1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze Manuala la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de dannypapuc, 9 Sep 2007.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Citeste topicul asta unde ti-am mutat mesajul si unde trebuia sa scrii. Bafta.
     
    Nita Gabriel apreciază asta.
  2. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Salutare din nou,

    Am fost pe la doi mecanici si ambii mi-au spus ca de vina ar fi suportii de motor.
    Imi vine tare greu sa cred ca acesti suporti au putut provoca acele zgomote...

    Am cautat sa vad cat costa acesti suporti si ce sa vezi ? 1100 ron :)

    O sa iau acesti suporti si odata cu ei am sa schimb si uleiul de la cutie de viteze.
     
  3. isaictudor 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 1.9TDI AWX 2003 130 cai si un magar
    La mine cand se misca schimbatorul in fata si in spate la accelerare sau franare am verificat tamponul cutiei de viteze. Era praf. Am mai circulat asa cam 2000km . Mare prostie stiu ,dar nu am avut incotro. Cand am mers sa schimb tamponul la cutie , surpriza, erau praf si tampoanele de la motor plus filetele de la prezoanele care fixeaza tamponul la cutie distruse.O adevarata distractie. In consecinta sfatuiesc sa se schimbe la timp acel tampon .
     
  4. BORO CATA

    BORO CATA 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iun 2016
    Locație:
    CURTEA DE ARGES
    Masina:
    AUDI A4 1,9 AWX 2003
    ma intereseaza si pe mine unde ai gasit poza asta sa intru sa ma uit si eu de cutie pentru mine in programul acesta.... eu am cutie in 6 trepte
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Programul respectiv este progarmul pentru piese si se numeste ETKA. Exista 2 topicuri dedicate in forum pe care trebuie sa le citesti integral. Ultimele 2 mesaje vor fi sterse penttru ca nu au legatura cu acest topic.
     
  6. gutza25

    gutza25 4th Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Fetești - Ialomița
    Masina:
    A4 B9, an 2017, 2.0 tdi DETA, 190 cp, cod cutie RYQ
    Salut. Stie cineva care este codul kit.ului de reparatii timonerie a4 b6, cutie in 5 trepte?
     
  7. Trif Claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2016
    Locație:
    Alba
    Masina:
    Audi a4 1,9tdi 2003
    Buna ziua. Detin un Audi a4 b6 1,9 tdi AVF din 2003 cutie cu 6 trepte. De aproximativ o luna mi-a aparut un huruit in zona cutiei care cu timpul s-a accentuat tot mai tare. Am schimbat la un service rulmentii fata si pe stanga si pe dreapta dar pana la urma s-a dovedit ca acel huruit vine de la cutie din zona grupului. In concluzie intrebarea mea ar fi urmatoarea: Se poate monta o cutie cu 5 trepte de viteza de pe un Audi a4 b6 AVB din 2003 1,9 tdi in locul cutiei mele cu 6 trepte? Imi corespune la prindere motor,ambreiaj,planetare,timonerie,cilindru ambreiaj,tampon? Daca se poate monta cum se va comporta la drum comparativ cu cea orginala cu 6 trepte? Multumesc mult.
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Se poate, insa va trebui sa schimbi si ambreiajul/volant-ul. Cele de pe AVF nu vor incapea (in adancime) in cutia cu 5 trepte.
    Prinderea la motor corespunde, insa timoneria nu e buna, trebuie timonerie pentru 5 trepte. La drum vor fi mai scurte vitezele.
     
  9. Trif Claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2016
    Locație:
    Alba
    Masina:
    Audi a4 1,9tdi 2003
    Multumesc mult nucugheri
     
  10. isaictudor 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 1.9TDI AWX 2003 130 cai si un magar
    Salut. Are cineva o schema cu prinderea pe sasiu a cutiei de viteze manuala cu 5 trepte la un motor AWX. Mai exact vreau sa stiu daca acel suport in care vine tamponul este prins in 3 puncte pe cutie pentru ca la mine am vazut ca este doar in doua prins ( dupa ce masina a iesit din service pentru schimbat tampon-ul ) Suportul are 3 gauri insa pe cutie nu vad decat doua gauri. Posibil al treilea loc pentru surub sa fie rupt ?
     
  11. AlexSTI 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2015
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 avant, 2004, AVF
    salutare.
    am ramas intepenit in treapta 1. vineri am fost cu masina, vremea cam umeda, ploua. seara am parcat pe loc drept, in treapta 1. asa fac mereu. si ieri dimineata cand sa plec nu am reusit nici cum sa o scot din viteza. ambreiajul...din ce am reusit sa imi dau seama functioneaza ok. adica merge in fata. nu am reusit sa il ridic de tot pt ca sunt cu fata in parcare. acum am incercat din nou, in ideea ca s-a mai incalzit afara...si tot nimic. pot sa apas, ca si cum as vrea sa bag in R dar tot nu o pot scoate din viteza. am dat 3 impulsuri scurte la cheie, fara ambreiaj...masina ,,misca" normal. am lasato pornita 2-3 min timp in care am incercat sa o scot...si nimic. am renuntat.
    aveti ceva sfaturi... pareri?
    weekendul asta a fost cam fring prin cluj, daca conteaza...
     
  12. hopeoverdosed 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2015
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 1.9 AVF, A4 2.0 BWE
    salutare! stie cineva daca merge pusa cutia de passat AVF pe a4 avf? codul cutiei mele este CBA.
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cutia CBA este in 5 trepte si n-a fost pusa pe passat AVF niciodata.
     
  14. Ulysses

    Ulysses 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5 B8 1.8 TFSI - 2015
    salutare tuturor, Audi-ul este un A4 B6 Avant 2.0i ALT - 2003... pe care il "agresez" de 4-5 ani, timp in care am adaugat vreó 18.000km celor aprox. 185.000 pe care ii avea "la bord".
    Problema :
    - iese GREU din vitezele 1 si 2 (3. 4 si 5 functioneaza normal)...
    Detalii :
    - "iese GREU" inseamna chiar greu - respectiv este putin probabil ca o femeie sa reuseasca sa miste schimbatorul de acolo...
    - problema exista (cel putin) din 2011 cand fostul proprietar a preluat-o (la 167.000km) cu aceasta hiba pe care mi-a semnalat-o cand mi-a vandut masina
    - nefiind un anemic nu m-a deranjat (prea mult) ca trebuie sa depun un pic de efort in plus pentru a "smulge" schimbatorul din respectivele pozitii si ca urmare nu am investigat...
    - problema nu pare sa se fi agravat / atenuat in cei 4-5 ani de utilizare...
    - am schimbat deja uleiul in cutie - nu s-a constatat uzura anormala / span in cel expulzat....
    - de intrat in viteza intra usor (normal) fara nici un zgomot, fara sa agate... etc... numai la iesirea din viteza apare manifestarea...
    - maneta schimbatorului se intepeneste indiferent daca motorul functioneaza sau nu...
    - maneta schimbatorului se intepeneste indiferent daca mmasina e in mers sau stationeaza...
    - maneta schimbatorului se intepeneste indiferent daca pedala de amreiaj este apasata sau nu...
    - daca fac 2-3 curse concomitent intre a 1-a si a 2-a (1-2-1-2-1-2) iese din viteza normal / usor....

    Concluzia mea (de neprofesionist) ar fi ca timoneria are o problema (si nu cutia)... alte opinii? a mai intampinat cineva aceasta problema?

    Intrebarea nr. 2: daca ajung la concluzia ca timoneria trebuie schimbata :
    - se potriveste piesa de la o masina cu volan pe partea dreapta?
    - se potriveste piesa de la o masina cu alta motorizare (dar tot cutie manuala 5 trepte)?

    Multumesc
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi ca este o furca responsabila pentru treapta 1 si 2 care mai face probleme din cauza materialului din care este construita, bronz.
    Reperul #7 din prima poza, coduri si pret ai in poza 2.
     
  16. Ulysses

    Ulysses 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5 B8 1.8 TFSI - 2015
    Multumesc frumos. Voi studia impreuna cu mecanicul. Banuiesc ca va spune ca daca tot umblu acolo sa schimb timoneria cu totul - operatie probabil mai simpla si mai usor de efectuat dar semnificativ mai costisitoare.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Furca respectiva este in cutie, deci cutia data jos de pe masina si desfacuta.
     
  18. Cedry2krueger 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2015
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9TDI 131cp
    Salutare tuturor!
    Dețin un A4 B6 1.9 TDI 131 6 trepte. Am o problema cu timoneria în sensul ca schimbatorul de viteze sta întotdeauna "apasat" nemaifiind nevoie sa îl apăs când cuplez marsarierul. Parcă agata în ceva când cuplez treptele 1 2 și 3 și intra mai greu . Câteodată și "cârâie" când cuplez treapta întâi. Dacă ridic de schimbător schimbătorul merge normal, nu mă lasa nici sa cuplez în marsarier și merge perfect . L am desfăcut și plasticul de la timonerie e praf făcut .. las o poza atașată . Se găsește așa ceva de cumpărat separat? Sau trebuie cumparata toată timoneria?
     
    Ultima editare: 17 Iul 2017
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Gasesti in topic pdf cu reglajul timoneriei. Verifica insa daca nu ai uzuri.
     
  20. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Problema ta este bila de pe tija si inelul de plastic in care sta ea!Pentru ca au ramas fara vaselina, cele 2 piese s-au mancat una pe cealalta!
    Gasesti tija de cumparat, insa costa peste 400 lei daca imi aduc aminte bine.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Distribuie pagina asta