1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie de viteza automata la Audi Q5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi Q5' creată de Vanssitoo, 27 Noi 2014.

  1. iosifb 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2018
    Locație:
    alba
    Masina:
    Q5, 2.0 TFSI, 2009
    Salut. Am fost la reprezentanta, si am aflat ca a fost schimbat kitul de reparatie pt mecatronic la 77k km si ca singurul mod in care pot sa isi dea seama care e problema e doar daca dau jos cutia de viteze si o inspecteaza vizual :) , 10~12 ore de manopera. In functie de ce baiuri gasesc, schimba :) logic, nu?
    Intre timp am verificat si nivelul uleiului in cutie si a mai avut nevoie de completare, cam 500~600ml. L-am completat si pot spune ca s-a imbunatatit, in sensul ca nu mai moare motorul, doar scade turatia ~200 de ture, dar tot jerky e.
    Aceste simptome sunt doar la rece, la prima pornire dimineata si o singura data pe parcursul unei zile.
    Cum pot sa imi dau seama ce versiune de soft am la CV ? doar la tester?

    Ms.
     
  2. marmureanuweb

    marmureanuweb 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0 TDI, 125Kw (170HP), 2009, cod CAH
    @iosifb - doar la tester. Daca nu gresesc cred ca ai versiunea (005) eu tocmai ce mi-am facut la (008) si cumva schimba mai repede ....gen 40-50km viteza a 6-a :-s nu cred ca e bine dar numai prin update-ul asta cica se poate face si recalibrarea cutiei.
     
  3. iosifb 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2018
    Locație:
    alba
    Masina:
    Q5, 2.0 TFSI, 2009
    @marmureanuweb unde ai facut resoftarea? in reprezentanta? Dupa resoftare ce altceva ai observat?
     
  4. marmureanuweb

    marmureanuweb 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0 TDI, 125Kw (170HP), 2009, cod CAH
    Am fost la recomandarea unui prieten bun la http://soft-tuning.ro/ - nu am fost la reprezentanta, dar poti sa incerci si sa ne spui si noua.
    Inca testez, sa vad ce s-a schimbat, nu pot inca sa imi dau cu parerea. Doar ca schimba mai rapid (la viteze mai mici), la plecarea de pe loc trebuie sa o turez ceva mai mult (e posibil sa fie doar la mine) si automat un consum mai mic.
    Am atasat imaginea poate ajuta si pe altii.
     
  5. madalin_m2001 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2016
    Locație:
    Marea Britanie
    Masina:
    Audi Q5 2.0 S-Tronic cod motor CGLB
    Vin si eu cu o intrebare : ce ulei ati folosit ptr cutie .? Eu am un 2.0 CGLB 2011 auto , cutia nu stiu ce model e .ati schimbat voi uleiul/filtrul sau e dificilă operatiunea?
    Multumesc
     
  6. marmureanuweb

    marmureanuweb 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0 TDI, 125Kw (170HP), 2009, cod CAH
    madalin_m2001
    In principiu, nu e ok sa schimbi uleiul tu, nu este o teaba care se face asa simplu. Exista cateva proceduri pe care trebuie sa le cunosti. In al doilea rand iti trebuie un aparat care sa verifice presiunea din interiorul cutiei. Ca pret, uleiul cel mai bun mie mecanicul mi-a spus ca e cam 1.400 lei cu tot cu set de filtre si etansarea care vine pe baia de ulei. Eu avand problema cu lichidul care a ajuns in cutie am luat un ulei temporar pentru spalar si o sa il schimb dupa 2-3.000 de km. Cel pe care l-am pus eu e la jumate fata de cel original care este cam 140 lei / litrul.
     
  7. danutz21

    danutz21 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2013
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6 , 2,5 TDI, 2002
    Salut! Am un Audi Q5 2013 3.0 TDI, 245CP, cod motor CDUD, cod cutie NKH. Am o problema la cutia de viteze, in mare parte la marsarier. Cand sunt intr-o panta sau vreau sa urc o mica bordura cu spatele, o bag in R si motorul se tureaza dar ea nu are putere sa urce sau sa dea in spate si piuie si imi apare gearbox malfunction: you can continue driving (limited functionality) si apoi se aprinde si eroarea pt presiunea in cauciucuri(de fiecare data apar acestea doua impreuna). Daca opresc motorul si il repornesc dispare gearbox malfunction si cateodata merge normal in marsarier apoi, cateodata tot nu vrea chiar daca opresc motorul. Alta chestie, dar cred ca este normala, cand motorul este rece dimineata schimba din treapta 1 in 2, la peste 2000 de turatii, apoi cand motorul este cald schimba normal. Si uneori am si smucitura aceea din 2 in 1 cum ziceau alti colegi mai sus. Sper ca ati inteles ce am vrut sa zic, asa ambiguu cum am explicat eu :)). Masina are 194.000km. Ce ar putea avea? Si daca stiti pe cineva bun pt asa ceva prin Craiova sau chiar si Bucuresti...sa stiu sigur ca imi gaseste problema si o rezolva. Multumesc frumos!
     
    ZahariaBogdan apreciază asta.
  8. marmureanuweb

    marmureanuweb 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0 TDI, 125Kw (170HP), 2009, cod CAH
    @danutz21 eu cred ca este ori ambreiajul ca la mine ori la mecatronic, electrovalva care se ocupa de marsarier nu mai functioneaza in parametrii corespunzatori. Cel mai simplu mergi la un mecanic/garaj auto specializat sa vada daca ai coduri de eroare. Alea vor fi mult mai exacte decat cele aratate in bord.
     
  9. iosifb 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2018
    Locație:
    alba
    Masina:
    Q5, 2.0 TFSI, 2009
    @danutz21 Salut! Si eu am cam aceeasi problema cu marsarierul, in panta nu cupleaza tot timpul, dar pe drum drept merge okay(dupa ce s-a incalzit cutia). Am fost la un service, care chiar atunci repara un s-tronic de pe un A6 2013 3.0, am vazut cutia de viteze si pachetul de ambreiaje desfacute. Pot zice ca ambreiajele nu aratau prea bine, unele erau mancate, iar altele erau arse pe o parte. In cazul meu, mecanicul zicea ca ar fi setul de ambreiaje defect, dar tot numai prin demontarea cutiei poate sa isi dea seama, daca nu, atunci mecatronicul si tot asa :)
     
  10. marmureanuweb

    marmureanuweb 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0 TDI, 125Kw (170HP), 2009, cod CAH
    @iosifb ti-a dat vreun pret pentru ambreiaj? sau pentru mecatronic?
     
  11. iosifb 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2018
    Locație:
    alba
    Masina:
    Q5, 2.0 TFSI, 2009
    @marmureanuweb
    Manopera pt schimb de kit de ambreiaj e mai mica decat cea pentru schimb de mecatronic. Mecatronicul se afla in spatele kitului de ambreiaje, si pentru a ajunge la el trebue sa mai desfaca inca o partea la cutie(din ce am vazut si din ce a zis mecanicul)
    La reprezentanta Audi: 5000 ambreiajele, 9000 mecatronicul, 1200 ulei + filtru ( mai scad 20% din pretul pieselor), manopera e in functie de cat trebuie sa desfaca. Dar pentru demontat/montat cutie au cerut 1400.
    La service-ul vizitat : 2000 kitul de ambreiaj, ~9000 mecatronic, 850 manopera(demontat/montat CV, schimb kit ambreiaj), la care se adauga uleiul si filtrul.
    * Preturile sunt in LEI si contin TVA
     
    adu2 apreciază asta.
  12. marmureanuweb

    marmureanuweb 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0 TDI, 125Kw (170HP), 2009, cod CAH
    @iosifb Multumesc mult pentru preturi!
     
  13. Vintu 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2017
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi Q5, 3.0TDI SLINE
    Salut,
    De curand am avut un joc la planetara care merge la cutie. Am fost la un service mi-au schimbat planetara si ceva kit de reparatie pentru partea care intra in cutie. Pentru aceasta a fost nevoie sa dea jos cutia din ce am inteles, all good.
    Acum problema e urmatoarea: am observat dupa aceasta operatiune, in momentul in care masina e in D sau R si stationand, las incet frana, iar cand masina incepe sa se deplaseze se simte o vibratie foarte mare in toata masina / sau in mersul bara la bara. In viteze mai mari de aprox 5 km/h nu se mai simte nimic, merge perfect.
    Pe diagonza apare o eroare la tampoanele de la cutie din perioada cand masina a fost in service. Ma poate ajuta cineva care ar putea fi cauza? Multumesc!
     
  14. immuzo 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Q5 2L TDI 2013
    Salut,
    am si eu o problema cu o cutie automata de la un audi Q5 .
    Totul a inceput acum 1 luna de zile cand mi-am facut revizia de 115000 cat si schimbul de ulei cutie.
    Toate bune si frumoase, seara am luat masina de la reprezentanta iar a doua zi de dimineata in timp ce parcam (nu facusem nici 20-25km) mi-a aparut in bord Gearbox Malfunction Limited.... apoi imediat o eroare legata de sistemul de presiune in pneuri.
    Coincidenta sau nu , nu mai conteaza acum.
    M-am dus la reprezentanta, au pus testerul pe masina si a aparut o eroare legata de mecatronic (asa cum s-a mentionat de cei de la service o problema obisnuita pentru modelele fabricate inainte de 05-2013 a mea fiind din 01-2013).
    Prin urmare a trebuit schimbat mecatronicul cu un kit de reparatie mecatronic, ulei din nou si un update de soft cutie.
    Dupa ce s-a facut operatia am tot sesizat ca am consumul ridicat cu 1-2 l /100km (mediu urban) si mai ales usoare fluctuatii de sarcina (ca o cuplare si decuplare a cutiei) atunci cand eram oprit, piciorul pe frana in modul Drive. In restul modurilor nu am nicio problema.
    Dupa 2 saptamani de la reparatie situatia s-a agravat in ideea ca a inceput si acul de la turometru sa fie afectat in sensul ca avea o scadere si apoi o urcare de de circa 100 turatii, dar asa cum am spus anterior, numai in modul Drive si pe loc.
    Aceste fluctuatii urmate de trepidatii au loc cam la interval de 30 de sec iar intre fluctuatii totul este bine.
    Prin urmare am fost intai la o firma care se ocupa doar de cutii automate unde s-a pus testerul, s-a facut test in rulare cat si pe loc cu replicarea situatiei dar au mentionat ca nu e de la cutie iar tot ce au putut sa observe (nu erau erori ) ca era o versiune unlicensed de soft.
    Apoi am fost din nou si la reprezentanta. Aici tot asa au pus testerul , am facut test pe live in care am reusit sa duplicam situatia sesizata iar la final ce au facut a fost o recalibrare software a placutelor (cred ca am inteles eu bine) si ca pare totul in regula si ca daca se mai intampla singura rezolvare ar fi sa se desfaca cutia complet sa se vada ce si cum. Au mai spus ca e posibil sa fie de la update-ul de soft si sa stau linistit ca masina e ok...
    Totul a fost bine (a ramas acea fluctuatie de sarcina dar fara trepidatii si fara modificare ac turometru) timp de 2 saptamani.
    Apoi iar a inceput sa se repete situatia cu fluctiatie, trepidatie si miscare ac turometru.
    Mentionez ca acum masina are si tendinta sa o ia din loc sau asa cel putin simt eu iar uitandu-ma la cum se manifesta la motor am vazut ca se ambaleaza sau se tureaza dupa care scade instantaneu. E ca si cum un senzor ii spune sa plece de pe loc si imediat altul sa stea pe loc.
    Totul la interval de 30 de sec in modul Drive, frana apasata , stand pe loc.
    Concluzia e ca nimeni nu stie ce ar putea fi iar sa desfac cutia mi se pare o masura extrema acum mai ales ca nu am nicio eroare atat la motor cat si la cutie.

    Aveti vreo idee de la ce ar putea fi? Ma puteti ajuta cu un sfat?

    Multumesc!
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, sa te intorci la reprezentanta, sa le dai cheile si sa nu iei masina pana nu o repara sau chiar schimba cutia cu totul. Daca nu te intelegi cu ei apelezi la avocat. Restul sunt povesti.
     
  16. immuzo 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Q5 2L TDI 2013
    Mda, la prima faza care a dus la schimbarea mecatronicului am avut discutii indelungi cu ei pentru ca era prea mare coincidenta...
    Putin probabil sa o repare gratis sau sa o schimbe...chiar daca apelez la avocat...

    Dar ce ma doare cel mai tare nu e asta ci faptul ca te duci la reprezentanta si NU se stie ce are..nimeni nu poate sa vina sa zica da' domnule asta e cauza si se repara facand asta...

    Eu personal suspectez convertizorul de cuplu fie kitul incorect montat.
     
  17. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Nu are asa ceva cutia ta!

    La cutia S-tronic de pe Q5 nimeni nu a rezolvat definitiv problemele. In urma cu cateva luni, am intalnit o reprezentanta unde erau 5 la vanzare, si doar una nu avea sau a mai avut probleme la cutie. Din discutia avuta cu unii mecanici, am inteles ca trebuie sa se potriveasca mecatronica pe cutie, cutia sa nu aiba defecte si uzuri mecanice... la fel si pe partea de cablaje este o problema, iar discurile de la ambreiaj sunt sensibile. In cazul tau cred ca solutia cea mai buna este sa iti demonteze cutia bucatele, inlocuit tot ce este uzat si atunci poti spune ca este reparata. Ceea ce au facut pana acum este doar "cârpeala".
     
  18. yulyans300

    yulyans300 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Locație:
    IASI
    Masina:
    Q 5, 2.0 Tdi/ 2011-170cp
    Salut. In ce consta si cum se face acea resetare despre care vorbesti?
     
    Marcelică apreciază asta.
  19. FlorinH 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2018
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Q5 8R 2.0TDI S-Tronic 2013
    Salutare, pana la urma ai descoperit cauza problemei?
     
  20. Toaderixa timis 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2018
    Locație:
    Baia mare
    Masina:
    Audi q5
    Va salut am și eu o problema cu cutia la q5 2011 , la schimbare de viteza de la treapta 2 la treapta 3 are o trepidație sau Vibrație , poate sa m-a ajute cineva cu un răspuns
     

Distribuie pagina asta