1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze manuala la A4 B8 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de tur4alx, 22 Aug 2012.

  1. laaav

    laaav 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI Quattro 143 CP 2010
    pare o problema de timonerie. Incearca sa faci o reglare a schimbatorului sau sa verifici ca nu s-au slabit suruburile
     
  2. Cristian Caraian 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Apr 2019
    Locație:
    Carei
    Masina:
    A4,2.0,2010
    Salut am un Audi A4 B8 2.0 Tdi 143CP am probleme la cutia de viteza intra greu in treptele 1 si 2 la rece motor pornit cu motorul oprit nu intra greu....am reglat timoneria si aerisit ambreiaj...ce am mai observat daca folosesc mult ambreiajul acesta nu mai revine in pozitia intiala complet doar dupa cateva secunde. Ce sugestii ati avea??
     
  3. dogar 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2015
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    A4B8 LCAGAF1, 143CP, 2009, 1968cmc
    Salutare. E normal urmatorul fenomen la A4B8 2009? Din intamplare fara sa imi dau seama am reusit sa scot masina din viteza 4 fara sa apas ambreiaju. Prima data am zis ca mi sa parut dar am mai incercat odata tot din a 4 si pe urma din viteza 5 si la fel a mers. Acest lucru se intampla in momentul ca nu acceleram si era sub 2000 de ture. E normal sa o pot scoate din viteza in conditiile de mai sus? Multumesc.
     
  4. sorinel 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4 cjcb 2014
    Cand ai schimbat kitul de ambreiaj ? Tremura la plecarea dupa loc ?
     
  5. Cristian Caraian 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Apr 2019
    Locație:
    Carei
    Masina:
    A4,2.0,2010
    Kitul de ambreiaj nu a fost schimbat. Nu tremura deloc la plecarea de pe loc.
     
  6. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Da, este normal. Se poate scoate din viteza fara ambreiaj,dar nu mai face lucrul asta.
     
  7. dreiutz

    dreiutz 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2014
    Locație:
    Luxemburg
    Masina:
    Audi A4 B9 2.0 TDI DETA 2016
    O poti scoate din viteza la orice masina cu cutie manuala fara sa apesi ambreiajul, indiferent daca accelerezi sau nu. Este normal. Nu e indicat sa faci asta, dar de la Dacie la Audi, toate fac asa.
     
  8. alinox

    alinox 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2012
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 Avant, 2.0 TDI, 2010
    Salutare, as vrea sa schimb si eu uleiul in cutia manuala 6 trepte, tu de cand ai schimbat ai avut ceva probleme? Toate-s ok cu cutia manuala? Merita sa schimb uleiul? Eu am 315k km si nu am schimbat uleiul in cutie, cred ca e timpul.
     
  9. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    Schimba-l, dar cu ulei OEM. Au facut altii experimente cu uleiuri de marca si doar cu ulei OEM a mers cutia cum trebuie.
     
  10. adi_bm

    adi_bm 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4B8 2010 CAGA
    Eu am pus acest tip de ulei după multe "sapături" pe net cautând ceva mai bun decât cel OEM...defapt am vrut să rezolv problema agățatului in treptele 1 si 2. După schimb s-a îmbunătățit mult situația, probabil formula complet sintetică a uleiului a ajutat dar nu a rezolvat.
    Am dat jos cutia s-au inlocuit sincroanele la treptele 1 si 2 după care am pus ulei OEM. Abia acum simt că conduc audi!
    Schimbă-l nici nu sta pe gânduri!
     
  11. alinox

    alinox 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2012
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 Avant, 2.0 TDI, 2010
    Salutare, multumesc pentru sfaturi. Uleiul original este 130lei litru. Am primit o oferta de 66 lei litru de la RAVENOL, nu stiu daca se justifica sa platesc dublu pentru un ulei de cutie manuala. Aveti experiente cu Ravenol?
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Si daca se dovedeste ca nu merge cum trebuie cu Ravenolul, cat te costa apoi sa iei alti 5L de ulei x 130lei litrul plus 2 manopere plus 5Lx66 de la ravenol? Daca ti se pare mult, lasa-l in pace si nu mai schimba.
    Daca citeai cateva pagini mai inapoi ai fi vazut ca s-a descoperit ca uleiul pentru cutia manuala cu tractiune fata G 052532A2 e Castrol Syntrans V FE 75W-80. Vezi daca ala e mai ieftin putin, in caz ca il si gasesti undeva.
     
    ssoriteu apreciază asta.
  13. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Eu folosesc SWAG 75w-80 de 2 ani si nu sunt probleme. Poti risca sa folosesti ravenol si daca nu merge ok, il schimbi. Asta am facut eu, dar s-a dovedit sa fie ok si uleiul asta in ciuda faptului ca toti urla sa mergi doar pe OE
     
  14. alinox

    alinox 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2012
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 Avant, 2.0 TDI, 2010
    Salutare,
    Mi-a ajuns uleiul Castrol Syntrans V FE 75W80 pentru cutia manuala. 90 lei litru
    Am sunat la Castrol Romania si le -am trimis poze cu bidoanele de ulei, sa-mi spuna daca uleiul este original sau contrafacut. Mi-au spus ca este un ulei original, dar ei nu aduc varianta asta in Romania, nu prea mi-au inspirat incredere. Ati folosit careva uleiul asta? Cei de la Castrol zic ca doar la uleiul de motor pun stanta pe capac si holograma pe ambalaj. Uleiul asta nu are nici un stistem de siguranta. Atasez pozele
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu inteleg incapatanarile astea prostesti de a folosi ulei AM in loc de ulei OE. Te costa cu 20 - 30 lei mai mult uleiul original. Mai plateai 40-60 lei in plus pentru cei 2 litri de ulei de care aveai nevoie Acum vrei ca noi sa-ti spunem niste lucruri care doar producatorul de uleiuri le cunoaste si nici macar un bun vanzator de uleiuri nu cunoaste raspunsul la intrebarea ta.
     
    pronet apreciază asta.
  16. sla_ 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    ph
    Masina:
    audi a4 b8 avant facelift 2014
    Aceeasi problema o am si eu. Cum ai rezolvat-o, cat te-a dus costul, unde ai facut-o ? Am mare nevoie de asa ceva. Te rog, ajuta-ma. Multumesc.
     
  17. adynis 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro (2010) - 2.0 TDI (CAHA) - 170 CP
    Salut,
    Am citit topicul dar n-am gasit ceva legat de ceea ce suspectez ca e la mine:
    Aproape ca nu-mi mai intra in vitezele R, 1, 2 ... la cald !

    Detalii:
    Am simtit in ultimele ~3 saptamani (intr-adevar, e rece afara) ca incepe sa-mi intre din ce in ce mai greu in treapta 1, 2 sau R . Cel mai problematic pare a fi cand ajung acasa dupa un drum mai lung si/sau mai agitat. La plecarea de acasa (motorul rece rece) nu prea am avut probleme. Cel mai rau a fost vinerea trecuta, cand au fost ~20 grade in Buc, si acasa ajuns, am incercat de vreo 5 ori sa re-apas ambreiajul si am mai miscat putin masina in fata pana sa reusesc sa bag in marsarier ... Ieri, ~8 grade in Bucuresti, drum de doar ~30 minute (si traficul liber), am schimbat fara nici o problema in toate treptele ... Asta ma face sa cred ca problema mea este la cald, si nu la rece.
    Ahh, si la un moment dat bagasem a 2-a sau a 4-a, nu mai tin minte, si cand incepeam sa ridic ambreiajul, am simtit ca imi iese din viteza, de ca si cum nu apasasem eu schimbatorul pana la capat. Nu exclud total sa fi fost greseala mea, in acelasi timp as zice ca n-am mai patit niciodata asta... Am reapasat ambreiajul, re-apasat schimbatorul pana la capat, a fost ok, dar mi-a atras atentia evenimentul.
    Nu simt ca ar patina ambreiajul (dar nici n-am incercat in mod special sa vad daca patineaza), nu simt o vibratie anume de la volanta, nu aud sunete dubioase legate de ambreiaj (dar nici n-am ascultat cu atentie inca), doar ca ma sperie ca parca se accentueaza de la saptamana la saptamana problema.
    Masina are 205K km, nu s-a schimbat niciodata uleiul la cutie, nu s-a schimbat kitul de ambreiaj.
    - Ce va sugereaza aceste detalii?
    - Ce informatii ar trebui sa mai adun pentru a incerca sa identific problema?

    Mersi,
    Adi
     
  18. adynis 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro (2010) - 2.0 TDI (CAHA) - 170 CP
    Salut,
    Mai adaug ca ambreiajul tine jos (nu eram atent pana acum, nu am cu ce sa compar, dar as zice ca foarte jos).
    Noroc ca in perioada asta nu prea merg cu masina, dar putinele drumuri sunt complicate ...
    Sa fie acestea niste simptome ce duc la schimbarea kitului de ambreiaj ? Macar sa stiu sa ma pregatesc pentru asta ...
     
  19. sorinel 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4 cjcb 2014
    adynis
    Sub masina exita o nuca care face legatura dintre cutie si schimbator. Uita-te foarte atent si trage de cele doua leviere, imposibil sa nu vezi acea nuca si vezi in ce stare este. Nu este foarte scumpa, in jur de 60 lei.
     
  20. adynis 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro (2010) - 2.0 TDI (CAHA) - 170 CP
    @sorinel: Mersi de raspuns, abia acum (intrand sa scriu rezolvarea) am vazut sugestia... (cred ca n-am primit notificare :( )

    Legat de problema mea: Am rezolvat-o ! Scump, dar merge super ok acum !
    Pe scurt: Schimbat kit ambreiaj + volanta (+ ulei in cutie).
    Pe mediu (ca pe lung as scrie prea mult) :
    Am fost la service AT Augsburg, unde m-au convins ca ar fi mai multe semne ce duc la kit-ul de ambreiaj. (argumentele lor: pedala fiind tare, un comportament diferit in tensiunea de apasare a pedalei, n-au vazut alte semne ciudate pe sub masina, vechimea, simptomele mentionate de mine).
    Adus kit ambreiaj OEM, desfacut tot ce trebuie, si cand sa monteze, apar 2 surprize:
    - volanta era dusa (cel putin asa m-au convins ei :blush: )
    - kitul OEM luat dupa codul masinii era SACHS, dar pe masina aveam LUK, drept urmare ... (nu degeaba niste recomandari mai vechi pe acest thread de a te uita mai intai la ce e pe masina si apoi sa comanzi). Dat inapoi, amanat pe ziua urmatoare, cand au venit volanta si kit ambreiaj LUK, totul a mers ok ! :)
    Pe langa asta am zis ... hai sa schimbam si uleiul la cutie; ce-a fost interesant e ca s-au scurs 3.3 litri (apreciati de mecanic ca fiind de-o culoare f. neagra) si au intrat 4 litri.
    Acum merge f. bine schimbatorul si am invatat si eu ca ambreiajul tine mult mai sus ca inainte si sa se simte .. cumva ... nu ca o pleașcă mica, tare , in fundul podelei, cum ma obijnuisem, fara sa-mi dau seama, inainte :)
     
    Horatius și Reviver apreciază asta.

Distribuie pagina asta