1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Detailing motor: e bine sau nu sa se spele motorul masinii ?

Discuție în 'Detailing' creată de X, 10 Dec 2007.

  1. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Eu sincer nu te sfatuiesc! Daca vrei sa vinzi masina si sa o cosmetizezi, este alta treaba, dar daca nu....nu te lega la cap daca nu doare. Eu am masina din semnatura de 6 ani, dar nu am spalat niciodata motorul. Asta este parerea mea.
     
  2. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    idem cu sfatul lui karol, nici eu nu am spalat motorul masinii mele de cand ma stiu.
    cu o carpa si u burete ud spal, sterg pe unde se poate..si atat!
     
  3. funstuffalex 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi tt 1.8t 2000
    ok am sa incerc si eu sfatul vostru multumesc
     
  4. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Eu am spalat motorul de cateva ori. L-am spalat personal cu grija, cu sampon auto de exterior si apoi cu pompa de inalta presiune, insa nu m-am apropiat mai mult de 1-1.5 metri cu pistolul de motor. De fiecare data motorul a fost rece inainte de spalare, iar dupa spalare am pornit motorul si l-am lasat sa se-ncalzeasca pana s-a evaporat toata apa.
     
  5. funstuffalex 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi tt 1.8t 2000
    sub capota arata cam asa
    [​IMG]

    parte bateriei nu e acoperita....e rau daca se uda acolo?
     
  6. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    avand in vedere ca este o baterie si niste contacte electrice eu unul nu recomand apa in zona aia :)
     
  7. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    La a mea am procedat exact cum explica si Adibose si nu am avut probleme, insa am patit-o la 2 microbuze, fara sa ma intrebe, au spalat soferii motorul cu jetul de apa si la amandoua s-a aprins becul de la baterie in bord. Ce-i drept masinile functioneaza bine, nu au nici o problema, dar totusi sunt genul care e deranjat de becuri aprinse in bord :). Asa ca mai bine nu te risca
     
  8. Georgekey

    Georgekey 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2007
    Locație:
    ATENA
    Masina:
    AUDI TT 225 TQ BAM 2001
    lasa masina sa se raceasca bine,pune o plasa pe baterie si spala motorul fara grizi, nu pateste nimic.La sfarsit lasa masina 10 minute cu motor aprins sa se duca umezeala si gata.Bafta!
     
    Ultima editare: 26 Mar 2010
  9. adialexpop

    adialexpop 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2010
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 Avant, 1.9 TDI, 96 KW,2003, 6 viteze
    Nu stiu ce sa zic, poate ati observat ca la multe spalatorii, au un anunt, "spalam motorul pe raspunderea dumneavoastra", asta tocmai pentru ca nu stiu ce se poate spala si ce nu. In Germania intr-adevar, reprezentanta face asa ceva, dar in general nemtii nu recomanda spalatul motorului. E drept, ei nu au dragul nostru de praf romanesc. Eu zic ca daca ai motorul uscat, fara scurgeri de nici un fel si daca merge si bine, da-i pace asa mai prafuit.
     
  10. dariusddj

    dariusddj Gold Member

    Înscris:
    16 Noi 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    a4,2.0TDI,2006,multitronic,140CP,BPW
    mai oameni buni spalati linistiti motoarele ca nu pateesc nimic dar nu cu presiune ca poate rupeti ceva pe acolo. Eu am motor pe benzina si dau cu furtunul cu apa pe el ca si pe exterior. Mi-am cumparat solutie de spuma activa, dau cu apa sa se inmoaie si apoi cu o pensula dau peste tot cu solutie dupa care il limpezesc. La ce trebuie sa fiti atenti: sa nu intre apa la filtru de aer, daca vreti sa porniti imediat stergeti bine aprinderile electronice(ma refer la motoare pe benzina). Nu va mai faceti griji de alternator pt ca nu are nimic daca intra apa in el. Ma gandesc ca inginerii de la audi au studiat varianta spalarii motorului si daca era vreo problema ori o rezolvau ori puneau un actipild mare pe motor cu spalatul interzis. Eu am avut masini si pe benzina si diesel si singura problema care poate sa apara la benzina este la capacul de delco dar cele noi nu mai au asa ceva. Ganditi-va ca exista stalpi de inalta tensiune (27000 volti) si ploua pe ei fara probleme
     
  11. Ronie

    Ronie 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Eu prefer motorul murdar si functionabil, decat curat si cu probleme. Pe viitor cand se aduna mai mult praf o sa il curat cu jet de aer. Apa nu o sa ajunga la motorul meu. Acum fiecare face cum vrea. :hi:
     
  12. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    dariusddj Si cand s-o oxida vreo mufa si umbli prin service-uri ca nu stii ce are....atunci ce o sa mai zici? Eu am vazut masini cu calculator de ABS ars doar ca au intrat mai tare in baltoci.
    Trageti voi concluziile.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Aug 2011
  13. dariusddj

    dariusddj Gold Member

    Înscris:
    16 Noi 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    a4,2.0TDI,2006,multitronic,140CP,BPW
    fiecare face ce crede dar nu mai panicati lumea. mufele se pot oxida si de la aerul umed daca ajunge la ele dar daca va uitati atenti la mufele care sunt mai sensibile au garnituri de cauciuc
     
  14. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    De acord cu tine ca pot fi si alte cauze de oxidare a mufelor. Dar nici nu mai induce lumea in eroare ca ar fi 100% sigur, cand de fapt nu e. Ori iti spui parerea ta si atat, ori spui tot, cu avantaje, dezavantaje, riscuri etc.
    Daca tie nu ti s-a intamplat (inca), asta nu inseamna ca nu exista si riscuri. Iar garniturile alea din mufe sunt din cauciuc si sunt supuse si ele efectului de "imbatranire" si pot avea scapari.

    BETTER SAFE THAN SORRY!
     
  15. Cristian Pop

    Cristian Pop 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Touareg, 2500, 2007
    Detailing motor: e bine sau nu sa se spele motorul masinii?

    De ce trebuie sa vezi filmul de mai jos si sa citesti acest articol? Voi raspunde imediat. Dar inainte, cred ca din punctul de vedere al atitudinii fata de curatarea motorului, automobilistii se impart in doua categorii: unii isi spala deja motorul, dar nu stiu inca la ce distant mica (un pas!) se afla de tratamentul profesionist (acestia pot sari direct la partea a doua, cea a procedurilor). Si a doua categorie o constituie automobilistii care au fost invatati sa se teama de un motor curat.

    [​IMG]
    Demonstratie jumatate/jumatate ​

    [​IMG]
    Demonstratie detaliu ​

    Amandoua categoriile vor afla, in final, cat de FRUMOS poate fi un motor (al lor!) caruia i s-a facut detailing si cat de usor se poate face asta.
    Intai urmareste filmul asta si comenteaza mai jos:
    http://www.youtube.com/watch?v=AmS03JbqN5M
    Daca pana in final materialul iti va trezi interesul, poti apoi parcurge si procedurile descrise mai jos.


    Vrei sa afli cum poti obtine un motor ca cele din film?

    Echipamente si produse necesare
    - Un furtun cu apa (3/4 bari); daca ai jet, nu folosi o presiune mai mare de 30-40 bari;
    - Un compresor de aer de orice fel este ideal (daca nu este disponibil, e bun si un aspirator);
    - Lavete din microfibra (sau care sa nu lase scame);
    - Cat mai multe pensule de cat mai multe marimi, texturi si duritati (par si plastic), inclusiv lungimi si forme diferite;
    - Curatitor profesional de Motoare (furnizat de importatori/distribuitori de produse profesionale de detailing); cei care sunt din provincie si/sau nu au acces la produse profesionale sa-mi scrie pe PM si le voi indica alti curatitori la care au acces, dar pe care nu-i promovez si nici nu-i recomand in mod public;
    - Dressing pe baza de apa (Atentie!, inca o data: pe baza de apa; sunt excluse dressingurile sau gelurile pe baza de solvent), tot de la furnizorii de produse profesionale de detailing. La fel ca mai sus, cei care nu au acees la produse profi sa-mi scrie PM, ca sa le indic niste inlocuitori siguri, dar exclusiv in mod confidential;
    - Pungi de plastic, saci menajeri, manusi chirurgicale pentru protectia zonelor sensibile.

    Protejarea zonelor sensibile si dezechiparea
    Aici depinde de experienta, priceperea si pedanteria ta cate dintre operatiile pe care le voi insira vei considera ca sunt obligatorii pentru tine si masina ta (functie si de marca si vechimea acesteia, desigur).
    Acopera cu pungi sau manusi urmatoarele elemente pe care le consideri sensibile: orice calculator, ECU, ABS, Aibag, electromotor, alternator, sigurante, prize de aer, bobina de inductie, debitmetru, contactele mufelor si fisele, delco, alarma (goarna ei), gurile de aer, etc.
    Cei mai scrupulosi, inainte de toate, decupleaza si scot bateria (dar asta vine la pachet cu posibila dereglare a echipamentelor electronice). Noi, spre exemplu, nu facem asta.

    Inspectia preliminara
    Inspecteaza cu atentie si uita-te dupa orice posibila fisura, fir dezizolat, cutie crapata, furtune din cauciuc cu aspect imbatranit sau crapate, etc.

    Prespalare
    In acest moment, motorul trebuie sa fie caldut sau rece, in mod obligatoriu! Se poate incepe prin suflarea frunzelor si a prafului cu aer comprimat.
    Apoi, se uda capota si se coboara in jos, pe motor.
    Daca folosesti jetul, nu-l tine niciodata atintit multa vreme pe zonele sensibile si protejate.
    Dupa udare, pulverizeaza din plin Curtatitor de Motor. Apoi agita-l cu diferite perii, freaca si incearca sa patrunzi in locurile cele mai greu accesibile. Dar cu grija, atentie si fara graba/brutalitate.
    Curatitorul lucreaza pentru tine, nu-ti trebuie muschi!

    Prima limpezire
    Se indeparteaza Curatitorul de pe toate reperele.
    Se inspecteaza in ce locuri au ramas urme si mizerii greu de indepartat. Se pulverizeaza din nou pe le Curatitor de Motor din plin si se freaca viguros. Se repeta operatia de cate ori este necesar.
    Practic, limpezirea si curatarea se repeta de oricate ori e nevoie.
    In cele mai multe cazuri, se vor curata relativ repede.

    Ultima limpezire
    Dupa ce esti multumit de curatarea motorului, se mai limpezeste cu apa din abundenta o ultima data.
    Se indeparteaza apoi toate protectiile. Reperele protejate se sterg cu o laveta umeda.
    Se pulverizeaza peste tot, din plin, dressing pe baza de apa. Acesta se va raspandi/dilua pe suprafetele ude ale motorului.
    Se porneste motorul.
    Se lasa capota si se tine motorul pornit inca 20-30 de minute.

    [​IMG]
    Inainte ​

    [​IMG]
    Dupa​

    Dressingul si inspectia finala
    Se opreste motorul.
    Se mai pulverizeaza dressing pe unde mai este nevoie si mai ales in locurile indepartate si greu accesibile.
    Apoi, se sterge excesul de dressing unde este cazul.
    De obicei, se intinde pe suprafetele din plastic intr-un film subtire si se lasa sa se usuce.
    La sfarsit, dupa ce dressingul s-a uscat peste tot, putem opta pentru 2 efecte: 1. Stralucire mata (de satin); 2. Stralucire de acadea.
    Pentru primul efect se sterge bine dressingul uscat de pe toate reperele la care ai acces.
    Pentru al doilea se mai pulverizeaza un strat de dressing si se lasa sa se usuce asa, nesters. Lasat sa se usuce nesters, dressingul va straluci ca o acadea abia scoasa din gura.


     
    Ultima editare de un moderator: 3 Iul 2011
  16. perfinox Guest

    Ca sa poti spala motorul acoperi calculatorul, cu o punga si dai cu banda izolatoare la furtune si la mufa. Scoti borna de + de la baterie dai tot motorul cu solutie de motor sau cu triumf (solutie de spalat aragazul), lasi sa actioneze 10 minute, apoi dai ori cu jetul, ori cu furtunul, dar mai bine dai cu furtunul, jetul are si impact rece-cald, deci face condens mult mai repede.
    Dupa ce il clatesti bine, atentie sa nu dati direct pe bobina sau alternator, cu o carpa care absoarbe bine , stergi peste tot, apoi dai cu spray de contacte pe absolut toate mufele si legaturile electrice vizibile, inclusiv in alternator si pe bobina si nu ai cum sa strici ceva. Iese impecabil, ulterior poti sa-l mai pigulesti cu o periuta si cu solutie in locurile greu accesibile.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Iul 2012
  17. bogdan_TM

    bogdan_TM 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8 | 2008 | 2.0 TDI (CAGA)
    Dressing-ul pentru motor...de unde il putem lua?!? Ne puteti da niste exemple de marci mai bune pe care le putem cumpara en-detail?!?

    Stima..
     
  18. Cristian Pop

    Cristian Pop 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Touareg, 2500, 2007
    Stima!

    Nu trebuie sa-ti faci probleme prea mari, orice dressing este ok pentru motor (important este doar sa fie pe baza de apa si nu de solvent)
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Iun 2012
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cristian colegul te-a rugat sa-i dai detalii privind produsele folosite pe care de altfel si noi suntem curiosi sa le cunoastem. De exemplu ne-ai putea spune ce produse folosesti la degresarea si curatarea unui motor. De asta exista forumul ca sa ne impartasim cunostintele comune, si sa venim in ajutorul altora, nu pentru publicitate. Multumesc.

    O zi buna
     
    Ultima editare: 6 Iul 2012
  20. Cristian Pop

    Cristian Pop 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Touareg, 2500, 2007
    Se poate folosi orice curatitor de motor si orice dressing pe baza de apa.

    Noi folosim - ACUM! - linia Auto Magic, pe care o avem si la vanzare.
    Mai precis: # 5 Motor Degreaser si # 62 Universal Dressing

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sa dau si preturile?! :)

    Nu sunt ieftine deloc, dar avand in vedere ca Motor Degreaser se dilueaza, iar ambalajele disponibile sunt la galon, aproape 4 litri, se pot face - practic - multe motoare (depinde, desigur, si de cat de murdare sunt).

    Eu nu recomand decat produse profesionale, dar pentru cine imi solicita personal pot indica si inlocuitori neconventionali - cu rezultate similare. Acestia din urma sunt, desigur, mult mai ieftini. (Nu toate masinile merita produse scumpe, dar toate merita un "Motor Magic" - este numele serviciului nostru...)
     

Distribuie pagina asta