1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Demontare stop frana hayon si schimbare beculete frana la A3 8L

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de buss, 20 Ian 2009.

  1. buss

    buss 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2001 1,9TDI
    Am cautat pe forum si nu am gasit.. am vreo 3 beculete arse la stopul de la luneta.. m-am tot uitat cum se desface sa am acces la ele si nu m-am prins.. si nici nu vreau sa bag surubelnita pe unde nu trebuie sa las urme..

    Mentionez ca am A3 8L sportback. Daca cineva stie care si cum se face sa-mi explice si mie. Mersi.
     
  2. xaby69

    xaby69 Gold Member

    Înscris:
    16 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 2.0i
    beculetele nu se pot schimba... se schimba stopul intreg!
     
  3. buss

    buss 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2001 1,9TDI
    chiar speram sa nu mi se zica asta :(
     
  4. flo_tiesto

    flo_tiesto 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 , 1.9 TDI
    Daca nu ma insel acelea nu sunt becuri ci led-uri , fa o poza dupa ce il desfaci si nu gred ca nu gasesti de cumparat asa ceva:) asta cu conditia ca stopul de farna sa nu fie turnat , dintr-o bucata :) Adica sa ai posibilitatea sa-l desfaci fara sa-l strici.
     
  5. buss

    buss 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2001 1,9TDI
    eu chiar nu m-am prins cum se desface de acolo desi am cam desfacut destule chestii din interior.. o sa intreb un prieten care e mecanic poate stie.. si revin cu poze daca reusesc ceva.
     
  6. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    TUTORIAL - Demontare stop frana hayon A3

    Ieri am descoperit ca am un bec ars la al 3-lea stop de frana, cel de pe hayon, asa ca astazi m-am "inarmat" cu cu doua surubelnite(stea si normala), un aparat foto si m-am apucat de demontat si facut poze :photo:

    Daca tot ma apuc de treaba sa fac si un mic tutorial nu ? :whistle2:

    Deci .... ca sa ajungi sa demontezi stopul de frana de la A3 trebuie sa demontezi capacul (asa o sa-i spun eu) acela de plastic care acopera pe interior hayonul si care e format din doua parti: prima parte(care e si cea mai mare) acopera mecanismele de inchidere si cele de la stergator, iar cea de a 2-a stopul de frana. Era bine daca se putea demonta doar parte a 2-a dar avand in vedere ca este prinsa in doua suruburi care sunt pozitionate sub prima parte, nici o sansa ... :no:

    Primul pas a fost scoaterea suruburilor din manerul interior de inchidere a portbagajului [​IMG] dupa care am scos cele doua ornamente de plastic din partea de jos a hayonului [​IMG] care demontate arata cam asa: [​IMG] , asta ca sa va faceti o idee cam cum ar trebui sa le scoateti. :)

    Acuma vine partea cea mai delicata, desi nu trebuie sa va faceti probleme prea mari pentru ca, clemele in care este prins capacul plastic sunt metalice.
    Incepeti din partea de jos a hayonului(eu am inceput din stanga) si trageti usor plasticul dintr-un colt doar cat sa puteti face o parghie intre suportul de plastic al clemei de pe partea capacului si hayon, pentru a scoate clema din locasul ei din caroserie [​IMG], odata scoasa prima clema mergem mai departe si scoatem urmatoarele cleme, clema din stanga incuietorii [​IMG] si clema din coltul din dreapta al hayonului [​IMG]. In partea dreapta a incuietorii nu este nici o clema deoarece acolo sustinerea se face prin suburile din maner pe care le-am desfacut la inceput.

    Odata desfacuta din cleme partea de jos a capacului trecem la partea de sus si aproximativ in dreptul imbinarii dintre cele doua parti ale capacelor de plastic mai sunt patru cleme care sustin partea de sub luneta a capacului mare. Eu am inceput sa desfac prima data tot clemele din partea stanga [​IMG] (nu conteaza din ce parte incepi) si apoi cele din partea dreapta [​IMG] si astfel avem capacul cel mare demontat. :meeting:

    Dupa ce am desfacut capacul cel mare avem acces la cele doua suruburi la care nu aveam acces inainte si care sustin capacul cel mic, care acopera stopul de frana. Aici vedem pozitionarea surubului din partea stanga [​IMG] si a celui din partea dreapta [​IMG]. Cu aceste suruburi desfacute ne apucam din nou de desfacut cleme, clemele le desfacem prin aceeasi metoda, o mica parghie intre suportul de plastic al clemei si hayon. Avem cate trei cleme pe fiecare parte, am marcat pe poze unde sunt pozitionate, trei sunt pe partea stanga [​IMG] si trei sunt pe partea dreapta [​IMG].

    Dupa ce am desfacut si ultimul capac de plastic am ajuns la stopul de frana. Stopul de frana este prins intr-un surub care se vede pe partea din fata [​IMG] dupa ce am desfacut surubul nu va grabiti sa trageti de stop pentru ca mai avem o clema pe partea dinspre hayon [​IMG], odata scoasa si aceasta clema desfacem mufa si avem stopul demontat complet.

    Pentru a avea un acces cat mai bun la becuri trebuie desfacut plasticul rosu si cel nichelat. In poza se vede pozitionarea clemelor pentru scoaterea plasticului nichelat[​IMG]
    Gata acuma avem acces la becuri si le putem schimba cu usurinta. Am tras o fuga pana la magazin si am luat becuri, acesta este modelul de becuri de care avem nevoie [​IMG], [​IMG]

    Desi a fost prima data cand am facut operatiunea asta de demontare nu cred ca a durat mai mult de 15 minute (nu m-am uitat la ceas dar cu aproximatie).
    Odata ce ati reusit sa demontati tot si sa schimbati becurile o sa vedeti ca montatul la loc o sa fie si mai usor si o sa dureze mai putin. Totul e sa faceti exact inversul pasilor facuti la demontare.

    Sper ca am fost destul de explicit si ca o sa va fie de ajutor.

    Spor la treaba! :thumbs-up:
     
    Ultima editare: 16 Iul 2009
  7. daniel84

    daniel84 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A 3,1.9 TDI din 2000 ,ALH
    aceiasi problema o am si eu :) bun tutorial:applaus: ,sambata ma apuc de treaba
     
  8. andreew81 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8L 2002
    Sal .... mie mi-au facut operatiunea baietii de la Service Auto Club Timisoara si mi-au rupt plasticul ce intra in clemele metalice plus ca au uitat sa mai puna 1 clema asa ca imi cam zdrangane .....

    Am vazut mai tarziu treaba dupa ce plecasem din service si nu prea am mai avut ce face ...

    Oare s-o gasi plasticul al doilea si cleme de cumparat ?
     
  9. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Trebuie sa se gaseasca ... vezi daca are cod pe el si du-te la magazin sa-l comanzi. Normal ar fi trebuit sa-l schimbe baietii care l-au rupt. :angrymod:
     
  10. andreew81 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8L 2002
    Da asa ar fi normal dar daca nu ai vazut atunci pe loc dupa aceea mai greu sa demonstrezi ca ei l-au rupt :(
     
  11. daniel84

    daniel84 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A 3,1.9 TDI din 2000 ,ALH
    haideti sa va zic cum am procedat eu desi poate o sa va para hazliu ,nu am mai demontat nimic doar am tras de partea superioara si am desfacut surubul cu o surubenlita stea care se afla in partea dreapta a stopului si l-am tras usor afara am schimbat becul pe cale l-am cumparat inainte, multumesc lui cristi pe aceasta cale pentru poze ,si cam asta a fost am riscat putin dar din lipsa de timp:)
     
  12. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Si eu am incercat varianta asta dar am vazut ca e un risc destul de mare ca sa se deformeze sau mai rau sa se rupa partea de plastic care acopera stopul de frana ... asa ca am ales varianta descrisa mai sus.
    Chestia cea mai tare e ca varianta asta e folositoare nu doar pentru stopul de frana, ci si pentru a avea acces la motorasul de la stergator de exemplu ... sau la sistemul de inchidere al portbagajului. ;)
     
    Ultima editare: 25 Iul 2009
  13. daniel84

    daniel84 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A 3,1.9 TDI din 2000 ,ALH
    Intradevar am riscat mult :) iar cine trebuie sa-si schimbe acele din stop sa faca la fel ca in tutorialul deschis de Cristi. Toate bune.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Mar 2012
  14. ALH

    ALH 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8L 1,9 TDI [ALH]
    Desfaci plasticul de pe haion. E prins in doua suruburi la manerul de pe interior si in rest in clipsuri metalice, dupa ce iei plasticul de pe haion ai acees bun la stopul acela cu leduri. Desfaci cu o surubelnita in cruce si nu faci decat se scoti ledurile arse si sa le inlocuiesti. Pur si simplu tragi de ele si ies. Eu am gasit tot 3 leduri arse si am dat 1 leu/led. Spor la treaba.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Mar 2012
  15. marius2905 Guest

    Ce tip de led are ? se poate schimba punand altul sau toate sunt legate in serie pe o placa ?
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Mar 2012
  16. netsonic Silver Member

    Înscris:
    12 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 8PA (Sportback), 2.0 FSI 110KW (BVY), 2006
    Tipul de led pe care-l cauti este in functie de dimensiunea led-ului. Ochiometric cred ca este un LED de 5mm dar nu am desfacut stopul ala pana acum. Si eu am observat la randul meu ca 2 led-uri sunt duse si trebuie inlocuite. Nu cred ca sunt legate in serie, altfel cand se arde unul restul nu s-ar mai aprinde.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Mar 2012
  17. catalinmiti 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a3 2003
  18. dobarazvan

    dobarazvan 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    dej
    Masina:
    Audi A3 1,9TDI an:2001 kw:96 131cai
    Nu e nici un led! Sunt becuri de 2,3 wati daca bine tin minte si eu mi le-am schimbat dupa tutorialul de mai sus. le-am schimbat pe toate 10 ca nu dupa o saptamana sa se arda altele, oricum toate erau inegrite si urmau sa se arda. am gasit de cumparat sunt ceva la 1 ron bucata.
     
  19. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    salut

    catalinmiti, becurile cu pricina le gasesti la orice magazin de piese. desfa stopul si i-al cu tine, in cazul in care nu te descurci, o sa il scoata cei de la piese. sa nu tragi cu patentul de ele pentru ca risti sa le spargi si e migaleala mare sa le scoti dupa ce s-au spart. la cluj am dat 2 lei pe bec, si evident le-am schimbat toate. nu e foarte complicat
     
  20. halford

    halford 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8L, 1.8 20V, 2001
    confirm, nu e vorba de nici un led, sunt becuri. ca sa nu demontati toata plasticaraia de pe hayon se poate demonta stopul suplimentar departand un pic plasticul ce il acopera, iar cu ajutorul unei surubelnite cu tija subtire si lunga se desface surubul. se scoate mufa si se lucreaza cu stopul afara, lejer. un beculet costa cativa lei. recomand inlocuirea tuturor becurilor.
     

Distribuie pagina asta