1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C6 (4F) - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de oviok, 4 Iul 2010.

  1. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    resetarea o faci din soft iar partea de invatare o faci practic, mergand cu ea, incerc sa gasesc pdf-ul cu procedura...in mare eu am facut in modul urmator: am pus-o in modul manual, am facut plecari usoare de pe loc si am trecut prin toate treptele schimband la inceput la turatie joasa, gen 1700-1800 maxim, de cateva ori ciclul asta, apoi acelasi ciclu repetat dar marita turatia progresiv intre repetari pana dispar smuciturile. Dupa care condusa in D cateva cicluri tot in regim usor de acceleratie pana cand totul e din nou butter smooth :) .

    uite mai jos, e pentru BMW, dar e tot 6hp asa ca procedura e aceeasi...
     
  2. Cristian-Manuel 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2017
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4, 1.8 quattro, 2003
    Ms ptr ajutor, voi incerca si asta
     
  3. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    uite si pentru Audi din manualul ZF:

    Adaption drive (VW / Audi)
    Part A
    Accelerate the vehicle from standing with very low throttle (15 – 25%) up to 4th gear and about 80 km/h. Freewheel the car down to about 40 km/h without using the brakes. Afterwards stop the car completely and stay in drive position for about 10 s. Repeat cycle 6 times.
    Part B
    Accelerate the vehicle up to about 70 km/h und select manually 5 th gear. Use your diagnostic tool (VW/Audi block 9) to drive with 100 Nm for about 3 – 4 km. Accelerate the vehicle up to about 85 km/h und select manually 6 th gear. Use your diagnostic tool (VW/Audi block 9) to drive with 100 Nm for about 3 – 4 km.
    Part C
    Accelerate 5 times with low throttle up to about 100 km/h and freewheel the car down to about 40 km/h without using the brakes.

    mai jos si documentul complet, e foarte util pentru cei ce vor sa inteleaga mai multe despre cutiile automate de pe masinile noastre!!!
     
    Eltorro apreciază asta.
  4. gabriel ionascu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi A6 C6 3.0 TDI ASB 2007 233 cai
    mik15 merci pentru raspuns. Mie mi-au inceput chestiile astea cam la o saptamana, dar de ce la downshift face doar la cald si nu si la rece ?de exemplu la downshift se simte la cald iar la rece doar la up plus ca la rece cand trece din 4 in 5 se aude ceva nasol un fel de vuiet asta pana cand se incalzeste un pic
    Am sa fac cum ai zis tu sa verific ce si cum si altceva e ok sa completez uleiul sau mai bine il schimb pe tot ? si daca, completez sa completez cu acelasi tip de ulei ? De exemplu eu am bagat galben de la zf (cel care il scosesem era maroniu-rosu deci nu avea cum sa fie albastru sau verde. Multumesc inca odata
     
  5. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    gabriel ionascu, este foarte rau ca ai pus ulei galben! Cutia ta poate functiona corect doar cu ulei verde sau albastru in cel mai rau caz. Am intalnit un caz simlar cu al tau (vuiet 4-5) si care s-a rezolvat prin inlociurea corecta a uleiului (ZF Lifeguard 8) si a filtrului de ulei, asta dupa o revizie precedenta "facuta pe genunchi".
     
  6. gabriel ionascu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi A6 C6 3.0 TDI ASB 2007 233 cai
    @mihaicristian poti fi mai explicit de ce am ulei albastru ?mai citisem pe undeva ca albastru se pune la cele fabricate din 2008 martie si pana la modelul facelift dupa se incepe cu verde :)nu mai stiu ce sa fac/sa cred mai bine nu umblam la cutie , inainte schimba si mergea perfect :(
     
  7. hercheacatalin

    hercheacatalin 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2015
    Locație:
    Vrancea/Kuwait
    Masina:
    A6 C6 4F , BMK, 2006
    Buna ziua tuturor. Detin un A6 C6 din 2006 3.0 quattro, cod motor BMK si cod cutie HXN. Din cauza intretinerii deficitare , cutia de viteze are anumite probleme. Ma intereseaza ca inainte sa ma apuc sa o repar sa vad si un cost al unei cutii din dezmembrari. Acum, intrebarea mea este daca trebuie sa caut o cutie cu aceelasi cod sau pe acest motor sunt compatibile mai multe coduri de cutii?
     
  8. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    gabriel ionascu, uleiul albastru s-a pus din februarie 2005 pana in ferbruarie 2008 , dupa care incepand cu martie 2008 a fost introdus uleiul verde. Intre uleiul albastru si cel verde sunt foarte mici diferente, cutiile functionand perfect si cu cel verde, fara vreo modificare de soft. In schimb, trecerea de la ulei galben la oricare dintre celelealte, se face numai cu update de soft si adaptare. Concluzie : ai avut ulei albastru (chiar daca nu avea mai culoarea asta la golire) care trebuia inlocuit cu cel verde.

    hercheacatalin, cauta tot o cutie cod HXN, daca vrei sa nu ai niciun fel de probleme.
     
  9. gabriel ionascu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi A6 C6 3.0 TDI ASB 2007 233 cai
    @mihaicristian si acum ce e de facut?bag ulei albastru sau verde pana la urma ?cutia se va intama ceva cu ea ca schimbul asta l.am facut in aprilie.E nevoie si de flush sau doar dau uleiul galben afara si fac schimbul normal ?Dupa mai e nevoie de facut ceva ?multumesc mult
     
  10. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    eu as zice sa pui ulei nou verde sau albastru, faci vreo 500km, pe urma il schimbi de nou.
     
  11. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    gabriel ionascu, daca il schimbi normal, iti raman mereu vreo 4 litri, asa ca ar fi bine sa-l schimbi de mai multe ori pentru primenire apoi sa faci si o adaptare.
     
  12. gabriel ionascu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi A6 C6 3.0 TDI ASB 2007 233 cai
    Pai ce spui tu acum @mihaicristian mai bine o pun de o cutie sh ,sa zic 3 schimburi ma duc in 700 de euro lejer,deci sa le dea ....sanatate alora care mi.au schimbat uleiul dupa ureche ,altceva nu am ce sa mai zic ,cutia.mi schimba perfect ,am vrut doar sa schimb uleiul sa fiu mai sigur ,doar ca ca a iesit ca dracu ,mc baieti ptr ajutor
     
  13. Catalin rotundu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 2006 motor bmk
    Am si eu o problema la cutie: dupa ce se incalzeste zmuceste din 6 in 5 si din 4 in 3. Cat timp e uleiul rece nu are nici un fel de problema. Mentionez ca uleiul si filtru a fost schimbat. Pe tester nu are nici o eroare la transmisie. Are idee cineva ce poate fi ? Este vorba de un A6 C6 din 2006 motor 3.0.
     
  14. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    e cca 100Ron/L ori 12L rezulta cca 1200Ron, pana la 700eur tot mai ai. Dai 700 pe cutie, si la aceea ii trebuie ulei si filtru nou.
     
  15. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Catalin rotundu asteptam mai multe detalii despre tipul de ulei folosit, daca s-a facut sau nu adaptarea, etc...
     
  16. Catalin rotundu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 2006 motor bmk
    Ulei galben original pt cutii zf,100lei litrul

    Mi-a zis ca la modelul asta de cutie nu se face adaptare ca doar l-am intrebat pe mecanic. Am fost la niste baieti care numai cu cuti automate se ocupa si pot sa zic ca aveau in curte vreo 20 de masini din mai multe judete. Nu stiu ce sa zic poate i-a fost greu sa faca adaptarea ca erau foarte ocupati. A mers cu masina si seful atelierului si a zis ca nu a mai intampinat ceva de asemanator pentru ca zmucitura e usoara si ca s-ar putea sa fie din blocul de valve sau poate o sa isi revina dupa schimbul de ulei

    Am facut si test la cutie si nu are nici o eroare. Ma gandesc daca ar avea ceva blocul valve ar da vreo eroare ceva. Cand bag din D in R are o zmucitura tot cand se incalzeste, se si aude ceva cand fac comutarea

    Ca si simptoma ca sa fiu mai explicit e ca si cum ai baga in viteza la o cutie manuala si calci doar jumatate din ambreaj si ea intra doar un pic fortat si ai un sunet "dang"
     
  17. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Catalin rotundu , ce cod are cutia ta? Daca masina este model 2006, atunci in cutie a fost ulei albastru, care trebuia inlocuit cu cel verde nu cu cel galben (mai vascos decat celelalte doua), urmat apoi de o adaptare.
     
  18. Catalin rotundu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 2006 motor bmk
    O sa intreb exact ce ulei mi-a pus. Am zis si eu galben ca asa mi s-a parut. Cel putin pot spune ca nu avea culoarea uleiului de motor, cred ca era verde cum zici tu, dar nici verde nu era, era in butoi de tabla alb la 15 litri, din el a turnat intr-o chestie gradata 8 litri si a pus toata cantitatea in cutie, a zis ca e ulei original pentru cutii ZF. Celalalt scos din cutie era maroniu. Deci prin concluzie nu avea aceiasi culoare ca si uleiul de motor era o culoare diferita ca am observat acest aspect. Acum depinde cat de verde trebuie adica trebuie sa fie o culoare putin verzuie ?
     
  19. Catalin rotundu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 2006 motor bmk
    Salut gabriel ai rezolvat ceva cu cutia? A mea face la fel ,daca ai reusit sa remediezi problema da-mi si mie un raspuns te rog cu ce ai facut ca pe unde merg toti ridica din umeri si zic ca e blocul de valve dar nu sunt siguri ,isi dau cu parerea pe bani clientului ....
     
  20. gabriel ionascu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi A6 C6 3.0 TDI ASB 2007 233 cai
    Inca nu am rezolvat nimic Catalin rotundu. Voi incerca sa s himb uleiul de 2 ori si voi incerca o adaptare. Problema e ca sunt cu masina in Olanda si cam greu sa gasesc pe cineva sa-mi faca adaptare deoarece daca ma duc la un service m-ar rupe la bani. Dupa ce voi face schimbul o sa precizez aici reactiile masinii. O zi buna.
     

Distribuie pagina asta