1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Reparație kilometraj VDO la Audi 80/90 B3-B4 - Schimbare rotiță dințată

Discuție în 'Modele clasice' creată de CristiCosti, 16 Aug 2016.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Am hotărât să fac un tutorial cât mai clar și simplu, în vederea contorului de km cu probleme la Audi 80/90 B3-B4 (modelul VDO, atenție!). Pentru început, se scot ceasurile de bord (informații aici : http://www.clubaudi.ro/threads/cont...b4-schimbare-inlocuire-contact-pornire.38934/). Ceasul folosit de mine în tutorial provine de pe un B4 1.9TDI din 1992. Cele din 1994 știu că au angrenajele schimbate și nu mai au această problemă. Deci tutorialul se aplică pentru B3 și B4 fabricate până în 93-94.
    Pe net există deja niște tutoriale, plus niște informații aici dar ceva mai împrăștiate pe mai multe pagini, așa că am zis să fie totul pe scurt aici, pentru o găsire mai ușoară.

    Etapele principale ar fi (se presupune că deja ați dat jos ceasurile, demontat și scos afară vitezometrul – informații suplimentare se pot găsi la http://www.clubaudi.ro/threads/indi...ecuri-si-lumini-bord-la-audi-80-90-100.15585/):

    1. Găsirea unei șurubelnițe drepte, subțiri
    DSC06012.JPG


    2. Scoaterea acului indicator și celor două șurubele. Pentru scoaterea acului există mai multe metode, găsiți pe google. Personal, cel mai ușor le scot rotindu-le în sens invers (spre stânga) și trâgând de ele în același timp. Aveți grijă, să nu forțați prea tare.
    DSC06013.JPG


    3. După înlăturarea feței de ceas, se desfac cele 2 șurubele încercuite și se scoate plasticul transparent. Atenție să nu pierdeți cele 2 filtre roșii de la contoarele kilometrilor, că nu sunt fixate permanent.
    DSC06014.JPG


    4. Se intoarce ceasul pe dos, se scot cele 4 șuruburi și se scoate toată mecanica + electronica de pe carcasă.
    DSC06017.JPG


    5. Se desfac cele 2 șuruburi încercuite și se scoate ușor electronica de pe ceas.
    DSC06019.JPG


    6. Se scoate angrenajul încercuit.
    DSC06020.JPG


    Mai jos se poate vedea rotița problematică. În cazul acesta ea este în stare perfectă. La cei care au probleme, în general are un dinte rupt (sau mai mulți). Se scoate ușor de pe angrenaj și se înlocuie cu alta în stare bună.
    DSC06022.JPG
    DSC06008.JPG

    Câteva caracteristici:
    - 15 dinți
    - modul 0,4
    - diametrul roții 6,9mm
    - lățimea totală a roții 3,4mm
    - lățimea danturii 1,7mm
    - alezaj 2mm.

    7. Montajul se face invers demontării.


    Mai jos am realizat modelul 3d al rotiței, în Inventor 2014. Formatul este .STL (îl găsiți mai jos) și cu acesta vă puteți duce la cineva / o firmă cu imprimantă 3D.
    render1.jpg
    render2.jpg

    Am luat legătura cu o firmă de imprimare 3d și au zis cam așa despre rotiță : ”Am analizat obiectul trimis si am ajuns la urmatoarele concluzii:
    - Abaterile imprimantelor 3d sunt de +0,1 mm (o zecime de milimetru in plus). Recomandarea noastra este sa printati 1 exemplar initial, il probati, apoi sa refaceti modelul 3d daca este cazul si apoi sa printati celelalte exemplare” .

    Deci există riscul ca să nu iasă chiar perfect. Costul de asemenea, cam mărișor, undeva la 25 lei. Probabil cel mai bine e să se strângă un grup de persoane care doresc, că prețul va fi mai mic. Nu e de mirare că cele de pe ebay sunt destul de scumpe.

    Mai jos găsiți fișierul .stl, în arhivă rar.
    https://www.dropbox.com/s/oztchbglakkf4ek/Roata dintata VDO.rar?dl=0

    Nu e nevoie de cont, puteți descărca direct. Dacă apare întâi chestia cu făcutul contului, dați mai jos la Continue to ... și după aceea apare download-ul.

    Succes la imprimare și apoi la reparație ! :)
     
    Ultima editare: 16 Aug 2016
    GDC, Andrei tanasis, iora și alți 2 apreciază asta.
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se inchide si ramane permanent in prima pagina dar o sa fie mutat in aria masini clasice adica aria dedicata tipului vostru de masini. Multumim pentru tutorial.
     
    Andrei tanasis apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta