1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Demontare/montare - elemente interioare - la A6 C5 - cum procedam ?

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de roby_A6, 27 Ian 2009.

  1. atomixa6

    atomixa6 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2013
    Locație:
    Resita, Caras-Severin
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 132kw, 12/2000, AKE
    Asta nu mia placut, posibil sa fie rupt ceva din mecanismul scrumierei, in situatia asta ce fac :D, dar nu inteleg dece sunt de cumparat scrumierele respective cu tot cu mecanisc, deci le-au scos cumva de acolo ma gandesc.
     
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Iese cu totul din consola dupa ce in prealabil ai scos ,media,modulul climei se scoate si scrumiera cu tot cu suportul ei
     
  3. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Alta dilema.
    Cum se demonteaza stalpii interiori ai masinii? Vreau sa inlocuiesc centurile,am tras un pic,dar nu inteleg de unde sa incep
     
  4. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Presupun ca te referi la capitonajele stalpilor B superiori (cei dintre usi, tapitati cu textil).
    Sunt prinsi in chedere pe margini, sub capitonajele stalpilor A si C/D in partea de sus, cu cate doua ghidaje pe interior, de culisa centurii de siguranta si cu inca doua ghidaje in partea de jos pe dupa capitonajul inferior.
    1. Intai demontezi capitonajele stalpilor A si C/D ca sa ii deblochezi sus.
    2. Ii scoti din chedere pe margini.
    3. Ii apuci cu mainile de laterale si ii ridici in sus pana simti ca au iesit de pe ghidaje. Iti dai seama ca au iesit cand se pot departa de stalp sau te poti uita pe dupa ei si vezi tot angrenajul.
    4. Demontezi surubul cu care e prins capatul centurii in podea (o tubulara de 17) si scoti centura din el.
     
  5. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Deci chiar nu reusesc sa imi dau seama care de unde sa trag...ceva imi opune rezistenta.
    Zi-mi mai pe romaneste cu ce incep,plasticul sau textilul...de sus sau de jos?
     
  6. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Nu tragi!
    Ordindea operatiunilor e cea de sus.
    Intai deblochezi capitonajul ala in zona de deasupra lui, eliminand celelalte doua capitonaje din fata si spate, care il tin fixat sus.
    Apoi il ridici in sus, pe verticala.
    Nu se trage, se ridica. Il culisezi in sus pana scapa ghidajele din culisa metalica a centurii.
     
  7. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    De deasupra cui? A plasticului?
     
  8. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    De deasupra capitonajului stalpului B, superior.
    Eu pe asta am inteles ca vrei sa-l demontezi.

    Ai airbag cortina sau nu?
    Daca nu ai airbag, in partea de sus mai sunt doua cleme din alea mici (piesele C in foto 4), cum au capitonajele stalpilor fata sau spate.

    Urmareste ghidajele laterale de plastic (B in foto 2 si 4) care intra pe dupa niste urechi metalice (A in foto 3).
     
    Ultima editare: 20 Aug 2015
  9. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ce capitonaje sa inlatur?stanga -dreapta ..m-ai pierdut...deci eu vorbesc despre capitonajele stalpului central...jumate plastic,jumate textil...cu care din ele incep...textil sau plastic..de la imbinarea lor?am si airbag cortina...zici ca sunt batut in cap.
    Am incercat asa..la imbinarea plastic cu textil am tras un pic dinspre chedere si am vazut ca textitul intra cumva in ala de plastic...am incercat sa ridic in sus si nu am putut..mai trebuie sa eliberez ceva inainte de asta?

    ---------- Post added at 23:55 ---------- Previous post was at 23:45 ----------

    Mersi...acum din poze am inteles...din partea de sus trag inspre interiorul masinii sa iasa din cleme...apoi trag in sus sa il scot din culise.Aici nu intelegeam
     
    Ultima editare: 20 Aug 2015
  10. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Pai eu iti explic cum sa il dai jos intai pe cel de sus, cu textil pe el.
    Dupa ce l-ai dat jos pe cel superior se vede totul.
    Cel de jos se prinde tot pe lateral in niste urechi de plastic si in cheder.
    Jos se infige in podea cu niste tepuse de plastic.
    Trebuie inlaturat intai capitonajul de plastic al pragului; cel care vine din fata, trece pe sub capitonajul inferior al stalpului central si se duce pana in spate, langa sezutul banchetei.
    Apoi apesi cu o surubelnita in tepusele capitonajului inferior ca sa le deblochezi in podea.
    Dupa ce le deblochezi, il ridici vertical si iese.

    Nu!
    Daca are airbag cortina, nu exista acele cleme!
    Ti-am explicat mai sus.
    Doar cele fara airbag au clemele respective.
    La cele cu airbag cortina, capitonajul cu textil de sus e mai ingust in partea de sus, ca cel negru din poza atasata.
    Clemele la cele cu airbag cortina nu exista.
    Vin capitonajele stalpilor fata si spate peste el si se prind cu niste surube in loc de cleme, ca sa nu-ti sara capitonajele in cap cand se declanseaza airbagul.

    In pozele postate de mine mai sus, cele doua negre sunt de pe masina cu airbag si nu au clemele, dupa cum poti vedea.
    In ultima poza, cel crem are cleme si e mai lat sus (in zona clemelor), deoarece e de pe o masina fara airbag cortina.
     
    Ultima editare: 20 Aug 2015
  11. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Capitonajul de plastic al pragului iese ceva mai usor? Sau imi da si ala de furca?
     
  12. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Asta e prins doar in cleme metalice de prag si in doua clipsuri firave de plastic la mijloc, sub capitonajul inferior al stalpului B (central).
    Trebuie in schimb sa scoti intai capitonajele inferioare ale stalpilor A si C, care vin peste el la capete.

    Capitonaj inferior stalp A:
    1. Intai scoti doua surube de jos. Unul e la vedere, intr-o gaura, iar altul e ascuns sub un capacel.
    2. Apoi il tragi in plan orizontal din niste cleme metalice, dinspre fata masinii spre spate (in planul usii). Clemele sunt diferite de cele "tata" care se infig in metal, ca la capitonajele stalpilor. Sunt niste cleme "mama" in forma de clestisori in care se infig niste ghidaje de plastic.

    Capitonaj inferior stalp C:
    1. Il scoti din clemele metalice "tata", care se infig in prag.
    2. Nu-l trage prea tare din cleme ca mai are si niste ghidaje de plastic ce se pot rupe daca nu le vezi!

    La modelul asta, pentru fiecare piesa trebuie sa demontezi alte cinci.
    Nimic nu e usor!
     
  13. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    La ultima fraza nu pot sa te contrazic, peste 3 ore ma apuc iar de incercat....cred ca voi reusi de fata asta
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Am reusit...acum sa iti explic procedeul corect la cele cu airbag cortina.
    Se desface usor plasticul pe care scrie airbag, se scoate surubul central si se inlatura intreg patratul pe care scrie airbag, scotand acel capac se vad doua suruburi stanga dreapta,se desfac si voila capitonajul iese in sus fara a mai desface altceva.
    Cu ornamentul de prag ai avut dreptate la fel si cu capitonajul de plastic de pe stalp
     
  15. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Stiu procedeul la cele cu airbag.
    Le-am montat/demontat si eu de cateva ori pe ale mele.
    D'asta iti ziceam ca trebuie sa le dai la o parte pe cele din fata si spate care vin pe deasupra celui de pe stalpul central, ca sa-l poti scoate in sus.
     
  16. Punnish3r 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2015
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    A6, 2.5 TDI quattro, 2001 , 180 CP
    Salutare , vreau si eu sa dau jos capitonaju' din portbagaj pe dreapta sa ajung la amplificator . Am desfacut in mare ce era dar nu pot scoate plasticu' de pe colturi care vine peste capitonaj . Am tras am impins ce nu am facut si nu vrea sa iasa :-( . Ma ajuta si pe mine careva cu un tutorial ceva sau informatii ? Multumesc anticipat !
     
  17. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Acel plastic se infige in tabla cu niste cleme metalice in forma de romb cum sunt cele incercuite in poza de mai jos postata ca model.
    Plasticul de la colturi nu se da jos de pa capitonaj, ci se scoate cu totul.
    Intai il desprinzi de sus, din niturile de plastic mama/tata, apoi de jos, de la urechile cromate de prindere a plasei de bagaje si din fata, de unde intra pe dupa bancheta.
    In final il smulgi din acele cleme rombice. Trebuie sa tragi perpendicular pe tabla si iese pana la urma.
     
  18. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Bun....totul este la loc si cum trebuie,fara cleme indoite sau rupte, alta intrebare...cum se scoate capitonajul portbagajului...ma refer la cel de sub luneta, am ceva greierasi pe acolo si vreau sa inspectez sa vad ce se intampla.
     
  19. gibumarius 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI 2001
    Salutare, am si eu o problema cu butucul de la portiera soferului. S-a stricat iar acum se invarte in gol. Stie cineva cum se demonteaza?
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Dai jos fata de usa, desfaci cele doua surube cu care este prinsa yala de pe lataralul usii, scoti mufa, scoti plasticul care acopera yala din interiorul usii partea superioara, scoti tija de sarma care actioneaza yala de la maner. O sa vezi apoi in interior chiar langa maner un fel de tabla mai lata de vreo 5 cm, o tragi inspre dreapta, este ca o de siguranta care tine manerul, dupa care o sa vezi ce mai trebuie desfacut ca sa scoti butucul. E o operatiune foarte migaloasa oricum.
     

Distribuie pagina asta