Cutia automata Multitronic la A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de nucugheri, 11 Apr 2014.

  1. s_soso

    s_soso 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2013
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A6 c5 1.8 2002
    Cea cu mufa dreptunghiulara are FRW iar cealalta cu mufa rotunda este GHU amandoua sunt in 6 trepte si benzina
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Nu cred ca e corect codul GHU, nu-l gasesc. Oricum, ai in pdf compatibilitatea cutiei tale cu altele montate tot pe 1,8 de 110 kw.
    Iar GHU nu se afla printre ele.
     

    Fișiere atașate:

  3. s_soso

    s_soso 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2013
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A6 c5 1.8 2002
    Iti trimit imaginea cu codul cutiei cu mufa rotunda
     

    Fișiere atașate:

  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Mda, s-a montat pe A4, de asta nu apare in Elsa la A6. Nu stiu daca sunt compatibile calculatoarele, e cam riscant ca ai luat-o asa.
     

    Fișiere atașate:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Mărime fișier:
      118,6 KB
      Vizualizări:
      3
  5. s_soso

    s_soso 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2013
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A6 c5 1.8 2002
    Iti multumesc pentru ajutor. Nu mai am ce face decat sa incerc sa iau calculatorul prima data iar daca nu functioneaza atunci va trebui sa iau arborele. Revin cu ceea ce am rezolvat.
     
  6. s_soso

    s_soso 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2013
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A6 c5 1.8 2002
    Am revenit. Am reusit cu calculatorul, l-am mutat si s-a potrivit la locul lui. Mai am o rugaminte: nu poti sa mai imi spui cati litri de ulei intra in cutia multitronic GHU?
     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    4,5 - 5 litri la schimb normal, trebuie facut oricum nivelul la final.
     
  8. s_soso

    s_soso 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2013
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A6 c5 1.8 2002
    Salut,
    Am revenit. Am reusit sa mut calculatorul dar nu merge cutia in + si - adica in manual. Cand trec pe manual nu mai scade in trepte. Daca vreau sa urc treptele nu merge.
    Mai am o problema: nu se accelereza cand sta la relantiu. M-am riscat un pic cu cutia aia dar sa stii ca merge bine in afara de faptul ca nu se accelereaza si treptele nu urca pe manual. Multumesc.
     
  9. Marian Lamasanu

    Marian Lamasanu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2016
    Locație:
    Fălticeni
    Masina:
    AUDI A6 C5 1.8T (GPL -PRINS) 2002
    Alaltăieri am pornit de la Fălticeni spre "frumosul litoral românesc" cu frumosul meu făraş A6 1.8 T CVT si după ce am făcut o pauza intr-o parcare după Bacău, când să plec PRND aprinse si mașina nu mergea pe manual. Până la Buzău m-am gândit la ce se poate întâmpla cu cutia, cum ajung la mare, cum duc fărașul acasă.......etc. După ce am alimentat si am făcut multe schimbări manual automat, P R N D.......mămăliga in cutie, surprize..... surprize farasul merge normal. Ce să fie oare, la ce să mă aștept?!!
     
  10. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Masina cu 4 roti si volan pe stanga
    Daca faci o diagnoza ar trebuii sa apara ceva erori. Cred ca ai incalzit discurile de ambreaj, si de acea avea acel comportament.
     
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Un comportament asemanator avea un prieten tot cu 1,8 T multitronic, dar pe un A4. In final, dupa muuulte teste si diagnoze si meseriasi, a schimbat calculatorul de cutie si a scapat de asta. A lui insa facea aleator, dupa 1-2-3 zile, doar dupa un drum mai lung sau forja prin oras, dupa ce se incalzea bine. Ii explicase cineva ca se incalzesc niste circuite din TCM care nu se pot reface, se gasesc intr-un gel special care rezista la temperaturi mari, care acum era strapuns la el si de asta acel comportament.
    Dar tot un coleg de aici a reparat aceste circuite la masina lui, deci se poate. Nu mai retin id-ul, dar si l-a schimbat de atunci in ceva cu legatura spre cutiile astea cvt. Poate vede el postarea si intervine.
     
  12. george7345 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 motor 2.5 v6 tdi 2002 automat prnd + - cod motor aym
    Va salut,
    Sunt un posesor de audi A6 C5 2.5 tdi din 2002, cutie automata cu PRND plus/minus 6 trepte, nu cunosc codurile cutiei sau motorului. Am si eu urmatoarea problema: dupa ce rulez cu masina o perioada de 1 ora sau la viteze mai mari 15-20 km in momentul in care ma opresc pe loc, cutia intra in avarie, sau daca nu intra in avarie da senzatia ca nu se mai decupleaza ca si cum ar ramane intr-o treapta superioara.
    Daca o las sa se raceasca circa 15 minute merge din nou ok pana se incalzeste. Am fost la o diagnoza si mi-a dat niste erori pe care incerc sa le atasez sub forma unei fotografii. Ma puteti sfatui cumva ? Va multumesc anticipat.
     

    Fișiere atașate:

  13. Mihaiprocasa 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6,2.5 TDI,an 2000
    George,problema este ca trebuie sa scapi de ea.
    Sunt multe cauze si efecte care descriu problemele masinii tale.
    Singurul lucru pe care-l poti tu verifica este vasul de expansiune-de ce:Se poate vedea daca culoarea lichidului de racire este schimbata,adica a devenit maronie-gri,asta inseamna ca radiatorul cu racitor incorporat este defect: a intrat apa in cutie si invers,asta inseamna ca intreaga cutie intra in avarie si nu mai dezvolta putere,horinguri umflate,lipsa de presiune,etc.
    In concluzie,cutia trebuie schimbata sau interventie mecanica care nu este una foarte ieftina.
    Ce am observat eu,este ca: La orice mecanic te duci spune:

    1. ati schimbat uleiul in cutie
    2. ati schimbat si filtru de ulei din cutie.
    3. ce ulei de cutie ati folosit.
    4. da socuri cand introduceti maneta in drive.

    dupa toate astea trage concluzia:

    1. trebuie schimbat uleiul din cutie
    2. trebuie schimbat filtrul de ulei din cutie
    3. trebuie schimbata pompa de ulei din cutie
    4. trebuie schimbata convertizor( convertitor)
    5. dar o sa curatam si blocul de valve din cutie


    Bun, pana aici e ok. concluzia este ca:
    uleiul trebuie sa fie original, pompa de ulei o reconditioneaza, convertizorul il reconditioneaza iar la bocul de valve nu are ce sa-i faca, decat sa-l sufle.
    Normal ca nu iti spune ca trebuie sa schimbi si radiatorul cu racitor de ulei incorporat, sau nu, impreuna cu o-ringul si surubul nou.
    Nu pentru ca nu vor - raspunsul este ca nu stiu lucrurile astea.
    Toate bune si frumoase, se asteapta mecanicul plin de el, spune- sa-i dam o cheie sa vedem.

    1. daca in continoare da socuri cand introduci maneta in drive, - ghinion - el spune ca o sa-si revina dupa cateva sute de km
    2. toate merg ok.- dar parca tot patineaza intr-o treapta de viteza - asta iti poti da seama daca esti obisnuit cu cutiile automate.

    El spune: trebuie schimbata valva de a 2-a, poate a 3-a, dupa care nu mai face sigur.

    Motive sunt multe: poate si calculatorul de cutie, care desi este in dreapa pasagerului sub pres, bagat in cutie, poate a intrat apa, s-a asezat o greutate mult prea mare sa poata suporta carcasa si a aparut vreo fisura sau condensator sau pur si simplu contacte oxidate.

    Am auzit niste meseriasi care repara calculatoare, dar nu fac alceva decat sa resusciteze contactele si placile integrate, in esenta ai noroc daca tine 2-4 luni.

    Sfatul meu este sa renunti, de ce iti zic asta,pentru ca nu exista inca la noi mecanici care stiu cu adevarat ce sa faca, ei doar inlocuiesc niste piese, reconditioneaza si isi dau cu parerea.
    Din pacate toate astea pe banii nostri incearca sa invete---pacat.

    Eu unul am patit-o bine de tot. de 4 ori intr-un an cu un cost total 4.750 Euro si cu rezultat = 0

    Iti sugerez sa-ti aduci de dincolo alta masina cu o cutie automata pe care o poti proba si vezi exact cum schimba, vi cu ea acasa, demontezi cutia, ii schimbi ulei + filtru + racitor si gata. Iti mai raman si multe alte piese de rezerva din epava.
    Sa ne auzim cu bine.
     
  14. george7345 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 motor 2.5 v6 tdi 2002 automat prnd + - cod motor aym
    Multumesc frumos Mihai
     
  15. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Vezi că Mihai vorbea de tiptronice în subiectul de multitronice. Nu-i chiar așa mare diferență, ambele sunt automate, doar de la cer la pământ...
    Ce cod cutie ai ca să știm despre ce vorbim?
    Sunt curios cum se schimbă convertizorul la multitronic dar cel mai curios de lanțul de la tiptronic...!!?
     
  16. george7345 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 motor 2.5 v6 tdi 2002 automat prnd + - cod motor aym
    Am tot umblat de la mecanic la mecanic si mi s-a spus in prima faza ca ar fi senzorii G 193 si G 194 defecti. Un electrician imi spune ca senzorii nu au nimic, ca ambreiajul ar fi de vina si ca ala ar fi uzat si ca ar trebui schimbat. Acum sunt in ceata, un altul spune ca ar trebui calculatorul schimbat.
     
  17. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Sunt curios cum se schimbă ambreiajul la multitronic?! Roagă-l pe mecanic să-ți spună ce piese are nevoie...
    Încearcă calculatorul cât și locul din dreapta față sub preș să nu fie inundat.
     
  18. george7345 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 motor 2.5 v6 tdi 2002 automat prnd + - cod motor aym
    Skywalker, am mai avut apa in locul dreapta fata. Ce este acolo amplasat ?
     
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Calculatorul cutiei.
     
  20. george7345 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 motor 2.5 v6 tdi 2002 automat prnd + - cod motor aym
    la o verificare amanuntita am gasit un calculator in capacul din spatele cutiei,si am inteles ca sunt de doua tipuri, unul cu mufa rotunda si unul cu mufa dreptunghiulara,
    al meu are mufa dreptunghiulara. in locul dr. fata este un al doilea calculator de cutie?
     

Distribuie pagina asta