1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C5 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de alin35, 2 Dec 2010.

  1. alinutzu250 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2009
    Locație:
    barlad
    Masina:
    audi a4 1.8t 150cp anul 1995
    audi a6 1.8t cutie automata

    Salutare tuturor,
    Acum 3 saptamani am cumparat acest superb audi a6 1.8t AWT automat PRND +/- din 2001. Masina a mers perfect pana acum 1 saptamana, pana cand m-am oprit la peco sa alimentez si nu a mai pornit. Am observat cand am pus cantactul ca la bord nu se mai inrosea P si N. Am lasat-o acolo peste noapte si dimineata a pornit fara probleme. Dimineata porneste perfect iar cand ajung la munca si o pun pe P nu se mai inroseste si nici N-ul (R, D si manuala merg perfect). Daca o o opresc aceeasi problema (nu porneste, e moarta si la bord nu imi arata scrisul ''cand schimbi tine priciorul pe frana'' bla bla bla). O las circa 20 minute oprita dupa care porneste.
    Am fost la service cu ea si nu-mi da nici o eroare la cutie sau la motor. Nu stiu ce sa fac ca daca nu porneste trebuie sa stau iar vreo 20 minute pe langa ea :crying:
    Mentionez ca nu smuceste sau ceva de genul, nici nu simt cand schimba vitezele. Ma puteti ajuta cu niste pareri va rog ? :crying: Va multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Oct 2012
  2. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    Ideal e sa ii faci o diagnoza.
    EU cred ca ar fi F125-ul ( gear selector switch) sau vre-un fir/ contact imperfect pe acest selector de viteze.

    Practic calculatorul vede masina ca fiind in alta pozitie decat P sau N si nu porneste , pricepi?
    Tot daia nu iti afiseaza sa calci frana - si probabil nici blocatorul de maneta nu mai lucreaza .
     
  3. alinutzu250 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2009
    Locație:
    barlad
    Masina:
    audi a4 1.8t 150cp anul 1995
    dukku am sa-i fac o diagnoza sa vad ce are. Dar e curios deoarece cutia schimba normal doar ca nu i-mi afiseaza la bord. Exemplu: daca dau pe P cutia lucreaza normal doar ca nu se inroseste P-ul la bord. Din cand in cand mai clipeste dar nu sta aprins, la fel si pe N. Un mecanic mi-a zis ca poate sa fie un senzor la cutie care nu transmite la computerul de bord. Poate scap si e doar un contact imperfect. Merci mult si drumuri bune. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Oct 2012
  4. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal

    mai pe romaneste - langa cutie se afla comutatorul F125 . Ori e contact imperfect la mufa ori trebuie sa il inlocuiesti.

    P.S. - n-ai face rau sa ii improspatezi uleiul daca ai 80000km parcursi cu uleiul ce e acum in cutie.
    Posibil ca smuceala sa fie de la uleiul care cred ca arata ca apa cu namol de la Eforie sau de la convertizorul de cuplu care e pe cale sa nasca.

    Daca vei gasi pilitura de fier in cantitate rezonabila pe magnetii de la baia de ulei sa te gandesti ca e urgenta .
     
    Ultima editare: 6 Noi 2012
  5. D@ny

    D@ny 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2012
    Locație:
    Arad / Timișoara
    Masina:
    A4 B8 2009, CAHA
    Cutie Audi A6

    Salutare tuturor,

    De vreo 2 luni, masinuta a inceput sa faca figuri cand schimba treptele 2-3-4 (aprox, a3a predominant), dar doar DUPA ce motorul s-a incalzit. Au loc niste trepidatii/smucituri, care se accentueaza cu cat mergi la drum mai lung. Ar trebui precizat ca este un A6 2.5 TDI / 155 hp din 2002 si ca are ~140.000 km, verificati la Quark Motors, cu factura si tot ce trebuie...

    Intrebari:

    1. S-ar putea sa fie doar uleiul din cutie de vina? Ar trebui schimbat? Daca da, unde in Arad?
    2. Merita sa repar cutie automata? Din cate am inteles, ar fi cam vreo 1500 Euro. Masina merge bine - e perfect functionala (cand e rece motorul) - si nu face figuri decat in treapta a3a aprox. Intreb asta pentru ca daca repar defectiunea ce-o are acum, stiu ca mai pot "pica" o gramada de piese la acest tip de cutie...
    3. Daca NU merita reparata, ar merita sa cumpar o masina pentru piese si sa transplantez cutia (acelasi motor si cu cutie manuala)? Intreb asta pentru ca stiu ca, cutia manuala este mai fiabila (rezistenta) pe termen lung.
    4. Daca as lua un A6 quattro manual (tot 2.5 TDI), as putea transplanta cam tot, fara probleme de pe el? Se poate pune puntea de quattro pe a mea daca am ambele masini?
     
    Ultima editare: 7 Noi 2012
  6. alinfbl 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2012
    Locație:
    craiova
    Masina:
    a6,2.5,2002
    Salutare am si eu un audi a6 2002 2.5 tdi quattro cutie tiptronic si nu mai inteleg nimic: se schimba uleiul da sau nu, pentru ca foarte multi au avut probleme dupa ?
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Noi 2012
  7. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    D@ny Salut!
    Intre treptele 2 si 3 se produce lockup-ul de la ambreiajul convertizorului de cuplu.
    Din ce descrii tu ar fi convertizorul de cuplu defect.
    Incearca un schimb de ulei poate isi revine.
    Pune si un tester pe el sa vedem daca da si vreo eroare.

    alinfbl : Audi nu specifica nimic cu privire la inlocuirea uleiului. Manualul ZF (fabricantul cutiei) spune ca in functie de conditiile de trafic si de modul de exploatare ( drumuri de munte ,mers pe audostrada cu viteze mari , tractare de rulote , etc) uleiul si filtrul trebuie schimbat la 80 000 km.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Noi 2012
  8. alinfbl 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2012
    Locație:
    craiova
    Masina:
    a6,2.5,2002
    Mersi dukku pentru raspuns. O sa il schimb si eu sa vedem ce o sa se intample. Am masina de 4 ani si nu i-am schimbat niciodata uleiul si nici nu imi face figuri cutia, adica schimba bine, nu smuceste sau alte chestii.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Noi 2012
    Nel123 apreciază asta.
  9. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    Eu am cumparat masina la 250 000km cu uleiul original. La primul schimb de ulei am gasit destula pilitura pe magneti .


    Am mai dus-o cu cutia asa inca 100 000km si 2 schimburi de ulei .
    Inceputul de sfarsit s-a tradus prin zmucitura la trecerea in D si zmucitura la trecerea intre treptele 2 si 3 cand cupleaza lock-up-ul de la convertizor .
    In septembrie mi-au facut mesterii cutia bucati pe masa si mi-au aratat pe viu.
    Convertizorul era varza , uzura in pompa de ulei si in blocul de valve.

    Solutia?
    COnvertizor reconditionat , bloc de valve reconstruit, pompa de ulei noua , discuri de frictiune noi (ca tot s-a umblat la cutie) + set complet de garnituri
    Costuri : 1600 euro.
     
    Ultima editare: 9 Noi 2012
  10. D@ny

    D@ny 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2012
    Locație:
    Arad / Timișoara
    Masina:
    A4 B8 2009, CAHA
    @dukku, sigur si cutia mea e la fel ca a ta? Ai si tu multitronic? Eu am pozitiile PRND+/-... Ca am auzit ca acet tip de cutie NU are convertizor, ci functioneaza pe alt principiu!
     
  11. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    Daca e multitronic nu este ca a mea. Asadar uita ce ti-am spus :no:

    Principiul de functionare al multitronicului este ca al unei biciclete cu multe viteze pe pinion si foaie . Efectiv are un lant care este prins intre 2 seturi de pinioane. Treptele de viteza se schimba asemanator cu schimbarea vitezelor pe pinion si foaie la bicicleta.

    Asadar... spor.
    Daca vrei un mester ti-l recomand pe al meu pe PM.Nu e cel mai ieftin insa a facut treaba buna.
     
  12. screech_00 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    medias
    Masina:
    audi a6 c5 automatic 2,4 litri 1998
    probleme tiptronic

    Salutare la toti. Daca s-a mai discutat aceasta problema va rog sa ma scuzati, am tot cautat dar nu am gasit nimic.
    Posed un audi a6 c5 2,4 benzina 121 kw automatic-tiptronic. Masina functioneaza perfect. Schimba vitezele perfect (nici nu simti cand le schimba) dar de vreo doua saptamani incoace nu mai intra in modul tiptronic. Dau schimbatorul in dreapta si masina ruleaza tot in ''D''. Am pus-o pe tester si imi zice ceva de ''tiptronic-schalter''. Daca ma puteti ajuta careva cu vreo informatie ceva ar fi minunat. Va multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2012
  13. juktoru

    juktoru 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2.5 TDI, 2002
    salut, imi recomandati un meserias prin Bucuresti? incep sa se simta suturile.. de trepidatii nici nu mai vorbesc..
    multumesc.
     
  14. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Salutare tuturor,
    Detin un audi a6 c5 berlina tiptronic 132 kw. As dori un sfat de la voi:
    - Cand plec cu masina dupa loc adica apas pedala de frana si schimb din P spre R sau D masina pocneste si se misca toata puntea fata iar manerul este cam greu asta imi face uneori.
    - A doua problema este ca atunci cand pun in D sau R sau orice in bord mi se aprind doua paranteze galbene si piuie.
    - A treia este ca in treapta 3 masina smuceste exact cum face cand plec dupa loc adica cand pun dupa P pe R sau P sau orice adica cand mut maneta.
    Va rog sa ma ajutati cu un sfat cu orice. Trebuie schimbat uleiul filtrul sau ce are ?
    Masina in rest, adica cutia in rest schimba lin iar totul functioneaza la ea, pleaca singura dupa loc cum trebuie manualul functioneaza, in bord imi apar viteze cand comut pe manual sau cand sunt pe automat imi apare D, R, etc.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Noi 2012
  15. ocs 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2011
    Locație:
    calarasi
    Masina:
    audi a6 ,2.5 tdi ,180 cp,2003
    Salut,in bucuresti stiu pe cineva despre care s-ar vorbi ca e un bun meserias,dar despre el am auzit si bune si rele,da un pm si iti dau nr lui,

    Cat despre celalalt coleg ,becul galben cu parantezele ,placutele de frana au ajuns la senzor si trebuiesc inlocuite,iar despre smucituri cutia e pe duca , asa ca iti recomand sa gasesti o cutie second cu convertizor nou,cu garantie ,pt. Ca daca te pui sa o repari poti avea surpriza sa dai 1500euro si sa iti mearga prost sau deloc
     
  16. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    Eu am bagat 1500 in cutie.

    @screech - F125-ul(gear selector switch) sau contactii de la schimbator.
    @audifann - cutia ta trebuie reconstruita .
    Smuceala intre 2 si 3 este de la ambreiajul din convertizorul de cuplu.
    Restul smucitorilor sunt de la blocul de valve. In mod sigur ai blocul de valve si convertizorul de cuplu . Eu am reparat blocul de valve la Arad si am reconstruit cutia la un service in Bucuresti. Daca vrei da-mi un PM si iti dau adresele.

    Daca vrei sa te convingi fa urmatorul experiment:
    da drumul la uleiul din cutie si da jos capacul la baie.
    Daca ai pilitura pe fundul baii in cantintate insemnata (adica pe fiecare magnet de pe fundul baii sa obtii cate o lingurita de pilitura) poti sa fii sigur ca aceasta provine din convertizor si ca pistonasele cu garnituri de cauciuc vulcanizate din blocul de valve au lucrat intr-un amestec de ulei cu pilitura. Da-ti seama ce uzuri au aparut acolo.

    Blocul de valve se desface si primeste un kit nou de pistonase si garnituri. Acolo unde este nevoie se alezeaza la o masina speciala si se vine cu pistonas pe cota de reparatie.
    Convertizorul se taie la o masina speciala si se inlocuieste kitul de reparatie dupa care se sudeaza tot la un dispozitiv super performant. COnvertizoare noi se gasesc cam greu si nu se justifica sa iei tot convertizorul nou.
     
    Ultima editare: 30 Noi 2012
  17. commy

    commy 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2012
    Locație:
    craiova
    Masina:
    A6 2,5 tdi quattro tiptronic
    Va salut, am un audi a6 2,5tdi quattro tiptronic an 1999 si am urmatoarea dilema: acum am jante pe 16'' originale audi cu gume 205/55/16 si as vrea sa le schimb sa pun pe 225/50/18 sau 45. Un prieten ma sfatuie ca nu e bine ca fortez cutia. Voi ce parere aveti: se duce cutia ? De consumat stiu ca o sa consume o idee mai mult. Dar de cutie nu stiu ce sa zic. Multumesc si sarbatori fericite tuturor.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Dec 2012
  18. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    Exista pe net diverse dituri cu un calculator pentru echivalente intre roti.
    Daca diametrul total al rotii este identic nu fortezi cutia.
     
  19. ocs 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2011
    Locație:
    calarasi
    Masina:
    audi a6 ,2.5 tdi ,180 cp,2003
    eu am pe 16'' de iarna ,si pe 17'' de vara ,si vazut si la prieteni pe 18'' la cutie automata si nu a fost nici un fel de problema,singura chestie e ca sunt costuri mai mari ,incepand cu gumele care sunt mai scumpe + aproximativ 2l de motorina in plus la suta
     
  20. Ruben

    Ruben 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 allroad 3.0 tdi
    2 litri la suta pentru fiecare roata
     

Distribuie pagina asta