1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C5 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de alin35, 2 Dec 2010.

  1. constantin88

    constantin88 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2016
    Locație:
    buzau
    Masina:
    AUDI A6 C5, 1.8T AWT, AUTOMAT FRW, 2003
    Salutare, sunt nou pe aici. Urmeaza sa achizitionez un audi a6 c5 1.8 T 150cp automat(P R N D S +\-) din 2003. Am citit toate cele 12 pagini de la sectiunea "probleme cutie automata..." si nu am gasit la nimeni problema asta: La mers normal masina schimba perfect, fara intarzieri, fara smucituri, intra in toate vitezele totul bine si frumos pana cand vreau sa ii dau "talpa". Am doua variante sa ii dau kickdown: o accelerez blana in timp ce merge constant, dar urca in viteza respectiva pana la aprox 3.000 turatii apoi schimba o treapta sau doua in fuctie de ce trebuie( fara smucituri, patinaj si altele). Sau mai e a doua varianta de kickdown: acelasi mers normal iar cand o calc la podea trebuie sa ridic intr-o fractiune de secunda piciorul de pe acceleratie si sa revin la podea apoi. Asta fiind varianta mai rapida de dat inferioara. Mentionez ca pe modul manual merge fara probleme. Am mai condus o varinata de 2.5 tdi 180cp tot automat al unui prieten si nu are acelasi "lag" sa ii spun asa. Ma repet, mers normal masina schimba perfect fara smucituri fara nimic atat cand uleiul in cutie e rece cat si cald. Nu stiu cod motor, nici cod cutie.
    Am fost la doi mecanici, nu mi-au castigat toata increderea ce-i drept, spunand ca nu e nimic grav. Cu o schimbare a uleiului+filtru facuta cum trebuie se repara.
    Va multumesc.
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    In primul rand trebuie sa stii ce cutie e pe masina respectiva, multitronic sau tiptronic, daca ne impui sa "comentam" numai despre ce vrei tu, asa chiar din prima zi, ca banuiesc ca nu te va mai interesa forumul dupa ce iti primesti raspunsurile :uhm:
    In al doilea rand, nu am inteles care ar fi problema/defectul cutiei. Acel lag la accelerare ? Daca da, un mic lag e normal.
    Iar un lag mai mare nu se datoreaza intotdeauna cutiei, se poate datora si motorului sau altor componente.
    Ca ai mai condus tu un 2,5 cu automata iar nu e relevant. Nu e obligatoriu ca toate cutiile sa se comporte la fel, chiar si atunci cand nu au nicio problema.

    Iar in propozitia ta se desparte ia-ti.
     
    radu20 apreciază asta.
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Constantin aici pe acest topic nu se discuta despre consiliere achizitionare. Toate cutiile automate de generatie mai veche au lag la plecare si/sau in mers unele mai mult altele mai putin Aici ne oprim cu discutiile. Nu discutam despre ceva ipotetic. Daca mai ai nelamuriri exista topic consiliere achiztie. Daca te-ai inscris astazi intai esti obligat sa citesti forumul fara sa pui intrebari pentru ca nu ne repetam cu raspunsurile. Multumesc pentru intelegere.
     
  4. constantin88

    constantin88 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2016
    Locație:
    buzau
    Masina:
    AUDI A6 C5, 1.8T AWT, AUTOMAT FRW, 2003
    NUCUGHERI, mi-ai dat un raspuns incomplet. Am inteles, un mic lag, dar stiu ca nu e necesar daca sunt in viteza a 4'a la 2.000 ture, sa astept pana ajunge la 3.000 sa imi dea kickdown. sau sa fiu nevoit a "fenta" acceleratia.
     
  5. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Eu detin un a4 multitronic de 150 cp,1.8T si pot sa iti spun ca si eu am un mic lag cand sunt in D si mai pot sa iti spun ca masina incepe sa traga si sa se simta bine doar cand am peste 3000 rpm.Pana in 3000 este relativ "lesinata" dar asta cred ca este si din cauza vechimii masinii.

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca vrei sa plece "racheta" din orice viteza sau/si turatie, nu te-ai gandit bine la 1,8T. Trebuie pentru asta un 3.0 TFSI.
    Oricum, chiar de la 2000 rpm intr-a patra, daca o calci blana, tot e mai rapid raspunsul decat daca ar trebui sa retrogradezi intr-a treia o manuala. Deci...tot avantajul tau. Iar benzinara nu o tii la 2000 cand vrei "forta", nu are cuplu acolo, iar fara cuplu esti mort.
     
  7. itCustomer

    itCustomer 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6 C6, 2.0 Tdi, cod BRE, an 07/2006
    Salut! Am o problema la cutia de viteze, este un zgomot precum un ,, planset" Menționez ca acest zgomot apare doar după ce se încălzește, mers cam 20 min. Am schimbat uleiul cutiei si nu s'a schimbat nimic, cutia schimba foarte bine as putea spune ca e încă o ,, problema " faptul ca la plecarea de pe loc este cam puturoasa, daca ii dau mai ,, apăsat " apare un lag de cam 1 secunda apoi pleacă semnificativ... A mai întâlnit cineva aceste simptome? Audi A6 C5 2.5TDI 163cp 2003 cutie Tiptronic.
     
  8. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Nu o sa afli răspuns de pe forum.
    Trebuie sa mergi la cineva care de asta se ocupa(reparații cutii de viteze)
    Poate fi un rulment de la unul din trenurile din cutie.
     
  9. sabin stefan telegariu

    sabin stefan telegariu 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2016
    Locație:
    singen
    Masina:
    audi A6 2,4 , 1999 und Audi A6 S6 V6 2,5 TDI
    Salut

    Am si eu probleme la cutie numai ca la mine e mai delicat adica sunt aprinse in bord toate indicatoarele. Merge in marche-arriere normal dar in fata nu misca, intra in viteze dar nu cupleaza ca sa plece.
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Diagnoza prima data, apoi demontata si dusa la un atelier specializat pe cutii automate. Costurile reparatiei insa vor fi foarte mari.
    Sau cea mai buna alternativa calitate-pret, schimbi si montezi o cutie manuala.
     
  11. anna cps

    anna cps 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    busteni/milano
    Masina:
    audi a6 2.5 avant diesel 2005 numar motor bau037115
    Buna seara la toata lumea.detin un Audi a6 avant 2.5 quattro din 2005 cutie automata.am avut un accident si parea sa fie totul superficial in schimb acum am probleme cu cutia.inainte sa va dau detali trebuie sa stiu daca postez unde trebuie.pentru ca nu stiu de unde se intelege daca e tiptronic sau multitronic.Cei de la reprezentanta nu stiu nici eu exact pentru ca singura eroare este Corto circuito massa valvole magnietice - scurt circuit Masa valvole magnetice.va multumesc anticipat
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca ai quattro, cutia e tiptronic. Posteaza eroarea asa cum apare ea in VCDS.
     
    anna cps apreciază asta.
  13. anna cps

    anna cps 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    busteni/milano
    Masina:
    audi a6 2.5 avant diesel 2005 numar motor bau037115
    Multumesc pentru raspuns. La reprezentanta Audi in Italia asa le arata pe calculator fara cod din cifre sau poate nu au vrut sa mi-l spuna (femeia ce intelege) din cauza asta nu am reusit sa gasesc nimic.
    Am avut accident cu ea pe partea stanga fata, cand i-am achimbat bara si trager-ul (suport radiatoare) am golit presiunea de la clima gandindu-ma va ar avea legatura cu radiatorul principal de racire.
    In schimb am realizat ca e racirea la uleiul de la cutie de unde am vazut ca s-au scurs undeva la 200 ml de ulei transparent galben spre negru. Nu sunt mecanic, dar din ce scrieti voi si asta e problema pentru ca nu mai e la nivel.
    Masina mergea perfect la viteza mare pana am dat in modul manual si nu imi arata vitezele. Am oprit si din N in D si invers are un soc si pedala frana se duce lent spre podea. S-a aprins spira galbena unde imi arata vitezele si nu mai indica pozitia la schimbator. Masina se tureaza, dar nu mai are putere si nu mai da randament.are momente cand merge perfect pana se incalzeste. Precizez ca e prima automata deci informatiile sunt putine. Va multumesc.
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Mau mult ca sigur aia e eroare pe discurile de frictiune si asta din cauza ca nu exista ulei suficient in cutie...iti recomand sa gasesti totusi codul erorii si sa incerci un schimb de ulei la cutie
     
    anna cps apreciază asta.
  15. anna cps

    anna cps 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    busteni/milano
    Masina:
    audi a6 2.5 avant diesel 2005 numar motor bau037115
    Multumesc mult de raspuns.m-am mai linistit cumva .uleiul la cutie stii cumva daca se completeaza la presiune,culoarea e buna sau ar trebui schimbat?multumesc
    Uitam,nu am istoricul masinii,are 214000 km
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Lasa te rog codul cutiei de viteze sau daca nu-l stii, scrie seria de sasiu aici, sa caut eu codul.
     
    anna cps apreciază asta.
  17. anna cps

    anna cps 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    busteni/milano
    Masina:
    audi a6 2.5 avant diesel 2005 numar motor bau037115
    Wauzzz4b55n006901
    Iti multumesc,de fapt multumesc tuturor pt raspunsuri.pe alte forumuri mi-au spus ca sunt femeie si sa ma duc la mecanic nu sa fac eu .asa ca va multumesc
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai cutie tiptronic 01V cu codul FAU. Ai atasat in primul pdf codul uleiului original care trebuie folosit si in celalalt pdf procedura de completare. Producatorul zice ca uleiul nu se schimba, doar se completeaza, dar eu te sfatuiesc sa faci schimbul de ulei complet, nu doar completare.
    Aici ti-am atasat pdf-urile cu dotarile cu care masina ta a venit din fabrica. Iti vor fi de folos.
     
    anna cps apreciază asta.
  19. anna cps

    anna cps 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    busteni/milano
    Masina:
    audi a6 2.5 avant diesel 2005 numar motor bau037115
    Mersi mult pt tot.o ultima intrebare,daca problema e doar uleiul pot sa ma pornesc spre Romania cu ea fara sa o probez foarte mult,pentru ca timpul strange si sapt viitoare ar trebui sa ma pornesc.ce ma sfatuiesti?
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poti face si asta, dar pe riscul tau. Bine ar fi daca macar ai completa cu ulei in cutie, apoi sa ii faci schimbul cum trebuie. Alegerea este a ta.
     

Distribuie pagina asta