1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Multitronic la A4 B6 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de D@ny, 5 Dec 2013.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Probabil ambreiajele pentru mersul inainte sunt putin uzate.
     
  2. Lazar Rares 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2017
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Volkswagen Golf VI 2.0TDI (CBDC)
    Iti clipeste prnd in bord?
     
  3. AlexandruCris 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI 2004 AWX
    Salut,
    Nu clipeste si pe tester nu am nici o eroare.
     
  4. Lazar Rares 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2017
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Volkswagen Golf VI 2.0TDI (CBDC)
    Atunci sa zici mersi, e cel mai probabil o problema mecanica, mult mai ieftin de rezolvat decat daca era calculatorul cutiei.
     
  5. AlexandruCris 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI 2004 AWX
    Am vazut in comentariile mai vechi o problema asemanatoare cu a mea si zicea persoana respectiva ca el a rezolvat cu "adaptarea" la mers inapoi si mers inainte pana a aparut OK la ambele.
     
  6. Lazar Rares 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2017
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Volkswagen Golf VI 2.0TDI (CBDC)
    Da-i un P.M persoanei respective pentru detalii.
     
  7. AlexandruCris 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI 2004 AWX
    Salut,
    Am si eu o problema asemanatoare cu a ata: cand bag maneta in D si iau piciorul de pe frana nu pleaca de pe loc doar daca accelerez usor la 1.100 de ture.
    In R pleaca. Am facut schimbul de ulei si la fel face. Pe tester nu am nici o eroare. Am avut momente cand a plecat de pe loc. Ziceai ceva de adaptare, ce inseamna asta ?
     
  8. smara

    smara 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2015
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    A4, 1.8 T, 2003
    Da, cutia nu avea niciun fel de problema asa ca am luat doar calculatorul. Sunt persoane care repara calculatorul, si eu l-am avut la reparat dar nu a avut ce sa-i mai faca, dupa ce mergeam vreo 3-4 km la temperatura mai mare dadea eroare si PA.
     
  9. Lazar Rares 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2017
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Volkswagen Golf VI 2.0TDI (CBDC)
    Eu n am gasit doar calculator, am asteptat doua saptamani si pana la urma am luat cutie cu totul. 500e+100montaj+100schimbat uleiul din ea.
     
  10. Ediptronic 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A4 S-Line 2,0L Multitronic 2005
    Salut!
    Am facut o imprudenta (ca sa nu zic prostie) si deja ma blamez singur. Va rog sa fiti indulgenti si sa va rezumati la sfaturi sau la solutii operabile, pentru care va multumesc chiar de pe acum.
    Asadar...
    Am cumparat recent un Audi A4 B6 2,0L (131CP), cod motor ALT, Multitronic PRNDS, cod cutie GHV, cod calculator F8E0910155E (mufa rotunda).
    Simptome:
    - uneori (cam 50% din operari) cand pun levierul in R, ori din P ori din D, masina se scutura o data uneori mai incet, alte ori mai tare. Cam ca la cutiile manuale cand nu accelerezi destul si masina "da in nas". Cand se scutura mai incet, masina intra in R si ma pot deplasa (cu spatele). Atunci cand se scutura tare, motorul se opreste; pun in P, repornesc motorul, bag in R si, dupa cum "mi-e norocul", ori merge normal, ori scutura usor si intra si ma pot deplasa, ori scutura tare si tb s-o iau de la inceput cu P, repornit motorul etc, pana cand, in cele din urma (poate si dupa 5 incercari) masina intra in R...
    - foarte rar, mi se aprinde pe negativ PRNDS-ul, cateva secunde doar, si-atat. Dupa aia nimic...
    La mers in fata, totul e OK si lin.
    Masina a fost intr-un service ("cel mai bun din Suceava") cu fostul proprietar, une a stat trei luni si trei saptamani. Acolo, a fost cutia data jos, desfacuta (fostul proprietar a vazut-o asa, chiar a observat ca era plina cu un fel de spuma roz), i s-au schimbat 5 discuri de frictiune K301M, doua simmeringuri, filtrul de ulei CV si 9 litri de ulei FEBI CVT27975.
    Simptomele au ramas. Sfatul celor din service a fost de a schimba calculatorul.

    In stadiul asta, masina a ajuns la mine...

    Eu am pus-o pe tester. Eroarea care apare este P1741. Cu VAG C0M-ul pe masina, am resetat TCM-ul si am incercat rescrierea valorilor prin procedura aia cu foiala masinii. Din pacate, din timp in timp, nu stiu din ce motiv, se tot deconecta, asa ca n-am reusit sa finalizez cu suces operatiunea. Cateva zile mai tarziu, am mai incercat o data, dar fara VAG COM. Doar cu o singura exceptie, la ambele incercari, masina a intrat din D in R sau dn P in R fara nici o problema de vreo 18 ori prima data si de 15 ori la rand a doua data. Totusi, a doua zi, la rece (doar dupa un minut de la pornirea motorului) masina iar a intrat cu socuri in R.

    AM inceput sa caut pe net, prin mai multe forumuri (inclusiv aici) si am dat diverse telefoane pe la service-uri si reparatori de TSM-uri pt CVT de prin tara. De la cele 12 persoane "intervievate" am obtinut urmatoarea lista de posibile cauze si defectiuni:
    - calculator (4)
    - variator (1)
    - bloc valve (2)
    - valva de revers (1)
    - lant (1)
    - senzor de presiune ambreiaj (2)
    - convertizor (1)
    - pachetul de discuri "din fata" (1)
    - neadaptarea corecta (2)
    Am trecut in paranteza numarul de mentionari a defectului sau a piesei defecte. Unele opinii sunt extrem de ferm sustinute ("Dom'le, e calculatorul defect 100%!!! Lucrez cu astea mereu!!!" sau "Dom'le, Asta nu-i defect de calculator, 100%! Iti spun, fiindca ma pricep de ani de zile!!!").
    Acuma, va rog, ziceti si voi... In afara de varianta de a schimba pe rand fiecare dintre componente (cu cheltuieli cumulate aferente pana cand cel de sus s-o indura sa se nimereasca cea defecta) si de varianta "litrului de benzina", ce optiuni as mai avea?

    Acum, va multumesc pentru rabdarea lecturarii si, mai ales, anticipat, pentru SOLUTIE!
     
  11. Lazar Rares 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2017
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Volkswagen Golf VI 2.0TDI (CBDC)
    Cauta un service la care nu iti ia bani daca nu ti o rezolva. Eu de ex am fost cu calculatorul la rezolvat si n am reusit sa il fac si nu mi au luat niciun ban. Sunt alte service-uri care iti iau bani doar pt montat demontat chiar daca nu ti au rezolvat o. Ai putea sa incepi cu calculatorul, sa il dea jos, sa vada despre ce e vorba si daca intradevar este cauza.
    Sfatul meu totusi... cauta alta cutie ~500e
     
    Ediptronic apreciază asta.
  12. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Ai sunat la D-nu Barbu la Brasov? Nu vreau sa ii fac reclama dar acum 3-4 ani cand am avut probleme cu b6-le meu omul m-a rezolvat si masina si in ziua de azi (nu mai e la mine) functioneaza perfect. Daca ai nevoie de nr. lui cred ca l-am scris eu mai in spate in niste posturi. Daca nu apare atunci da-mi un mesaj si ti-l dau. Ca si parere despre problema ta, eu cred ca e vorba de TCM sau blocul de valve, dar e doar o parere.
     
    Ediptronic apreciază asta.
  13. Ediptronic 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A4 S-Line 2,0L Multitronic 2005
    Am cautat in urma, pe thread, dar n.am gasit nr de tel a d-lui Barbu. Poate nu l.am observat. Te rog sa mi-l comunici. Multumesc!
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Uite aici: http://www.clubaudi.ro/threads/cuti...-cauze-si-rezolvari.10924/page-36#post-402377

    De asta suntem obligati sa citim integral forumul fara sa punem intrebari si sa folosim in mod inteligent functia de cautare extinsa a forumului dupa cuvinte cheie (in cazul asta Barbu).

    Mie mi-a luat 1 minut sa gasesc informatia de care ai intrebat tu.

    Inca ceva: Este interzis Quote (citare raspuns) la mesajul anterior. Ca sa scrii foloseste functia Posteaza raspuns din josul paginii. Citeste si respecta regulamentul forumului. Multumesc. Daca nu respecti ce ti-am spus, data viitoare mesajele vor fi sterse direct si fara alte explicatii.
     
  15. Ediptronic 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A4 S-Line 2,0L Multitronic 2005
  16. Rusu Mircea

    Rusu Mircea 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2017
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4, 1.9, 2003
    Buna ziua, Am un Audi A4 B6 (8E) din 2003, 1.9tdi 131cp, si cutie automata in 6 trepte, ma poate ajuta cineva sa imi spuna unde este localizat TMC-ul ?
    M-am uitat la tutoriale si am primit 2 indicatii:
    1. in partea dreapta fata sub covorul de la picioare, aici am gasit un modul de la telefon.
    2. in fata sub capata in dreptul stergatorul din stanga, aici am gasit calculatorul de la motor.
    Stie cineva, va rog, unde pot gasi acest TMC pe varianta mea de masina?
    Va multumesc
     
    Ediptronic apreciază asta.
  17. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Este pe cutie...in spate
     
    bobalex18 apreciază asta.
  18. Alecsandrescu 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2017
    Locație:
    rosiori
    Masina:
    Audi A4,B6,1.9TDI,2004
    Salut aceeasi problema o am si eu cu cutia de viteze intre 1500-2000 de rpm ii da cate un sut sau o trepidatie dupa 2000 de ture functioneaza corect. Pe tester nu da nici o eroare la cutie . Te rog sa-mi spui si mie ce ulei ai schimbat si cati litri.
     
  19. Lazar Rares 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2017
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Volkswagen Golf VI 2.0TDI (CBDC)
    Salut,
    Daca ma crezi, nu mai stiu ce ulei am folosit, stiu doar ca a costat daca nu ma insel 53 de lei litrul, si am cumparat 6 sticle de 1l.
    Le comandasem la service nu m-am dus eu cu ele, de asta nu iti pot da detalii. Daca face la fel cum facea a mea, schimba uleiul, se rezolva 100%.
    Dupa ce il schimbi o sa mai dea suturi mici cativa km pana trage ulei cutia apoi merge perfect.
     
  20. bbx110 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.8T 2004 multitronic
    salutare,


    detin din vara un audi a4 b6 1.8t 2004( multitronic, cod motor bfb, cod cutie geb ) si intampin niste probleme de vreo 4-5 zile la cutie.
    singurele simptome au fost zmuciturile intre 1800-2000, daca mergeam sub sau peste rula ok. din discutiile de pe forum am inteles ca e posibil sa fie ceva minor si in oricce caz trebuie efectuat cat mai rapid schimbul de ulei. nici nu apuc sa gasesc un loc unde sa fac asta si azi de dimineata apar niste probleme mult mai serioase.

    1. zmucituri mai frecvente si la alte rotatii, doar la plecarea de pe loc fiind prezenta

    2. la un moment dat, fiind pe loc, atat in D cat si in R nu raspundea acceleratia, si scotea cate un troncanit la un anumit interval( ca si cum lantul nu prindea treapta si scapa ). nu stiu cum am reusit sa plec cu ea de pe loc sincer dar dupa plecare a mers ok. am parcat o momentan si nu mai am de gand sa incerc :(

    3. la schimbarea treptelor P R N D se tura pana la 1500-1600 si apoi revenea.

    apreciez orice sfat :)
     

Distribuie pagina asta