1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia Automata de viteze la Audi A8 D4

Discuție în 'Audi A8 D4 (2010 - prezent)' creată de alex_box, 9 Ian 2017.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Gabi in loc sa continui mai bine ai pune mana pe carte sa citesti si sa inveti. Tu cunosti principiile de functionare ale unor elemente mecanice in miscare ce stau in baie de ulei pentru racire si ungere ?

    Stii ca esti obligat sa faci mententanta = schimb de ulei la un anumit interval de timp pentru orice mecanism care are baie de ulei si ulei pentru ungere, racire si antrenare ?
    Cand vad cu cata "ardoare" sustineti niste prostii greu ma abtin sa nu va sterg mesajele scrise aiurea si inutil. Pe langa asta acest forum este citit de persoane care nu stiu, nu cunosc, nu se pricep (asa ca tine) si iau de bune informatiile prostesti/gresite scrie pe aici.

    Va rog eu sa va abtineti de la comentarii ulterioare care induc in eroare utilizatorii acestui forum. Chiar crezi ca pe acest forum care exista de zeci de ani (pentru ca are peste 10 ani de existenta), unii membrii si utilizatori, chiar nu au invatat nimic ? Eu am Audi/VW ca principala marca de masina si uneori chiar unica in familie de peste 50 ani iar alti colegi (unii ti-au si raspuns) detin exclusiv marca Audi de peste 15-20 ani.
    Chiar crezi ca eu si altii vorbesc/vorbim prostii si sa ma aflu in treaba ?
    Tu chiar crezi ca noi iti spunem sa schimbi uleiul, de prosti ce suntem, ca sa vrem sa-ti cheltui tu banii aiurea ? Normal ca un producator nu are interes ca un mecanism sa dainuie vesnic pentru ca el pierde la faza asta niste bani ulterior din mai multe motive (nu le mai enumerez aici).
    Tie ti daca ti se strica/defecteaza cutia automata o sa afli la reprezentanta faptul ca te costa intre 7.000 si 12.000 Euro inlocuirea ei pentru ca reprezentanta nu repara cutii automate. Nu era mai bine sa schimbi uleiul ? Te intreb eu pe tine.

    Acum in legatura cu asta:
    Iti spun eu ca s-au dus la niste maimute dresate care nu erau mecanici ci niste agarici prosti. Iti meriti soarta daca nu stii la cine sa te duci ca sa repari masina.
     
    lucian190 și dvr apreciază asta.
  2. Cain

    Cain 5th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2018
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A8 Sport Exec 2016 3.0 TDI ( CTBD )
    @Gabi1981 De pe vanzarea a 9 litri de ulei, Reprezenta Audi nu castiga asa mult pe cat ar castiga de pe repararea sau chiar schimbarea unei cutii de viteze. Acum, parerea mea persoanala oferita dupa anumite discutii cu alti posesori de masini cu cutie automata ( nu conteaza brandul ), toti au venit cu aceasi poveste spusa de reprezentanta. Uleiul e pe viata, nu se schimba, daca il schimbi o sa incepi sa ai probleme. Cum ai mentionat si tu, e decizia ta si totul tine de chestie de marketing si de vanzari. Reprezentanta mai bine " iti spune ca uleiul e pe viata " ca sa iti poata vinde o cutie de cateva mii de euro. Nu iti ofera nicio garantie pe spusele lui cu " uleiul e pe viata ", iar in caz contrat ridica din umeri si spune, asta e ai avut ghinion. Tu poti sa ii spui dupa, prietene dar sa vezi ca mi s-a spus ca e pe viata, putin o sa ii intereseze.
    Eu am avut un a6 2.0 Tdi 2013 inainte si Reprezenta Audi la modelul respectiv mi-a spus ca sa il schimb la fiecare 64.000 km,dar la A8, mi-a spus ca e pe viata si ca nu necesita schimbat. Dar tu fa ce vrei. Succes
     
    Ultima editare: 26 Aug 2018
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    A6 C6 2.7 TDI (BPP) & 3.0 TDI (BMK) 2005
    Cand ZF spune ca la cutiile lor uleiul se inlocuieste doar cantitatea care curge, si nu prin presiune sau alte aparate (deoarece se pot deplasa anumite depuneri care ulterior ajung prin blocul de valve, solenoizi si alte minunatii, creand alte neplaceri) cred ca ar trebui luati in serios.

    Cand va bucurati ca va duceti pe la diferite service-uri care dispun de aparatul necesar inlocuirii cantitatii totale din cutie (pe langa asta va mai face si flush) si dupa aceea va plangeti ca au aparut probleme in comportamentul cutiei, cine e de vina ?
     
    gicu și bmdbmw apreciază asta.
  4. matrix_exe666

    matrix_exe666 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2016
    Locație:
    Birmingham UK
    Masina:
    Audi A8 4.2 TDI 2010
    Hehehe,același răspuns l-am primit de la Porsche Pipera București


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    hai ca vorbim asa in van. deci sa va spun direct. am luat oferta de la marea reprezentanta Audi care zice asa: sumele sunt deja reduse cu cat am scris in dreptul la fiecare pozitie
    - ulei cutie viteza inlocuit 145 lei; 20% reducere
    - filtru ulei demontat si montat 80 lei; 20% reducere
    - baie ulei demontat si montat 160 lei; 20% reducere
    - materiale mici !!! in fine 40 lei;
    - ulei cutie viteza 7 litri - 315 lei litru adica 2.205 lei; 10% reducere
    - set garnituri baie ulei cutie viteza 1.100 lei !!! 10% reducere
    - manopera 380 lei;
    total = 4.110 lei. adica perfect nu ? TVA inclus
    cam asa stau lucrurile la Audi Romania.
    :puke2:
     
  6. Malau Razvan 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A8 3.0 tdi ASB 2005
    Va salut!
    Citesc de ceva ani forumul dar nu am scris sau întrebat niciodată nimic. Probabil ca oricum răspunsul la orice întrebare l-am găsit discutat in prealabil.
    Am de un an si jumătate un audi s8 din 2013. L-am achiziționat la 35000km iar acum are 98000.
    Am pus aceiași întrebare la reprezentanta in legătura cu uleiul de cutie, am primit același răspuns ca voi. Am mai întrebat și la BMW de cutia in opt trepte și am primit din nou același răspuns. Totuși gândirea mea rațională și tehnica îmi confirma ca sunt niște piese in mișcare și frecare acolo care trebuie unse și care produc pilitura, deci uleiul trebuie schimbat.
    Recunosc ca nu sunt genul care sa menajeze mașinile, indiferent ce am avut, dar de ceva vreme sesizez din ce in ce mai multe vibrații la viteze/turații mici și diferite șocuri la opriri mai bruște la semafor, de obicei la retrogradarea din 3 in 2, câteodată acompaniate și de mici zgomote metalice.
    Acum ajung și la întrebare. In momentul in care ati schimbat uleiul ati făcut și o readaptare a cutiei sau ceva asemanator? Și cum se face asta? Iar realizarea schimbului de ulei tine de fizica nucleară sau poate fi făcut la orice service cu experiența/grija/curățenie și ceva aparatura de bun simt?
    Va mulțumesc anticipat
     
  7. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    Razvan ca sa fie clar pentru toata lumea nu numai pentru tine sau pentru mine. Uleiul la orice cutie de viteza din lumea asta se schimba mai devreme sau mai tarziu in functie de multe: mers sportiv, mers oras - in afara oras, conform manual de service, cicluri pornire-oprire, vechime masina, etc. Nu este nimic de domeniul SF.
    Pentru a schimba uleiul si filtru din cutia de viteza dar, dar, dar, cine va schimba chiar trebuie sa stie ce face, cum face si sa aiba si un minim de scule. Readaptare, reconfigurare, resoftare, etc. La fel ca si in cazul schimbului de ulei trebuie sa fie cineva care stie nu asa vag sau posibil sau asa cred eu sau am facut eu atatea masini si nu este nicio problema.
    Mai sus exista niste postari ale colegilor nostri: Cristi, audi66, Cain, etc. care spun si spun dar voi asa in general (mai ales segmentul tineret) nu vreti sa cititi si sa intelegeti ca aici incercam sa ne ajutam si sa ne ferim cu totii de eventualele neplaceri cauzate de unii si de altii.
    Concluzie finala si sper definitiva de a nu mai intreba (nu ma refer la tine - vorbesc la general) schimbati uleiul in orice cavitate a piesei/ansamblu/subansamblu. Ele nu pot fi pe viata fara a fi schimbate.

    P.S.:

    Eu am schimbat in decursul celor 10 ani de Audi A6 de 3 ori uleiul la cutie de viteze inclusiv filtru, inclusiv la diferential spate. Acum la Audi A8 voi schimba ulei + filtru la cutie si ulei la cele 2 diferentiale pe care le are aceasta masina.
    Atentie: fiecare cavitate (cel putin la Audi A8) are tipul ei de ulei. Nu va jucati cu nimic gen aftermarket sau ce viseaza unii si altii.
    Intretinerea corespunzatoare a masinilor noastre nu este chiar usoara si/sau ieftina chiar daca ne convine chiar daca nu. In rest, zile bune si succes in tot ce faceti dragi colegi.
     
    Cain apreciază asta.
  8. Malau Razvan 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A8 3.0 tdi ASB 2005
    Mulțumesc mult pentru răspuns! Mă voi ocupa săptămâna aceasta de schimbatul uleiului. Sper sa nu fie un pic târziu...
    După Operațiune revin pe forum și va țin la curent!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. Claitman Dan Adrian

    Claitman Dan Adrian 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A8 4.2 TDI quattro 2011
    Malau Razvan sa ne spui ce ai rezolvat in urma schimbului de ulei te rog. Si eu am aceleasi simptome ca si tine la un Audi A8 4.2 tdi 2011 si as vrea sa stiu daca are rost sa schimb doar uleiul sau sa incep direct cu o constatare de reparatie a cutiei, mentionez ca nu am nicio eroare in bord. Mersi
     
  10. Claitman Dan Adrian

    Claitman Dan Adrian 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A8 4.2 TDI quattro 2011
    Buna seara. Cutia mea a inceput sa faca anumite figuri, dupa cum am spus mai sus ( intarzie sa schimbe din 1-2 unoeri, din 3-2 are loc un soc intotdeauna iar din 5-4 dupa un mers mai sportiv, la fel, un fel de smucitura ) . Cand am descoperit aceste simptome am schimbat direct uleiul + filtru cutiei, tin sa precizez ca vechiul ulei arata ca o mazga gri, probabil nu a fost schimbat niciodata. Una peste alta, situatia nu s-a prea imbunatatit, pe vcds cutia nu are nicio eroare. Poate ma ajutati cu un sfat ca sa nu ajung la oameni care imi cer minim 2000 euro la o constatare si posibila reparatie. Multumesc
    Este vorba de un Audi A8 4.2 TDI QUATTRO 2011 250.000km , cutie viteze ZF 8+1.
     
  11. Claitman Dan Adrian

    Claitman Dan Adrian 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A8 4.2 TDI quattro 2011
    Are idee cineva ce reprezinta eroarea aceasta ? Cutia schimba foarte rau, intarzie sa schimbe vitezele plus socuri brutale doar la mers mai sportiv.
     

    Fișiere atașate:

  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  13. Claitman Dan Adrian

    Claitman Dan Adrian 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A8 4.2 TDI quattro 2011
    As mai vrea un sfat daca se poate. Credeti ca e mai ok sa cumpar o alta cutie automata din dezmembrari cu garantie 30 zile sau sa o repar pe cea stricata la un service specializat din Ungaria ? Cred ca costurile sunt putin mai ridicate daca e vorba de reparatie.
     
  14. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    buna seara Dan. in primul rand trebuie sa vezi cat costa cutia de reparat, drumul, statul in Ungaria (asta daca nu o termina de reparat intr-o zi) etc. versus cutie viteza sh. unde trebuie sa vezi la fel cost, cati km are REAL, demontat - montat schimb ulei, filtru si garnitura etc.. deci sunt multe de pus pe hirtie ca si cost total/final in cele 2 variante pentru a rezolva problema cutiei. stai linistit intr-o seara si gindestete bine ce trebuie ca si bani la varianta 1 si la varianta 2. daca as fi in locul tau as opta pentru reparatia cutiei originale a masinii (asta in ideea ca esti ferm convins ca cei din Ungaria sunt super profi in ceeace fac sau vor face la cutia ta). macar sti ca vor schimba tot ce este defect, cu uzura mare + ulei, filtru, garnitura practic sa zicem ca se apropie de o cutie noua. si varianta 2 este de luat in calcul dar, aici trebuie sa fi convins ca numarul de km ai cutiei sunt cei reali !!! cam asa vad eu ca ar sta treaba. eu iti urez succes si asteptam vesti cu rezolvarea intr-o forma sau alta. numai bine. seara buna domnilor.
     
    Claitman Dan Adrian apreciază asta.
  15. Claitman Dan Adrian

    Claitman Dan Adrian 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A8 4.2 TDI quattro 2011
    Multumesc frumos, la asta ma tot gandesc si eu. Inca nu am luat o decizie :(
     
  16. Adrian.Bdr

    Adrian.Bdr 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8 3.0 TDI 2012
    Buna seara tuturor,

    Doar ce am luat masina (Audi A8 D4) de la ZF, unde mi s-a schimbat uleiul din cutia de viteze, prima data in cei 235,000km. Nu prezenta niciun simptom dar am preferat sa-l schimb inainte sa apara vreunul.
    Masina merge la fel ca inainte, nu sesizez nicio diferenta la schimbatul vitezelor, insa cei de acolo mi-au descoperit 2 erori pe cutie: KFC2_OUT13 Open Circuit Thermal solenoid valve A si KFC1_OUT13 Short-cicuit to ground/open circuit Thermal solenoid valve.
    Ambele au ca solutionare schimbarea mechatronic-ului, ceea ce mi se pare cam radical. Dansii spuneau ca poate fi de vina un senzor sau o pompa. In orice caz, cutia functioneaza in parametri normali dar aceste 2 erori m-au pus pe ganduri.
    S-a mai lovit cineva de asa ceva pana acum?

    O seara buna,
     
  17. Adrian.Bdr

    Adrian.Bdr 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8 3.0 TDI 2012
    Salut,
    In continuarea am erori (conform mesajului anterior) cu solenoizi pe la cutie care se vad doar pe diagnoza, cutia schimba normal. Saptamana aceasta o sa schimb pompa de racire din cutie, ~ 2000 de lei la un service recomandat de cei de la Faur.
     

Distribuie pagina asta