1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia Manuala de viteze si/sau Ambreiaj la A3 8P - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de paul_e88, 22 Oct 2008.

  1. Claudiu Purenciu

    Claudiu Purenciu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2018
    Locație:
    sighisoara
    Masina:
    Audi A3 - 2.0 TDI - 2006 - BMM
    Vă salut colegii! Astazi dupa un drum de circa 60 de km in afara orasului si vreo 20 in oras am constatat acest sunet la C.V. as spune eu.Sunetul seamana cu un "cârhâit" ceva gen ca si cand bagi in viteza si nu calci ambreiajul suficient,si apare DOAR cand accelerez putin de tot,la piscarea acceleratiei si dispare dupa 1000 rpm.masina in cauza un audi a3 8p 2.0 tdi 140 cp cod motor BMM din 2006.
    Vă multumesc anticipat !
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sfatul meu este sa mergi cu un mecanic bun in masina si sa verifice si el zgomotul. Ce tie ti se pare a fi ceva poate lui ca si bun meserias i se pare a fi altceva. Oricum din fata tastaturii ne dam cu presupusul de nu mai terminam cu supozitiile. Trebuia intai sa mergi la un bun mecanic sa verifice absolut tot ce era de verificat, pe urma sa scrii pe forum ce ai verificat si sa ceri ajutor mai departe. Ca si exemplu: eu pentru un zgomot de felul asta dar constant in orice viteza am schimbat o cutie. In interior rulmentii si sincroanele (o parte) erau distrusi. Sper sa nu fie si la tine asta. Oricum pentru acest fel de zgomote de obicei se desface cutia sa se constate defectiunile. Ti-am spus fa investigatii la un bun mecanic pentru ca degeaba intrebi din fata tastaturii. Ai inceput invers. Bafta.
     
    Claudiu Purenciu apreciază asta.
  3. Claudiu Purenciu

    Claudiu Purenciu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2018
    Locație:
    sighisoara
    Masina:
    Audi A3 - 2.0 TDI - 2006 - BMM
    Am fost la mecanic, am scos uleiul din cutie si am constatat ca exista span in ulei, si cam ce banuiam ce-mi v-a spune, mi-a si spus ca nu e foarte grav, mai merge dar cand o sa inceapa sa intre greu in viteza atunci sa stiu ca e pe sfarsit. Asta e, nu am ce face, o sa caut un atelier specializat in cutii de viteze si o sa merg la ei sa o desfaca.

    MULTUMESC ptr sfaturi si ptr parerea primita din partea ta.
    O seara faina !
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca ai span in uleiul din cutie, cutia "este pa". Nu te apuca sa repari nimic. Cumpara una SH. Ca sa o verifici ii scoti uleiul din ea acolo de unde o iei. Daca nu are span aia e cutia.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Arata-mi mie o cutie de 12-13 ani fara span in ea, mai ales ca lumea are impresia "manuala e manuala, n-are moarte" si cred ca doar 10% din detinatori le schimba uleiul macar o data in viata masinii, nu mai zic regulat <100.000 km.
    Multa lume monteaza buson de golire cu magnet, se gasesc toate dimensiunile in comert.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Eu nu am span in ea si mai am multe masini la care am umblat fara span in cutie. Daca mergi cu masina ca la carte si nu "carai" pinioanele te tine mult si bine chiar si cu ulei original. Bafta
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pune un magnet pe ea si o sa ai o surpriza. Spanul este imposibil de evitat, sunt foarte multe piese in miscare si cu mama uleiului tot s-ar crea span in 12-13 ani.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    O sa-ti fac poze cu prima ocazie. :) Sper sa nu uit.
     
  9. manea101 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A3 8P 2.0 TDI BKD 2004
    Salut! Am un Audi A3 cu motor de 2.0 TDI, cod motor BKD, din 2004 cu cutie manuală în 6 trepte. Am o problemă care se manifestă doar după ce folosesc de mai multe ori pedala de ambreiaj. Nu pot scoate din viteză mașina, cutia rămâne cuplată de motor cam 10%, adică dacă las frâna, mașina este în mișcare chiar dacă ambreiajul este apăsat până în podul pedalier, astfel eu nu pot scoate din treaptă numai când opresc motorul sau demarez, și după pot să schimb. Precizez că am schimbat pompa hidraulică de la pedală și kit-ul complet de ambreiaj, cu unul SACHS, înainte am avut LUK. Problemă se manifestă doar de când am schimbat kit-ul. Sper să mă puteți ajuta cu problema mea :D
     
  10. Asztalos Marius 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2018
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A3 2.0 TDI 2005
    Buna.

    Am si eu o problema cu un Audi A3 2.0 TDI din 2005 in 6 trepte.
    De circa o saptamana, cand o bag in viteza si las de ambreiaj smuceste si iese greu din viteza, astazi am observat, cand las din ambreiaj si smuceste apas din nou ambreiajul pana jos si porneste din loc.
    Precizez ca nu face non stop, am observat ca face acest fenomen cand ii mai rece motorul.
    A mai patit cineva asa?
    O fi rulmentul de presiune?
     
  11. RazvanU

    RazvanU 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 8p, 2.0 TDI BKD, 2005
    manea101
    Si eu am avut problema asta cu deplasatul masini chiar dacă aveam ambreiajul apăsat. La fel si scosul din treapta a1a si marsarier. Trebuia sa fac dublu ambreiaj pentru a putea scoate din viteza si pentru a putea baga treapta 1. Asta se intampla uneori doar pe timp foarte rece. Eu am schimbat tot kitul(disc,placa de presiune, rulment, volanta). Ce am observat, la mine era curs rulmentul de presiune.

    Asztalos Marius
    Smucitul poate fi de la volanta. Si eu aveam. De cand am schimbat volanta pleaca mai lin.
     
    Asztalos Marius apreciază asta.
  12. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Salutare,
    Vin si eu cu problema mea, la un A3 8P BKD, cutia in 6 trepte, am mai avut problema si a disparut singura de vreo 2 ori, acum iar a revenit problema.
    De ceva vreme intra destul de greu in treapta a 2-a si putin mai usor in treapta 1. Problema a aparut cand am pornit putin mai rapid de la un semafor, restul treptelor functioneaza bine.

    Daca stie cineva care ar putea fi problema rog sa ma ajute. Mentionez ca maneta de viteze se misca destul de greu si in afara treptelor de viteza pe portiunea 1-2, in rest celelalte trepte nu au nicio problema.
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca tu crezi ca problema ta o rezolva cineva din fata tastaturii si din taste vezi ca te inseli grav. Mergi la mecanic si te apuci de investigatii si de demontat.
     
  14. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Masina asta de cand e la mine nu a pupat niciun alt mecanic si nici nu va pupa atata timp cat stiu eu sa mi-o repar, nu de alta dar nu mai am incredere in mecanici, eu daca imi repar ceva stiu ce am facut, daca rup ceva stiu ce am rupt si cel mai probabil iau alta piesa si o schimba, dar altii rup nu zic nimic si se pot intampla alte chestii.

    Am intrebat deoarece stau mai rau putin cu timpul si probabil cineva a mai intampinat problema, asa as sti de unde sa incep, ceilalti suporti nu i-am schimbat numa asa, i-am schimbat deoarece misca mult motorul problema care a fost rezolvata prin schimbarea acelor tampoane din suporti.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru problema ta trebuie sa te apuci de demontat: timonerie, cutie, etc. Degeaba ai scris pe forum. Chiar daca cineva iti raspunde poate problema care el a rezolvat-o a avut alta cauza. Dar o sa mai treaca multa vreme pana intelegeti asta. Si ma repet din nou, in ziua de azi s-a dus vremea intrebarilor iar un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci pe cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
    Sebisebisebi apreciază asta.
  16. mihai_bmv

    mihai_bmv 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2.0 Sportback 2007 cod BMM
    Salutare tuturor am si eu urmatoarea problema la masinuta mea de care se pare ca nimeni nu a mai auzit pe unde am mai intrebat, Am un A3 8PA din 2007 motor 2.0 si am o problema legata de cutia de viteza ...cred, adica merg cu masina in viteza a patra, apas ambreiajul bag in viteza a treia ( cam aici se intampla problema 4 cu 3 sau 3 cu 2) iar masina nu se mai accelereaza deloc, apas iar ambreiajul o scot din viteza (a treia in cazul de fata) o bag la loc, tot in viteza a treia si merge perfect acceleratia. Ce poate fi defect? Pe diagnoza nu arata nimic si nici in bord nu sunt martori aprinsi.

    Am uitat sa specific ca in rest motorul trage, nu are trepidatii ciudate si nu are fluctuatii la relanti sau scaderi de putere in mers
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu stie nimeni. Mergi la mecanic, desfa cutia si verific-o.
     
  18. mihai_bmv

    mihai_bmv 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2.0 Sportback 2007 cod BMM
    As desface si cutia daca as sti ca acolo este problema. Mecanicul meu a zis ca nu a mai intalnit problema asta si nu crede sigur ca este de la cutie. Deci pana sa ma apuc sa fac masina bucati as prefera sa mai aud niste pareri. Multumesc de raspuns
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Din pacate pe ghicite nu stie nimeni. Fara sa demontezi nu o sa afli nimic, din pacate. Sfatul meu este sa cumperi o cutie SH in buna conditie penttru ca sunt ieftine. Inainte de cumparare verifici (chiar in parcul de dezmembrari) uleiul din cutie (desfaci putin busonul de golire) si daca este curat si fara span aia este cutia si este in regula
     
  20. andreiionut 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2019
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A3 8P 1.6FSI
    Am și eu o nelămurire legata de cutia de viteze HBM 6+1 de pe A3 1.6FSI 2006.
    Cutia mea făcea zgomote la relanti care dispăreau cu pedala de ambreiaj apăsată. Zgomote: trăncănit, zgomot metalic ca un țăcănit, zornaiala daca permiteți termenul.
    Am cumpărat o cutie SH și am schimbat și ambreiajul dar surpriza- noua cutie are un zgomot asemănător dar puțin mai redus.
    Discutând și pe alte forumuri din afara se pare că este o problema cu aceste cutii tip HBM sau 0AG:
    - s-a emis un buletin tehnic care specifică că unele dintre ele fac zgomot la pornire datorita faptului că se ating roțile dințate intre ele, dar ar trebui să facă doar la rece- a mea face când se încălzește.
    - partea spate a cutiei cu 2 rulmenți este predispusa la uzură și au existat mai multe revizii ale acelei piese( carcasa spate cu rulmenți).
    Mecanicii de aici si un mecanic de pe un forum extern mi-au spus că in principiu nu prea sunt soluții înafara unei reconditionari ca la carte și că pot merge așa cu acest zgomot.
    Ciudat este că 2 cutii fac același zgomot. Voi ați observat asta la modelele voastre, zgomotul se observă cel mai bine când stați langa roata stânga față și cuplați/decuplați ambreiajul- se aude ca o zornaiala și ușor țăcănit.


    Trimis de pe al meu BLA-L29 folosind Tapatalk
     

Distribuie pagina asta