1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C5 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de alin35, 2 Dec 2010.

  1. sarpele

    sarpele 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2,5 TDI V6 180CP AKE
    Ultima editare: 26 Iun 2011
    Sorinicu apreciază asta.
  2. B56TSP

    B56TSP 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, 2.5 TDI, 2004
    Salut, am vazut ca aici mai sunt si altii care au probleme cu cutiile automate. de cateva zile am urmatoarea problema : Cand duc maneta in D (drive) imi apar vitezele 123456 si daca incerc sa plec de pe loc nu imi schimba, nici daca o trec in manual, singura varianta este sa o trec pe S (sport). Am incercat sa pun VAG-ul si nu imi da nici o eroare. Am tot intrebat in stanga si in dreapta cam ce ar avea si majoritatea mi-au spus ca ar fi manual switch, asa ca ma inceput sa ma uit la maneta (schimbatorul) de viteze, am demontat placuta cu circuite de sub carcasa PRNDS , dupa care am pus BAG-ul si mi-a dat eroarea : 1 Fault Found
    18161 - Tiptronic Switch (F189): Implausible Signal
    P1753 - 000 - -
    Freeze Frame:
    RPM: 96 /min
    RPM: 0 /min
    RPM: 0 /min
    (no units): 1.0
    Torque: -32.0 Nm
    Temperature: 48.0°C
    T.B. Angle: 0.0°
    Bin. Bits: 1010 0 0
    culmea este ca s-au inrosit PRNDS, iar in D merge, imi schimba foarte bine, dar nu mai este activ sa schimb manual treptele.
    ma poate ajuta cineva sa rezolv aceasta problema, sau unde sa ma adresez, sau unde sa caut ?
    Multumesc,
     
  3. eduardbilanin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2011
    Locație:
    drobeta Turnu Severin
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1999 Avant
    Probleme cutie tiptronic CIUDATA!!!!

    Dupa ce am cautat prin topicuri(ca sa respect regulamentul) si dupa ce am muncit zile intregi,ma dau batut si va cer o parere!

    Au luat un Audi A6 2.5 Tdi Quattro,an 1999,tiptronic,cod motor Afb.Am hotarit apoi sa schimb distributia ocazie cu care am constatat ca masina fusese lovita cumva in fata(radiatoarul de apa,dar functional),avea viscoventilatorul sudat(deci mergea in priza directa tot timpul),iar ventilatorul de clima nu functiona.Am schimbat distributia si cele 2 ventilatoare,iar acum dupa aprox 15-18Km de rulaj masina imi inroseste indicatorul de cutie de viteze,imi retrogradeaza intr-o treapta inferioara(se aude un zdupait din mers in cutie,concomitent cu intrarea cutiei in semnal de avarie),si asa ramine,rulind totusi in parametrii treptei de viteza respectiva.Opresc masina,resetez bordul pornesc si imediat(3-4 Km),acelasi lucru.
    Am considerat ca cei ce au facut"improvizatia",au ajuns la concluzia ca nu este racit suficient uleiul de la cutie(al carui radiator este inglobat in cel de apa),si am procedat la scoaterea din circuit a termostatului.Am plecat in probe,si desi apa imi arata valori normale la bord chiar si cu termostatul scos(pleaca mai greu temperatura dar dupa aprox 10Km se ridica la 90),acelasi simptom.
    Intrebarea mea ar fi: exista vreo interconectivitate intre temperatura din radiator(mentionez ca atunci cind viscocuplajul era sudat in priza directa radiatorul era relativ RECE,dar temperatura in bord de 90 grade),si intrarea in avarie a cutiei????
    Ideea este ca toate cele trei radiatoare(clima,intercooler si apa)sunt unul in spatele celuilalt,si de aici problema de racire defectuoasa respectiva???
    Cind radiatorul de apa era rece(ventilat puternic deci),masina mergea excelent(dar avea sunetul de ventilator ,cam ca un avion de mici dimensiuni).
    Va rog sa ma ajutati cu un sfat ca m-am saturat de montat si demontat si de luat prin eliminare a cauzelor.Am pus si un tester pe masina si nu mi-a dat nici o eroare care ar corobora cu efectele descrise mai sus.VA multumesc si astept,orice sfat posibil de luat in seama.Numai bine.
     
  4. Nichita 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A6, 2.5TDI (150 CP), 2002
    Probleme cutie automata 5 viteze

    Salut, am o problema si eu cu cutia automata. Nu mai vrea sa merga in fata. Merge numai in spate. Ma poate ajuta cineva cu vreun sfat ceva ???
     
  5. eduardbilanin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2011
    Locație:
    drobeta Turnu Severin
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1999 Avant
    Care este temperatura cutiei de viteze tiptronic obisnuita(in sarcina,la drum)?
     
  6. sarpele

    sarpele 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2,5 TDI V6 180CP AKE
    eduard, acum mege vascocuplajul? Cine ti l-a montat se pricepe la masini sau nu? Cutia intra in avarie si din alte motive, cum ar fi ulei lipsa sau cu proprietatile deteriorate. Te rog sa ma contactezi pentru suport, detalii ai pe p.m.
    La fel B56TSP si Nichita.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Aug 2011
  7. Daniiel11 Guest

    cum dau cutia tiptronic jos ? si probleme cutie tiptronic

    Salutare ! Am ceva probleme poate stie cineva...
    1 pierd ulei de la cutie pe la un semering. pot sa-l inlocuiescx dand c cutia jos?
    2 cum dau cutia jos? trebuie sa dau si motorul?( a6 2.5 TDI tiptronic 180 cai)
    3. cand mergea imi smucea la fiecare schimb de viteza(mai tare cand schimbam de pe P pe D sau R pe D)... cand se incalzea motorul.
    Acu am luat masina si am multe belele cu ea...
    Multumesc pentru ajutor.
     
  8. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    Tiptronic Mode

    Salut, sunt fericitul posesor al unui audi a6 2.5 TDi Quattro, cutia tiptronic , de cand am luat masina , nu vrea sa intre in modul tiptronic cutia, adica sa pot schimba eu manual, dar sa dau din D in 4,3,2 merge , ce sa aiba? Am citit ca poate s-au stricat magneti,sau s-a pus praful pe ei
     
  9. eduardbilanin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2011
    Locație:
    drobeta Turnu Severin
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1999 Avant
    sarpele Acum merge viscocuplajul. Toate bune si frumoase pana mai zilele trecute cind am sesizat si sesizez inca vibratii ciudate la schimbarea vitezeler 3-4. Pareri ?



    Ca sa scrii foloseste Post Quick Reply. Nu mai folosii butonul Quote. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Sep 2011
  10. sarpele

    sarpele 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2,5 TDI V6 180CP AKE
    uleiul la cutie, asta e problema.
     
  11. eduardbilanin 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2011
    Locație:
    drobeta Turnu Severin
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1999 Avant
    Uleiul l-am schimbat. Am scos 6 L si am bagat 6L Febi G 052162A2 + filtru. Dupa 2000 Km respectivele vibratii.

    Nivelul la ulei verificat astazi la 40 Grade celsius. Totul OK. Pareri ?
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Sep 2011
  12. robcelrau 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2011
    Locație:
    Galati
    Masina:
    allroad quattro, 2,5 180cp, 2002
    problema tiptronic quattro audi allroad 179 cp an 2002

    Buna seara. Am luat de curand masina si am urmatoarea problema: la turatii bruste (in special la plecarea de pe loc sau kick down) masina se tureaza in gol chiar si pana la turatie maxima, insa nu pleaca de pe loc decat dupa ce se opreste turatia (de ex: daca apas pedala la jumate se tureaza la 2500 rot si dupa aia pleaca) si o face intr-un mod brusc, adica smuceste mai tare sau mai putin in functie de cat apas pedala. Lucrul acesta incepe sa se inample doar din momentul in care s-a incalzit apa in motor si uleiul, deci cand e rece nu face. Uleiul si filtrul din cutie le-am schimbat intr-un service. mentionez ca mecanicul i-a pus cam 4l de ulei.
    Ce parere aveti ?
     
  13. DNz 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2011
    Locație:
    mangalia judetul constanta
    Masina:
    audi a6 ,2500 tdi,1998,
    Salut, am si eu nevoie de o parere daca se poate. Am un audi A6 tdi motor 2500 an 98 cutie automata. De curand s-a aprins rosu in bord PRND432. Cand pleaca dupa loc e infundata si nu trece de 2 mii de turatii. La inceput, rareori sa intampla sa plec dupa loc si sa am 2500 de turatii. Consuma mai mult si ar trebui sa merg cu ea cu 70-80 sa fie ok. Dupa ce ajunge la 3 mii 4 mii de turati da la 130-140 de km la ora am impresia ca nu ajunge decat in treapta a 3-a. Uleiul la cutie a fost schimbat la 190 de mii de km acum are 220 de mii. Ce parere aveti ca ar fi de facut ? Astept si va multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Sep 2011
    Radovan apreciază asta.
  14. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    DNz Faptul ca s-a facut rosu afisajul si ca nu mai trece de 2000 de ture arata ca transmisia lucreaza in regim de avarie.
    Pentru a te ajuta cu sfaturi pune un vag com pe masina si da un copy-paste la erorile de pe engine ( motor ) SI auto trans ( modulul cutiei ) . Fara aceste informatii ne este greu sa iti dam un raspuns clar .
    succes!

    robcelrau - cel mai posibil ai discurile de frictiune uzate ... insa pune mai intai un log VAG-com cu erorile de pe motor si cutie . Posibil sa fie nevoie sa faci si un log in mers insa pune mai intai erorile sa le vedem si noi


    Cel mai probabil problema ta este la convertizorul de cuplu , acolo este o bucsa pe care intra priza de la arborele motor ce s-a uzat si din aceasta cauza se produc acele vibratii pana se centreaza in turatie convertizorul .
    Solutia este demontarea cutiei si repararea convertizorului ( bucsei de pe convertizor)
    Sa ne tii la curent daca o repari !
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Sep 2011
  15. jiji 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2011
    Locație:
    PIANU
    Masina:
    W POLO
    Am si eu o intrebare daca stie cineva. La un A6 automat, la 1500 ture cind da sa schimbe se intimpla ceva, ca si cum scapa nu cupleaza. Dupa aia la turatie merge un pic mai bine. Este cutie tiptronic.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Sep 2011
  16. Andrei_stan22

    Andrei_stan22 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 2.5 an 2000
    Probleme Cutie Viteze Tiptronic Audi A6 2.5 Quattro 2001

    Salutare. Cutia de viteze tiptronic arunca uleiul pe langa cutie si motor, nu mai are forta sa traga. Vreau si eu un sfat. Cine se pricepe unde sa o duc, meseriasi in cutii tiptronic si buni la pret ?
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Sep 2011
  17. ioni 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2002, 2.5 TDI , QUATTRO
    Ajutor Va Rog !

    Salutare.

    De curand am cumparat un A6 2002 quattro tiptronic. Cand am ajuns cu ea in Bucuresti am observat ca ii curge ulei. Am dus-o la service si era uleiul din cutie. Am pus alt ulei, filtru, garnitura...totul bine. Dupa 3 saptamani era sa dau cu ea in toti copacii la o curba, tot uleiul se scursese in mers si s-a dus pe cauciucuri si am alunecat.

    Masina nu mai pleaca de pe loc, decat daca o turez pana la 3500 rpm si pleaca greu, sa fie oare de la aceeasi garnitura ca si data trecuta ?
    Mai am si o alta problema sau poate doar mi se pare. De exemplu daca stau pe loc si dau in D, apas pedala pana la fund si trage greu asa o secunda si abia apoi te baga in scaun, adica nu ia comanda imediat, are intarziere o secunda cam asa. Este normal ?

    Va rog sa ma ajutati pentru ca ma duce la disperare masina asta. Va multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Oct 2011
  18. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    La acest tip de cutie motorul invarte o elice ce se afla fata in fata cu o alta elice cuplata la arborele primar al cutiei. Totul este capsat intr-o tulumba de metal umpluta permanent cu ulei de catre pompa de ulei din cutie iar presiunea de ulei ce se formeaza pune in miscare cutia si implicit masina . Tot angrenajul ce ti l-am explicat se numeste convertizor hidraulic de cuplu.
    Cel mai posibil masina ta scapa ulei pe la simeringurile de la convertizorul de cuplu atunci cand turezi motorul. Se toceste acolo un inel ( o bucsa ) si incepe sa scape ulei. Masina ta nu mai merge acum bine pentru ca nu mai are ulei in cutie. Trebuie inlocuit convertizorul de cuplu. Daca o sa continui sa o folosesti asa vei inlocui si cutia .
     
  19. Andrei_stan22

    Andrei_stan22 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 2.5 an 2000
    Salut,

    Eu am avut aceeasi problema. Am inlocuit convertizor, pompa de ulei, uleiul si filtru. In total 52 milioane.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Oct 2011
  20. ioni 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2002, 2.5 TDI , QUATTRO
    Asta in Bucuresti ? se simte diferenta la plecarea de pe loc ? sau tot asa are 1 secunda intarziere. Mie mi-au zis ca as avea baia de ulei fisurata.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Oct 2011

Distribuie pagina asta