1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie manuala in 6 trepte vs. cutie manuala in 5 trepte

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iul 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    In acest topic vom discuta despre diferentele dintre cutiile in 6 trepte fata de cutiile in 5 trepte.
    Este cunoscut faptul ca motoarele cu cutii in 6 trepte dezvolta un cuplu ceva mai mare decat cele cu cutii in 5 trepte insa cam care ar fi diferenta comparativ pe plaje de turatii vom afla aici.


    rotitza, nu sunt de acord cu afirmatia ta cum ca 6 trepte e mai putin turata decat una cu 5 trepte, la mers intins.
    Da, AVF-ul are cuplu mai mare decat AWX, da, e mai ok cutia in 6 trepte pentru oras.

    Test AVF vs. AWX:
    AVF in treapta a 6-a la 3000 rpm are aceeasi viteza cu AWX-ul in treapta a 5-a la 3000 rpm. Asadar, daca are aceeasi viteza (aprox 155-160 km/h) si aceeasi turatie, pinioanele ultimei trepte sunt identice. Doar celelalte difera.
     
    Ultima editare: 12 Iul 2011
  2. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Ok, inteleg ce zici tu, dar eu nu mai inteleg atunci de ce au scurtat treptele de la 1-5, dar cuplul e mai mare pe AVF fata de AWX!?
    Logica imi spune, daca e asa cum zici tu, atunci plaja de la 1-5 AVF este egala cu plaja 1-4 AWX si atunci unde este castigul!? De fapt un AVF ar trebui sa fie sa zicem mai "tractors" decat AWX pentru ca treptele de la 1 la 5 sunt mai scurte dar au si o forta mai mare data de cuplu nu numai de "scurtimea" lor sa zic.....
    Sunt curios daca se poate face un test de catre un coleg cu motor AWX asa cum am procedat cu Cornel care are AVF quattro vs AVF tractiune fata, a mea. Din comparatia noastra a reiesit ca difera rapoartele in cutie. De fapt treapta 6 este decalata cu 200rpm de la unul la altul.

    AVF tractiune fata in trapta 6:
    2000rpm - 110 km/h
    3000rpm - 160 km/h
    4000rpm - 210 km/h

    AVF quattro in trepta 6:
    2000rpm - 100 km/h
    3000rpm - 150 km/h
    4000rpm - 200 km/h
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Iul 2011
  3. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...ma bag si eu in discutie.

    Am o simpla observatie AVF-ul in fapt a fost pregatit special pentru seria quattro .In schimb AWX-ul nu.

    Teoretic un posesor de AVF quattro ar mai parcurge si ceva semi off-road de aici un avantaj clar al cutiei in 6 a AVF-ului si culpului net superior AWX -ului.Nu intamplator cred pe AWX-ul nu s-a intentionat sa se puna quattro.

    rotitza te inteleg,totusi nu ma abtin sa spun ca s-ar parea ca un AVF complet este cu quattro.
     
  4. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    ok , si acum ma bag si eu in seama. Eu am un AWT benzina 1.8T quattro 5 trepete manuala. Am auzit ca er fi si 6 trepte . Din ce vad eu la voi , diferenta ar fi mai mult la cuplu in oras iar in afara ar cam fi la fel. Ma insel? Ma gandeam sa-mi pun o cutie in 6 dar cineva m-a sfatuit sa nu o fac pentru ca este o investitie care nu-si merita banii
     
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pentru ultima oara, treapta a 5-a la cutia cu 5 trepte versus treapta a 6-a la cutia cu 6 trepte = IDENTICE.
     
  6. rogue 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2009
    Locație:
    Bruxelles
    Masina:
    A6 1.9 TDi 165CP 2004 - fost, A4 2.5 Tdi 163CP 2003 - fost, acum altceva
    Este un subiect foarte interesant. Asta din postura celor care circula in cea mai mare parte a timpului in oras. Respectand limitele de viteza, deci la un mers normal care este cea mai avantajoasa cutie pentru oras:
    - AWX-ul care te lasa sa circuli cu 50-60 km/h in treapta a 3-a sau
    - AVF-ul care te impinge spre treapta a 4-a unde esti clar subturat.
    Discutand acum doar pentru oras, in afara AVF-ul este net superior la cuplu si consum in aceeasi turatie cu AWX-ul.

    Era o vorba odata - se zicea ca poti sa-ti iei cutie in 6 daca ai unde sa-i dai .
     
    Ultima editare: 6 Sep 2011
  7. xxl75 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    a4 b6
    AVF:
    -la 50km/h in treapta a 3-a 1900rpm
    -la 60km/h in treapta a 4-a 1800rpm
    -la 80km/h in treapta a 5-a 1900rpm
    Deci nu esti subturat deloc;de fapt,daca nu te deranjeaza sa mesteci in cutie mai mult,o cutie in 6trepte e mai bine etajata pt mers pana in 100km/h.
    Ce imi aduc aminte,cand dau a 4-a rpm-ul scade cu 600(rpm),nu tin minte pt a 5-a,iar la a 6-a scade cu 500(rpm).

    Ce este peste 100km/h,cele 2 cutii sunt (cam) echivalente.
     
    Ultima editare: 6 Sep 2011
  8. rogue 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2009
    Locație:
    Bruxelles
    Masina:
    A6 1.9 TDi 165CP 2004 - fost, A4 2.5 Tdi 163CP 2003 - fost, acum altceva
    Inteleg. Deci daca in a 3-a la 50 la ora AVF-ul se misca undeva la 1900 de ture, atunci cand traseul oscileaza intre 40 km/h - 55 km/h ce se intampla? Se schimba vitezele una dupa alta? ....gen dau a 2-a, apoi repede a 3-a, hai si cu a 4-a...dar stai ca a franat ala...dai a 3-a iar...hai ca merge si a 4-a.....uite un biciclist...dai iar a 3-a...etc. turbina abia daca apuca si ea sa intre in regim de lucru normal. In schimb AWX-ul este mai permisiv la acest capitol. Viteza a 3-a te lasa sa ai o fluctuatie intre 40 -55 km/h avand turbina in regim de lucru.
    ...parerea mea...:readit:
     
  9. xxl75 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    a4 b6
    Vad ca tot nu ai inteles:)
    Treptele 1,2 si 3 sunt identice la ambele cutii,adica ce faci cu a 3-a la AWX faci si la AVF.
    In schimb,la AVF treptele 4,5 si 6 sunt comasate ca la AWX in 4 si 5;)

    Ca tot am frecat putin masina,m-am uitat si la treapta a 5-a,scade tot cu 600rpm ca si a 4-a.
     
    Ultima editare: 6 Sep 2011
  10. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    O pagina are deja topicul asta si o alambicam de numa'.
    Cutia in 5 trepte e diferita fata de cutia in 6 trepte doar la treptele inferioare. Ultima treapta de la fiecare cutie e identica. De unde rezulta ca in cutia de 6 trepte iti raman 5 trepte de schimbat pana la treapata finala fata de cea in 5 trepte unde raman numai 4 trepte. Asta daca nu tinem cont de treapta 1 care e irelevanta.
    Asadar, cutia de 6 trepte imparte pe o plaja x, treptele 2, 3, 4 si 5.
    Cutia in 5 trepte imparte pe aceeasi plaja treptele 2, 3 si 4.
    Concluzia: cutia in 6 trepte e mai scurta si evident va pleca de pe loc mai bine decat cea in 5 trepte. (comparam quattro cu quattro si FWD cu FWD) Evident asta inseamna si un cuplu mai bun. Insa sa nu uitam ca acest cuplu poate fi exploatat sau poate fi pierdut prin simplu crestere de turatie, unde cuplul se pierde. Cat despre consum... nu vreau sa jignesc pe nimeni insa asta a fost buna...
    Aia de spun ca daca ai unde sa ii dai sau daca mergi mult pe autostrada, sa cumperi cutie in 6 trepte sunt niste necunoscatori (sa nu spun altfel) care se simt mai barbati daca masina lor are in plus o viteza. Problema e ca nici dupa o perioada nu s-au prins ca pinioanele de pe viteza finala au acelasi numar de dinti ca si masina e are cutie in 5 trepte. Da' lasa mai, ca a lor e mai "lunga" iar noi astia cu cutii in 5 trepte suntem impotenti.
    2 soferi nu merg exact la aceeasi turatii in oras chiar daca ambii respecta viteza legala. De aici a plecat necesitatea de a oferii clientilor o cutie care sa impace mnai bine stilul propiu de mers. Evident, nu era vorba de mersul pe autostrada ci de cat de des iti place sa schimbi viteza corelat cu turatia la care iti place sa mergi.

    Contraexemplu: exista camioane care desi au acelasi motor si aceeasi putere (cp) au cutii in 12 sau 18 viteze. Ce credeti, ca cel in 18 viteze va merge mai putin turat la viteze mari (peste 120 km/h) ?
     
    Ultima editare: 7 Sep 2011
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ... comparatia 5 trepte cu 6 trepte are rost doar daca introduceti
    in discutie quattro.Diferenta intre FWD-FWD :AVX cu AVF imi pare aproape inexistenta.


    Cand ma gandesc la quattro&AVF imi vin in minte :conditii de iarna cu zapada moderata,in conditii de urcus pe un drum usor accidentat cu inclinatie,pe un drum usor virajat si un pic off-road .Acolo unde imi trebuie o cutie scurta si mult cuplu la roti.
     
  12. Pippo09

    Pippo09 Silver Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Locație:
    Tarnveni(Mures)
    Masina:
    ex:A4,1.9TDI,81kw AFN
    Daca este vorba neaprat de acele 2 motorizari si doar de audi atunci voi fi off topic.
    La AJM passat cutie in 5 trepte la 3000rpm are 140km/h iar la passat AJM dar cutie cu 6 trepte are un pic peste 150...
     
    Ultima editare: 13 Sep 2011
  13. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Eu cand am dat acel exemplu cu masina FWD vs AWD si acelas motor, m-am gandit ca vor fi colegi cu motoare AWX cel putin care sa fi pus o lista asemanatoare:

    AVF tractiune fata in trapta 6:
    2000rpm - 110 km/h
    3000rpm - 160 km/h
    4000rpm - 210 km/h

    AVF quattro in trepta 6:
    2000rpm - 100 km/h
    3000rpm - 150 km/h
    4000rpm - 200 km/h


    Cred ca in acest fel ne putem da seama daca cu adevarat pasul este identic la treapta 5 cu trapta 6

    Eu in continuare sunt circumspect in ce priveste pinionul de 5-AWX identic cu pinion 6-AVF. Cu a 6-a urci foarte greu de la 90-100/h fata de cum urci cu trepta 5(la o masina cu 5 trepte) Eu cu a 6-a la AVF - FWD am la 90/h 1600rpm

    PS: Ovidiu sper sa nu te superi ca nu te cred :), dar chiar sunt curios sa vad un AWX-ist care sa faca o lista asemanatoare cu cea pe care am facut-o eu.
     
  14. dani ab Guest

    exemplu

    http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php

    Tot acolo se pot compara mai multe modele, din pacate baza lor de date nu e completa, in special la masini mai noi.
    Legat de motorul AVF, stiu ca hidramata in 5 trepte, tiptronic, are 200 ture mai mult decit hidramata in 6, multitronic, la o viteza de 140km/h.

    Dani ab
     
  15. gruvnoise

    gruvnoise 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2014
    Locație:
    Matera - Italia / Pașcani - Romania
    Masina:
    Audi a4 avant 1,9 tdi 2002 awx 131 hp
    Awx in treapta 5
    2000rpm- 100km/h
    3000rpm-160km/h
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta