1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C6 (4F) - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de oviok, 4 Iul 2010.

  1. Paul_24 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTdi (CVUB) 2015 Quattro
    Salutare.
    Am eroarea P1890 la cutie, de cateva ori pe saptamana, la pornirea maşinii primesc eroarea Gearbox Malfunction : you can continue driving ( limited functionality) si bineințeles maşina nu porneste.
    Am tot fost pe la nenumarate service-uri, unii zic sa schimb timoneria cutiei de viteze, altii zic ca nu comunica blocul de valve, si ca ar trebui dat jos si verificat..
    A mai avut cineva problema asta?
    Mentionez ca am citit tot topicul, dar nu am gasit nimic asemănător .
     
  2. hercheacatalin

    hercheacatalin 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2015
    Locație:
    Vrancea/Kuwait
    Masina:
    A6 C6 4F , BMK, 2006
    Diagnoza pe care o faci masinii trebuie sa fie facuta cu VCDS , ceea ce ai tu acolo este un cod general de eroare. Dupa ce faci diagnoza cu ce ti-am zis eu, raportul il postezi aici si sunt sigur ca vei primi un raspuns de la cei avizati in materie de Tiptronic. Ai inlocuit switch-ul de la pedala de frana de curand cu unul AM ?(daca da sa stii ca se inlocuieste doar cu piesa OEM) Oricum , o diagnoza profesionala te va lamuri cu ce anume sa faci mai departe .
     
  3. Paul_24 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTdi (CVUB) 2015 Quattro
    Nu am inlocuit nimic.
    Urmeaza azi sau maine, sa inlocuiesc de urgenta uleiul la cutie, proprietarul anterior a pus ravenol galben , si uite asa am mers 2 luni cu ea fara sa am habar..
    Cutia schimbă bine, rareori smuceste putin din 2-3..
    Am optat pentru ulei zf, verde.
     
  4. hercheacatalin

    hercheacatalin 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2015
    Locație:
    Vrancea/Kuwait
    Masina:
    A6 C6 4F , BMK, 2006
    Banuiesc ca mergi pe "ZF verde" dupa ce ai vazut versiunea softului de la cutia ta. Citeste postul cu nr.848 din topicul acesta si mai studiaza problemele despre schimbul de uleiuri din cutie.Nu il fa dupa ureche pentru ca o sa te usture rau la buzunar in viitor. Oricum problema ta cu masina ca nu porneste nu este din schimbul de ulei. Si nu astepta ca smunciturile sa dispara dupa un schimb de ulei.Raul a fost deja facut.Fa-ti timp si citeste acest topic in intregime si vei intelege despre ce vorbesc.
     
  5. Paul_24 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTdi (CVUB) 2015 Quattro
    Nu am vazut versiunea softului cutiei, dar din ce-am citit pe acest topic, uleiul verde s-a pus din 2008 iar masina e fabticatie 2009.
    O sa fac 2 schimburi, al 2 lea la 100-200 km parcursi de primul .
    Iar filtrul si garniturile, o sa le montez la al 2 lea schimb.
     
  6. Paul_24 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTdi (CVUB) 2015 Quattro
    Salutare din nou.
    Dupa primul schimb de ulei, nici nu se mai simte smucitura din 2-3, sunt foarte multumit. Cat de mult poate sa conteze, sa pui uleiul corect la cutie, si nu ravenol galben..
    Am parcurs aproximativ 200km de la schimb, sa schimb acum din nou uleiul ori sa mai astept?
    Mulțumesc.
     
  7. Azlat 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2011
    Locație:
    Maramureș
    Masina:
    Audi SQ5 2014 3.0 BiTDI
    Salut, am cerut cateva lamuriri si cei de la ZF m-au ajutat.
    Raspunsul lor a fost urmatorul:
    Wir empfehlen einen Ölwechsel nach 8 Jahren oder nach einer Fahrleistung von 100.000 Km. Grundsätzlich benötigt das Getriebe diesen Ölwechsel nicht, da es mit Langzeit-Öl befüllt ist, aber die Schaltqualität und der Fahrkomfort verbessern sich nach dem Ölwechsel merklich.
    Si cateva explicatii de la ZF Romania:
    Se va avea in vedere schimbul de ulei, filtru si garnitura baie la fiecare 100.000 km, in conditiile unei exploatari normale, (fara excese / condus sportiv, condus preponderent in “D”, fara remorcari frecvente sau solicitari extreme, fara tuning etc.). Dupa schimbul de ulei se recomanda si resetarea adaptarilor transmisiei, ceea ce va duce la o imbunatatire a functionarii acesteia dupa perioada de refacere a noilor adaptari de aprox. 50 – 100 km, in conditiile in care inainte de schimbul de ulei s-au manifestat deja mici probleme de functionare (socuri sau patinaje mici in trapta sau in shifting).

    Metoda de schimb de ulei recomandata este cea gravitationala (unde se schimba aprox.7 litri din totalul de 9,5).Metoda prin flush (spalare in vid) este contraindicata datorita potentialului de producere a unor dereglari interne in mecatronica.


    Eu o sa ii fac schimbul anul viitor prin Ianuarie.
     
    Eltorro și Audiquattro6 apreciază asta.
  8. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Si ca o completare, nu cred ca curg 7lt, undeva 4,5 - 5,5lt. Si inca ceva , daca se schimba numai uleiul fara filtru, dupa se fac alti 500-700km, si se mai face un schimb dar deja si filtrul si garnitura. Dupa aia ai aproape 100% de ulei nou in cutie. Si eu schimbul de ulei prin spalarea cutiei nu o vad cea mai buna.
     
    Audiquattro6 apreciază asta.
  9. Azlat 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2011
    Locație:
    Maramureș
    Masina:
    Audi SQ5 2014 3.0 BiTDI
    Daca ma puteti ajuta va rog, este bun uleiul G 060 162 A2 pentru o cutie HNN KGX? Masina s-a fabricat in August 2007. Multumesc!
    De altfel, este decent un pret de 2.200 de lei pentru schimb ulei, filtru, garnitura si manopera? Din cate am inteles costa undeva la 280 RON litrul.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fa-i update la ultimul soft (in conditiile in care nu il ai deja) si cumpara un kit de schimb ZF, termini balciul cu 200-250€.
     
  11. MarianRu

    MarianRu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, Quattro, 3.0, C6, 2006, 171Kw, cutie automata
    Cand opresc masina si pun maneta in pozitia P, afisajul pe bord imi spune că nu am pus in pozitia P. Pe ecranul de bord, ea apare ca este in P. Totodata nu pot inchide masina din telecomandă, iar butonul de stop nu se actionează a doua ora pentru inchidere completa.
    La un moment dat am schimbat placa electronică de la selectorul de viteze însă problema a reapărut după o vreme. Testerul zice că e un fir intrerupt la +. Stie cineva ce fir este sau ce trebuie verificat?
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu mai inteleg nimic ... ati omorat orice fel de exprimare.

    Omule, ce afisaj de bord, ce ecran de bord ? Nu e avion.

    La C6 iti poate indica pozitia levierului doar pe FIS-ul clusterului, sau langa nuca schimbatorului de viteze.
     
  13. Paul_24 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTdi (CVUB) 2015 Quattro
    Salutare tuturor.
    Am atașat raportul din vcsd.
    Am probleme doar la pornire , in rest cutia merge bine. Eroarea nu o da frecvent, poate sa mearga 1 săptămâna ok , iar următoarea săptămână sa faca figuri.
    A mai avut cineva problema asta?
    Unii ma pun sa schimb timoneria cutiei de la schimbător, altii imi zic, sa schimb cat mai rapid mecatronicul, ca nu o sa mai pornească deloc mașina.
     
  14. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Paul_24, nu mai apar si alte erori de natura electrica la alte module, odata cu aceasta?
     
  15. Paul_24 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTdi (CVUB) 2015 Quattro
    Atasez ce am mai gasit cu vcsd-ul..
     
  16. Mitrea 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Targu Jiu
    Masina:
    Audi A6 2006 tiptronic(HXN) 3.0(BMK)
    Bună ziua. Am făcut schimbul la cutie de câteva luni cod cutie HXN tiptronic cu ulei Ravenol 8hp la recomandarea mecanicului. Acum am citit ca s ar face update la cutie. Cine știe și ma poate ajuta(in București Craiova Vâlcea).Acum parca se tureaza in gol la viteza 2 spre 3 și ia un mic soc...
     
  17. NonoGe

    NonoGe 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2015
    Locație:
    Săcele
    Masina:
    Audi A4 avant, 2,0 TDI, 2018, DEUA -Ex. A6, 3,0 TDI, BMK / A4 2,0 TDI, CAGA
    Mitrea citeste aici tot ce s-a discutat despre ulei cutie tiptronic ...dar alegerea ta nu este recomandata. Se pune ulei original OM sau ZF ales dupa codul cutiei si identificarea VIN.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Recomand ulei ZF in functie de versiunea SW.
    ZF 6 - galben
    ZF 8 - verde
     
  19. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Mitrea, avand si eu aceeasi cutie (HXN), te sfatuiesc sa faci o resetare a valorilor de adaptare, intrucat ai pus un ulei cu o vascozitate diferita decat cel original. Eu am folosit ulei ZF 8 - verde, inlocuind uleiul "albastru". Softul cutiei este compatibil si cu uleiul cel nou - verde. Ulterior, insa, in urma unei vizite la reprezentanta, am facut si un update la ultima varianta de soft.
     
    Mighiu și Mitrea apreciază asta.
  20. Firodo

    Firodo 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 C6 3.0TFSI 2010
    Am cumparat masina excat acum un an. 106000 km reali. Banuiesc ca cel care a avut-o a mers sportiv cu ea ca doar de-aia cumperi 3.0 TFSI in Germania.
    Cutiam inca de atuncim schimba cu soc 2-3 si 3-2, cateodata si 3-4 si 4-5.
    Am schimbat uleiul la ZF Romania, dar simptomele nu au disparut.
    Am fost vineri pentru o diagnoza la .......nu conteaza, nu vreau sa fac reclama, si mi s-a spus ca valva 3 este mai lenesa cu o presiune de 0,5 bari, spre deosebire de celelalte care aveau 2 bari.
    Dupa ce am citit toate paginile, trag urmatoarele concluzii.....mecatronicul, este compus din blocul de valve si ceva electronic. Mi s-a sapus ca trebuie scumbat mecatronicul cu totul. Bineinteles, pot reconditiona doar blocul de valve cu 500 de euro, dar problema este ca tevile de esapament la TFSI trec foarte aproape de cutia de viteze si o incing extre, de tare, motiv pentru care este foarte probabil sa pice partea electronica de la mecatronic care vine doar impreuna cu tot ansablul mecatronic, pretul din 3 parti fiind de minim 12000 de lei.:banghead:

    Intrebarea mea este, merita sa reconditionez doar blocul de valve cu 500 de euro? Sau aveti alta solutie va rog?:beerchug:
     

Distribuie pagina asta