Cutia de viteze Manuala si Ambreiaj la Audi TT Mk1 (8N) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi TT Mk1 (8N) (1998 - 2006)' creată de vd86, 18 Mai 2011.

  1. vd86 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2010
    Locație:
    ORADEA
    Masina:
    BMW 318 2001
    Agata in viteza a 2-a

    Buna dragi forumisti,

    Nu de mult am cumparat un Audi TT coupe 2003( 180 cp, 5 viteze).

    Am o mica problema la el si m-ar interesa o rezolvare de la cineva care a avut aceeasi problema sau o problema asemanatoare:

    Uneori (sa zicem in 10 % din cazuri) imi agata cand schimb din a 1-a in a 2-a. masina are 140000 km reali. Problema nu e foarte deranjanta dar as cauta sa o rezolv pana nu se agraveaza.

    Sfaturi, sugestii?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Mai 2011
  2. TiTina

    TiTina 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2008
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    audi TT, 1.8, 224cp, 6+1, 4wd
    te sfatuiesc sa incepi cu ceva simplu si necostisitor: schimba uleiul in cutie si regleaza timoneria, in 80% din cazuri e suficient.
     
  3. vd86 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2010
    Locație:
    ORADEA
    Masina:
    BMW 318 2001
    Un mic update:

    Azi nu am avut nici o problema la schimbat in a 2-a desi am mers > de 100 km in oras inclusiv la ore de varf, pe bvd principale etc.

    Poate eram si eu prea sportiv si trageam prea tare de el.( nu am demult masina)

    Anyway, mersi pt sfaturi Titina. Am vazut si pe afara ca spun oamenii acelasi lucru. Daca va fi cazul voi schimba uleiul in cutie mai repede. Daca nu, il las pana la schimbul de ulei de peste 5000 de km.
     
  4. sorin2009x 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A7 2011 3.0tdi CDUC 245cp
    Si-a schimbat cineva ambreiajul la TT ? Stiti daca trebuie schimbat cu tot cu volanta ?
     
  5. adibose

    adibose 6th Gear Member Staff Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    ca regula generala ambreiajul se poate schimba si fara volanta, insa multi recomanda schimbarea amandorura.
     
  6. sorin2009x 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A7 2011 3.0tdi CDUC 245cp
    Am schimbat kitul ambreiaj , pe Luk original fara a schimba volanta. Sa vad acum daca apar probleme :D
     
  7. TTTT 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A6
    acum am citit , sa-ti fie de bine sorin , cum merge?
     
  8. zso01

    zso01 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    TT, 1.8t, 1999
    am si eu axact aceasta problema, din 1-a in a 2-a agata, rar. de exemplu cand ii dau talpa si schimb sportiv dintr-a 1-a in a 2-a imi suna ca si cand nu calci ambreajul destul...
    o idee, un sfat ? :D
     
  9. zso01

    zso01 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    TT, 1.8t, 1999
    super tare forumul de la audi din romania, cand ai ceva nimeni nu raspunde...
    apropo, problema si rezolvarea la cutia de viteze, legat de discutiile d mai sus... sincroanele trebuie schimbate....
     
  10. Cristi Staff member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    zso01 tu crezi ca suntem obligati sa raspundem ?. Ti-ai pus intrebarea ca poate nu s-a lovit nimeni de problema asta la tipul tau de masina ?

    Vroiai un raspuns aiurea adica o bagare de seama sau o indrumare gresita ?.

    Te rog eu frumos, mai usor privind comentariile aiurea si care nu isi au rostul.

    Multumim ca ai scris rezovarea problemei ca poate, pe viitor, altcineva care are o probema asemanatoare sa stie unde sa se uite si cum sa procedeze.

    O zi buna
     
  11. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    nu sincroanele trebuie schimbate ci soferul :), si trebuie invatat schimbatul adecvat chiar si in mod sportiv.
     
  12. zso01

    zso01 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    TT, 1.8t, 1999
    Oxygen daca tu schimbi viteza la masina mea in mers sportiv din a 1 in a 2-a fara sa iti haraie (exact ca si cum nu calci ambreajul), iti dau masina tie gratis. Dar daca nu o faci atunci fa-mi o oferta sa imi convina si mie :p
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Mai 2013
  13. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    la masinile cu ambreaj hidraulic e mai sensibil ambreajul. se poate schimba in mod sportiv adica la o rotatie mare si mai rapid dar trebuie luat in considerare si faptul ca ambreajul hidraulic e super sensibil si lucreaza mai repede in comparatie cu cel pe cablu. Eu am avut masina cu ambreaj pe cablu si era ft usor schimbatul pt ca ambreajul avea un lag. Asta cu sistem hidraulic e mai 'punctual' si trebuie gasit puncul Acela cand sa lasi ambreajul si cand trebuie tinut inca o secunda.
    pe de alta parte la cutiile astea daca te pui sub masina si verifici actuatorul care schimba viteza adica bratul care este pe cutie vei vedea ca lucreaza ft usor si bine adica chiar te miri cat de bine functioneaza, dar adesea parghiile care o comuta is dereglate si agata. de obicei parghiile fiind din cablu de otel (ca si frana de pe bicicleta sau schimbatorul de pe bicicleta) se intend, la capatul lor este o chestie care le tensioneaza acea trebuie reglat periodic. si trebuie uns capul tijei de pe cutie pe care este prins cablul la fel si la maneta de schimbator.
    ca sa ai idee despre ce vb iata un exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
     
    Ultima editare: 19 Mai 2013
  14. sorin2009x 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A7 2011 3.0tdi CDUC 245cp
    Problema ambreiaj/volanta ?

    Acum 1 an am schimbat ambreiajul la TT 2001 132kw cu unul LUK, cei de la service mi-au spus ca nu e necesara si inlocuirea volantei.
    Aseara in timpul mersul cand iau piciorul total de pe ambreiaj se aude ca un harjonit puternin intre 2 elemente si incepe treptat sa intre foarte greu in cutia de viteze pana nu mai intra deloc. Daca ambreiajul este calcat si 1cm harjonitul nu se mai aude. In cutie intra perfect cu motorul oprit ceea ce ma face sa cred ca problema apare la cald , undeva in zona discului de presiune.
    Intrebare : ati mai intampinat problema sau cunoasteti vreun mecanic bun care sa se priceapa la TT ?
    Multumesc anticipat
     
  15. musafiru

    musafiru 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi tt 1.8 quatro 8N3 BAM, stage 2 300CP
    Salut,
    La cutia de viteze manuala (pentru schimb ulei) ce ulei bagati voi si cat intra ? Multumesc.
     
  16. cristysir

    cristysir 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2014
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi A5 Coupe, 1.8 TFSI 170 CP, 2009; Audi TT Roadster, 1.8T 225 CP APX, 2000
    musafiru salut,
    La cutia pe care o ai tu, 02M 6+1, conform manualului trebuie ulei cu norma MTF-3 SAE 75W. Cantitate 2.6 Litri.
     
  17. musafiru

    musafiru 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi tt 1.8 quatro 8N3 BAM, stage 2 300CP
    Merci
     
  18. Michele 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2018
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    Tt 1.8 2001 ajq
    Salut prieteni,de putin timp sunt posesorul unui audi tt 180 cp ajq 2001 am o problema (putina mecanica cunosc) dupa parcurgerea a 20-30 km la 200-230 constant ma opresc (cu motorul la ralanti) ridic capota si simt miros si putin fum -ca de ambreaj-ferodou ? M-as fi gandit la ambreaj dar dupa sprinturi nu se simte acest miros desi ar fi trebuit mai degraba la sprinturi sa faca asta daca ambreajul era spre sfarsi.daca a mai intanlit cineva problema asta sau daca are idee careva?Multumesc anticipat!
     

Distribuie pagina asta