N-as vrea sa fiu nepoliticos... Ci doar putin glumet... Poetul Nichita Stanescu a fost intreabat de o ziarista: "Maestre, ca parere aveti despre literatura romana?!" Iar el a raspuns: "Am o parere foarte buna..." Mutatis mutandis, important este ca motorul sa fie curatat bine... Atat! Sper sa nu fie cu suparare, dar nu m-am putut abtine P.S. Motorul functioneaza la vreo 900 de grade..., aburii aia au probabil in jur de 100 de grade...
Fratilor eu imi spal de 3-4 ori pe an masina 1.9 tdi audi A3 si nu am patit nimik niciodata...dau cu jet peste tot inclusiv calculator baterie etc..peste tot...si nu am avut probleme cu nimik..si am si eu o groaza de senzori ,dar cum am zis ,nu sunt probleme
eu tot de frica il spal odata la 2 ani, si atunci il lasa sa se raceasca 2-3 ore la spalatorie si abia dupa aia il bag la spalat )
Si eu am spalat motorul la audi 100 de 2 ori deja: cu jet sa se inmoaie necazu', apoi cu spray de degresat motorul, si dupa 5 minute, din nou cu jet sa clatesc. Nu are absolut nimic, nici alternatorul, nici bobina... odata chiar o trebuit sa plec chiar dupa ce am spalat motorul. Am dat cheie si am plecat. De mentionat ii ca tot timpu l-am spalat cu apa calda. Nu fierbinte, ci atat cat sa poti sa te speli pe maini fara sa te arzi
Am spalat motorul la furtun. Am folosit samponul cu ceara cu care am spalat masina, nu am acoperit nimic si am lasat sa se usuce bine 1-2h inainte sa o pornesc si nu am avut nici un fel de probleme. Peste o luna cand am ridicat capota mai toate suruburile si unele piese metalice prinsesera oxizi ruginii-verzui. Am sters imediat oxidul cu o carpa inmuiata putin in motorina. Peste inca o luna am verificat din nou si nu mai aparusera oxizi, ba chiar se stergeau usor cu degetul. Deci nu recomand spalarea motorului ci doar curatarea cu o perie sau o carpa si ceva solutie pe baza de petrol
Pana acum am spalat motorul la toate masinile ce le am avut(macar odata) si nu am patit absout nimic. Trebuie lasat motorul sa se raceasca cam cat sa poti tine mana pe el,trebuie folosita solutie speciala de spalat motoare ca sa aiba efect,dupa care trebuie clatit foarte bine(daca folosesti curatator cu presiune e bine sa eviti cablajele sa nu rupa vre un fir sau sa miste vre o mufa...acestea le clatesti cu furtunul) Dupa toate astea trebuie pornit motorul si lasat la relanti pana se evapora apa cu capota ridicata,dupa care poti pleca. Daca vrei sa speli izolatia de pe capota trebuie data jos, spalata cu ceva solutie...dar nu cu aparat de curatat cu presiune ca s nu l sfasaie,dupa care trebe pus la scurs si uscat...in final se monteaza la loc...mare grija sa nu il rupeti in timpul spalarii.
Ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat ? Cum pot sa curat praful, uleiul de pe motor ? Exista vreo solutie ceva ? Vreau sa arate ca nou Merci.
Cred ca in acest post era bine de mentionat ca motorul nu se spala niciodata cand este cald adica imediat dupa oprire, mai ales daca se spala cu apa rece !!!
Re salut, puteti proteja motorul, cablurile, mufele si furtunele impotriva re-murdaririi cu motor schutz-lack de la einszett. e suficient sa dati o singura data si va tine foarte mult
Cine stie pe unde sunt niste de centre de curatare cu zapada carbonica ? Am vazut niste rezultate senzationale. Poate stiti si niste preturi. In special motorul l-as cosmetiza. Daca o sa miroase a reclama, imi puteti trimite datele pe PM. Multumesc mult. http://www.youtube.com/watch?v=SQ5Rsz4oveE&feature=related
Spalare motor Salutare. Imi poate spune cineva care a spalat un motor de 2.4 daca a intampinat probleme dupa?
Citeste thread-ul intreg si vezi ce au zis colegii, nu-l spala cu jet-ul si nu o sa fie nici o problema.
Motoarele Diesel si Otto se pot spala cu jet de apa si detergent pentru degresat si praf. La Otto, depinde foarte mult de cine spala si cat de aproape tine jetul de apa, se recomanda acoperirea bobinelor. La Diesel se poate spala fara vreun stres anume. Ambele motoare se spala numai la rece, am facut asta la foarte multe masini si fara probleme, dar ma repet conteaza cine spala motorul. Eu am facut operatia asta in spalatorie auto dar am cerut express sa imi spal singur motorul. Auto la care am spalat motorul: Opel Vectra A 1.6i; Renault Clio Williams 2.0; BMW 525I; Opel Astra G 2.0DTI; Dacia Logan 1.4mpi, 1.5dci, 1.6mpi; Chevrolet Aveo 1.4mpi; VW Golf II 1.6i; VW Passat 1.9tdi AJM si AWX; A 6 c5 2.5tdi si... fara probleme, deci se poate. Jetul nu are ce "cauta" la o distanta mai mica de 10cm de componentele spalate. Toate mufele electrice sunt waterproof inclusiv calculatoarele care se gasesc in compartimentul motor.
De acord cu tine, insa sunt marci de masini la care si daca dai cu apa de la robinet (presiune slaba) de la o distanta de 30-40 cm, apa va intra la bujii. Nu e cazul la Audi.
Da, sunt, nu zic nu, dar la cele enumerate mai sus nu au fost niciun fel de probleme. Cum spui si tu, un motor de Audi il poti spala fara stress cu conditia sa stii ce faci!
Din 2010 se când am mașina am spălat motorul în fiecare an. Pana acum nu am avut nici o problemă. Menționez că am suflat personal cu aer comprimat după. ..
Salutare.Am si eu o intrebare.A spalat careva motorul la spalatorie?Sau: daca il spal se poate intampla ceva gen sa nu mai porneasca sau sa scurtcircuitez ceva pe acolo?