1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Curatare EGR motor Diesel 1.9 si 2.0 TDI cod AWX, AVF, AJM, BKE, ... etc.

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de musicdok, 28 Oct 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. AdiBurlacescu

    AdiBurlacescu 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2013
    Locație:
    Negrești-Oaș
    Masina:
    a4 1.9tdi quattro AVF avant 2002
    Pentru a anula EGR-ul stiu ca se face acea opertiune,dar pt o juma de gaura habar nu am,daca a pus sa previna depunerea de calamina intr-o anumita parte e ok numai ca nu mai retin in ce parte era partea plina si nu mai retin daca am pus-o la fel.Dar e ok,sa mearga masinuta si nu ma intereseaza...poluarea,nici pe ei nu ii intereseaza,daca i-ar interesa ar da o lege sa protejeze mediul nu buzunarul lor. :)
     
  2. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Eu am rezolvat-o ieri : am anulat EGR-ul cu Vagcom-ul, macar ca nu avea nici fir de ulei prin zona. Si stiti ce? Parca se aude mult mai frumos motorul si se simte mai bine acceleratia! Sau o fi numai efectul placebo?
     
    Ultima editare: 18 Aug 2013
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cum Dane ?
    Eu doar am crescut valoarea de la 32768 la 33688, asta e maxim, atat m-a lasat, ca sa micsorez cantitatea de gaze, dar de anulat....nu stiu ;)
     
  4. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Pai, Nucule, din ce am citit pe net in cateva locuri, la valoarea asta se anuleaza:shrug:. De fapt, baietii de pe celalalt forum unde sunt membru, toti vorbesc de anulare EGR... De fapt, eu i-am pus 33768. Stii ca tot de acolo maresti/scazi turatiile la ralenti, nu?
     
    Ultima editare: 18 Aug 2013
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da stiu, dar din canalul 2.
    Nu se anuleaza EGR la acea valoare, am citit si eu dincolo, iar daca te uiti si verifici la tine pe canalul 3, cred ca acum ai din nou valoarea de fabrica, 32768, deoarece nu se salveaza o valoare mai mare de 33688. Nu poti da Save in fereastra si revine la valoarea de fabrica. Verifica maine sa vezi, cel putin la motorul meu asa e.
     
  6. LIV2YOU

    LIV2YOU 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2010
    Locație:
    CLUJ NAPOCA
    Masina:
    AUDI A4 B6 ,2004 BKE
    Salut.Astazi am incercat curatire la motorul meu un bke 2004,1,9 si arata altfel.Ma poate ajuta cineva?
     
  7. LIV2YOU

    LIV2YOU 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2010
    Locație:
    CLUJ NAPOCA
    Masina:
    AUDI A4 B6 ,2004 BKE
    Cu mainile pline de ulei nu am citit decat 5 pagini,dar seara la pag 22 solutia.
    Mersi.
     
  8. stefanache.alin 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 AVF
    Salut,foarte util tutorialul,am curat egr-ul si spre surprinderea mea l-am gasit foarte curat,insa am o problema...
    o porni toate bune,insa cand incepui sa merg cu ea nu imi intra turbo si se aude si un mic fluierat in prin zona EGR-ului.
    Sa fie ca nu am bagat vre-un furtun bine si pierde aer ceva pe la vacuum?
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai deranjat vreun furtun de vacuum, verifica bine circuitul.
     
  10. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    Pe unul din furtunasele de vacuum ce pleaca de la EGR se afla o supapa de culoare alb-negru pozitionata cam deasupra turbinei, probabil a iesit furtunasul din ea la unul din capete! Il pui la loc si gata, intra turbo! :yahoo:
     
  11. stefanache.alin 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 AVF
    am curatat putin furtunele si insa mi-a iesit si am bagat-o cu partea alba in jos si partea neagra in sus,este bine?
    In poza a 2 este supapa Vacuum? i-am scos furtunul in cap si i l-am bagat din nou.
    Daca nu ar fi din furtune ce ar putea fi?
    Cum arata supapa de EGR? pentru ca am cautat pe google si am gasit mai multe si nu stiu care dintre ele este!??
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Sigur este de la furtune, daca inainte nu aveai probleme. Prima este o supapa de sens, permite trecerea vacuumului doar intr-o parte. Incearca si cu partea cealalta , traseul de vacuum trebuie sa fie inspre electrovalve. A doua este capsula de vacuum de pe egr, iar ce cauti tu cred ca te referi la electrovalva care comanda egr-ul, N18.
     
  13. stefanache.alin 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 AVF
    mi-a mai facut acum 2 sapt la drum intins de am ramas fara turbo,am dezactivat ESP-ul ca sa nu imi intre si am dat demaraj ca sa vad daca o ia,dupa 3-4 incercari si-a dat drumul...insa acum vad ca nu si-a dat drumul!
    Cand ajung acasa ma uit la furtune...multumesc pentru ajutor.
     
  14. stefanache.alin 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 AVF
    Am verificat toate furtunele si toate sunt puse corect,insa tot nu imi intra turbo!
    Imi sta si Check Engine aprins,am scos - de la baterie si la fel...
    Are cineva o diagnoza prin craiova?
     
  15. stefanache.alin 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 AVF
    Multumesc @musicdok pentru tutorial,si-a revenit turbo din acea zii insa a trebui sa ii tai putina talpa,inainte sa curat EGR-ul din cand in cand mi se mai aprindea Check Engine dar de cand l-am curatat nu mi se mai aprinde deloc.
     
  16. bgcnet 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, 2.0 TDI BPW, 2006
    Imi spune cineva daca pot curata EGR si admisia cu WD40? Sau trebuie doar SONAX? Unde gasesc SONAX in Bucuresti?
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poti lua unul-doua spray-uri de curatat discurile de frana, TRW sau WURTH, nu e neaparat nevoie de SONAX. Cu WD-40-u nu o sa faci treaba prea buna ;
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Noi 2013
  18. Tzacanel 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2013
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi a4, bpw,multitronic, 2007
    Pentru cei carora va place sa va spalati singuri masina si folositi spuma activa va recomand sa puneti intr-un lighean apa si aprox 200-300 ml de spuma activa de calitate sa bagati galeria sau partial EGR-ul in combinatia rezultata si vor iesi ca noi. La mine egr-ul este modelul elecric si a fost usor de scufundat partial in solutie. Nu imi dau seama la celelalte cat este de greu. In schimb eu am alta problema: mi se pare ca se murdareste foarte repede, am cutie multitronic iar in oras conduc pe sport motorul functionand astfel aproape tot timpul in preajma turatiei de 2000 neavand in opinia mea motiv sa se imbacsesca asa repede. In aprox 5000 de km dupa curatire cred ca a adunat aprox 30-40% din jegul gasit la curatare. Din cauza minunatului DPF nu prea pot sa imi dau seama daca dau cu fum pe esapamet pentru ca il retine. Ce nu am spalat am fost racitorul de gaze, poate s-a mutat funinginea din el pe EGR, dupa ? Orice idee de verificari este binevenita. Masina pare ca trage si consuma ok, n-am cu ce sa compar, e primul 2.0 tdi, plus ca mutitronicul atenueaza mult impinsul in scaun.


    P.S.:

    Injectoarele par ok, cea mai mare valoare cu plus fiind undeva intre 0,4-0,6 la relanti cu motorul cald pe unul singur. Motorina am incercat de la mai multe statii alegand in cele din urma Rompetrol.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2013
  19. bgcnet 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, 2.0 TDI BPW, 2006
    Cum zice si Tzacanel, am luat solutie kimicar-activ, urmeaza weekendul care vine daca e frumos sa ma apuc de treaba.
     
  20. Mihai_dmg

    Mihai_dmg Silver Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 ,1.9 TDI AWX, 2002
    @bgcnet am curat eu recent cu wd40 pe langa EGR, a mai dat putin ulei pe acolo, e bun si wd40, dar cel mai bun este spray-ul pentru curatatul discurilor de frana. Este 20 de lei un tub si e destul de maricel, cu 2 tuburi am curatat egr-ul si putin din galerie. Inainte sa te apuci de operatiune iti recomand sa cumperi manusi chirugicale, le gasesti prin orice farmacie, este 60 de bani o pereche. Bafta!
    P.S. Nu trebuie sa fie TRW, SOnax sau Wurth, eu am gasit Caramba, foarte bun. Cum spunea si nucu, cu wd40 trebuie sa insisti putin.
     
    Ultima editare: 12 Noi 2013
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta