1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze Manuala la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de dannypapuc, 9 Sep 2007.

  1. Audi a4 b6 19awx

    Audi a4 b6 19awx 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2017
    Locație:
    Linz Austria
    Masina:
    Audi a6 c7 3.0tdi 2014
    Salutare vreau sa fac schimbul de ulei la cutia de viteze a4 b6 2002 19 tdi 130cp 5 viteze ce ulei trebuie sa bag? Care este cel indicat de audi?multumesc.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Marisol, nu e deala rancezit.

    Lasand gluma la o parte, ti-e lene sa citesti 10 pagini ?
     
  3. z1daru

    z1daru Silver Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B6 - (AVF) 2004
    Salut.

    Cand temperatura scade destul de rau noaptea (-10 grade C de exemplu), am observat ca la pornire ma chinui putin sa o scot pe liber. E normal asa? Dupa ce am scos-o pe liber, nu mai am nicio problema si intra usor in viteze. Nu am habar daca uleiul in cutie a fost schimbat pana acum.
     
  4. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Nu a schimbat nimeni uleiul la tine cu siguranță. Il poti schimba cu ulei original sau compatibil. Cand este rece, cateva minute cred ca tot greu va intra in viteza.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
    z1daru apreciază asta.
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    da e normal. Vezi ca este discutata problema aici in topic sau in topicul din aria A4 B7 ce trebuie sa faci si pe unde sa gresezi mecanismul.

    Nu schimba nici un ulei la cutie deocamdata raportat la cati km are masina. Cutia ta nu are uzuri.
     
    z1daru apreciază asta.
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    N-o avea uzuri da uleiul ala mai mult a stat in loc sa isi faca datoria. Totusi, are aproape 15 ani si raportat la pret/cantitate, un schimb e bine-venit chiar daca problema lui nu e de acolo.
     
    TalosCosmin și z1daru apreciază asta.
  7. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Salutare. Vin sa cer pareri.. expun intreaga dilema dar si punctul meu de vedere.

    Masina am oprit-o sambata seara, am pornit-o doar azi, am lasat-o pe o terasa in mare parte ferita de vant, daca o las in curte ingheata, o las sub terasa nu. Cu frigul asta mi-a intepenit schimbatorul. Fac pedale de ambreiaj las motorul pornit a inceput sa-si revina. Bun.. teoretic e gros uleiul la rece, de cand am masina n-am patit asa ceva.

    Sa-i dau pace? N-as schimba uleiul in cutie, chit ca iau tot original. Am vazut diferenta intre cel din cutii OEM si cel OEM nou, cel din urma fiind precum apa.. subtire tare.

    Bun.. cum vad eu lucrurile:

    - uleiul oe de prim montaj e mai vascos SAU si-a pierdut din proprietati si a devenit asa?

    - uleiul nou oe e mai subtire ca.. asa trebuie sa fie si in timp isi pierde din proprietati si va deveni precum celalalt?

    Orice parere e bine venita. Am vazut pe cateva masini din gama VAG acest schimb de ulei in cutie si mereu cel nou e mai subtire.

    Multumesc !

    EDIT: Am gresat in martie bila de plastic :D.
     
    Ultima editare: 26 Feb 2018
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ai ce sa faci. Am mai spus si s-a discutat pe forum. Doar gresezi timoneria. Este descrisa problema in acest topic sau in topicul din aria A4 B7. Si eu patesc la fel. Ai rabdare sa se incalzeasca masina si implicit uleiul din cutie. Schimbi degeaba uleiul din cutie. Am mai scris si mai sus despre asta. De ce nu cititi ?
     
  9. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Am citit, nu ma intelege gresit. Cautasem azi si in topicul de B7 si e mentionat doar de gresare. Ma gandeam ca a schimbat cineva uleiul recent cu unul OEM si nu are problema asta. Eu vroiam sa ajung la un alt punct al discutiei.. poate nu m-am facut inteles.. dilema: uleiul din cutie e de cand s-a proiectat masina, nu cumva e "imbatranit" de-i asa gros? Gen la inceput in 2004 era mai subtire (la fel ca cel nou, oem) iar pe parcursul anilor ajunge sa fie mai gros? Imi cer scuze daca nu s-a inteles unde am vrut sa ajung cu discutia. Iar daca dumneavoastra considerati intrebarea mea tampita, va rog sa stergeti mesajul. Multumesc.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Schimbi degeaba uleiul. Am inteles de la inceput "unde bati" cu intrebarea dar iti spun din experienta ca schimbi degeaba uleiul pentru acesta "problema".
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Voi chiar vorbiti serios cand spuneti ca iarna va "ingheata" schimbatorul si trebuie sa asteptati sa se incalzeasca uleiul in cutie pentru a schimba vitezele normal ? :)

    Din ce vad, in scurt timp ajungem cu "festila" sub ele pe timp de iarna. :))
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, pe bune se face beton si pana nu se incalzeste cutia ramane teapan schimbatorul. Masina sta afara in parcare. Este un "bug" al timoneriei.
    Pe mine nu ma deranjeaza ca am timp sa astept, nu sunt pe picior de decolare instant, in maxim 5-10 minute este gata dezghetata timoneria. :) Zilele astea cu minus 15 grade asa face.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ciudat, trebuie sa aibe un mod de rezolvare.
    Este inacceptabil, eu de multe ori am avut urgente care nu suportau 5-10 minute de asteptat in masina sau timp de sunat taxiul/un prieten.

    Acum stau si ma gandesc ce s-a intamplat cu B7 vandute in tarile scandinave.
    Oamenii de acolo au alta mentalitate si sigur nu ar putea trai conditionati de treaba asta.
    Chiar o sa aprofundez problema asta ...
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este o problema la timonerie si banuiesc ce are, dar nu am chef de desfacut acum :)
     
    cipri29 apreciază asta.
  15. gutza25

    gutza25 4th Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Fetești - Ialomița
    Masina:
    A4 B9, an 2017, 2.0 tdi DETA, 190 cp, cod cutie RYQ
    Daca pe temperaturile astea negative, schimbatorul de viteze e teapan, trebuie desfacut si uns cu vaselina in locul unde se prinde de cutie. Acolo intra apa si ingheta.

    [​IMG]
     
  16. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Secretul e s-o lasi pe liber. Ieri dupa eveniment am lasat-o afara pe liber, am mai pornit-o dupa vreo 5-6 ore putin iar cand am plecat acasa functiona perfect. Aseara am lasat-o pe liber insa nu cred ca au fost mai mult de -7*. Posibil sa fie bai si de acolo, voi verifica si urmari (sper).
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Si eu tot asa fac, o las pe liber.
     
  18. z1daru

    z1daru Silver Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B6 - (AVF) 2004
    Pentru cei care stau la bloc, mai greu sa o poata lasa pe liber.. La mine a aparut 'problema' asta, o singura data pana acum. Zilele astea, desi temperaturile au fost scazute, n-am avut probleme. Am scos-o pe liber foarte usor.
     
  19. gutza25

    gutza25 4th Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Fetești - Ialomița
    Masina:
    A4 B9, an 2017, 2.0 tdi DETA, 190 cp, cod cutie RYQ
    In general problema cu blocatul schimbatorului de viteze apare la cutiile in 6 trepte datorita faptului ca intra apa la nucile de la schimbator si iarna ingheta. Iar daca astepti pe loc cu motorul pornit 5-10 min, furcile de la schimbator se incalzesc de la esapament si se dezgheta.
     
  20. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Dap.. am descoperit si eu treaba asta si clar nu e de la ulei. Nu a fost atat de frig incat sa se ingroase in mod barbar uleiul. Am lasat-o pornita vreo 10 minute, schimbatorul era bocna. Am apasat de cateva ori pe el si am am bagat-o in treapta 1, dupa acea a intrat foarte usor in orice treapta, semn ca s-a curatat pelicula de gheata de undeva. Daca era de la ulei, ar fi intrat greu in orice viteza..
     
    Ultima editare: 3 Mar 2018

Distribuie pagina asta