1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze manuala la A4 B8 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de tur4alx, 22 Aug 2012.

  1. adranvick 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2015
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B7 2006
    Personal, eu nu recomand acel ulei motul, si nici un ulei care nu are norma ceruta de catre producator.
    Am incercat eu, o luna am mers cu motylgear, si dupa aceea am schimbat cu altceva, cu norma buna.
    La fiecare schimbare cutia facea zgomote, parca erau duse sincroanele.
    Am schimbat, si totul a devenit la normal. Si nu am pus ceva ulei de marca, am pus mannol mtf-4. De atunci am mers cu masina 60-70.000km, totul este in regula.
    In final, fiecare pune ce vrea el, dar sa ganditi inainte.
    De exemplu, ce se intampla cu un motor PD, daca folosesti ulei non-PD cu norma 505.00? Vascozitate identica, norma diferita.
     
  2. sandman

    sandman 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    ex: Audi A4 B8 Avant, 2.0TDI 170CP, 2011
    stati un pic. norma trebuie sa fie 75W80 si nu 75W90.
    123 ron/l e pretul pentru ulei original.
    40 ron/litru e cel motul care e 75W80 GL4/GL5
    45 ron/litru e cel SWAG care are codul G 052 532 A2 pe bidon.
    68 ron/litru e cel FEBI, care tot cu codul G 052 532 A2 este.

    Deci? pot sa iau pe oricare dintre cele 4? diferenta de pret e f mare intre cel motul si cel original si sincer nu cred ca merita cel original. Asa iau SWAG si stiu ca e fix pentru codul asta.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    G 052 532 A2 este 75W80 echivalenta Castrol Syntrans V FE 75W-80

    G 052 911 A2 este 75W90 echivalenta Castrol Syntrans Transaxle 75W-90
     
  4. Emilliviu

    Emilliviu 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4G C7.5 2015, 2.0 TDI 190CP S-tronic
  5. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Intrebare ca atare fara sa bat nici un apropo, nu prea inteleg ce legatura are lichidul de frana cu uleiul din cutie..?
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pompa de ambreiaj functioneaza cu lichid de frana.
     
  7. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Pai vad ca se vorbeste de sincroane ca agata si etc, poate cine are probleme cu intratul in viteza omite sa zica ca nici pedala de ambreiaj nu mai aluneca cum trebuie si defapt pana la cutie problema ar fi de la pompa ambreiaj. Eu am schimbat-o mai demult ca nu mai aveam garnitura de cauciuc pe cilindru si pierdeam lichid de frana pe acolo, si se simtea ca opune rezistenta.
     
  8. Emilliviu

    Emilliviu 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4G C7.5 2015, 2.0 TDI 190CP S-tronic
    Daca vorbesti de cilindrul receptor de la pedala de ambreiaj si eu l-am schimbat. Eu am cand am schimbat kitul de ambreiaj am mai schimbat si :
    - Cilindrul receptor
    - Furca reproictata plus piesele aferente
    - Schimbat lichid de frana si el afecteaza functionarea.

    Si tot imi agata in treptele 1 si 2 la schimbarea lor, dar dupa ce se incalzeste masina totul incepe sa functioneze cum trebuie. Ma gandesc ca poate din cauza ca uleiul are o vechime de 8 ani sa isi fi pierdut din proprietati si din cauza aceasta este afectata si schimbarea treptelor.
     
  9. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Iti recomand sa schimbi si uleiul, eu asta am facut in secunda 2 cand am observat ca agata in trepte, dupa 3ani am considerat ca ii este suficient.. si s-a simtit imediat diferenta. La tine 8.. poate ar trebui sa te puna pe ganduri :)
     
  10. Emilliviu

    Emilliviu 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4G C7.5 2015, 2.0 TDI 190CP S-tronic
    Ok, multumesc. Imi poti spune daca ai pus ulei OEM sau alta firma ?
     
  11. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Castrol Syntrans V FE 75W-80(G 052 532 A2) asta am pus pt ca este acelasi ca OEM, 4.3l intra.
     
    Reviver apreciază asta.
  12. Emilliviu

    Emilliviu 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 4G C7.5 2015, 2.0 TDI 190CP S-tronic
    Ok mersi mult.
     
  13. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Citind topicul cap coada am inteles ca pentru un a4 b8.5 facelift, cutie manuala 6 trepte, mi-ar trebui 4.3l, dar sunt de ajuns 4 litri sa cumpăr din spusele voastre. Ca și vascozitate indicata e cea de 75w80 chiar dacă sunt persoane care zic ca mai e și 75w90(ăsta e tot la a4 b8????) Codul pentru produsul OEM de 75w80 ar fi G052532A2. Precizare de la mai multi colegi se merita sa iau DOAR OEM VW și nu altceva. L-am găsit la prețul de 117 lei la litru și as vrea sa știu înainte sa îl comand dacă ce am scris mai sus ca vascozitate, marca, capacitate e exact ceea ce trebuie ?? Un scurt calcul cu 4l de ulei și o manopera de 50 lei mă ușurează de 500 lei, așa ca vreau sa știu dacă e exact ceea ce trebuie arunci când îl achiziționez :-). Mulțumesc
     
  14. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Cel OEM este tot Castrol Syntrans ce poate fi gasit undeva la 65lei/l, difera doar cum arata bidonul in rest continutul este acelasi.
     
    Reviver apreciază asta.
  15. adi_bm

    adi_bm 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4B8 2010 CAGA
    Haideti sa va zic cum am scapat de agatatul in treptele de viteza 1,2 si putin in 3.
    Am luat masina acum 3 ani cu probleme la volanta si rulmetul de presiune, sigur ca le-am inlocuit si am scapat de zgomote dar schimbarea vitezelor tot nu se facea lin. La rece agata nu foarte tare nu cat sa depun efort la introducerea in treapta unu si doi dar suficient cat sa ma deranjeze. La cald isi mai revenea dar tot nu era ok. Am inlocuit uleiul din cutie cu un ulei american RedLine care ajuta cica in astfel de cazuri si da s-a simtit o mica diferenta, parca schimba mai lin,dar tot agata.Dupa inca un an am inlocuit tot ce era putin uzat la timonerie si am pus piese noi.Corpul schimbatorului de viteze l-am gasit doar in America deoarece nu se mai fabrica(pozitia 3.) Screenshot_2017-03-25-14-18-04.png
    Dupa toate astea am inlocuit din nou uleiul cu unul original,la fel s-a comportat. Nu mai ramanea decat sa ma leg de cilindrul receptor si lichidul de frana. Le-am inlocuite ambele dar fara rezultate.
    A ramas doar cutia de viteze!
    Ok,am facut sedinta urgenta cu piticii mei din cap sa vedem daca putem scapa de alti pitici care erau prin buzunare... Votat da!
    20170315_143644.jpg
    Am dat jos cutia si l-am cautat pe domnul Abdul din Cluj care este specializat doar pe cutii manuale! 20170321_130201.jpg
    A desfacut complet cutia si spre surprinderea mea nu a gasit urme mari de uzura. Dar daca tot era desfacuta, am luat decizia sa inlocuiesc complet tot ce tine de viteza 1, 2 si numai sincronul de la viteza 3 cu piese noi.
    Bucuria ca imi functioneaza perfect cutia de viteze compenseaza tristetea pierderii piticilor :))
     
    Ultima editare: 25 Mar 2017
    Amboo, lowlife, Ciprian.Mod și încă o persoană apreciază asta.
  16. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Și cât te-a ajuns sa scapi de piticii astia :-)?
     
  17. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Avem cineva aici pe forum care a schimbat rulmentul cu Nr 11 si a rezolvat cu problema jocului in axul cutiei? Daca nu ma gresesc acelasi rulment exista si pe multitronic.
    Daca se poate de postat si ce simptome avea masina.

    De ceva vreme am un "huruit" la viteze mici, caruia nu prea pot sa ii gasesc sursa. Astazi dupa o inspectie a planetarelor am observat ca axul din cutie are ceva joc:

    Video cu jocul din axul meu




    Pe youtube am gasit cineva care se pare ca a avut problema si mai grava

     
  18. tommy lee

    tommy lee 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2012
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B8 avant, 2.0 TDI (CAGA) 143CP, 2010
    Salutare. Am schimbat eu. S-ar putea sa trebuiasca sa bucsezi carcasa in care vine fixat rulmentul daca jocul e prea mare. Se poate si inlocui dar costa.
     
    andyzaharia apreciază asta.
  19. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Jocul la mine nu e foarte mare, o sa vad exact cand desfac. Am dat comanda de urmatoarele piese conform procedurii date de audi:

    1x 0B4 409 294 D
    1x 0B4 409 297
    4x 0B4 409 227
    1x 0B4 409 175 E
    3x N 912 088 01
     
  20. Marius A4 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Hateg
    Masina:
    Audi A4 B8 CAHA 170cp an 2009
    Salutare
    In ce consta reparatia de 500E?
    Schimba carcasa la cutie?Am si eu o problema asemanatoare si nu stiu ce sa fac.Are cineva o poza cu rulmentul acesta si cu flansa de langa el?Ce rol are flansa aceea?Si cum as putea remedia problema,ezista ceva distantiere care iau jocul dintre rulment si carcasa cutiei?
    Multumesc.
     

Distribuie pagina asta