1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Demontare Volan / Airbag / LOCK CILINDER / Parte electrică a contactului - la Audi A4 B5 Facelift

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de audi11wst, 30 Iul 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Pașii care trebuie urmați sunt cei de mai jos:

    1. Se scot bornele de la baterie (eventual să aveți codul de la sistemul audio al mașinii);
    2. Se demontează airbagul de pe volan astfel:
    - se scot cele două șuruburi din lateralele părții din spate a volanului, cu o șurubelniță în cruce;

    [​IMG]

    - se desprinde cu grijă ansamblul airbag de pe corpul volanului;

    [​IMG]

    - se deconectează mufa care face legătura între instalația electrică a mașinii și airbagul de pe volan;

    [​IMG]

    3. Se demontează piulița din imagine utilizând inbusul de mai jos, după care se scoate volanul.

    [​IMG]

    [​IMG]

    În cazul meu, am avut semne deja existente pe tija din imagine și pe volan, astfel că remontarea volanului a fost făcută fără efortul nici unei memorări a poziției de scoatere a acestuia. Dacă nu aveți acele semne, vă sfătuiesc să le faceți voi, pentru a nu monta volanul într-o poziție greșită.

    [​IMG]


    4. Se desfac cele cinci șuruburi din fotografie, pentru a putea scoate partea de sus a carcasei din plastic care înconjoară tija volanului/blocul de lumini, etc.

    [​IMG]

    5. Se scoate, spre stânga, partea din cauciuc de pe mânerul de reglaj manual al volanului.

    [​IMG]

    6. Se scoate apărătoarea/trimul care se află în partea superioară a acestei carcase, prin tragere ușoară în sus.

    [​IMG]

    7. Se desfac cele două șuruburi din fotografie, după care se scoate partea superioară (prin tragere în sus și spre spatele mașinii) și partea inferioară (prin tragere în jos și spre spatele mașinii) a carcasei în cauză.

    [​IMG]

    8. Se demontează placa de circuite electrice situată imediat în spatele volanului, prin desfacerea celor trei piciorușe din fotografii.

    [​IMG]

    [​IMG]

    9. Se scoate blocul de lumini/acționare ștergătoare prin slăbirea șurubului cu numărul 3 din fotografie, prin tragere către spatele mașinii, după deconectarea mufelor conectate la acesta;

    [​IMG]

    [​IMG]

    10. Pentru a scoate partea electrică a contactului se procedează astfel:
    - se scoate mufa conectată la partea electrică a contactului, trăgând ușor de aceasta către stânga;
    - se înlătură stradul de vopsea (cu funcție de sigiliu … cred) de pe cele două șuruburi;
    - se desfac cele două șuruburi și se scoate partea electrică a contactului spre stânga;

    [​IMG]

    Se inspectează această piesă pentru a depista eventuale defecțiuni. La mine nu am depistat nimic care să nu fie OK.

    [​IMG]

    [​IMG]

    11. În continuare (pentru cine dorește acest lucru), se poate trece la demontarea cilindrului de blocare a volanului (lock cilinder), pe care se află amplasată bobina cititoare a imobilizatorului (immobiliser reader coil). Se procedează în felul următor:

    - se scoate mufa de la bobina cititoare a imobilizatorului;

    [​IMG]

    - se introduce în butuc o cheie fără telecomandă (cheia plată sau cheia de service – din plastic);
    - se rotește cheia în butuc până în poziția ON/CONTACT;
    - pe bobina cititoare a imobilizatorului veți observa un semn (un punct mic scobit în carcasa aceste bobine). Acest semn trebuie să se alinieze cu semnul de pe partea metalică (gri) care se rotește odată cu cheia în contact. Semnul de pe această parte metalică (gri) este de fapt o gaură. După alinierea celor două semne (prin rotirea cheii în contact până pe poziția ON/CONTACT), se introduce în gaura în cauză o sârmă subțire și se apasă până simțiți că a depășit un anumit prag (este un prag foarte fin). În acel moment, apăsând în continuare pe acea sârmă, se trage de cilindrul de blocare al volanului spre dreapta, pentru a-l scoate din butucul volanului.

    [​IMG]

    Așa arată mecanismul de blocare al volanului cu sârma introdusă corect.

    [​IMG]

    Așa arată mecanismul de blocare al volanului cu sârma scoasă/introdusă incorect.

    [​IMG]

    - la montarea cilindrului de blocare al volanului, aveți grijă să respectați semnele din fotografie (dacă nu le aveți, este recomandat să le faceți voi).

    [​IMG]

    Acesta este butucul din care a fost scos cilindrul de blocare al volanului.

    [​IMG]

    ATENȚIE !!!
    Nu mișcați în nici un fel pârghia rămasă în butucul volanului, deoarece aceasta poate duce la blocarea acestui butuc, iar deblocarea lui nu va mai fi posibilă. Dacă se întâmplă acest lucru va trebui să cumpărați unul nou !!!

    12. Montarea se face în ordinea inversă demontării, respectând și semnele pe care le-am menționat anterior. De asemenea, înainte de a monta borna de MINUS la baterie (după ce ați montat borna de PLUS), rotiți cheia în contact pe poziția ON/CONTACT, asigurați-vă că nu este nimeni în mașină și abia apoi montați această bornă la baterie (pentru a evita rănirea accidentală în cazul în care se declanșează airbagul datorită unei montări necorespunzătoare).

    Eu am desfășurat această activitate deoarece în ultima săptămână mi s-au întâmplat niște lucruri ciudate la mașină:
    - o dată nu s-a oprit motorul, deși am rotit cheia în contact în poziția 0 (rămânând aprinși în bord – cu motorul pornit – martorii de la ABS, ESP, frâna de mână, baterie, imobilizator);
    - altă dată – după ce am oprit motorul – am văzut cum s-a aprins pentru o fracțiune de secundă martorul ABS, fiind însoțit de un țiuit scurt din zona buzzerului;
    - la scoaterea cheii din contact nu se mai tăia alimentarea la cd-player și nu se mai aprindeau becurile de la plafonieră.
    Toate aceste lucruri nu s-au mai întâmplat după ce am desfășurat activitatea de mai sus … nu știu exact care au fost cauzele … dar sunt bucuros că lucrurile au revenit la normal!

    SUCCES !
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Iul 2011
    mircioneescu apreciază asta.
  2. danutzu_2001

    danutzu_2001 Bronze Member

    Înscris:
    16 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T(BFB) Quattro B-434-SAM
    Salut,
    fix aceeasi procedura am aplicat si la non-facelift.

    Elementele si pasii sunt aceiasi, singura diferenta este la axul volanului care are o piulita in loc de acel surub imbus.

    Datorita interventiei unor "binevoitori" la butucul portbagajului am fost nevoit sa schimb toate incuietorile inclusiv contactul.

    Desfacerea volanului este relativ simpla, procedura este explicata in primul post.
     
  3. bkm13 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2015
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5 1.9 AJM, 2000
    Nu imi dau seama ce fel de scula trebuie sa folosesc pentru șuruburile ce țin airbag-ul de volan. Încă încerc sa îmi dau seama ce sunt. Nu reușesc sa fac niște poze clare din interiorul gaurii. Masina e A4 B5 facelift din 2001.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Apr 2019
  4. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Suruburile de fabrica se desfac cu T30.
     
    danutzu_2001 și bkm13 apreciază asta.
  5. bkm13 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2015
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5 1.9 AJM, 2000
    Confirm. Nu scria în postul original. În rest foarte bun ghidul. Multumesc autorului.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta