1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata la Audi A6 C7 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de Menacesxt, 12 Mar 2015.

  1. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Departe de mine gandul sa dau vina pe ceva sau pe cineva. Eram doar curios din simptomele respective daca a mai patit cineva si ce solutii au fost.

    Si schimbarea uleiului a fost facuta tot din cauza ca in trecut masina a mai dat 2-3 socuri. Atunci mi s-a aprins beculetul ca ar trebui sa verific cand s-a facut ultimul schimb la uleiul din cutie. In total sa zic am avut 4-5 socuri nu foarte puternice si mereu apareau cand motorul era rece si se pleca oarecum mai in forta (gen intersectie si fortezi putin prioritatea ca sa nu te prinda sarbatorile pe drum :D )
     
  2. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Tot rasfoind prin topicuri, am gasit in aria pentru A5 un coleg cu simptome asemanatoare:

    "Va salut! Sunt posesorul unui A5 din 2010, pe care l-am achizitionat din Franta. De curand, am descoperit o asa zisa problema la cutie. Atunci cand urc un deal ceva, mai abrupt si ma opresc de tot, la eliberarea pedalei de frana, uneori masina nu pleaca singura, iar cand accelerez mai tare masina ma smuceste. Mentionez ca smuceste vreo 2 metri, cand reintra in normal, iar inainte de smucitura, imi da impresia unei patinari. In orice alta imprejurare, nu patesc acest lucru. E prima mea cutie automata, si nu stiu exact cum trebuie sa se comporte. Puteti sa ma ajutati cu un sfat?"


    Acelasi user da raspunsul 9 zile mai tarziu:

    "Salut! am gasit problema. Cutia este multitronic 8 trepte. Toata treaba era cauzata de o lipsa 150 g de ulei in cutie. Uitasem sa mentionez ca aveam 2 saptamani de cand facusem revizia la cutie la PBW."


    Nu este chiar aceeasi mancare de peste, nu este aceeasi cutie si nici fix aceleasi simptome.....dar la el acele smucituri spune ca erau cauzate de 150 g de ulei in minus. Oare sa fie si la mine ceva asemanator? Se poate verifica exact la fix daca uleiul este ok sau mai putin? Ma tenteaza sa vad ...nu e chiar asa greu sa nu fi pus uleiul pana la nivel. Sau poate l-a pus si dupa verificare cutia inca si-a mai tras ulei, ramanand sub nivel...
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In ELSA mai exact in fiserele atasate in acest topic la pagina 2 gasesti exact cum se face procedura de aducere la nivel a uleiului din cutie dupa schimb si pentru verificare, completare nivel ulei la cutia automata.
    Este detaliata procedura intr-un PDF si aici pe forum de catre colegul Nucu. Cauta si tu in toate (inclusiv in cele inchise) topicurile despre cutia automata, din diferite arii, acest PDF.
    Inca ceva: completeaza-ti in profil si cati CP are motorul care il ai pe masina. Bafta.
     
    Ultima editare: 6 Oct 2015
  4. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Done :)
    Intrebarea era mai mult in sensul "la orice service isi pot da seama daca uleiul e la nivel sau e ceva ce doar inginerii de la NASA si reprezentanta pot sti" ? :)
    Nu ma pricep eu sa verific personal si prefer sa ma las pe mana altora, dar nu stiu daca e o chestie simplu de facut....
     
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Am atasat in topicul cu masina ta toate datele de verificare a uleiului. Nu e chiar de NASA :)
     
  6. bet

    bet Gold Member

    Înscris:
    1 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 4G 2O12
    Nu este vorba de o operatie demna de inginerii de la NASA, e vorba doar de lipsa de informatie si de nepasare.
    In principiu orice mecanic care a mai vazut in viata asta o cutie automata poate verifica nivelul uleiului in cutie.
    Procedura de verificare gasesti aici:
    Vezi atașament Checking ATF level.pdf
    Aceeasi procedura este postata de colegul Nucu la pag.2 poz. 4 impreuna cu toate informatiile necesare schimbului de ulei.:friends:
    Tu declari faptul ca ti-au facturat 6 litri, daca acesti litri i-au bagat si in cutie dupa parerea mea uleiul este peste nivel, lucru ce produce daune cutiei, scrie clar in pdf-urile atasate, producatorul declara 4,5 litri pentru acest schimb, 7 fiind de toti in camera ATF.
    Raportat la experienta mea eu am scos 5 litri la cald si am bagat 4,5 la rece, asta cu mine de fata fara legatura cu vreo hartie.
    Personal o sa mai verific odata nivelul uleiului sa ma asigur ca totul este in regula.
    Foarte important nivelul uleiului in cutie se face intre 30 -50 grade, citind aceste valori cu vag-ul.
    Toata lumea invaluie acest schimb intr-un fel de mister asa inventand fel si fel de proceduri, cand de fapt este un lucru banal singurul lucru important fiind determinat de calibrarea nivelului de ulei din cutie, nimic mai mult.
    Exclus sa verifici nivelul uleiului cateva ore bune daca ai mers cu masina pana la service.
     
    Ultima editare: 7 Oct 2015
  7. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Multumesc tuturor pentru ajutor. Pe factura apar 6 litri insa s-a bagt exact cat s-a scos, s-a pornit masina, s-a trecut prin R N D, s-a mers cateva secunde (masina fiind pe elevator) dupa care s-a completat iar. As vrea sa verific mai mult pentru linistea sufleteasca
     
  8. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    De asta te-am intrebat sa urmaresti cati litrii au scos
    Procedura nu este nicidecum nasa. Ca ti-au facturat asta nu inseamna ca sunt si fizic...
    Verifica nivelul si let us know :friends:

    P.S. Sper ca ai pus ulei original nu Ravenol, Motul sau vreo alta echivalenta
     
  9. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Uleiul a fost original bidonul gri pentru ATF (chiar si asa am vazut ca sunt 2 tipuri). De atunci si pana acum nu am mai avut probleme...nu eroare , nu smucituri...nimic. Dar tot vreau sa ajung la un service pentru linistea mea. O sa va tin la curent
     
  10. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Am dus de ieri masina la service sa verifice uleiul. Au lasat-o peste nopte pe elevator sa nu fie nevoie sa o porneasca dimineata. Azi m-au sunat ca ar fi sub nivel uleiul si ca ar trebui completat putin.

    Intrebarea intervine: daca aceasta cutie are un buson prin care se umple iar cand ajunge la nivel incepe sa curga (informatii citite din pdf-urile atasate) cum ar putea fizic sa puna mai mult ulei decat este necesar?
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu poti sa pui mai mult decat trebuie, decat doar daca au pompa pentru introducerea uleiului in cutie prin presiune. Iti umple cutia cu ulei, si pune repede busonul la loc, se pierde putin dar ai mult mai mult ulei in cutie decat trebuie.
    Daca foloseste metoda clasica cu furtunul, se pune ulei pana la nivelul gaurii, practic cand bagi degetul in gaura si il misti in jos, ar trebui sa dai de ulei.
     
    Pancito apreciază asta.
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pai ca sa verifice corect nivelul trebuia pornita obligatoriu. E gresit daca au verificat uleiul la rece. Se verifica la 30-35 grC, maxim pana in 50 grC.
     
  13. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Masina a fost lasata peste noapte in service care este incalzit. Nu sunt 30 de grade dar 18-20 banuiesc ca ar fi. Pe de o parte unii colegi spun ca masina nu trebuie pornita si lasata cateva ore sa se scurga tot uleiul "in baie", pe de alta parte aud ca trebuie verificat cu motorul pornit. Pana la urma cum e corect?

    O sa stau langa ei maine cand vor completa, ii pun sa puna la maxim si pe urma astept pana nu se mai scurge deloc. Banuiesc ca asta ar fi nivelul corect. Nu vreau pe urma sa fie prea mult :)
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pe pagina precedenta in postul 46 a mai pus odata colegul bet pdf-ul in care se explica exact ce este de facut. Este foarte clar, n-ar trebui sa mai fie dubii, decat daca nu vrem sa respectam instructiunile de reparatii din manualele de service VAG si vrem sa facem verificarea/schimbul uleiului in cutie asa dupa cum credem unii sau altii;)
    N-ar fi rau sa printezi pdf-ul si sa-l duci mecanicilor .
     
  15. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    E printat de ieri :))
     
  16. bet

    bet Gold Member

    Înscris:
    1 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 4G 2O12
    Respecta intocmai procedura, nivelul se face pe la busonul de umplere.
    Din cate reusesc eu sa inteleg trick-ul cu acest ulei este acela ca isi modifica volumul in functie de temeperatura.
    Din acest motiv este esential sa faci nivelul intre 30-50 grade.
    Temperatura uleiului o citesti cu vag-ul in measuring blocks.
     
  17. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Poate fi mai mult , la majoritatea se completeaza mai mult ... sa fie
    Asculta de colegi si respecta ce este scris
    Daca nu se intelege limba , tradu pdf-ul ca sa fi sigur

    Intr-o alta ordine de idei chiar ieri am dat de poll-ul acesta
    :hi:
     
    multitronic apreciază asta.
  18. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Acum sunt la service. Intr-adevar baietii stiau si au citit si pdful. Uleiul s-a incalzit la 50 grade, cu motorul pornit s-a facut verificarea. Ideea este ca au suit-o pe elevator si a inceput sa curga ulei ( probabil nu este la orizontala masina). Am dat-o jos si am bagat-o pe canal care este sigur la drept si au completat cca 200 ml (pe elevator s-au mai scurs in jur de 30 ml). Acum astept sa termine pauza de masa, sa mai verificam o data.
     
  19. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Verdictul final - erau lipsa cca 130 ml. Nu stiu cat de mult contau ca nici nu prea mai am mers cu masina din cauza placutelor de farana (in sfarsit mi-au sosit)
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Macar acum esti impacat ca e "la zi". Ce ai putut face s-a facut, nu poti sa-ti reprosezi ulterior nimic. Daca e sa mearga va merge mult si bine. Daca e sa nu mearga, nu va merge mult si bine, va merge putin si prost, bineinteles varianta care nu ti-o doresc.:)
     
    paulgr apreciază asta.

Distribuie pagina asta