasii de mai sus ii aplic pe toti doar de 2 ori pe an:
    -Toamna la pregatirea de iarna.
    -Primavara cand vreau sa ma asigur ca am dat jos toate nenorocirile de pe vopsea.

    Pai si in restul anului?!?
    Dupa un proces precum cel de mai sus, 2-3-4 luni sunt “protejat” si pot sa elimin etape.Cum fac:
    -roti si carenaje : odata spalate bine si protejate cu selant/ dressing spalarile urmatoare devin foarte usoare.Solutie fier+ sampon cu manusa ordinara si la 2-3 spalari curat anvelopele.
    -prespalare....este o etapa pe care nu o sar niciodata.Saptamanal imi fac timp si arunc spuma pe masina, o las 5-10 min si apoi clatesc.
    -spalare cu sampon : nu apuc de fiecare data, insa la 2-3 saptamani incerc sa nu sar pasul asta.
    -protectie plastic : daca am curatat anvelopele cu Apc dupa 2-3 spalari, aplic un strat nou.
    -Stergere cu Quick Detailer : doar daca am spalat cu sampon masina.Cand fac doar o prespalare rapida, folosesc functia de clatire cu apa filtrata a Self-ului si plec cu masina uda.Imi asum ca voi avea niste pete de apa pe ici colo, insa sunt constient ca masina nu este curata si nu o pot sterge.
    -Strat nou de selant : la 2-4 luni in functie de sezon si cum se prezina vopseaua la spalare(daca aluneca apa.....inca mai ai protectie pe vopsea).In general fac o decontaminare doar pe zonele afectate si o degresare pentru a indeparta toata protectia veche.Apoi aplic un strat nou de selant si la urmatoarea spalare inca unul.
     
    Siegfriedbrunnen apreciază asta.
  10. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    S-a cam terminat povestea spalarii la self wash.....dar parca mai am 2-3 lucruri de spus, din ce am mai vazut eu prin astfel de locuri:

    *Carpe de microfibra : multe si ieftine VS putine dar bune?!?!?Eu am multe carpe si ieftine si scumpe si bune si "nebune", insa va recomand sa evitati carpele la sul de 3-5 din hipermarket cand vine vorba de vopsea.
    Vad foarte des la self proprietari ce sterg masina cu carpe de genul asta....si trag....si storc.....si apasa pe ele....ca astea nu zgaraie.......si sa vezi ce mai zgaraie daca sunt mizerii.Sunt ok pentru plastic, geam si textil.....insa acelasi job facut cu o carpa buna iese mai bine si mai repede.....iar dupa spalare o carpa buna arata ca noua.
    Va recomand sa cumparati carpe din magazinele specializate, nu din hipermarket.O carpa peste 200-300gsm are suficienta "carne" cat sa absoarba bine si apa, dar si o parte din presiunea pusa de mana.
    Carpele din arsenal sunt dedicate pentru un job : geam, sters ceara, plastic...etc, se spala dupa fiecare utilizare si se pastreaza in pungi cu sistem de inchidere.

    *Solutiile statiilor self wash: nu zic NU, dar daca puteti utiliza solutiile voastre, clar la final rezultatul o sa fie mai bun.Pentru achizitionarea solutiilor recomand la fel magazinele specializate, sau din hipermarket Brandul Sonax.

    *Clatirea masinii : dpmdv este o etapa foarte importanta.Vad des oameni ce clatesc masina pe repede inainte si pleaca cu spuma pe roti sau praguri.Va recomand sa clatiti masina cat mai bine posibil: o solutie uscata pe vopsea lasa pete....iar in functie de natura solutiei se pot indeparta sau nu.

    Acum....dupa atata chin, voi avea masina ca noua 4ever?!?!?Raspunsul este NU, defecte la nivelul lacului apar inevitabil, insa una este sa ai cateva zgaraieturi....alta sa fie masina plina de panza.
    Eu am folosit procesul de mai sus in ultimii 2 ani pe 2 masini:
    *Audi : culoare Gri deschis, revopsit si spalat 1 an asa : la vanzare era 95% fara defecte.
    *Duster : Gri inchis, dupa 12 luni vopseaua este 95% fara defecte.

    Ok.....dar panza de paianjen nu se vede chiar asa urat...

    [​IMG]

    Eu cred ca este o diferenta :

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    smurff, gutza25 și Yoromica apreciază asta.
  11. TalosCosmin

    TalosCosmin Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Salaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Catalin ce parere ai de carpele de microfibra de pe aliexpress? Cele cu 500-800gsm. Nu m-am incumetat sa iau de la "noi" prosoape cu 500+ gsm , ai asa ceva , vezi vreo diferenta?
     
  12. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Nu am cumparat carpe de pe Aliexpress si nu stiu cum sunt.In principiu sunt ok atata timp cat au o compozitie de 20-80, sunt “pufoase” la atingere si nu au margini ce agata la mana.

    Eu mi-as lua pentru exterior din magazin urmatoarele carpe :
    -prosop stergere 60x90 sau 70x90
    -laveta fara margini 2 bucati, 400-600gsm pentru sters ceara una si cealalta pentru lustruit.
    Astea 3 carpe trebuie sa fie bune si sa nu ai risc cu ele.In rest, pentru geam, sters dressing de pe plastic, curatat interior.....poti lua de pe aliexpress fara probleme.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Eu am terminat “povestea” mea!Sunt deschis la discutii pe tema procesului meu, sau la discutii despre cum procedati voi la self sau acasa: sunt sigur ca fiecare are modul lui in care isi spala/intretine masina.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  14. Xtremer

    Xtremer 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    De curiozitate, in medie cate fise folosesti la o spalare?
    Eu de exemplu in Iasi folosesc 2-3 fise (5-7.5 minute; prespalare-detergent cu apa calda-ceara lichida care probabil nu rezista dar nici nu cred ca strica-clatire) dar o spal cam saptamanal pentru ca se umple de praf repede si nici geamurile nu-mi place sa le frec indiferent cat le-as uda. Dar nu prea gasesc timp/loc pentru a o spala fizic cu manusa. Totusi, la uscare folosesc o ceara lichida (ultima incercata era de la sonax) si un prosop de uscare si imi ramane de fiecare data curat (pentru 1/3 inferioara a portierelor/aripilor folosesc unul separat)
     
  15. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Spalatoria unde merg este cu card si platesc cam 10-15 lei la spalarea exterioara.Folosesc doar apa de la ei.
    In Brasov am o spalatorie unde este relativ liber si in functie de ora la care merg, pot sta si o ora in boxa fara probleme.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Distribuie pagina asta