1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Degripare mecanism stergatoare la A4 B6

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de drogas, 16 Aug 2013.

  1. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Cum se face la B6- 80% e similar cu b5

    1. se desface chederul + capacul superior, cu o surubelnita se scot capacele bratelor
    2.cu ceva ascuti zgariati axul si bratul sa stiti cum il montati ulterior la loc, e nevoie aici de cricket +tubulara de 16, dupa care puneti la reaba presa, la B5 e mai mult loc dar la B6 nu veti putea folosi presa din poza lui Ovidiutm din cauza plasticului care imbraca mai mult axul stergatorului, aici eu am folosit o presa Yato de 40 de ron cea mai mica , 2 gheare, cumparata din autovit
    3. dupa ca ati dat jos bratele e timpul pentru pasticul central care e prins in 3 clame, una in dreptul bateriei si 2 in laterale( se scot usor cu varful surubelnitei) si trageti in sus si inspre botul masinii
    4. cricket si tubulara de 10 si se dau jos cele 3 suruburi ale ansamblului
    5. torx 30+ prelungitor+cricket si se dau jos cele 5 suruburi ale capcului de la ECU
    6. acum mecanismul e complet desfacut dar nu iese afara, eu aici era cat pe ce sa renunt ... trebuie demontate bratele oscilante, aici ar fi buna o presa, locul e stramt dar merge sa miscati de ansamblu astfel incat cu 2 surubelnite sa faceti parghie si sa rasuciti in acelasi timp si gata ies bratele oscilante. Bratele ies foarte greu si nu incape mana sa trageti de ele...
    Atentie cu acelasi obiect ascuti sa zgariati cuva pozitia limbii care tine ambele brate oscilante ca la remontare sa aveti ansamblul in aceiasi pozitie
    7. rasuciti de brate inspre volan si rasuciti de ansamblu astfel incat sa vedeti burta motorasului si gata iese "maimuta" , desfaceti mufa motorasului
    8. aici e identic ca la B5, se identifica axul intepenit , se dau jos siguranta saiba si oringul de etansare si se da cu degripant ( mai mult degeaba ca nu intra in interior), axul la mine nu se misca deloc stanga dreapta asadar i-am infiletat la loc piulita de 16 de la stergator si am batut cu ciocanul il el si nimic
    9. Acum e momentul sa strangeti sculele si sa mergeti in casa la aragaz unde incalziti mecanismul si iar ciocan si gata iese, Constatari : multa mizerie si rugina in interior , vaselina deloc , ax ruginit , bucsa de cupru freca in con,
    10. Cu smirghel se curata bine de tot si cu o surubelnita se curata interiorul camasii in care intra axul si se smirgheluieste bucsa de bronz pana intra totul perfect, se incarca totul cu vaselina si se repeta procedura si la celalalt ax
    11. Acum vine remontare si bataile de cap de rigoare, se introduce totul la loc dar nu e suficient spatiu sa intriduci bratul oscilant in nuca axului, am bagat vaselina la nuca si cu chiu cu vai bratul de la sofer a intrat impins cu mana iar cel de la pasager am reusit sa il bag cu un patent
    12. puneti totul la semn( acolo unde ati zgariat in prealabil)
    13. Montati toate suruburile la loc si gata merg stergatoarele

    Durata operatiunii 4 ore deoarece am pierdut timp pretios cu :
    - am incercat sa scot ansamblul intreg de acolo dar nu iese decat dsaca se scot bratele oscilante din nuci stanga dreapta
    - la remontare, una din nuci a sarit ca nu fusese bine prinsa si nu mai mergea un stergator deci am demontat iar tot

    Tips and tricks :
    - e bine sa incalziti axul din prima si sa bateti in el cu piulita pusa si inca ceva de metal peste
    - ar fi extrem de utile niste prese de scos si de bagat bratele oscilante in nuci
    - faceti semne cu ceva ascutit ca la remontare sa aveti totul la linie la loc
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Aug 2013
    remix apreciază asta.
  2. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Ultima editare de un moderator: 16 Aug 2013
  3. remix

    remix Bronze Member

    Înscris:
    2 Iul 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9 TDI (BKE), 2005
    Fiindca am patit-o si eu, m-am documentat si am mai gasit urmatorul video, foarte bine facut, care include si reparatia transmisiei sistemului de stergatoare:

     

Distribuie pagina asta