Salut, sa incep cu prezentarea masinii mele si anume un A5 din 2009, 3.0tdi manuala, euro5. Am cumparat masina anul trecut din Germania la aproximativ 170.000km. In tot acest timp nu cred ca s.a schimbat volanta si nu sunt sigur daca si ambreajul a fost cel original. Cand am ajuns in tara, datorita zgomotului pe care il facea rulmentul, am schimbat volanta, ambreiaj si rulment. Vreau sa precizez ca in conditiile in care masina mergea cu piesele deja uzate si mai ales rulmentul care caraia pur si simplu, schimbam foarte usor vitezele si nu simteam nici o problema in cutie. Dupa ce le.am schimbat am observat o problema la cutia de viteze si anume ca imi agata cand schimb treptele de viteza, mai ales in zona 1-2, 2-3, 3-4 si invers(inferioare). Am fost dinou la cei de la service, si am verificat tot ce era de verificat cum ar fi timoneria si toate cele. S.a ajuns la concluzia ca ar fi placa de presiune, deoarece niciun alt lucru nu ar fi influientat problema pe care am intampinat.o eu. Am demontat iar masina si am trimis ambreiajul in Germania la LUK sa il verifice. De acolo m.au sunat sa.mi spuna ca nu exista nici o problema la ambreiaj si ca trebuie sa verific daca nu cumva apare vreo uzura la furca de la ambreiaj . Am tinut cont de ce mi.au zis si am schimbat si furca de la ambreiaj si am montat la loc ambreiajul pe care mi l.au trimis inapoi. Dupa toate acestea, nu s.a schimbat nimic, ba chiar simt ca se agraveaza situatia.. Daca a mai intalnit cineva problema asta sau stie ce ar putea fi, as fi recunoscator pt sfat.
Uleiul din cutie a fost schimbat ? Stiam ca A5-ul are probleme la cutiile manuale cu treapta 1, de obicei intra mai greu, dar la tine 1-2, 2-3, 3-4 e deja prea mult.
Am schimbat si uleiul din cutie, am pus Motul pt ca stiu ca astia nu recicleaza uleiul ci il vand numai de nou! Tin sa mai precizez ca in cutie nu s.a gasit cantitatea de ulei care a intrat ulterior dupa ce am dat jos uleiul vechi.. a fost o diferenta de aprox 2l.. si au intrat undeva la 5-6 litri nu mai stiu exact..
Poti regla timoneria, vezi in filmuletul de mai jos. Acolo e ceva mai mult prezentat, si anume instalarea de short shifter. Tu vezi doar partea cu cele 2 suruburi de reglaj, unul in fata si unul in stanga. Te poti juca de la cel din stanga pentru reglaj. http://www.youtube.com/watch?v=WS5gEwPwzRg
Mersi de sfat, dupa primul schimb de ambreiaj am verificat si era ok, sa vedem si acum dupa ce mi.a sosit piesa inapoi de la garantie daca a ramas lafel.. chiar o sa trec la service sa le propun sa verifice dinou acest lucru..
Spun si eu ce am patit! La B8-ul din dotare, am schimbat uleiul din cutie din motive de mancarimi in partea dorsala. A doua zi dupa schimb, am constatat ca agata foarte urat la 1si a2a, cat e motorul rece, dupa care se mai amelioreaza. Dar tot e departe de a fi perfect. Problema asta nu o facea cu vechiul ulei. Ca o paranteza si eu am mers tot pe Motul. Nu stiu de ce, dar cred ca daca i-l schimb cu un ulei original din reprezentanta, scap de problema cu agatatul.
Si eu ma gandesc la acelasi lucru sa il fac daca nu se va rezolva problema din reglajul timoneriei. Exact aceeasi senzatie o simt si eu, la rece intra greu de tot mai ales prima miscare, apoi cu mersul se lasa. Si da intradevar parca simt senzatia putin amplificata de cand am schimbat uleiul din cutie..
Poti fi mai explicit? La masina din semnatura intra o idee mai greu in treapta 1 si are un usor tremurat doar la plecarea de pe loc si nu stiu daca sa schimb tot ansamblul de la ambreaj sau nu.
Salutare, cine are idee de la ce sunt urmatoarele simtome: tremurat si vibratii mari in treapta 1 la plecare. In special dimineata cand e mai frig. daca se ambaleaza mai tare motorul pleaca fara tremurat, dar la forfecare normala zici ca sare motorul din tampoane.. NU face probleme in viteza 2,3,4.. CUTIE MANUALA 6 trepte, audi a5 1.8 tfsi 2013. Multumesc!
Multumesc!. sa inteleg ca varianta discului de ambreiaj ,uzura la arcuri sau piston hidraulic este exclusa?
Nu este exclusa. Dar asta o sa vezi dupa ce demontezi si mergi la mecanic sa verifici iar de cumparat, cumperi dupa ce demontezi, nu inainte.
@alexvasile Cumpara tot kit-ul de ambreiaj + volanta si schimba tot. Te va scuti de alti bani pe manopera, timp pierdut si nervi daca vei schimba doar partial si problema persista.
Nu a mai intrat pe forum de peste 4 ani ? Crezi ca vei primi raspuns ? De ce nu verifici inainte sa scrii (inutil) de cand cel caruia ii adresezi intrebari nu a mai accesat forumul ?