1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire ulei cutie viteze manuala 6+1 de pe motorul 2.7 TDI 132 kw la A6 C6 - 4F

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de audi66, 21 Sep 2015.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Primul pas este aflarea codului de cutie si ulei necesar. Tutorialul este pentru cutia manuala 6+1 de pe motorul 2.7 TDI 132 kw.

    Eu am cutie cod HVD, deci 3 litri ulei cod G 052 911 A1. (POZA 6)
    Am luat 4l de ulei (preventiv) si mi-a fost de ajutor litrul in plus, vreo 100-150 grame l-am dat pe jos din cauza neatentiei cand am introdus furtunl pe gaura de umplere.
    A1 - bidon de 0.5 litri
    A2 - bidon de 1 litru


    Uleiul a fost achizitionat de pe eBay la pretul de 20 €uro \ bidon de 1 Litru.

    Pe tipul acesta de motor sunt mai multe coduri de cutii manuale, in principiu, 2 coduri de ulei si 2 cantitati diferite ce intra in cutie (3 si 3.2 litri).

    Am atasat o poza din ETKA cu, codurile cutiei, cantitatea de ulei necesara schimbului si codurile uleiului. (POZA 5)

    Pentru a afla ce cod cutie aveti, postati VIN-ul in topicul :
    http://www.clubaudi.ro/discutii-generale-audi/14660-vin-decoder-audi-529.html

    !!! De preferat aceasta operatiune sa se faca pe un plan drept sau pe elevator / groapa / capre.

    Scule necesare :


    Palnie
    Un recipient pentru colectarea uleiului vechi (eu am folosit un lighean)
    2 metri furtun
    Imbus 10 mm
    Surubelnita pentru dat jos scutul
    2 beri reci

    Schimbarile comportamentului cutiei de viteze dupa schimbul de ulei difera de la masina la masina. Eu unul nu am regretat, vechiul ulei avand foarte mult span in el, acum intra mai usor in viteze, fara sunete ciudate, fara senzatia de fier pe fier si fara a agata.

    P.S.:

    La mine au iesit 2.8 litri de ule din cei 3 litri cat trebuiau sa fie. Ce si cum s-a intamplat, unde au disparut 200 mililitri nu as putea sa va explic. Probabil ies 3 litri din cutie la demontarea completa a cutiei, pe bucati.

    !!! Busonul de golire este pe burta cutiei de viteze, busonul de umplere se afla pe lateralul cutiei de viteze (partea stanga a masinii), langa planetara.


    Pasul 1 Demontati scutul.

    Pasul 2 Desfaceti dopul de umplere (POZA 1)

    Pasul 3 Desfaceti dopul de golire si lasati uleiul sa curga 30-40 minute. (POZA 2)

    Pasul 4 Strangeti bine busonul de golire

    Pasul 5 Introduceti furtunul pe langa vasul de antigel pana la orificiul de umplere (nu foarte mult pentru ca va da uleiul pe langa) (POZA 3 si 4)

    Pasul 6 Turnati cantitatea fixa de ulei necesara tipului vostru de cutie pana ajunge la nivelul busonului de umplere si da pe afara

    Pasul 7 Strangeti bine busonul de umplere

    Pasul 8 Lasati masina pornita 5-10 minute si verificati daca aveti vreo scurgere pe la ambele busoane

    Pasul 9 Faceti o tura cu masina si bucurati-va cat de usor intra in viteze :)
     
    buzguree, George-Adrian și opinion apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta