Cutie automata Tiptronic la A6 C5 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de alin35, 2 Dec 2010.

  1. cosminsirb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2016
    Locație:
    Simeria
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 2000 cod AFB
    Nu ma plang dar am fost la munca si dupa ce ies de la munca nu mai gasesc deschis la service.
    Am intrebat la service si in Deva sau Simeria de unde sunt eu nu am gasit service care sa se ocupe de automate.
    Scanarea o pot face la orice service?
    Saptamana aceasta ii voi face o scanare, numai sa gasesc un service.
     
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
  3. cosminsirb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2016
    Locație:
    Simeria
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 2000 cod AFB
    Azi am facut scanarea si a aparut doar eroarea din poza.
    Am mers cu ea cu mecanicul si cutia nu are probleme, asa mi.a spus, deoarece ea in manual schimba perfect.
    A zis ca sunt cubultori defecti si poate si axele.
    Masina se tureaza dar nu trage in automat, in manual este ok.
     

    Fișiere atașate:

  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Si daca problemele sunt de la cutie, ti-o repara el gratis ? A tradus eroarea sa vada ce inseamna ?
    Ia mai citeste si tu despre eroare aici,ca vad ca te-a convins mecanicul. Si daca mai cauti,mai gasesti.
     
  5. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Pai logic mi se pare ca daca nu trage in drive dar in manual trage e ca axele si culbutorii n-au nici o legatura nu? Eu asa o vad.
     
  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Gresit...au picat culbutorii si au ajuns in cutie in trepta 3 , din cauza asta iti merge pe manual( a se trata ca pamflet) ...sincer eu l-as bate prima oara cu cablul cu care s-a conectat la masina si dupa cu fixa de 13 pina se jura ca spala si nu mai repara masini.
    Deci clar ai o problema pe cutie...acum v-a trebui sa gasesti un specialist si sa remediezi problema. Ca si prim pas,intai verifici nivelul uleiului din cutie( daca este ceva suspect indreptate spre un schimb rapid al filtrului si uleiului din cutie), dupa asta mai fa-i un scan pe cutie si unul pe engine, posibil ca unul din senzori sa trimita date eronate catre Ecu. Daca nici asa nu se remediaza problema, clar ai o problema mecanica in cutie.
     
    Skywalker și nucugheri apreciază asta.
  7. cosminsirb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2016
    Locație:
    Simeria
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 2000 cod AFB
    Deci nu e problema cum a zis el?
    A scanat si doar eroarea aia ia aparut si apoi el s.a dus la motor si eu acceleram.
    El a zis ca nu e problema de la nimic altceva decat de la cubultori si axe, deoarece motorul are un sunet mai pronuntat si ca masina trage dar nu cupleaza puterea ca sa dezvolte capacitatea maxima a masinii.
    Se aude si un fasait, suflat ceva la toba.
     
  8. tyrex1 Banned

    Înscris:
    17 Dec 2015
    Locație:
    Mogosoaia
    Masina:
    Audi A6 Avant 4BC5 combi 2.5 TDI motor BDH 132Kw an 2004
    Revin la problema mea cu cutia de viteze care intra greu in R,D,S iar manual nici nu concepea, smucea cutia de parca vroia sa se rupa si dreptunghiul rosu statea mereu aprins. Un prieten la noroc a scos 6 litrii de ulei din cutie si a pus inapoi 6 litrii curati.
    Uleiul vechi era negru smoala cred ca 250.000 de km nu a fost niciodata schimbat conform tampeniilor debitate de inginerii de la Audi pe care personal i-am intrebat daca se schimba uleiul si au spus NU nu se umbla la cutie.
    Filtrul nu a fost schimbat mai mult a fost o incercare sa vedem ce se intampla inainte de a merge la diagnoza. Doua zile a mers cutia la fel cu smucituri si tot tacamul. Apoi minune, cutia si-a revenit complet, merge mai bine ca inainte, schimba excelent vitezele si parca si frana de motor e mai puternica.
    Prietenul meu a spus ca acum e bine sa schimb tot uleiul si filtrul la cutia tiptronica. Iata cat de important e sa schimbi uleiul si filtrul cand trebuie.
    Acum intrebare: ce ulei sa cumpar pentru cutie (as dori unul foarte bun), cati litrii de ulei intra, ce filtru recomandati si daca se poate cat costa fiecare in parte plus manopera. Masina repet este un Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI an 2004 motor BDH 180 CP. Va multumesc si astept sfaturile voastre
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Cumperi ulei original cu codul G 052 162 A2, cantitate 6 litri. La schimb intra 5,4 litri, conform Etka. Pretul e 22,37 euro/litru.
    Din ce vad, are doar o sita , nu am gasit filtru propriu-zis. Costa 45,93 euro.
     

    Fișiere atașate:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Mărime fișier:
      180,6 KB
      Vizualizări:
      10
    • 2.jpg
      2.jpg
      Mărime fișier:
      133,9 KB
      Vizualizări:
      11
  10. cosminsirb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2016
    Locație:
    Simeria
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 2000 cod AFB
    Din raspunsurile voastre inteleg ca nu e de la cubultori sau de la axe, nu?
    Nu as vrea sa o duc pe la unul sau altul si sa o ia pe ghicite si sa dau bani degeaba.
    Deci problema e strict legata de cutie, nu de motor cum mi.a zis?
    Ea manual schimba dar cand dau R sau D fara sa ridic frana smaceste de parca se rupe.
     
  11. tyrex1 Banned

    Înscris:
    17 Dec 2015
    Locație:
    Mogosoaia
    Masina:
    Audi A6 Avant 4BC5 combi 2.5 TDI motor BDH 132Kw an 2004
    Multumesc mult Nucu. Ce vreau sa subliniez este marlania celor de la Audi care au mintit cu nerusinare" in direct" si dupa toate discutiile de aici si alte forumuri pro si contra schimbarea uleiului la cutia de viteze este ABSOLUT NECESARA SI OBLIGATORIE. Acest schimb de ulei a facut practic o minune la cutia mea de viteza asa ca pentru mine nu mai exista echivoc in aceasta problema. Nucu la cati Km trebuie sa schimb din nou uleiul indicat de tine? Multumesc din inima si numai bine.
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    La 60.000 km.
     
  13. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Treaba cu axele ,culbutorii si tachetii este altceva,intradevar exista uzuri acolo si mai niciun akn,ake,aym nu a scapat de problema asta,dar problema ta actuala este strict in cutie.
    Intradevar cand motorul devine galagios si incepi sa auzi batai ritmice in carcasa filtrului de aer ansamblul din chiulase este uzat. Momentan orienteaza.te spre cutie.
    Tyrex,Audi nu recomanda nimic in privinta cutiei, in schimb producatorul (ZF) spune clar ca cutiilor lor li se fac revizii din 60000 in 60000 kk.
     
  14. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Trage o fuga la TM cu macar 1000 eur la tine si rezolvam cutia (reparata sau inlocuita cu alta SH functionala)
    sau
    Trage o fuga la Bucuresti la reprezentanta ZF din incinta Faur SA si te rezolva ei dar tot asa macar 1000 euro
    sau
    Cumperi cutie manuala, kit ambreiaj de la ATIX Odorheiu, bagi un ochi in subiectul cu inlocuitu' de CV-uri... si il intrebi pe Nucu daca mai are nervi sa te ajute cu inlocuitu'

    Astea sunt variantele, din pacate!

    LE:

    Nu piesele ar fi o problema la reparatul automatei ci mana de lucru si timpul alocat deaia preturile la repararea automatelor sare in sus rau de tot. Mie mi-a luat 3h numai schimbul de ulei la o automata de 2.5 tiptronic (5hp19fed), m-am plictisit eu cate operatii sunt de facut numai pentru asta.
    1. scos uleiul vechi si masurata cantitatea
    2. demontat baie ulei si spalat cu benzina
    3. garnitura baie ulei noua
    4. demontat bloc valve (avut grija sa nu se atinga contactele electrice ale valvelor, se pot arde din cauza electricitatii statice)
    5. spalat cutie interior cu unu sau doua spray-uri de curatat/degresante
    6. spalat blocul de valve dupa ce se raceste
    7. spalat suruburile ce fixeaza blocul de valve
    8. aspirat cu o pompa, uleiul din cutie prin canalele ambreiajelor (sunt niste canale verticale) plus cu un compresor sa se sufle aer pe un canal si aspirat din cel care curge.
    9. montat totul la loc (avut grija mare la mufa/mufele electrice ale blocului de valve sa nu se atinga contactele cu mana, aceeasi electricitate statica)
    10. masurat tot uleiul scurs si incarcat cu ulei nou conform cartii tehnice a tipului de cutie.

    Sunt cam multe etape, asai?!
     
  15. cosminsirb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2016
    Locație:
    Simeria
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 2000 cod AFB
    Fara suparare, mai bine o dau cu 1000€ sau 1500€ si mai pun 1000€ si iau altceva decat sa dau 1000€ pt repararea ei.
    Am vorbit cu mai multi si toti imi spun ca ar fi de la ulei, ca nu ar fi schimbat.
    Daca ar fi de la cutie in manual ar avea ceva sintome dar ea merge, trage si schimba perfect in manual.
     
  16. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Asta tu stii cel mai bine... doar ti-am prezentat costurile.
     
  17. cosminsirb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2016
    Locație:
    Simeria
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 2000 cod AFB
    Si la pretul de 1000€ schimbi toata cutia cu alta, si tot nu ajungi la pretul asta.
    Oricum multumesc de raspunsuri.
    Eram mai mult interesat deaorece dupa scanare si acea eroare mecanicul a dat o tura cu masina, cu mine in masina, si in manual schimba perfect si merge bine, in automat e problema, si a zis ca s.ar putea sa fie cubultori si axele deoarece daca sunt dus cubultori are nu stiu ce valve de evacuare inchise si pe retur blocheaza nu stiu ce comenzi.
    Si el a zis ca a mai facut 3 astfel de masini cu problema asta.
    Eu nu stiu ce sa zic daca asta poate afecta cutia, ca nu vad legatura, si nu as vrea sa duc masina si sa dau bani la unul si altul care o ia pe ghicite.
     
  18. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Un SH 5hp19 fad, fed (si ce-o mai fi din gama 5hp a ZF-ului) se vinde cu 600-900 eur functie de stare la care adaugi manopera (sub 150e nu gasesti) si schimbul de ulei ( 9litri X @90 lei/L; filtru @120 lei; garnitura @80 lei; manopera cu spalat de bloc valve mai vreo 250 lei)

    "ca s.ar putea sa fie cubultori si axele deoarece daca sunt dus cubultori are nu stiu ce valve de evacuare inchise si pe retur blocheaza nu stiu ce comenzi" - asta stii cum suna, cam asa: eu am injectoarele infundate si pompa partial defecta si din cauza asta nu-ti schimba cutia ta vitezele in modul auto...

    Un tiptronic smuceste din urmatoarele motive:
    1 convertizor de cuplu uzat - aici in modul automat nu mai face nici frana de motor
    2 bloc valve
    3 lipsa ulei
    4 calculator CVA defect (baut apa, contacte oxidate sau reci, condensatori obositi)
    5 mufa electrica de pe cutie sparta = baut apa si luat bloc valve razna

    Fara martori aprinsi in bord CVA-ul smuceste numai din motivele de mai sus, cu martori aprinsi in bord o mai poate face din cauza debitmetrului, cu mufa scoasa de la debitmetru smuceste de o iau dracii (testat pe pielea mea), alte motive nu vad. Am testat cazanu' meu in 'enspe mii de feluri si numai cu mufa de la debitmetru a smucit.

    LE: eu am automata cu tractiune fata cod cutie 5hp19fed.
     
  19. tyrex1 Banned

    Înscris:
    17 Dec 2015
    Locație:
    Mogosoaia
    Masina:
    Audi A6 Avant 4BC5 combi 2.5 TDI motor BDH 132Kw an 2004
    Buna ziua,
    Revin cu o informatie legata de cutiile automate tiptronice de tipul 5HP19 Fl, FLA si anume din convorbirea avuta direct cu producatorul lor compania ZF din Germania schimbul de ulei se face obligatoriu intre 80.000 si 120.000 de Km ,functie de conditiile in care a fost exploatata cutia(drumuri grele, mers agresiv, diferente de temperaturi foarte mari etc.etc). Deci inca o data se dovedeste tampenia celor de la Audi care habar nu au de piesele puse pe masinile lor. Numai bine
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    Nu este nici o tampenie, totul se numeste marketing si controlul incasarilor pe partea de piese de schimb. Sunt destui ce au pus cutii noi in reprezentanta la preturi astronomice.
     

Distribuie pagina asta