1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Demontare/montare - elemente interioare - la A6 C5 - cum procedam ?

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de roby_A6, 27 Ian 2009.

  1. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    stie cineva cum se poate demonta casetofonul, ca am bagat clemele acelea prin orificii si tot nu vrea sa iasa in partea de jos:(:(:(

    poate stie cineva.......
     
  2. xender_bass

    xender_bass 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    București / Constanța
    Masina:
    Rieger & MTM Audi A5
    mai incearca forteaza un pic poate una din cleme nu a prins cum trebuie
     
  3. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    am fortat cat s-a putut m-am chinuit vreo 5 ore si m-am plictisit, trebuie bagate toate 4 clemele in acelasi timp ?
    ca eu nu am decat 2 buc,sus se deblocheaza si jos nu vrea nici cum ,mai ales in partea stanga nu prinde clema parca de nimik, intra in gol...

    :(:(:(:(
     
  4. xender_bass

    xender_bass 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    București / Constanța
    Masina:
    Rieger & MTM Audi A5
    trebuie toate 4 !!! si eu stiam k dupa ce bagi clema nu mai iese decat daca scoti sistemu ! Altfel dak incerci sa o scoti se rupe !
     
  5. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    :(pai eu am tras putin mai voiniceste de ele si sper sa nu se fi rupt, mai incerc maine sa vad de unde mai confectionez 2 cleme, ca nu am gasit, poate are cineva sa mi-le imprumute ar fi super

    da din ce sunt facute clemele de se rup, poate se indoaie (ma gandesc)
    si daca s-au rupt clemele, ce pot face sa-l scot???
     
  6. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    la mine cand mi-am dat jos cd-ul nu a fost nevoie de toate cele 4 cleme.electricianul avea numai 2 cleme.cred ca trebuie sa mai insisti dar cu atentie
     
  7. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    si a iesit usor, sau a fost nevoie sa traga putin de el sa iasa?
     
  8. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    a tras un pic mai tare dar a iesit.eu am de ala care are si caseta si a bagat degetele pe la caseta si a tras
     
  9. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    pai si al meu e tot cum ai tu ,adica caseta+cd lafel de mare ca si navi plus,
    sper sa reusesc sa-l scot,

    va tin la curent....
     
  10. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    dupa indelungi incercari cu diferite tipuri de cleme tot nu am reusit sa scot casetofonu , a iesit putin da mai departe nu vrea, il mai tine ceva in spate, o mufa sa fie agatata?
     
  11. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    Am reusit sa-l scot intrun final:):):):)
     
  12. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Odiseea unei restaurari - Self service la A6 C5

    Urmare a sugestiei primite in cadrul threadului “Odiseea unei restaurari” de la userul “suntzmeu”, am hotarat sa postez aici explicatii ale diferitelor interventii efectuate pe parcursul restaurarii.
    Probabil ca unii dintre dvs. cunosc deja modelul supus restaurarii. Pentru cei care nu-l cunosc, este vorba de un A6 4B,C5, model 2000, limuzina, 2,5 Tdi.
    Explicatiile vor fi insotite, in marea lor parte, de imagini. Calitatea imaginilor nu va fi intotdeauna cea mai buna din cauza pozitiilor incomode ori luminii insuficiente.
    Unele dintre interventii au fost efectuate chiar de autorul threadului, altele de catre specialistii la care am apelat. Nu voi posta imagini de la interventiile efectuate la reprezentanta intrucat nu am. Asa cum probabil ati patit cu totii, nu mi s-a permis accesul. Unele dintre operatiuni nu au fost fotografiate din cauza lipsei de timp, absentei de la fata locului, ori nu am considerat necesar acest lucru data fiind simplitatea lor.
    Cu speranta ca explicatiile si imaginile ce urmeaza vor fi de folos unora dintre posesorii de Audi, va invit sa postati alturi de mine interventii asupra masinilor dvs.
     
  13. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    1. Demontarea/montarea gurii centrale de aerisire spate.

    1. Demontarea/montarea gurii centrale de aerisire spate.
    Primul lucru care iti sare in ochi la inceputul prezentei operatiuni este ca piesa respectiva nu are niciun sistem de prindere la vedere.
    Solutia la care am recurs a fost sa “conving” un angajat al unui centru pentru dezmembrari sa-mi permita a smulge o astfel de gura de aerisire de pe o masina scoasa din uz. Dupa ce am tras-o afara cu forta, am vazut si clemele de prindere. Evident, daca as fi stiut unde sunt pozitionate, as fi stiut si de unde sa trag mai tare.
    Odata studiata piesa distrusa, am incercat pe masina mea. Inaintea se mai incumetase cineva sa o scoata si nu-i reusise prea bine; ii zgariase fata. Acesta a fost si motivul pentru care am ales inlocuirea piesei in cauza.
    Gura de aerisire este compusa din doua piese: corpul in sine (foto 1 si 2) si fata (foto 3).
    Corpul se fixeaza de consola centrala prin trei cleme din metal flexibil (situate in stanga-sus pe lateral, stanga-jos dedesubt si dreapta-mijloc pe lateral), gandite a fi actionate prin fortare (foto 1 si 2).
    Trebuie insa tras chiar de langa locul de pozitionare al clemelor, altfel se rup clipsurile de prindere a fetei de corp. La reprezentanta se foloseste o gheara sub forma unei surubelnite indoite la cap care se introduce printe flapsurile ce directioneaza fluxul de aer.
    Pentru cei care vor sa schimbe numai fata, puteti vedea cele patru clipsuri cu care se ataseaza corpului (marcate cu rosu in poza 3).
    Fata mai are si patru ghidari ce o pozitioneaza corect pe corp (A,B,C,D marcate cu verde in poza 3).
    In caz ca va ganditi sa inlocuiti numai obturatorul (sau blocul de comanda pentru comenzile incalzirii banchetei, dupa caz), acesta se ataseaza fetei cu opt clipsuri (marcate cu galben in poza 3).
    Dupa ce ati scos corpul gurii de vizitare, o puteti detasa complet prin decuplarea celor doua mufe corespunzatoare iluminatului variatorului volumului de aer (marcata cu 1 in poza 4) si brichetei (marcata cu 2 in poza 4).
    Atentie! Ambele mufe au sisteme de blocare, asa ca evitati sa trageti de ele pana nu le deblocati.
    Durata de lucru: cca. 30 min.
    Ustensile necesare: cutit cu lama subtire si flexibila (cand clemele devin vizibile, se pot decupla mai usor), Surubelnita de ceasornicar (folositoare la decuplarea mufei de la dioda de iluminare-mufa mica) si gheara de care va vorbeam.
     
  14. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    2. Demontare/montare cotiera centrala fata

    2. Demontare/montare cotiera centrala fata
    Pentru demontarea cotierei este necesara mai intai demontarea gurii centrale de aerisire pentru locurile din spate. Acest procedeu este descris in Punctul 1.
    In interiorul consolei centrale (partea care nu se vede), cotiera centrala este fixata cu o piulita de 13 (foto 1) deasupra unui trepied fixat in podea la randul sau cu alte trei piulite de 13 (foto 2 si 3).
    Dupa ce v-ati asigurat accesul la prinderea cotierei prin demontarea gurii de aerisire, veti constata ca accesul la surubul de prindere a acesteia de trepied este extrem de dificil datorita canalului ce aduce aerul spre gura de aerisire (foto 1, piesa neagra, trasa cu degetul). Va este necesara o cheie fixa de 13 cat mai subtire si asimetrica (din aceea cu falcile inegale). Veti desuruba cate o jumatate de cursa dupa care veti da cheia peste cap, actionand pe rand cand spre falca scurta, cand spre falca lunga, pentru a putea apuca piulita.
    Dupa eliberarea piulitei, principala problema e sa nu o scapati in interiorul consolei centrale datorita pozitiei incomode. Va recomand asadar sa aveti la indemana un magnet legat cu o sarma ferma pe care sa-l duceti langa piulita pentru a o recupera imediat dupa desfiletare.
    Pasul urmator este sa scoateti cotiera pentru a va asigura un front de lucru mai confortabil.
    Pentru demontarea trepiedului de fixare in podea se desfileteaza doua piulite aferente bratelor din spate si una afererenta bratului din fata.
    Pentru accesul la bratul din fata trebuie scoasa mocheta caserolei din dreapta manetei franei de mana. Mocheta in cauza este de fapt un plastic ABS foarte rezistent captusit cu textil ce imita mocheta. Plasticul este fixat prin apasare, fara cleme, clipsuri sau alte sigurante; il puteti trage de margine cu o surubelnita de ceasornicar sau cu un ac. Poza 4 releva mocheta scoasa si Poza 5 releva caserola cu mocheta montata.
    Acum puteti vedea si cea de a treia piulita de fixare a trepiedului, in fata.
    Piulita bratului din fata (foto 3), de sub caserola, se demonteaza cu o tubulara de 13. Atentie! Datorita spatiului stramt, nu veti putea apuca aceasta piulita cu degetele si se va duce direct in interiorul consolei centrale, recuperarea ei fiind un calvar. Evident, o puteti lasa acolo si pune alta in loc, insa veti capata un “soricel” ce-si va face simtita prezenta la fiecare denivelare. Va recomand asadar sa folositi ori o tubulara cu magnet in interior, ori magnetul legat cu sarma pentru a o recupera direct de pe surub.
    Piulita din stanga-spate (foto 2-pozitia A) se demonteaza tot cu o tubulara de 13
    Cea a bratului din dreapta spate (foto 2-pozitia B)se desfileteaza cu o inelara de 13.
    La montare, se repeta operatiunile in sens invers.
    O singura problema suplimentara: garnitura de cauciuc dintre cotiera si ornamentul ondulat (foto 6-pozitia A) se ambitioneaza sa nu stea pe pozitie si trebuie aranjata cu atentie inainte de fixarea piulitelor cotierei. Daca renuntati la garnitura, ori daca nu e pusa perfect in pozitie, cotiera va scartai la fiecare apasare a cotului.
    *O solutie de a va usura munca este demontarea capacelor rotunde din jurul articulatiei cotierei (foto 6, pozitia B). In felul acesta puteti manevra mai usor cotiera si trepiedul in timpul demontarii.
    Cele doua capace sunt prinse intre ele prin trei clipsuri de plastic extrem de firave (foto 7-pozitiile A,B,C) si de cotiera prin cate doua clipsuri de fiecare parte (foto 7, pozitiile 1,2,3,4). Am ajuns la concluzia ca acele trei clipsuri sunt deja rupte sau pleznite de la apasarile repetate ale cotului pe cotiera iar cand incerci sa le desprinzi nu faci altceva decat sa constati decesul, altfel nu-mi explic cum cedeaza asa usor. Norocul e ca nu costa prea mult acele capace de cotiera.
    Atentie! Articulatia cotierei este abundent gresata iar vaselina ajunge, din neatentie, foarte usor pe tapiterie.
    *Operatiunea presupune schimbarea frecventa a pozitiei scaunelor fata. Pentru a evita drumurile fata-spate si pierderea pozitiei de lucru (al dracului de enervant!), recomand ca in fata sa aveti inca o persoana care sa va manevreze scaunele dupa nevoie.
    Durata de lucru: 2-10 ore, in functie de indemanare si ajutoare. Necesita iluminare buna.
    Ustensile necesare: Tubulara de 13, Inelara de 13, Fixa asimetrica de 13, Surubelnita dreapta si subtire, Magnet.
     
    Ultima editare: 30 Mar 2009
  15. audiaudi2424

    audiaudi2424 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    pitesti
    Masina:
    AUDI A4 2002...1,9TDI..131 CAI
    As dori sa stiu si eu toti pasii ca sa scot casetofonul. De unde incepi si ce desfaci. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Aug 2015
  16. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    Nu trebuie desfacut nimic,
    Fara cele 4 cleme nu are rost sa te chinui sa il scoti, eu imi facusem 2 cleme, in speranta ca il pot scoate asa:), dar fara sa le bagi pe toate 4 in acelasi timp nu poti sa il scoti, eu mi-am facut clemele dupa o poza de pe internet,
    Cele 4 cleme de scoatere se blocheaza in el si pana nu scoti cassetofonu sa impingi clemele din cass nu le poti scoate pe cele introduse, daca ai bagat o clema, sa nu tragi de ea ca sa o scoti, ca poti rupe clema din cass, asa ca ai grija

    poti incerca pe la serviceuri sau pe unde mai monteaza radio-cd pe masini, poate au ei, dureaza maxim 2 min....,

    sa ne spui daca ai reusit sa il scoti ,
    eu cu clemele mele am mai scos si la alti prieteni symphony-uri si navi-uri, ca stiu cum e cand nu ai aceste cleme:p
     
  17. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    3. Domontare/montare ornamente consola frana de mana, mufa telefon mobil

    3. Domontare/montare ornamente consola frana de mana, mufa telefon mobil
    Ornamentele consolei franei de mana sunt patru la numar: ornamentul liniar din stanga manetei franei de mana (foto 1, pozitia A), ornamentul manetei franei de mana (foto 1, pozitia B), caserola pentru depozitare din dreapta franei de mana (fot 1, pozitia C) si ornamentul ondulat de sub cotiera, pozitionat in spatele consolei (foto 1, pozitia D). La modelele fara cotiera, ornamentul ondulat este intreg, fara decupaj in mijloc, insa are aceleasi prinderi.
    Demontarea ornamentului liniar se face tragandu-l usor in sus din partea frontala, fiind fixat in 3 cleme metalice (poza 2). In general nu ridica probleme, insa dupa mai multe demontari, e posibila desprinderea clemelor de prindere A,B,C de pe consola. Daca aveti norocul ca piciorusele clemelor sa nu fie rupte, le puteti refolosi. Daca nu, fuguta la dezmembrari (nu au cod pe ele, asa ca nu stiu cum le puteti comanda la dealer)!
    Demontarea ornamentului franei de mana este relativ usoara daca stiti unde se afla singura prindere. Aceasta se afla in partea din fata, chiar in spatele manerului franei de mana. Maneta franei de mana are o coama din plastic situata transversal (foto 3). Peste aceasta coama se prinde saua ornamentului (foto 4). Singura problema intalnita e ca cele doua plasticuri (saua si coama) sunt bine fixate una in alta, insa puteti trage de ornament in sus cu incredere, nu se vor rupe! Ornamentul franei de mana mai are si doua ghidaje laterale in partea din spate (foto 5).
    Demontarea ornamentului ondulat se face tragandu-l usor in sus pana cedeaza din cele trei cleme de fixare (le puteti simti la mana pe dedesubt). Este prins in acelasi model de cleme ca si ornamentul liniar. E necesara demontarea acestui ornament inaintea caserolei deoarece acesta fixeaza, pe deasupra, ultimele doua clipsuri de prindere, in spate, ale caserolei. Atentie! Nu se poate demonta decat dupa scoaterea definitiva a cotierei, procedura explicata la punctul 2.
    Caserola…Aceasta este prinsa in cinci clipsuri, unul in fata (foto 6, pozitia 1), doua la mijloc, dedesubt (foto 6, pozitiile 2 si 3) si alte doua in spate (foto 6, pozitiile 4 si 5).
    Prima data se demonteaza clipsul frontal, tragandu-l usor in sus. Cele doua clipsuri de sub caserola sar singure. Mai raman cele din spate, care se decupleaza cu o surubelnita dreapta si lunga, prin spatele consolei, mai exact prin locul de unde ati scos gura de ventilatie pentru locurile din spate.
    La modelele prevazute cu telefon mobil, caserola contine si mufa antenei si sistemului maini-libere (foto 7, pozitia A).
    Aceasta mufa este fixata intr-o carcasa din plastic ABS negru (foto 7, pozitia D) prin doua holz-suruburi (foto 7, pozitia B) si un stift de blocare (foto 7, pozitia C).
    Intai de toate scoateti mocheta caserolei asa cum am aratat mai sus.
    Apoi desfiletati cele doua holz-suruburi.
    Trageti puternic de carcasa neagra in sus pana se deblocheaza stiftul din pozitia C.
    Mufa este fixata in interiorul carcasei din plastic negru prin intermediul a doua cleme din metal (foto 8, pozitiile 1 si 2). Se trag usor afara clemele si eliberati mufa din carcasa (foto 9). Treceti mufa in jos, prin decupajul caserolei. Acum puteti detasa complet caserola de consola cantrala.
     
  18. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    4. Demontarea torpedoului

    4. Demontarea torpedoului
    Are cinci suruburi.
    Trei sunt pozitionate in partea de sus, pe aceeasi linie si devin vizibile imediat ce lasati clapeta torpedoului in jos (marcate cu A,B si C in foto 1).
    Alte doua suruburi sunt pozitionate dedesubt, fiind accesibile dintr-o pozitie ceva mai incomoda. Unul este in partea stanga (marcat cu D in foto 2) si altul in partea dreapta (marcat cu E in foto 3). Acestea doua de jos se desfileteaza tinand surubelnita spre torpedou la un unghi de 45 grade. Va spun intrucat nevazandu-le, le veti descoperi pe pipaite iar dupa ce le gasiti veti avea tendinta sa le accesati tinant surubelnita orientata de jos in sus. In acest din urma caz, unghiul fiind nepotrivit, veti rotunji capatul surubului.
    Aici legea o face tubulara de 8.
     
  19. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    5. Prelungirea mufelor USB si AUX ale adaptorului MP3-player din torpedou in cotiera centrala

    5. Prelungirea mufelor USB si AUX ale adaptorului MP3-player din torpedou in cotiera centrala.
    Din dispozitivul MP3-player, pe care il veti fixa in spatele torpedoului (recomand eu), sau in torpedou (cum se recomanda in prospect, lucru care presupune gaurirea torpedoului si pozitionarea device-ului intr-un loc incomod pentru sofer), se trag doua cabluri prelungitoare USB si AUX, pe sub consola centrala a bordului, continuand pe sub consola centrala a franei de mana, pana ajungeti cu ele sub caserola pentru depozitare din dreapta manetei franei de mana.
    Sub consola centrala a bordului puteti introduce firele fara probleme si fara sa demontati ceva impingandu-le pur si simplu pe langa marginea din dreapta jos.
    Procedura demontarii caserolei o gasiti la Punctul 3.
    Demontati mocheta caserolei si, cu o pila rotunda (foto 1, pozitia 3), ii faceti doua santuri dupa grosimea firelor (foto 1, pozitiile 1 si 2).
    Trageti firele prin santurile mochetei si montati-o la loc.
    Dupa ce montati inapoi caserola, veti obtine situatia din imaginea 2
     
  20. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    As avea si eu o intrebare, daca imi poti spune cum se demonteaza plansa de dupa bancheta, ca as vrea sa o curat si nu prea am loc:)
     

Distribuie pagina asta