1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze Manuala la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de audinel, 10 Dec 2007.

  1. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    shumy La motorul tau ADA cutia are aceleasi rapoarte ca si ABT sau ABK, la dezmembrari gasesti mai usor pe cele de 2000cc decat de ADA.
    Succes la inlocuire.
    P.S. fa proba inainte de a o cumpara daca ai cum
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Dec 2011
  2. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Multumesc mult!
     
  3. devils 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, 2001 AJM
    merge si o cutie de A4, au acelasi motor dupa cate stiu
     
  4. valiflo 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2008
    Locație:
    Sita Buzaului
    Masina:
    Audi 80 1.8S PM - 1991
    "Sare" din viteza a treia in mers... 1.8S

    Poate ca nu este cel mai inspirat titlu, dar este foarte explicit. Asadar, de la un timp incoace schimbatorul de viteze cuplat in treapta a treia revine spre pozitia neutra in timpul mersului - in acel moment cutia "cârâie", fenomen deranjant si periculos (mi s-a intamplat in depasiri!). Este nevoie sa tin schimbatorul usor impins cu mana in pozitie pentru a nu avea surprize. Am demontat schimbatorul si mecanismul aferent, dar nu pare nimic in neregula.Sfaturi? Mersi!
    L.E. Am uitat: masina este cea din semnatura, cutie manuala 5 trepte.
     
    Ultima editare: 23 Oct 2012
  5. alyn_xwt 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2011
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    volkswagen passat 35i
    Problema ta e cutia de viteza. Mansoanele de blocare pentru treapta a 3a sunt prea uzate si daia iti face asa. Recomandarea mea este sa cauti o cutie buna si sa o inlocuiesti
     
  6. valiflo 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2008
    Locație:
    Sita Buzaului
    Masina:
    Audi 80 1.8S PM - 1991
    Adica piesele 17 si 18 din imagine?
     
  7. valiflo 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2008
    Locație:
    Sita Buzaului
    Masina:
    Audi 80 1.8S PM - 1991
    Revin cu problema mea legata de cutia de viteze: cum aflu codul acesteia? Va multumesc.
     
  8. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Salut,

    Din cate retin eu se afla stantata deasupra carcasei chiar unde se imbina cu motorul,deci pe oala la cutie in partea de sus.
     
  9. valiflo 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2008
    Locație:
    Sita Buzaului
    Masina:
    Audi 80 1.8S PM - 1991
    Mersi, maine ma bag sub ea...
     
  10. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Nu m-ai inteles,seria se afla deasupra cutiei de viteze pe carcasa de la ambreiaj,deci te uiti pe deasupra dar in spatele motorului unde se termina chiulasa.
     
  11. valiflo 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2008
    Locație:
    Sita Buzaului
    Masina:
    Audi 80 1.8S PM - 1991
    Am inteles! Mersi.
     
  12. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Am si eu o problema desi credeam ca stiu totul despre AUDI 100,200...
    Am o masina cu cutie automata an f 1985 si i-am schimbat cutia ca patina si in plus nu mai dadea inapoi .Nu va spun ce munca e si dupa un timp toate bune si frumoase si asta merge bine si trage inainte dar nu mai merge in marsarier.Am pus un pic de ulei mai gros ca solutie de moment si cupleaza daca bagi mai brusc.A mai intalnit sau auzit cineva de asta?
    Sa nu-mi spuneti de filtru c e infundat ca l-am verificat cand am montat-o
     
  13. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Salut,

    Cred ca te-a lasat pompa de ulei si nu mai asigura presiunea necesara.
     
  14. sava

    sava 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2011
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi 80 b4 ,1z ,1,9 tdi 1993
    schimbari utile sau inutile

    Cum sa aflu daca mai merge sau cum sa verific o cutie de viteze de pe un audi B4 TDI din 1993 .cutia are codul BAA 08043,a ramas fara ulei nefiind verificata<asa a zis mecanicul>.
    Nu a avut zgomote sau uruieli sa dea de banuit ceva doar ca spontan a inceput sa blocheze timoneria,nu mai intra in viteze decit cu motorul oprit.aveam o scurgere de ulei slaba dar banuiam a fi de la caseta de directie dar s-a dovedit a fi scurgere de ulei din cutie.
    Pe unde e posibil sa piarda cutia uleiul?nu arata crapata:lmfao:,poate nu este gripata cutia,daca completam din nou ulei evident dupa remedierea scurgerilor cutiei o salvam dar am optat pentru schimbarea cutiei cu una second, la sfatul mecanicului la un pret de 300ron.
    Sunt curios daca cineva a reparat sau daca se poate reconditiona aceasta cutie,eventual pentru vinzare.
    Mai am ocazional o cutie de pe un audi B4 2000 benzina ,cutie cu codul-03 3CCE 23081,din1992 cred,pare identica dar cred ca are alt raport la cuplu chiar si kit ambreiaj diferit.
    Astept parerile dumneavoastra despre prima cutie de la TDI daca o pot recupera si despre a doua de la benzinar daca se potriveste la TDI in caz de necesitate,sau daca sunt bune macar planetarele de la benzinar la TDI.
    Multumesc anticipat !
     
  15. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Salut,

    Vezi ca domnul mecanic ala al tau tocmai ti-a dat o teapa.
    Ai descris atat de bine evenimentele incat cineva care are cunostinte cat de cat de mecanica isi da seama ca orice cutie ramasa fara ulei trebuie cat de cat sa fie galagioasa cu ceva timp inainte de a ramane blocata.
    Ai spus ca in permanenta gaseai ulei curs in partea din fata a cutiei,numai ca era lichid de frana de la cilindrul receptor de ambreiaj care curgea si nicidecum ulei de cutie,acesta fiind si motivul din care erai obligat sa o pornesti cu ambreiajul apasat iar ulterior el ti-a vandut tie cutia plus ca si-a scos si manopera.
    Daca acea cutie a ramas fara ulei cum iti explici fenomenul ca nu intra in viteza cu motorul pornit dar daca il reporneai cu ambreiajul apasat apoi functiona perfect.
    Eu repar cutii de viteze dar am impresia ca o demontezi degeaba.
     
  16. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Poti sa-mi dai te rog cateva detalii? Mai am sanse sa rezolv problema /?
     
  17. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    colegi am si eu o problema de ultim moment si anume carait la schimbarea 2-3, cateodata mai puternic, cateodata mai finut, dar aproape tot timpul agata. E posibil sa fie din timonerie sau problema sa fie cutia ?
     
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Numai 2-3 sau şi 3-2 ?. Eu cred că ai un sincron (pereche) care nu-şi mai face datoria. Cu dublu ambreiaj se poate schimba viteza fără acel zgomot, dar, nu întotdeauna ai timp, şi necesită o perioadă de acomodare cu acest procedeu. Oricum, nu scapi fără demontarea şi înlocuirea sau repararea cutiei. Sugerez repararea, pentru că toate cutiile de VW-Audi au aceiaşi boală după un anumit număr de kilometri.
     
  19. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    2-3 sau 4-3 dar depinde de turatie si de modul in care o schimb( relaxat sau agresiv) daca e turatia "oportuna" si schimb relaxat nu caraie deloc, ba chiar schimba normal. Ma gandeam ca daca ajung sa dau jos cutia, la pretul unui sincron mai bine pun una de TDi a mea fiind TD si impusc doi iepuri dintr-o lovitura, avand in vedere ca umblu distante destul de mari in afara orasului rapoartele dela TDi m-ar ajuta.
     
  20. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    bibanu47 Solutia ? se poate fara sa dau jos cutia ?
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Oct 2013

Distribuie pagina asta