1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C6 (4F) - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de oviok, 4 Iul 2010.

  1. Dannysb

    Dannysb 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2017
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a6 c6 , 3.0 quattro, 2010
    Aurel G
    Merci. Asa o sa fac.
     
  2. Cosmin PARASCHIV 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2017
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6 C6 3.0TDI BMK
    Buna seara , vad ca tot se intreaba si nimeni nu raspunde
    Eu sunt din Constanta si doresc sa repar o cutie automata pt un audi a6 3.0tdi bmk . Cunoaste cineva unde se poate reconditiona? avem pe cineva la Constanta dar majoriatea sunt nemultumiti . Am vazut la Timisoara si Arad dar aceasi problema .. majoritatea clientilor sunt nemultumiti ? vreun sfat ceva? simtomele sunt urmatoarele : acum vreo 15.000km a inceput sa "sara" din viteza , gen mergeam cu masina normal 50-60 kmph si daca o acceleram mai tare intra in regim de avarie , singura solutie fiind sa opresc-pornesc motorul .
    acum de curand au inceput usoare trepidatii cand schimba treptele , cel mai mult se simte cand schimba din treapa a2a in a3a

    Va multumesc
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru service exista topic dedicat. Despre probleme daca nu se repeta discutam aici. Multumesc. Mesajul anterior va fi editat. Oricum sunt scrise pe forum cam toate numerele de telefon pentru service-uri sau mecanici care repara cutii automate de viteza.
    Citeste de exemplu aici: http://www.clubaudi.ro/threads/cuti...obleme-si-rezolvari.35551/page-42#post-753868 unde sunt cateva numere de telefon. Nu mai scrie mesaje care se repeta fara sa citesti integral toate topicurile, existente pe forum, despre ceea ce vrei sa afli.

    Inca ceva: ca sa nu iti fie sterse direct mesajele te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
     
  4. Bitza-Bitza 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2018
    Locație:
    Măgurele
    Masina:
    A6,3.0d,2010-176kw-4f2 CDYA HNL KJC
    Vă salut,
    Ce model de cutie am pe mașină 3.0 tdi quattro cod CDYA 6+1 trepte automat fabicata in 2010 ? Eu credeam că e multitronic, dar cineva îmi spune că triptronic, mulțumesc.
     
  5. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Tiptronic, multitronic nu este pe quattro.
     
    lucaflo26 apreciază asta.
  6. Bitza-Bitza 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2018
    Locație:
    Măgurele
    Masina:
    A6,3.0d,2010-176kw-4f2 CDYA HNL KJC
    Mulțumesc !
     
  7. MariusJkr

    MariusJkr 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2017
    Locație:
    Germania / Constanța
    Masina:
    Audi a8 3000 2015 CTB 258 cp
    Va salut am o problema . Aveam smucituri la schimbarea treptelelor când era motorul rece .
    Bun am fost la service am schimbat solenoizii de pe blocu de valve ca a spus că aia sunt defect dar dupa o saptamana face exact la fel . L am sunat pe cel de la service si mi a spus că 3 4 saptamani asa o sa mai faca pana se invata cutia ...nu stiu ce sa mai cred poate a mai intalnit cineva problema .... multumesc
     
  8. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Este adevarat ca in timp se adapteaza singura cutia, dar nimeni nu garanteaza in cat timp sau daca se face pe toate treptele de viteze. Cel mai bine este ca la inlocuirea uleiul, chiar si dupa o reparatie, cutia trebuie adaptata manual.
     
    MariusJkr apreciază asta.
  9. MariusJkr

    MariusJkr 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2017
    Locație:
    Germania / Constanța
    Masina:
    Audi a8 3000 2015 CTB 258 cp
    I-a facut updatre manuala cu tester, am iesit pe autostrada si a condus cum scrie pe tester atata timp in treapta cu turatia aia. Dar acum face la fel cum făcea. Oare sa incerc sa ii fac si un update la reprezentată ?
    Sa fie oare adevarat sau sa fie altceva stricat la cutie.
     
  10. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Daca a urmat aceasta procedura, banuiesc ca a folosit uleiul original ? Cati kilometri are acum masina ?
    O alta posibilitate este convertizorul, care poate avea ceva uzura.
     
    MariusJkr apreciază asta.
  11. MariusJkr

    MariusJkr 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2017
    Locație:
    Germania / Constanța
    Masina:
    Audi a8 3000 2015 CTB 258 cp
    265.000 km . Dar face doar când e motorul foarte cald si cand merge prin aglomeratie gen prin multe semafoare când schimba cutia mult . Dacă merge pe autostrada sau un drum mai lejer nu face absolut deloc .
     
  12. Daniel Tudose 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 BiTDI 2017
    Buna ziua. Am un Audi A6 3.0 TDI quattro din 2006 cu cod motor BMK si cod cutie HXN. Am luat-o anul trecut la 180.000 KM. Pe vechiul proprietar l-am intrebat atunci, cand a facut schimbul de ulei in cutie si mi-a spus ca nu i-a facut niciodata, pentru ca reprezentanta Sandra Iasi i-a spus ca nu se face. Nu am fost convins de ceea ce mi-a spus si am mai intrebat stanga - dreapta si raspunsurile au fost impartite: multi au spus ca se face schimbul pentru ca el in timp isi pierde proprietatile, altii au spus ca la acest model nu se face schimbul de ulei, umbli in cutie numai cand ai probleme. Am decis sa o las asa,iar acum la 210.000 km, au aparut deja primele probleme. La rece schimba bine iar cand se incalzeste schimba cu soc din 2-3, 4-3, 4-5,6-5. Deci probleme ar fi la treapta 3 si 5. Nu face alte zgomote suspecte, nu vibreaza, nu fluctueaza turometrul.
    Am fost la mecanici si toti mi-au spus sa incerc printr-un schimb de ulei sa "vad daca isi revine". Problema este ca uleiul pt aceasta cutie costa 220 lei litru si iti trebuie 9 litri.Plus filtru, manopera, ajungi in 3000 lei si nimeni nu iti garanteaza ca va merge.
    Am facut putine cercetari pe internet despre aceasta cutie si simtomele care le am si am aflat ca Volkswagen a recunoscut prin 2011 ca ar fi probleme la aceasta cutie cu blocul de valve si au marit garantiile la 100.000km sau 10 ani. E clar ca eu nu ma mai incadrez:).
    Acum va intreb, unde credeti ca as putea repara grupul de valve si daca chiar se poate repara. Un grup de valve nou este 12.000 lei cu piesa la schimb, fara manopera fara ulei. E foarte scump. Sau se merita sa cumpar o cutie SH ( 1000 euro) pentru ai lua blocul de valve? Precizez ca am fost cu alta masina la Samer Timisoara si nu am fost f multumit iar la FAUR Bucuresti, reprezentanta ZF Romania, am auzit pareri impartite.
    Multumesc
     
    Ultima editare: 3 Mar 2018
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca ai fi citit acest topic si altele dedicate cutie automate tiptronic ai fi aflat ca uleiul, conform ELSA, nu se schimba. Ca in timp sufera modificari asta este alta discutie si asta tine si de felul in care este condusa, folosita si utilizata masina de catre proprietar. Nu stie nimeni ce sa-ti spuna si sfatul meu este sa o repari daca vrei sa mai tii masina sau pentru inceput chiar sa schimbi uleiul indiferent ca ulterior ai facut degeaba asta. Se poate remedia problema cu 700 Euro sau daca nu, macar ai incercat si chiar nu mai conteaza acea suma de bani cheltuita cu schimbul uleiului, la cat vei cheltui sa repari aceasta cutie. Unde gasesti reparatori de cutie de viteze automate este scris in acest topic si in mai multe topicuri despre cutiile automate topicuri existente pe forum inclusiv in cele inchise dar vizibile. Despre ZF nu stiu ce pareri ai auzit dar eu am fost cu mai multe masini, diverse marci, pe la ei (intradevar doar pentru schimb de ulei) si nu am avut nici un fel de probleme ulterioare. Bafta.
     
    Ultima editare: 14 Mar 2018
  14. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Daniel Tudose, se pare ca problema ta este la ambreiajul B. Incearca sa rezolvi, dupa cum te-a sfatuit toata lumea, printr-un schimb de ulei+filtru, plus o stergere a valorilor de adaptare si apoi un ciclu de conducere pentru invatarea noilor valori. Daca dupa ceva vreme problema persista, atunci trebuie desfacut mecatronicul pentru a fi curatat, verificati solenoizi (N216 comanda ambreiajul B) si alte componente interne. De asemenea, este posibil ca ambreiajul B sa fie uzat...
     
  15. mududek

    mududek 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 TDI V6, 2007, 233CP
    Salut!
    Am tot citit forumul dar nu reusesc sa gasesc un raspuns pentru problema mea, in afara schimbului de ulei din cutie.
    A6 C6 (4F) Allroad 3.0 233 cp, cod motor ASB. Nu stiu codul cutiei.
    In anotimpul rece, la pornirile de dimineata, schimba din 1 in 2 cu un soc destul de puternic. La fel si din 2 in 1. Face asta de doua-trei ori si apoi cand pare ca s-a mai incalzit u”nu mai are nici o problema. Ati mai intalnit aceasta problema? Masina are 196.000 km. Fara nici un schimb de ulei in cutie facut.
    Multumesc!
     
  16. mududek

    mududek 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 TDI V6, 2007, 233CP
    Salut! Am revenit cu un update. Am verificat cutia cu tester-ul si nu are nici o eroare. Codul cutiei este 09L 300 040 HX. Am facut o programare la Service Faur pentru schimb ulei, filtru si garnitura. Revin dupa ce am facut schimbul sa va zic rezultatul.
     
  17. Boncea 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 3.0 TDI QUATTRO 2006
    Salut!
    Am intampinat si eu o problema astazi la masina mea. Un Audi A6 C6 (4F) 3.0 TDI Quattro. Acum un an jumate cand am cumparat masina avea o problema la cutie cand schimba din treapta a 3-a in a 4-a si din a 4-a in a 5-a masina incepea sa trepideze
    Am fost la service si mi s-a confirmat ca este convertizorul. Pe tester nu aparea nici o eroare pe cutie. Am schimbat convertizorul, uleiul, garnitura si filtrul de ulei. Masina nu a mai avut nici o problema, pana azi. Azi din senin, fara nici o simptoma inainte, am vrut sa depasesc o alta masina si am sesizat ca desi eram in drive, eram in treapta 3-a masina se tura si incerca sa schimbe in treapta 4-a, dar parca nu reusea si uite asa s-a turat pana la 4-5 mii de ture, iar apoi am luat piciorul din acceleratie si tot nimic, doar ca incepuse normal sa scada turatia motorului.
    Cand am observat ca nu este ceva ok la cutie, am incercat sa repet accelerarea masinii sa vad daca a fost doar o eroare sau ce se intampla. Insa nimic nu s-a schimbat din 1-2 si din 2-3 schimba perfect, dar cand sa schimbe din 3-4 nu reuseste, adica se tureaza in treapta 3-a, apare pe display 4 ca si cum ar fi trecut in treapta 4-a si intr-o secunda trece inapoi in treapta 3.
    Apoi, daca iau piciorul din acceleratie si o las cateva secunde si apoi o accelerez din nou, trece direct in treapta 5 si apoi in 6. Am incercat sa schimb vitezele in drive, in sport, din padelele de la volan si manual, tot la fel face.
    Dar daca repet de 2-3 ori tot ce am povestit mai sus, mi se aprind pe display PRNDS toate cu rosu. Iar dupa ce se aprinde PRNDS daca stau pe loc si vreau sa ma pun in miscare, pleaca destul de greu adica trebuie sa o accelerez mai mult decat deobicei si se tureaza si pleaca mai greu.
    Ca si exemplu la o masina manuala cand ii patineaza ambreiajul. Am rugat un prieten sa vina cu tester-ul sa vedem ce eroare apare, imi apare eroare la cutie P0783 Shift monitoring, 3-4 Shift. Astept cateva sfaturi.
    Intreb aici, deoarece unii dintre mecanici daca ma voi duce cu aceasta problema la ei, ca sa imi ia banii v-or spune ca este cutia defecta sau eu stiu ce altceva, doar ca sa castige mai mult de pe urma mea. Intreb aici, poate sa mai ivit cineva cu aceasta problema si ma poate ajuta cu un sfat. Multumesc anticipat!
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Chiar pe pagina 3 s-a discutat despre eroarea asta.
     
  19. clubaudiro 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2017
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A6 3.0 tdi quattro automat 2007, motor ASB, cutie JML
    Am schimbat azi un convertizor pe un 3.0 tdi quattro 2007, cod cutie JML, si mecanicul mi-a spus ca aveam convertizor de 2.7 tdi pe masina.
    As vrea sa stiu daca difera convertizoarele pe aceeasi cutie in functie de motor si daca se poate pune convertizor de 2.7 pe 3.0 si invers.
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Asta e codul convertizorului compatibil cu cutia JML.
    Dupa cum vezi, este posibil sa se foloseasca si in combinatie cu motorul de 2,7. Depinde de codul cutiei ce echipeaza motorul respectiv.
     

Distribuie pagina asta