1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia MANUALA de viteze la Audi A1 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A1' creată de Bogdan-Petru, 22 Apr 2019.

  1. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Salutare tuturor.
    Are cineva idee in cazul unui A1 an 2012, 1.6 tdi cu manuala 5 trepte, cum as putea verifica nivelul de ulei al cutiei ? Daca n-as avea ulei in cutie m-ar atentiona un martor ceva in bord ?
    Am probleme in a cupla march arrier-ul (cam 9 din 10 dati imi agata/intra greu/caraie, indiferent de cat de bine calc ambreajul si bag in viteza). Nu am probleme in a cupla alte trepte, insa in mers parca se aude un mic huruit (care nu vine de la motor, suna parca a rulment de roata doar ca nu e de la roata- am invartit rotile cu masina suspendata si nu-i de la roti), si mi-e sa nu fie de la cutie/ de la lipsa uleiului..
    Eu sunt al 2 lea proprietar, si am gasit suruburile de la timonerie slabite complet/nestranse, burduful planetara stanga (dinspre cutie) rupt si ala cu suruburile nestranse, deci sigur s-a intervenit la masina.. Eu merg cu ea de ~2000 km, si ma gandesc ca nu cumva sa merg pe uscat cu cutia..

    P.S:

    Am gasit la un magazin online 3 uleiuri originale VAG pentru manuale la 3 preturi: 50lei, 125 lei si 150 (pe acesta scrie clar si specificatia 75w90 si are pe bidon doar emblemele vw si audi fata de primele 2 uleiuri care aveau pe bidon toate marcile grupului) dar nu stiu ce sa iau. In principiu toate sunt pentru manualele din grup, dar asa diferente de pret, nu inteleg. Va multumesc anticipat.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Asta nu o faci tu pentru ca dupa cum intrebi nu au rost explicatiile si te sfatuesc sa mergi la un bun mecanic. Se verifica prin desfacerea busonului special de umplere si automat va trebui sa refaci nivelul. Cum se face asta este putin mai complicat si nu au rost explicatiile cand nu ai sculele necesare si nici nu ai mai facut asta in mod frecvent.

    Se scumpara obligatoriu ulei original conform codului din ETKA. De unde il cumperi si cat vrei sa platesti asta te priveste strict si personal si nu dezbatem asta aici. Bafta
     
  3. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Merci Cristi, mereu m-ai ajutat cu sfaturi! Na, nu as fi schimbat eu uleiul, ma gandeam ca poate exista o sansa prin diagnoza, sau macar sa stiu daca se aprinde un martor de avarie daca raman fara ulei in cutie precum in cazul motorului.. deci sa inteleg ca nu, ci doar metoda cu busonul! Oricum, acum mi-ai dat tema, trebuie sa scotocesc netu sa vad ce inseamna ETKA :)) Numai bine
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Bogdan-Petru apreciază asta.

Distribuie pagina asta