1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la Allroad A6 C5 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 allroad quattro C5 (1999 - 2005)' creată de naniacostin, 18 Ian 2015.

  1. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    De cateva zile ramanand impotmolit rau si jumatate suspendat intr-o rapa cu masina din dotare (Audi Allroad 2.5 tdi) mi s-a stricat cutia. Mai exact in B nu mai pleaca decat in relantiu si pe loc drept, in fata merge perfect nu s-a schimbat nimic.
    Am cumparat alta cutie acelasi cod (EYJ) cu tot cu convertizor si problema/intrebarea mea este: uleiul din cutia noua in schimb dar cu convertizorul cum fac ? deoarece uleiul a curs din el. Cum bag ulei direct in el sau il pun asa si el isi trage singur din cutie ?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Ian 2015
  2. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    dum multa bataie de cap am reusit sa schimb cutia de viteza.problema cu mersul inapoi s-a rezolvat.a mai ramas problema cu patinatul in treapta 2 si putin pe treapta 3 inturatie de sub 2000rot.mentionez ca nu are nici o eroare(nici vechea cutie nici cea noua) iar simptomele sunt identice la ambele cuii.cutia cea noua am mers personal cu masina donatoare.schimba perfect.deci exclus cutie de vina sau convertizorul.ce mai poate fii?ecu?alt senzor?probleme la ceva piese pe motor?nici el nu da eroare pe nimic.:(
    si inca ceva...
     
    Serbanescu Raoul apreciază asta.
  3. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Iti da frana de motor?
    Pune-o pe D si urca la 3000rpm si ia piciorul de pe acceleratie:
    - daca da frana de motor pana la viteza de ralanti atunci cutia este perfecta
    - daca da numai pana pe la vreo 2000rpm si dupa asta cade turometru in turantia de ralanti iar masina merge ca si o "manuala" pe liber atunci ia in calcul convertizorul de cuplu defect sau in curs de defectare.
     
  4. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Cutia e in stare perfecta. Da frana de motor pana la 10 km pe ora. Din treapta 5-a pana in treapta 2-a. Schimba la 1.200 turatii in treapta inferioara, schimba perfect, zici ca e multitronic.
    Nu face nici o figura in rest, nici la cuplare din D in R sau invers. Doar ca are o patinare cateva secunde pana in plaja de 1.500-2.000 turatii. Daca o calc mai tare dupa 2.000 turati nu mai face. O sa incerc sa schimb si ECU-ul cutiei. Stiti cumva daca la schimbare de ECU trebuie codat ceva ? Poate o fi din el. Alta idee ?
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Ian 2015
  5. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Ai cumva eroare pe suportul motor? Pierderi de putere apar si de la ala din cauza ca nu vede motorul aliniat, sau ceva de genul.
    Ai schimbat uleiul in cutie?
    Ai schimbat fultru de ulei?
    La mine nu da nici o eroare pe cutie dar nu-mi da frana de motor plus ca trebuie sa schimb suportul motor cu senzor.
     
  6. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Uleiul l-am schimbat. Au intrat 8 L :) Eroare nu da, lipsa de putere nu are si cutia veche se comporta identic. Nu este nimic diferit, deci nu e ea. Convertizorul e schimbat.
     
  7. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Incalzeste motorul pana la temperatura de lucru a uleiului din motor si verifica din nou nivelul uleiului din cutia de viteze, normal intra 9 litri, daca zici ca au intrat 8, ori a mai fost ceva in cutie ori nu ai pus suficient.
    temperatura de umplere trebuie se fie de 45C.
     
  8. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    9 Litri de ulei scoti decat daca o faci bucatele. Eu am pus completa de pe alta masina. Am schimbat si convertizorul. Nivelul e facut la 40grade cum se recomanda dar la fel facea si cu cutia veche adica patineaza cateva secunde pe treapta 2 si 3. Dupa patinare coboara normal la turatie si oricat as accelera nu mai patineaza.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Ian 2015
  9. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Si ce faci cu cutia veche?
    De unde ai luat convertizor?
    A mea cred ca e pe duca, nu da eroare pe vag dar simptomele sunt spre deces iminent. Inca nu stiu ce sa fac sa trec pe manuala in 6 sau sa fac rost de o alta cutie cu un convertizor bun.
    Aici nu prea am incredere in arabu' dar am auzi ca ar fi un service tare in Bucuresti pentru cutii automate.
     
  10. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Cutia veche nu se poriveste la tine e de Allroad. Aceasta cutie are cod EYJ special pentru masina asta. Convertizorul l-am luat odata cu cutia ca sa fiu sigur ca nu e ceva de la el. Eu mi-am schimbat singur cutia. Nu se merita reparata o cutie de modelul A6 C5, costa prea mult. Asa, cu 600 Euro am schimbat-o complet cu tot cu ulei. La service costa 300 Euro numai manopera de reparatie plus multe alte cheltuieli si tot nu ai garantia ca va merge.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Ian 2015
  11. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Hai ca am aflat dece iti patineaza, ca am ajuns sa lucrez cu ele, cutiile automate. Ai uzate discurile de frictiune de la viteza 2 si 3, nu toate doar unu' de caciula, din interiorul cutiei.
    Una din "bolile" cutiilor de allroad este uzarea discurilor de frictiune, din cauza uleiului, normal uleiul trebuie schimbat la 60.000km in regim de exploatare normal (nu racing)n daca se merge mai racing atunci intervalul scade.
    Cand se schimba uleiul se scoate afara blocul de valve si se spala cu spray decapant, suruburile si baia de ulei = aceeasi metoda. Se aspira uleiul din cutie, se masoara cat a iesit si se complecteaza dupa carte.

    Ca sa refaci cutia la stadiul de nou te costa de sughiti, discurile alea nu sunt o avere dar manopera te usca.

    Am schimbat, azi, uleiul la un A6C5 de doi jumate, cutie ca a mea 5HP-19, ce marmelada am scos la spalare, am ramas mut.
     
  12. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Nu sunt discurile..din 4 in 3 sau 3 in 2 nu patineaza...si patinarea dureaza cateva secunde....dupa se stabilizeaza si pot sa o calc cat vreau..plus cutia pusa am probat-o inainte de demontare mergea perfect.pe masina mea face asa.indentic cu cea veche.suspectez calculatorul cutie desi nu e gram de apA acolo sau problema la motor..Pe injectie ceva.mai exact zici ca ecu motor nu coreleaza turatia si cuplu cu ecu cutie
     
  13. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Aha, sarisem asta din postarile tale. Incearca sa vezi daca senzorii citesc corect turatia cutiei, cablajul si mufele poate o fi ceva pe acolo.
     
  14. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Acolo o sa ajung sper ca un log pe cutie sa imi spuna unde e problema.
     
  15. jurcaionut 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 2000
    naniacostin in teorie in ceea ce spui tu este vinovat blocul hidraulic. Nu reuseste sa decupleze si sa cupleze anumite pachete de ambreiaje in timp util si de aceea tu simti patinare imediat dupa cuplarea treptelor respective.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Feb 2015
  16. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    multumesc de raspuns.asa as spune si eu.dar cutia am schimbat-o ca facea asa.am fost sa cumpar alta.am probat-o pe masina donatoare.mergea perfect.pusa pe masina mea..face ca cea veche.identic.zici ca nici nu am schimbat-o..cu tot cu convertizor.cutiile astea au vreun senzor de turatie?in afara cutiei?cum coreleaza ecu turatia cutiei cu cea a motorului?
     
  17. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Aici e o problema de motor.Nu are suficienta putere si nu se coreleaza cu transmisia.Probabil pompa sau injectoarele.
     
  18. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    lipsa de putere nu are masina.chair trage extraordinar de bine si liniar pana la viteza maxima.porneste sfert la orice temperatura si fara intreruperi sau erori.fum nu da deloc.nici rece nici calda nici in blana.ieri am facut 900km cu ea viteza medie 78km cu un consum real de 7.9...
     
  19. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Atunci inseamna ca nu ai nici o problema.Masina e foarte buna.Nu am inteles de ce ai mai expus probleme.
     
  20. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    am probleme cu patinatul pe anumite trepte.motorul merge perfect din orice punct de vedere.multumesc oricum de sfaturi.
     

Distribuie pagina asta